Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis met kind van 1,5 jaar

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Daisy's
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Rondreis met kind van 1,5 jaar

Bericht door Daisy's »

Hoi, wij zijn een jong gezinnetje met inmiddels een dochter van 1 jaar (over een paar dagen ;))
Nou zijn we een paar jaar geleden samen naar de states geweest en hebben nu toch weer geboekt.
We gaan in september dus de kleine is dan dik 1,5 jaar.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Hoe hebben jullie dat bijvoorbeeld gedaan als de kleine 's avonds naar bed moet? Je zit toch op 1 kamer met het licht aan en papa en mama in de buurt.
Dan gaat ze natuurlijk nooit slapen. En hebben jullie wel eens gehad dat je een hotel niet in mocht omdat het maar voor 2 personen was?
Ik hoor graag meer tips :thumbup:
Bedankt alvast!
2010 Californië, Nevada, Utah, Arizona
2014 Nevada, Arizona, Utah, Colorado, Idaho, Wyoming, South Dakota
2016 New York, New Jersey
2017 Florida
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Re: Rondreis met kind van 1,5 jaar

Bericht door FlipjeBTiel »

Wij hebben onze puk de halve wereld rondgesleept. Ze heeft een hekel aan vliegen, zelfs first class, maar vindt hotels geweldig. Op de leeftijd van 1.5 viel ze in slaap daar waar ze moe was. Licht, geluid, etc. maakte haar niet uit (nu vecht ze meer tegen de slaap, b.v. door TV te kijken). Een vertrouwd knuffelbeest helpt veel om rust te brengen. Hotels hebben normaliter cribs voor kinders van die leeftijd. Sommige moet je daar wel op tijd bij zijn, en vaak hebben we om extra handdoeken gevraagd waar ze op kon slapen in de crib. Nooit een probleem gegeven. Vandaag de dag nemen we zelf een opvouwbaar kot mee.

Hier nog een relaas van ons. Bijna 3 in dat verhaal, maar wellicht heb je er wat aan.

Gr., Flipje
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Onze kinderen weten ook niet beter dan in hotels te slapen. Hoe makkelijk dat gaat verschilt per kind, middelste had en heeft (nu 5) echt last van licht, ze slaapt sowieso niet zo makkelijk in. Daarom doen we meestal het licht uit als ze in slaap moet vallen, of alleen ergens een klein licht ver van haar bed (bij de deur, terwijl zij in het verste bed slaapt, of alleen in de badkamer met de deur op een kier). Eventueel kan er dan weer wat licht aan als ze slaapt. Bij oudste was dat nooit nodig, die sliep toch wel gewoon, en jongste is ook makkelijker. Inmiddels zijn we eraan gewend, we hebben vaak een zaklampje mee om nog wat te kunnen lezen, of we doen iets op tablet/laptop/ds.
Wij gebruiken overigens altijd een Deryan bedje tot ze een jaar of 3 zijn, makkelijk mee te nemen, knus, en doordat ze er op reis altijd in slapen vertrouwd.
Terug in Texas!
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Onze ervaring is dat, met een middagslaapje in buggy of auto, de dagen toch wel zo vermoeiend zijn dat zelfs de meest stugge niet slaper binnen een half uurtje onder zeil is.
Wij hebben zelfs een aantal dagen met z'n zessen op 1 hotelkamer geslapen, geen probleem. Stil zijn tot iedereen slaapt en dan lekker lezen met een klein lampje. (ha, dat was dus nog voor de ereaders...als je een beetje handig kiest hoeft dus zelfs dat lampje niet meer).
Wij namen ons eigen bedje mee. Maar is ook zat accomodatie te vinden met een woongedeelte en een slaapkamer. Voordeel is dan ook nog dat je een keuken(tje) hebt, wat met kind(eren) handig is. Ook tijdens middagslaapjes in de kamer heb je dan wat meer bewegingsvrijheid.

Verder niet te veel nadenken, gewoon gaan. Problemen lossen zich vanzelf op. (en kinderen worden vanzelf ouder...dus wat dit jaar lastig gaat is volgend jaar weer over)
Daisy's
Amerika-ontdekker

Bericht door Daisy's »

Bedankt voor de reacties! Toch fijn dat er ook mensen zijn die positief zijn :)
Ik kwam er gister inderdaad achter dat zo'n Deryan tentje wel handig is. Tot nu toe slaapt ze prima, als ze moe is gaat ze slapen.
Ik hoop dan nog steeds. En zo niet, dan zien we het wel.
En ze zal ook wel moeier zijn dan normaal dus dat komt mooi uit :)
Nogmaals bedankt!
2017 Florida
LadyDi
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door LadyDi »

Hello everyone!

Ik heb een gelijkwaardige vraag! :wink:
WIj gaan in april en onze dochter is dan 20 maanden. Ik twijfel nog erg tussen een crib in het hotel of een eigen bedje. Mag je dat zo maar meenemen (naast je buggy)? Of zouden daar extra kosten aan verbonden zijn? En hoe groot is zo'n crib in een hotel? Ik neem aan dan ook gewoon met matrasje etc? Alleen je eigen hoeslakentjes meenemen bijv?

Groet,
LadyDi
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

De bedjes in hotels zijn meestal standard crib size. Da's een andere maat dan een Nederlands ledikant trouwens. Mijn Nederlandse hoeslakens passen niet om de Amerikaanse matrassen en andersom. Lastig als man of kinderen de schone was opbergen want ik sta soms midden in de nacht een bed te verschonen en kom er dan achter dat ik niet de juiste maat heb.

Volgens mij kan je bedjes wel meenemen in het vliegtuig maar telt het als bagage, kan dus zijn dat je extra moet betalen. Misschien is het handiger om bij de eerste de beste Walmart/Target/Kmart/BabiesrUs een play pen te kopen en dat te gebruiken tijdens de reis. Weet je tenminste zeker dat de kleine elke nacht in een schoon en veilig bedje slaapt.
deeyore
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door deeyore »

Hebben jullie ook aan de optie van een camper gedacht? Wij zijn met onze toen bijna 2- jarige dochter met de camper 3 weken door New England getrokken. Ideaal vonden wij. Je hebt alles bij de hand en elke middag en avond kon ze lekker in hetzelfde bedje slapen.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Een Deryan bedje is zo compact, dat stoppen wij gewoon in een koffer. Dan heb ik verder eigenlijk geen bedden goed nodig, want het stoffen, gewatteerde bovenlaagje kan ik gewoon wassen, en we gebruiken de normale slaapzakjes. Soms neem ik een dun (wiegen-)dekentje mee als ik erg koude nachten verwacht.
Terug in Texas!
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Wij hebben toentertijd een rondreis met camper door (Noord)Californie gemaakt met onze oudste, die toen net 2 was. De eerste nacht hadden we een suite-hotel, waarbij we een naast de slaapkamer een apart woonkamertje hadden, waar we haar bedje op gezet hadden (van het hotel). En anders is er vaak wel een mouw aan te passen. Je kan een klein kamertje maken in een klein halletje, of de badkamerdeur open zetten om toch een kleine afscheiding te creeëren. Da's bij ons nog wel eens handig gebleken toen we in een vierpersoonshuisje zaten, maar onze kinderen niet bij elkaar op de kamer konden slapen (de oudste sliep niet van het geluid dat de jongste maakte... :? ).

We hadden naar Amerika ook een Deryan tentje bij, maar daar heeft ze uiteindelijk niet in geslapen. Ze vond het eng. Als je dat dus van plan bent, laat je dochter dan thuis alvast wennen. Wij hadden haar thuis er wel in laten spelen, maar slapen wilde ze dus uiteindelijk niet. Uiteindelijk hebben we in de camper een veilig bedje kunnen maken met de matrasjes die aanwezig waren (en toevallig precies dezelfde maat hadden als ons ledikantje thuis) en soms als het koud was sliep ze in ons bed.

Ik lees hier regelmatig dat de kwaliteit en hygiene van hotelbedjes (en overigens ook van gehuurde autostoeltjes) nogal verschilt, dus zou wel zelf iets meenemen of daar kopen.
LadyDi
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door LadyDi »

Thanks voor alle tips! :thumbup:

Een camper is voor ons geen optie aangezien we eerst zelf een weekje rondreizen (met name door steden) en daarna een week bij vrienden thuis verblijven.
We hebben een buggy mee vanuit NL en we hebben een car seat van de verhuurmaatschappij. Enige waar ik dus nog mee zit is het bedje. Het liefst neem ik mijn eigen campingbedje mee maar weet totaal niet wat de kosten daarvan zullen zijn. Ik probeer contactgegevens te vinden maar we vliegen met een Amerikaanse airline dus dat is lastig.

Als de kosten te hoog zijn dan koop ik liever idd daar een bedje. Zo'n play pen lijkt me wel prima! Zit daar dan ook meteen een matrasje bij?

Groetjes!
JuliaValerie
Amerikafan

Bericht door JuliaValerie »

Hoi! Ik zou ook een deryan bedje meenemen en thuis mee oefenen. Past makkelijk in een weekendtas. Aan de andere kant, als je vrienden zelf ook een campingbedje hebben en het is maar voor zeven nachtjes hotel kan je ook hotelbedjes overwegen. Maar voordeel eigen bedje is de vaste vertrouwde plek natuurlijk. En voor het autostoeltje wat je daar huurt zou ik zelf een overtrekje meenemen, ze zijn soms niet zo fris. Wij nemen zelf stoeltjes mee. Ik heb geen verslag wat je kunt lezen, maar je kan wel bij eerdere berichten van mij kijken voor onderwerpen over reizen met kleine kinderen. Anderhalf jaar geleden twee weken camper en twee weken auto/hotels gedaan met onze meiden van toen 1 en 4. Wij vinden het iig heel erg leuk!
Daisy's
Amerika-ontdekker

Bericht door Daisy's »

Ook namens mij bedankt voor de tips. Ook wij vliegen met een amerikaanse maatschappij waar ik het niet kan vinden. We hebben dus een Deryan tentje gekocht bij de babydump. Weegt niet veel en je loopt niet te slepen. Hopen dat ze erin gaat slapen :wink:
2017 Florida
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik heb juist in de VS goede ervaringen met gehuurde autostoeltjes. Vrijwel nieuw, schoon, en ook echt geschikt voor een kind van 1 of 2 jaar oud. Dus je kan het ook heel goed treffen. In NL heb ik het nog nooit zo goed getroffen (in Duitsland dan weer wel).
Terug in Texas!
Quadrantz
Amerika-newbie

Bericht door Quadrantz »

Hoi Allemaal,

Wij gaan in Mei voor 3,5week naar (Oost) Amerika. Ook met een dreumes van 1,5jr tzt (nu 15mnd). We hebben geboekt via American Vacations en daar de volgende tips gekregen:
- Bedje kun je het beste zelf meenemen of daar kopen aangezien ze niet kunnen garanderen dat ieder hotel er 1 klaar heeft staan
- Autostoeltje kun je gratis inchecken
- Buggy kun je gratis inchecken

Wij vliegen vanuit Amsterdam naar Washington waar we een lang weekend blijven (donderdag t/m maandag), we zitten dan in een hotel in het centrum. Neef van m'n vriendin woont daar dus die kunnen we dan mooi opzoeken. De maandag gaan we onze gehuurde auto ophalen en rijden we via een mooie route naar Miami (via national parken, aantal plaatsen, Orlanda, Naples, Key Largo en Key West). Op een aantal plaatsen blijven we 1 nacht (als we die dag maar max 2u hebben gereden)...als we een keer 3,5 a 4u moeten rijden dan blijven we 2 nachten op de volgende plek. In Miami blijven we nog 5 nachten.

Campingbedje (en matras) past in onze reistas dus die willen we zelf meenemen. Als je deze moet inchecken ben je zo weer 70/80 euro kwijt. Electrische koelbox nemen we ook mee in een reistas :D...wel ideaal voor in de auto!

Heeft er iemand nog tips om de vliegreis door te komen met een dreumes van 1,5? We vliegen om 13u en komen dan om half 10 aan (NL tijd)...normaal slaapt hij 's middags nog van half 1 tot half 3 en gaat hij om 20u weer naar bed....maar even kijken hoe dat in het vliegtuig gaat uitpakken :).

En hebben jullie verder nog tips mbt de reis wat we echt moeten zien/doen?

Thanks! :thumbup:
deeyore
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door deeyore »

Wij zijn in 2011 met onze dochter ( toen bijna 2 ) naar Boston gevlogen. Het beste advies wat ik je kan geven is, neem het zoals het komt. Als hij in slaap valt is het meegenomen. Neem speen, knuffel en evt slaapzakje mee in het vliegtuig, zodat hij net als thuis weet "het is tijd om te slapen". Ik had een tas met kleine kadootjes en af en toe kreeg ze er eentje, waar ze weer even zoet mee was. Ook veel rondjes door het vliegtuig gelopen :-) Het is ons erg meegevallen, ondanks dat ze maar 1 uurtje op mijn schoot heeft geslapen.
Ook handig is om tijdens het opstijgen en landen je zoontje iets te drinken te geven of zijn speen, zodat hij zo min mogelijk last heeft van zijn oren.
Eenmaal in Amerika zat het slaapritme er weer redelijk snel in. Drie mindere nachten en daarna ging het prima.
De terugvlucht verliep nog beter dan de heenvlucht. Een aardige steward regelde voor ons drietjes vier stoelen, waardoor onze dochter op twee stoelen languit kon liggen. Ze heeft de hele terugvlucht geslapen tot aan de landing aan toe! Dus mocht het vliegtuig niet vol zitten en er is iets te regelen, is dit zeker een aanrader.

Veel plezier en alvast een fijne vakantie!
Quadrantz
Amerika-newbie

Bericht door Quadrantz »

Thanks voor de tips! :)

Hopelijk is onze vlucht ook niet helemaal vol geboekt, tzt maar even informeren!
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Bij ons waren de middagdutjes vooral een ramp op onze rustdagen. Hij wou toen echt niet slapen, niet moe genoeg, en mama en papa zaten ook in de kamer. Dus dat hebben we na 2 keer maar afgeschaft (ook de rustdagen trouwens). Hij sliep heel erg gemakkelijk in de auto, dus in principe had hij daar meer dan voldoende slaap mee. 's Avonds in slaap vallen was nooit een probleem. Wij hadden ook zo'n tentje mee, omdat we niet konden vertrouwen op de beschikbaarheid in hotels (een heel aantal hotels hebben er niet veel of zelfs geen, en het was dikwijls ook niet mogelijk om die te reserveren). Wij hebben dat tentje thuis eerst een paar weken uitgetest en dat was ideaal, voor hem was dat ook een vertrouwde omgeving.

Avondeten was wel wat lastiger omdat het voor hem heel erg veel nieuwe dingen waren (Hij eet niet graag frietjes en/of hamburgers, gelukkig wel pizza en spaghetti). Ons grootste probleem was volle melk vinden in kleine verpakkingen (omdat we in de auto geen koelkast hebben) voor zijn flesje. Dat hebben we maar heel af en toe gevonden. Maar met een vanillesmaakje erbij vonden we wel praktisch overal. Eenmaal terug thuis wou hij wel een tijdje geen melk meer drinken omdat hij die vanillesmaak toch wel erg lekker vond.

In het vliegtuig ging ook heel vlot. We hadden een paar nieuwe speelgoedjes bij (nog in verpakking), zodat hij met iets nieuws kon spelen, en we hadden ook op onze tablet heel wat filmpjes gezet. Maar eigenlijk heeft hij praktisch heel de tijd geslapen. De medepassagiers waren het lastigst (wat kunnen mensen soms toch zitten etteren en vervelend doen als ze merken dat ze in de buurt van een klein kind zitten, zelfs al heeft dat kind nog geen kik gegeven).
Daisy's
Amerika-ontdekker

Bericht door Daisy's »

Voor degene die dit hierboven lezen met het "warme melk gedoetje". Wij hebben bij onze vorige reis, en dat gaan we nu weer doen, een piepschuim koelbox gekocht bij de wallmarkt, of zelfs bij een benzinepomp als ik me niet vergis. In veel hotels kun je ijsblokjes halen of bij een benzinepomp. Daar bewaarden we dan de drank en beleg in voor als we midden in een park gingen eten. En koud drinken is ook wel lekker voor in de auto :)
2017 Florida
arja van emst
Amerikafan

Bericht door arja van emst »

Chi Sin X schreef: Ons grootste probleem was volle melk vinden in kleine verpakkingen (omdat we in de auto geen koelkast hebben) voor zijn flesje. Dat hebben we maar heel af en toe gevonden.
Je kunt ook opvolgmelk nr.4 van Nutricia meenemen (evt. thuis eraan laten wennen) voor het flesje.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer