Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Prepaid Mastercard handig?
Prepaid Mastercard handig?
Goedenavond,
Ik ben al enige tijd veel berichten aan het volgen op dit forum. Ik vertrek zelf 23 mei naar de USA om een rondreis te maken met een goede vriendin naar o.a. New York, Las Vegas, de nationale parken, San Francisco, LA en mogelijk Vancouver enz. Nu hebben we al veel voorbereid en is het eerste deel geboekt.
De vliegtickets, eerste hotelovernachtingen en autoverhuur zijn al geregeld.
Nu heb ik wel een klein probleem. Ik ben al sinds eind maart bezig om een creditcard aan te schaffen. Eerst na lang wachten heeft ABN Amro mijn aanvraag afgewezen en deze week geeft ook de ING aan dat zij mij geen cc kunnen toekennen. Gelukkig heeft mijn reisgenoot wel een cc. Ik zelf ben nu hard op zoek naar een alternatief. Zelf ben ik gekomen op een prepaid mastercard die je per direct kan aanvragen bij een geldwisselkantoor (GWK Travelex)
Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met dit betaalmiddel en met name om de borg te betalen bij o.a. een autoverhuurder (ik ben zelf ook de enige hoofdbestuurder)
- Ik ben ook geen student dus een studentencc is ook niet mogelijk.
Excuses als dit bericht onjuist in het overzicht is geplaatst maar ik hoop dat iemand mij kan adviseren.
groet,
Mitchel
Ik ben al enige tijd veel berichten aan het volgen op dit forum. Ik vertrek zelf 23 mei naar de USA om een rondreis te maken met een goede vriendin naar o.a. New York, Las Vegas, de nationale parken, San Francisco, LA en mogelijk Vancouver enz. Nu hebben we al veel voorbereid en is het eerste deel geboekt.
De vliegtickets, eerste hotelovernachtingen en autoverhuur zijn al geregeld.
Nu heb ik wel een klein probleem. Ik ben al sinds eind maart bezig om een creditcard aan te schaffen. Eerst na lang wachten heeft ABN Amro mijn aanvraag afgewezen en deze week geeft ook de ING aan dat zij mij geen cc kunnen toekennen. Gelukkig heeft mijn reisgenoot wel een cc. Ik zelf ben nu hard op zoek naar een alternatief. Zelf ben ik gekomen op een prepaid mastercard die je per direct kan aanvragen bij een geldwisselkantoor (GWK Travelex)
Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met dit betaalmiddel en met name om de borg te betalen bij o.a. een autoverhuurder (ik ben zelf ook de enige hoofdbestuurder)
- Ik ben ook geen student dus een studentencc is ook niet mogelijk.
Excuses als dit bericht onjuist in het overzicht is geplaatst maar ik hoop dat iemand mij kan adviseren.
groet,
Mitchel
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Prepaid Mastercard handig?
Je zou het rechtstreeks bij Visa kunnen proberen wilde ik zeggen, maar dat haal je dus nooit meer voor 23 mei.
Pre-paid card ken ik niet, geen idee of die geaccepteerd is als borg bij autoverhuurders.
Pre-paid card ken ik niet, geen idee of die geaccepteerd is als borg bij autoverhuurders.
-
- Amerika-expert
Moet wel een fors bedrag staan op die prepaid, omdat ze de hele borgsom voor een auto willen blokkeren. Met een kredietkaart gaat dat redelijk makkelijk, omdat ze erop vertrouwen dat de bank die je krediet geeft, de autohuur zal betalen en het dan eventueel met jou uitvecht. Een prepaid is eigenlijk hetzelfde als met contant geld werken, je kan alleen maar uitgeven wat je erop gezet hebt.
Als een autoverhuurbedrijf dus, zeg, $500 als borg wil, wordt dat tijdelijk geblokkeerd (en weer vrijgegeven zodra je de auto terugbrengt). Die $500 ben je dan een tijdje "kwijt" en als je meer wilt uitgeven (hotel of eten bijvoorbeeld) dan moet je dus nog geld op je kaart over hebben.
Vraag het autoverhuurbedrijf hoeveel borg ze berekenen en ga dan kijken of je dat plus eventuele extra kosten aankan.
Overigens: neem wel het nummer van je kaart mee (en/of email het aan jezelf). Als de kaart kwijt raakt ben je, in tegenstelling tot contanten, je geld niet kwijt als je snel het noodnummer belt en het nummer van je kaart kan opgeven (ze kunnen je wel opzoeken op je naam eventueel, maar nummer is makkelijker en sneller).
Goede reis.
Als een autoverhuurbedrijf dus, zeg, $500 als borg wil, wordt dat tijdelijk geblokkeerd (en weer vrijgegeven zodra je de auto terugbrengt). Die $500 ben je dan een tijdje "kwijt" en als je meer wilt uitgeven (hotel of eten bijvoorbeeld) dan moet je dus nog geld op je kaart over hebben.
Vraag het autoverhuurbedrijf hoeveel borg ze berekenen en ga dan kijken of je dat plus eventuele extra kosten aankan.
Overigens: neem wel het nummer van je kaart mee (en/of email het aan jezelf). Als de kaart kwijt raakt ben je, in tegenstelling tot contanten, je geld niet kwijt als je snel het noodnummer belt en het nummer van je kaart kan opgeven (ze kunnen je wel opzoeken op je naam eventueel, maar nummer is makkelijker en sneller).
Goede reis.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
En telkens je een hotelkamer huurt, word er van je kaart een warborg afgehouden ,en dit kan wel enkele dagen duren voor dit terug word gestort
-
- Amerikafan
- Partner van: Evie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Tja, correct opgemerkt Kiamzo, maar da's niet in alle gevallen, dat hangt af van de voorwaarden bij een individuele reservatie, en naar wat ik begrijp alvast hier niet van toepassing want enkel voor de autohuur, dus dat gaat nog meevallen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Je kan op je reisgenoot haar cc geld storten dan heeft zij meer credit en kan je daar de borg mee betalen.
Margret
Margret
- Color01
- Amerika-expert
sommige hotels & motels en sommige verhuur bedrijven accepteren geen pre paid cards , ..ik heb het zelf ondervonden toen ik van m'n werk uit een paar pre paid kaarten mee had gekregen voor m'n Business trip naar texas.
- bedeve
- Amerika-expert
Een Pre-paid is een debet card en dus niet voor borg.
In praktijk heb ik bij Hertz met pre paid wel geboekt
TS heeft het over GWK Travelex .
Dat nooit. kost je heel veel geld als je er mee buiten Euro gebied wilt gaan.
Je hebt het hier over de USA; als een pre-paid aan de orde is kies dan een US $ van https://www.moneybookers.com/app/
Een optie die ik hier mis (niet goed gelezen) ANWB Visa card.
ANWB lidmaatschap + € 12.50 per jaar lost veel op
In praktijk heb ik bij Hertz met pre paid wel geboekt
TS heeft het over GWK Travelex .
Dat nooit. kost je heel veel geld als je er mee buiten Euro gebied wilt gaan.
Je hebt het hier over de USA; als een pre-paid aan de orde is kies dan een US $ van https://www.moneybookers.com/app/
Een optie die ik hier mis (niet goed gelezen) ANWB Visa card.
ANWB lidmaatschap + € 12.50 per jaar lost veel op
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Ik zou zo'n prepay cc (debet dus) alleen gebruiken voor aankopen, dus in winkels, restaurants e.d. Niet voor hotels en zeker niet voor de auto-huur.
Voor mijn vakantie naar Nieuw Zeeland had ik als 'backup' een debet-kaart bij me waar ik een paar honderd euro op had gezet. Dat werkte opzich prima voor bovenstaande doelen, ook in de VS gebruikt, al had ik daar soms dat het niet werkte, terwijl er nog wel genoeg op stond. Maar kan zijn dat men ivm conversie wat meer wilde 'boeken' die dan later wordt verrekend weet ik niet, dus misschien met meer 'debet' had het wel gewerkt...
Voor mijn vakantie naar Nieuw Zeeland had ik als 'backup' een debet-kaart bij me waar ik een paar honderd euro op had gezet. Dat werkte opzich prima voor bovenstaande doelen, ook in de VS gebruikt, al had ik daar soms dat het niet werkte, terwijl er nog wel genoeg op stond. Maar kan zijn dat men ivm conversie wat meer wilde 'boeken' die dan later wordt verrekend weet ik niet, dus misschien met meer 'debet' had het wel gewerkt...
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
hallo, mag ik nu weten als zo een prepaid mastercard wel nuttig was? ik zou zelf zo een kaart willen aanschaffen voor aankopen te doen in New York ipv mega veel cash geld mee te pakken
- bedeve
- Amerika-expert
De bovenstaande berichten niet gelezen ?babybarthez schreef:hallo, mag ik nu weten als zo een prepaid mastercard wel nuttig was? ik zou zelf zo een kaart willen aanschaffen voor aankopen te doen in New York ipv mega veel cash geld mee te pakken
Volg deze link;
https://www.skrill.com/skrill-prepaid-m ... /overview/
Kies voor de Dollar card
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik heb een paar jaar geleden ook moeite gehad met het aanvragen van een creditcard. Ook geweigerd bij de ABN-Amro. Vervolgens contact opgenomen met de ING. Zij boden aan om telefonisch een aanvraag te doen voor een CC met een lager limiet van 1000 euro. Nadat ik deze had ontvangen kon ik hem met 2 muisklikjes verhogen naar 2500 euro.
Beetje raar, maar wel goed geregeld zo!
Beetje raar, maar wel goed geregeld zo!
- bedeve
- Amerika-expert
Goed geregeld !Arends1989 schreef:Ik heb een paar jaar geleden ook moeite gehad met het aanvragen van een creditcard. Ook geweigerd bij de ABN-Amro. Vervolgens contact opgenomen met de ING. Zij boden aan om telefonisch een aanvraag te doen voor een CC met een lager limiet van 1000 euro. Nadat ik deze had ontvangen kon ik hem met 2 muisklikjes verhogen naar 2500 euro.
Maar dat lukt je nu niet meer.
De toezichthouder op de banken:de Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft de teugels strak aangetrokken.
ICSCards ,van de ANWB,Bijenkorf,ABNAMRO en nog een heleboel andere labels, was daar iets te soepel mee en kreeg in 2010 een boete van € 72000.-
Zelfs bij aanvraag van een ANWB Visacard wordt tegenwoordig inkomen en BKR getoetst.
Lees maar: http://www.afm.nl/nl/nieuws/2009/sep/bo ... -b-v-.aspx
Terugkomend op die pre-paid CC.
Daar zijn er nu in Nederland een aantal van op de markt.
GWK heeft er een; maar oh zo duur.
Zelf heb ik een paar jaar een Moneybookers, nu Skrill card in Dollars.
Kost € 10 per jaar.
Het is mijn spaarpotje ; wat geld over ? De Dollar super mooie koers ? even wat geld omzetten in dollars op de pre-paid.
Bij het eerstvolgende AMerika reisje te gebruiken bij restaurants en winkels.
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Hoe zo vind je die van GWK duur? Lijkt me juist de goedkoopste!
http://deprepaidcreditcard.nl/prepaid-c ... rgelijken/
Het gaat om een eenmalig bedrag van 9,95 boven kun je een tweede gratis erbij aan vragen!
Ze rekening geen transactiekosten en geen commissiekosten.
De andere zijn voor mij duurder (als ik ervanuit ga dat ik zo'n kaart 1keertje gebruik)
Het gaat om een eenmalig bedrag van 9,95 boven kun je een tweede gratis erbij aan vragen!
De andere zijn voor mij duurder (als ik ervanuit ga dat ik zo'n kaart 1keertje gebruik)
- bedeve
- Amerika-expert
En dan nu nog even naar de wisselkoers kijken !psies schreef:Hoe zo vind je die van GWK duur? Lijkt me juist de goedkoopste!
En vooral het verschil in wisselkoers tussen die 2 pre-paid cards vergelijken !
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- bedeve
- Amerika-expert
Huidige wisselkoers 1.29.87
ICS Mastercard Gold 1.36 38
Lijkt niets totdat je $ 1000 uitgeeft.
En stel je voor dat je American Express klant bent.
Dan heb je veel geld door het putje gespoeld !!
ICS Mastercard Gold 1.36 38
Lijkt niets totdat je $ 1000 uitgeeft.
En stel je voor dat je American Express klant bent.
Dan heb je veel geld door het putje gespoeld !!
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
De hotels die wij hadden in New york hadden kluisjes gratis bij de balie.
Daar hebben wij ons cash geld ingedaan .
Daar hebben wij ons cash geld ingedaan .
Tegenwoordig is het heel makkelijk om een MasterCard te krijgen
Geld overmaken met eenvoudige, goedkope oplossingen
Geld overmaken naar bankrekening MasterCard Prepaid kaarten
en bankoverschrijvingen naar meer dan 200 landen
Als je je via de juiste adressen inschrijft krijg je er nog gratis geld op ook, $25 om precies te zijn
kijk zelf maar:
http://eepurl.com/Mdmqz
Geld overmaken met eenvoudige, goedkope oplossingen
Geld overmaken naar bankrekening MasterCard Prepaid kaarten
en bankoverschrijvingen naar meer dan 200 landen
Als je je via de juiste adressen inschrijft krijg je er nog gratis geld op ook, $25 om precies te zijn
kijk zelf maar:

http://eepurl.com/Mdmqz
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Om nog even terug te komen op borg betalen met een pre paid card: Als je dit doet met het cash passport van GWK, hou er dan rekening mee dat het een maand duurt voor het geld wordt teruggestort! Mocht je te weinig op de kaart hebben staan, kan dit je vakantie danig in de war schoppen! Bij veel hotels zal het geen probleem zijn om de borg met cash geld te betalen (dit kan $50 of $100 zijn voor je totale verblijf, maar ook $100 per nacht). Voordeel is dat je het geld terug krijgt op het moment van uitchecken. Autohuur wil ik niet aanraden om met een pre paid card te doen, of je moet er meerdere bij hebben. In principe kan je er overal gewoon mee betalen en werkt het allemaal goed, maar er zijn uitzonderingen. Zo kan je met het cash passport van GWK geen ESTA aanvragen!
Traveling to the USA since 1981
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Ik heb nu zo'n Skrill Card. Maar hoe zet ik hier USD op? Op mijn account staat het saldo nu op Euro's. En het is een USD card. Help? 

1979: NYC, Ohio
1980: NYC, Ohio, Kentucky
2013: NYC, rondreis New England
2014: Chicago naar San Francisco
1980: NYC, Ohio, Kentucky
2013: NYC, rondreis New England
2014: Chicago naar San Francisco
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht