Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Koffer met cijferslot

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Koffer met cijferslot

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben gewoon een TSA slotje op de koffer, niet op de kofferriem. Toch een prettiger idee dat niet iedereen erin kan en ik zit er niet op te wachten dat ze de riem doorknippen, al zijn we er bij de laatste vlucht wel een kwijtgeraakt. Was blijkbaar te veel werk om hem na controle er weer om te doen. De riemen hebben we in lekker felle kleuren, zodat de koffer op de band eerder opvalt. Er zijn zo veel zwarte en bruine koffers.
sonpas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door sonpas »

:shock: ..... ja hallo...... dat wist ik dus totaal niet.
Het beste is dus om dan riemen te kopen met zo'n TSA slot om toch enigzins je koffer te kunnen afsluiten.
Weeral iets geleerd vandaag...... bedankt! :thumbup:

*edit* Geld opbergen in je koffer is dus niet aan te raden..... dat wil dan zeggen dat je al je dollars dicht bij je moet houden. :think:
Laatst gewijzigd door sonpas op 18 mei 2014, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Ik doe mijn bagage echt nooit op slot... :oops:
In 33 jaar ben ik ruim 50 keer naar Amerika geweest en er is nog nooit iets uit gestolen. Zelfs niet toen ik mijn trolley een keer een week 'kwijt' was toen ie op de luchthaven in Reykjavik was blijven hangen en ook niet toen ie op de verkeerde Greyhound bus zat. Wel wordt ie standaard gecontroleerd als ik terugreis vanuit Florida, omdat ik dan heel wat vloeibare artikelen meezeul. En hoewel ik wel altijd kan zien dat ze erin hebben gerommeld, is er nooit iets uit meegenomen. De echt belangrijke spullen neem ik overigens altijd mee in de handbagage.
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Koffer met cijferslotga

Bericht door sachasenne »

Onze bagage is ook nog nooit op slot geweest. Al zeker 100 vluchten gedaan in mn leven. Nooit n probleem gehad.
Groetjes,
Carine
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Ik doe m'n bagage dan ook niet op slot opdat niemand er iets uit zou halen, maar opdat niemand er iets in zou stoppen terwijl ik niet oplet of niet in de buurt ben.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Je moet altijd opletten en in de buurt blijven !
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Inderdaad, dat wordt ook altijd gevraagd bij de controles. Bent u altijd bij u bagage gebleven? Kan iemand er iets in gedaan hebben?
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

sonpas schreef:
*edit* Geld opbergen in je koffer is dus niet aan te raden..... dat wil dan zeggen dat je al je dollars dicht bij je moet houden. :think:
Je gaat toch niet vertellen dat je geld in de koffers deed :shock:
Dat houd je toch te allen tijde bij je handbagage.
Simon_Says
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Simon_Says »

sonpas schreef:Geld opbergen in je koffer is dus niet aan te raden..... dat wil dan zeggen dat je al je dollars dicht bij je moet houden. :think:
Neen. Altijd in je handbagage doen. Bijkomend is het niet ongewoon dat de immigration officer je vraagt of je de nodige middelen hebt om je reis in de US te betalen, en dan is het natuurlijk handig als je cash geld kan tonen.
Ik heb trouwens zelden cash geld bij, je kan ginder toch bijna alles met je kaart betalen. 100$ voor kleine uitgaven (vooral voor "tips" die je cash betaalt) is eigenlijk genoeg.

Jaren terug heeft TSA 1 van mijn koffers opengemaakt, cijferslot stuk en de koffer was daarna onbruikbaar.
In principe wordt elke koffer gescand, en wordt daarna een selectie gemaakt van de koffers die open moeten, omdat ze wat verdacht zien. Ik kan me niet inbeelden dat ze bijvoorbeeld elke 10e koffer uit de rij nemen om deze open te doen...
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Marcopstal schreef:Je moet altijd opletten en in de buurt blijven !
Ja, natuurlijk moet je altijd opletten en in de buurt blijven. Ik laat m'n bagage heus niet rondslingeren, maar da's net hetzelfde als met zakkenrollers. Zelfs al staan ze naast je, en let je op, nog zitten ze met hun handen erin. Het kan altijd. Daarom heb ik m'n koffer dus op slot. Ongemerkt erin zitten lijkt me net iets makkelijker met een open koffer dan met een gesloten koffer.

Als ik zeg tegen de douanier dat alles wat erin zit van mij is, zou ik het niet zo graag hebben als er drugs in gevonden wordt die een ander erin gestopt heeft. Eruit stelen kan altijd wel, daar bestaan geen sloten voor die stevig genoeg zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer