Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

International SIM

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Eduard_
Amerikafan

Re: International SIM

Bericht door Eduard_ »

Frasi schreef:Ik had hem zo'n twee maanden geleden besteld (ReadySIM). Maar hij kwam niet... Dus geld terug. Omdat ik over 25 dagen vertrek, bestel ik hem maar Ship-to-store bij Walmart.
Ik ga het gewoon proberen en als hij niet optijd aankomt bestel ik hem gewoon alsnog naar Walmart of overnachtingsadres in NY.
In ieder geval goed om te horen dat het product goed werkt!
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

zelfs in een vol Yankee stadium met 44.000 smartphone's (gok ik) kon ik gewoon internetten en fotootjes versturen met 3G (heb ik zojuist ondervonden)
MiaDee
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaringen met simkaart ReadySim of HO2 of T-M of andere provider

Bericht door MiaDee »

Oeps.
Helemaal niemand.
Maar het gaat goed komen met onze simcard dat weet ik zeker.
Hoop nog op bevindingen van mede gebruikers.

Groet Deez / Maicol
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

er loopt nog een topic over dit onderwerp, misschien even samenvoegen?
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=54621
Mary
Amerika-ontdekker

Bericht door Mary »

Wij denken er ook over na om de ready sim te bestellen.
Maar mijn vraag is hoe is de bereikbaarheid. In steden heb je wel bereik. Maar hoe zit het in de nationale parken zoals yosemite, grand canyoun en page/bryce/zion?
(Bij de visitor centers zullen ze toch wel bereik hebben)
Want als je daar weinig tot geen bereik heb kan je net zo goed op je eigen mobiel een wifi spot opzoeken.

En klopt het dat ik ook heb gelezen dat je van je telefoon met ready sim een hotspot kan maken? zodat je met je nederlandse mobiel ook altijd wifi heb?

(excuses als die al ergens heeft gestaan, ik heb het geprobeerd op te zoeken, maar kon het nergens vinden)
MiaDee
Amerika-ontdekker

Bericht door MiaDee »

Bushmaster schreef:er loopt nog een topic over dit onderwerp, misschien even samenvoegen?
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=54621
Top thx voor het samenvoegen
MiaDee
Amerika-ontdekker

Bericht door MiaDee »

Mary schreef: En klopt het dat ik ook heb gelezen dat je van je telefoon met ready sim een hotspot kan maken? zodat je met je nederlandse mobiel ook altijd wifi heb?

(excuses als die al ergens heeft gestaan, ik heb het geprobeerd op te zoeken, maar kon het nergens vinden)

Hoi Mary.

Zo ver ik weet kan je altijd een hotspot aanmaken en sare maar de provider is daar niet altijd blij mee.
In het begin mocht dat ook niet in Nederland maar kon je het ook gewoon doen.
Je kan ook een mifi kopen en dan stop je daar een simcard im met data en maak je je eigen wifipoint.

Groet Maicol
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

Mary schreef:Wij denken er ook over na om de ready sim te bestellen.
Maar mijn vraag is hoe is de bereikbaarheid. In steden heb je wel bereik. Maar hoe zit het in de nationale parken zoals yosemite, grand canyoun en page/bryce/zion?
(Bij de visitor centers zullen ze toch wel bereik hebben)
Want als je daar weinig tot geen bereik heb kan je net zo goed op je eigen mobiel een wifi spot opzoeken.

En klopt het dat ik ook heb gelezen dat je van je telefoon met ready sim een hotspot kan maken? zodat je met je nederlandse mobiel ook altijd wifi heb?

bryce canyon was deftig ontvangst zeker de eerste paar km van de rim drive (tot aan wall street trail, verste dat ik geweest ben) en in zion had je niets als je eenmaal de mt carmel highway opreed komende van bryce tot dat je aan het visitor center in springdale kwam inc de gehele zion canyon. springdale zelf dan weer wel goed 4G. ik spreek hier over het AT&T netwerk
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
MiaDee
Amerika-ontdekker

Bericht door MiaDee »

Jerre schreef:4G. ik spreek hier over het AT&T netwerk
Hoi Jerre.

Jij hebt de GoPfone of GoPfone SIM card gekocht in de USA zelf toch.
Sorry als je dat hier al vermeld hebt dan heb ik er over heen gelezen.
Wij maken de trip SF - LA - LV - SF en zijn het meest in de steden te vinden maar willen voor onderweg door een park of voor boeken goed bereik hebben.
18 dagen en als ik alles zo lees en ik kijk naar de antwoorden en voorstellen dan zeg ik AT&T.
Zeggen jullie nou je land in SF loop naar een AT&T winkel en kop daar voor rond de $60 een sim en klaar ben je.
ReaySim zit op T-Mobile netwerk, volgens mij als ik het zo lees minder, althans als ik zo lees.
Ik heb een iPhone 5 voor USA dus kan op alles banden daar.
Wat raden jullie aan.
Bestellen en in huis of daar in SF halen.
Hoop dat ik deze week of volgende week hier een knoop over kan door hakken dan is er weer een ding klaar voor onze wauw trip reis ontdekking.

Groetjes Maicol en Desiree
Mary
Amerika-ontdekker

Bericht door Mary »

ik keek net op de readysim site. en daar kom je het bereik per plaats opzoeken.
heb even mijn eigen route opgezocht:
Los Angeles Wel
Joshua Tree Niet
Grand Canyon Niet
Page Wel
Bryce Niet
Zion Niet
Las Vegas Niet
Death Valley Niet
Lone Pine Wel
Lee vining 2G netwerk
Yosemite Niet
San Fransico Wel
Montery Wel
Morro Bay Wel
HighWay 1 Niet

Op de AT&T site kwam ik dit niet tegen.
Verder zag ik op het kaartje dat er langs veel grote snelwegen ook altijd goed bereik is en in de grotere plaatsen die je passeer tijdens je route.
MiaDee
Amerika-ontdekker

Bericht door MiaDee »

Mary schreef:ik keek net op de readysim site. en daar kom je het bereik per plaats opzoeken.
heb even mijn eigen route opgezocht:
Los Angeles Wel
Joshua Tree Niet
Grand Canyon Niet
Page Wel
Bryce Niet
Zion Niet
Las Vegas Niet
Death Valley Niet
Lone Pine Wel
Lee vining 2G netwerk
Yosemite Niet
San Fransico Wel
Montery Wel
Morro Bay Wel
HighWay 1 Niet

Op de AT&T site kwam ik dit niet tegen.
Verder zag ik op het kaartje dat er langs veel grote snelwegen ook altijd goed bereik is en in de grotere plaatsen die je passeer tijdens je route.
Ik wilde tot eergisteren ready sim nemen.
Maar door de prive bericht kwam ik er achter dat op de route die wij nemen SF - LA - LV - SF we het beste AT&T kunnen nemen.
Ik ga gewoon naar een winkel in SF en loop naar buiten met een sim en iPhone die werkt en dat ik dat ook weet dat hij werkt.

Succ6 met je keuze, Mary....
MiaDee
Amerika-ontdekker

Bericht door MiaDee »

Mary schreef:Want als je daar weinig tot geen bereik heb kan je net zo goed op je eigen mobiel een wifi spot opzoeken.

Vraag: Hoe lang blijft mijn simkaart geldig?

Antwoord: Uw bundel is 30 dagen geldig. Wanneer je na de geldigheids periode van het tegoed de simkaart niet binnen 30 dagen opwaardeert zal uw nummer worden geblokkeerd en kunt u geen gebruik meer kunnen maken van de simkaart

Vraag: Kan ik AT&T gebruiken in een iPhone of iPad?

Antwoord: Ja.

Vraag: Welke modem/dongle is kan ik gebruiken voor mobiel internet?

Antwoord: U kunt elke simlock vrije modem/dongle gebruiken die de 1900Mhz frequentie ondersteunt.

Vraag: Wordt gebruik (tethering) via een persoonlijke Hotspot toegestaan?

Antwoord: Tethering wordt enkel ondersteund met de 60,00 Plan

Vraag: Hoe is de dekking van AT&T?

Antwoord: AT&T heeft het grootste mobiele netwerk in Amerika, zodat u altijd verzekerd bent van uitstekende kwaliteit en netwerkdekking.

Vraag: Kan ik de SIM kaart ook gebruiken buiten Amerika?

Antwoord: Nee. Alle Amerikaanse Pre Paid SIM kaarten staan Roaming niet toe. (met uitzondering van Mexico & Canada)

Misschien heb je hier wat aan Mary.
Is van de website van AT&T

groet Maicol.
Mary
Amerika-ontdekker

Bericht door Mary »

Hier nog even mijn ervaring:
Wij zijn net terug vanuit amerika en hadden er voor gekozen geen simkaart aan te schaffen.
Daar zijn we achteraf tevreden mee. Op bijna alle rv parks is wifi aanwezig en anders kom je wel een mac donalds tegen is een grotere plaats om daar dingen op te zoeken. En als we naar een natuurpark zonder wifi gingen zochten van te voren informatie op en je kan best een paar dagen zonder wifi.
Op veel plaatsen langs de weg heb je geen bereik met je telefoon en heb je ook niks aan een buitenlandse simkaart.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer