bello schreef:mee het land innemen.
Expliciet toegestaan vanuit Nederland:
- ...mayonaise...
Wat expliciet niet?
- producten waarin rauw ei is verwerkt
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
mag ik pralines mee??
Re: mag ik pralines mee??
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Ja, dat had ik ook in de gaten!6foot6 schreef:bello schreef:mee het land innemen.
Expliciet toegestaan vanuit Nederland:
- ...mayonaise...
Wat expliciet niet?
- producten waarin rauw ei is verwerkt

Memories...
In mayonaise die in winkels wordt verkocht zit tegenwoordig gepasteuriseerd ei verwerkt, niet rauw. Ik ben benieuwd of er veel mensen zijn die thuis zelf nog mayonaise maken (in sommige restaurants nog wel, maar thuis maar zelden denk ik).
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Dat geloof ik best, maar zo'n potje Belgische mayo met een foto van een rauw ei erop zal toch wel argwaan wekken, neem ik aan...Dutchess schreef:In mayonaise die in winkels wordt verkocht zit tegenwoordig gepasteuriseerd ei verwerkt, niet rauw. Ik ben benieuwd of er veel mensen zijn die thuis zelf nog mayonaise maken (in sommige restaurants nog wel, maar thuis maar zelden denk ik).

Memories...

Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Ik neem mijn zaanse altijd mee, geef food altijd aan en het is nooit een proleem.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Het lijstje met producten die mee mogen is blijkbaar aangepast sinds wij de eerste keer (lang, lang geleden, voor het internettijdperk (1995)) gingen. Toen mochten we echt geen koekjes meenemen. Die hebben we dus voor de landing allemaal af moeten geven.
De laatste keer (2012) hadden we (zoals op elke vakantie) veel drop bij ons. Nooit geweten dat je dat aan moet geven. Zat gewoon in de handbagage. Toen het door de scanner ging maakte de medewerker wel een opmerking dat het veel was en vroeg wat het was. Toen ik zei dat het drop was zei hij verder niets.
De laatste keer (2012) hadden we (zoals op elke vakantie) veel drop bij ons. Nooit geweten dat je dat aan moet geven. Zat gewoon in de handbagage. Toen het door de scanner ging maakte de medewerker wel een opmerking dat het veel was en vroeg wat het was. Toen ik zei dat het drop was zei hij verder niets.
Heb ook een vraag in lijn met dit onderwerp.
Wij reizen met 2 kleintjes. Gezien wij erg op hun voeding letten en zij niet de makkelijkste drinkers zijn(wat wel belangrijk is met de hitte aldaar) wil ik graag pakjes goodies fruitwater meenemen.
http://www.ah.nl/appie/producten/produc ... er-aardbei
Anders goodies snacks (koekjes, gedroogd fruit, etc.) mogen wel volgens de lijst, en hebben we vorige keer ook meegenomen. Twijfel alleen over deze vloeistoffen. Lijkt mij niet een probleem toch? Wij geven het gewoon aan met vermelding babyfood.
Wij reizen met 2 kleintjes. Gezien wij erg op hun voeding letten en zij niet de makkelijkste drinkers zijn(wat wel belangrijk is met de hitte aldaar) wil ik graag pakjes goodies fruitwater meenemen.
http://www.ah.nl/appie/producten/produc ... er-aardbei
Anders goodies snacks (koekjes, gedroogd fruit, etc.) mogen wel volgens de lijst, en hebben we vorige keer ook meegenomen. Twijfel alleen over deze vloeistoffen. Lijkt mij niet een probleem toch? Wij geven het gewoon aan met vermelding babyfood.
- infinityland
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik ben van plan gewoon food aan te kruisen voor de stroopwafels die we meenemen voor onze host in new york. Maar ik heb eigenlijk een andere (simpele) vraag: mijn vriend en ik zijn (nog) niet getrouwd, maar hebben wel een samenlevingscontract. Wat vul ik in bij het hokje "met hoeveel familieleden reis je?"6foot6 schreef:Dat formulier is bijna geheel bedrukt met blauw zodat je gerust van een blauw formulier kunt spreken en je kunt niet invullen wat- maar alleen aankruisen dat- je bij je hebtJasmino schreef: Daar vul je dus gewoon in wat je bij je hebt, .... Dat formulier is bij mijn weten trouwens wit.
Het formulier wordt dan door immigrations voorzien van een rode A zodat de douane je er meteen uitpikt.
Als je "party" meerdere formulieren moet invullen ,bv geen gezin of niet getrouwd, dan verdient het aanbeveling alle voedingswaar in één valies te stoppen zodat je minder kans loopt dat alle koffers worden gecontroleerd
(Sorry voor de offtopic vraag, maar wilde hier geen heel nieuw topic voor openen

Technisch gezien is hij mijn familie nog niet.. Maar op ons werk vallen we bijv qua rechten in de cao in dezelfde regels als getrouwde stellen
http://jmnyc15.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Volgens mij heb je dezelfde rechten bij wet als wanneer je getrouwd bent wanneer je een geregistreerd partnerschap hebt, wanneer je een samenlevingscontract hebt volgens mij niet. Voor hoever ik weet ben je dus geen familie.... Ook al ga je bijna trouwen, je bent dus nog niet getrouwd.
Overigens dacht ik dat je gewoon kan invullen dat het (in jullie geval) uit twee personen bestaat. Dat ze willen weten uit hoeveel personen jullie gezelschap bestaat, maar daar kan ik heeeeelemaal naast zitten hoor.
Overigens dacht ik dat je gewoon kan invullen dat het (in jullie geval) uit twee personen bestaat. Dat ze willen weten uit hoeveel personen jullie gezelschap bestaat, maar daar kan ik heeeeelemaal naast zitten hoor.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij hebben in Chicago eens een doeanier gehad die vroeg van waar we kwamen, Belgie dus, vroeg hij, heb je Belgian chocolates bij. Wij, ja, do jou want Some?, eerst wou hij niet, maar hij heeft er, zeker weten, toch enkele met boter en al opgegeten. Dus het zal Wel mogen, zeker 

infinityland schreef:Maar ik heb eigenlijk een andere (simpele) vraag: mijn vriend en ik zijn (nog) niet getrouwd, maar hebben wel een samenlevingscontract. Wat vul ik in bij het hokje "met hoeveel familieleden reis je?"
(Sorry voor de offtopic vraag, maar wilde hier geen heel nieuw topic voor openen)
Technisch gezien is hij mijn familie nog niet.. Maar op ons werk vallen we bijv qua rechten in de cao in dezelfde regels als getrouwde stellen
Ik zou zeggen: geen familie (en dus allebei een eigen douaneformulier invullen). Ik vloog een tijdje terug met mijn schoonouders en die liet ik ook gewoon een eigen douaneformulier invullen. Eenmaal bij immigrations gingen zij eerst, maar toen de officer door had dat ik erbij hoorde, riep hij mij er bij en vroeg hij naar onze relatie.
Vloeistoffen zijn geen probleem; ze mogen alleen niet onbeperkt in de handbagage.Randy schreef:Twijfel alleen over deze vloeistoffen. Lijkt mij niet een probleem toch? Wij geven het gewoon aan met vermelding babyfood.
Dankje. Nee, we nemen Goodiesdimona schreef:Vloeistoffen zijn geen probleem; ze mogen alleen niet onbeperkt in de handbagage.Randy schreef:Twijfel alleen over deze vloeistoffen. Lijkt mij niet een probleem toch? Wij geven het gewoon aan met vermelding babyfood.

- infinityland
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Terwijl ik aan het inpakken ben bedenk ik me dit:
Stop ik de stroopwafels/ontbijtkoek/drop/chocolade in de handbagage of koffer?
Stop ik de stroopwafels/ontbijtkoek/drop/chocolade in de handbagage of koffer?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik zou het in de koffer stoppen. In een plastic tas in de koffer. Wanneer ze het willen zien hoef je niks bij elkaar te zoeken en kan je gewoon de plastic tas er uit halen. Ik zou niet weten waarom je er mee zou willen gaan sjouwen als handbagage.
- infinityland
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Das een goede tip
dankje