Mastercard van de bank en 2 maal AmEx (1 voor mij en partnercard voor vriendin).
Dus idd niets geks aan meerdere cc's meenemen.

Precies, en daarnaast is ie nog eens veel duurder in de valuta opslag.DejaVu schreef:Toch nog relatief veel mensen met een Amex. Terwijl dat toch een stuk minder geaccepteerd is.
De pincode begint de afgelopen maanden heel langzaam de USA te veroveren.Eduard_ schreef:Als er een pincode op je Creditcard zit. Kun je hem dan nog steeds in restaurants gebruiken om mee te betalen?
We hebben afgelopen mei/juni bij elk tankstation buiten kunnen betalen door het intoetsen van een 0 + eigen postcode, betaling met Amex credit card.kalaman schreef:Bijkomend nadeel sinds een 2-tal jaar is dat je aan heel wat tankstations jouw ZIP-code moet ingeven, wat bij ons Europeanen uiteraard niet lukt.
Weet je dat zeker? Ik dacht dat je altijd een hogere koersopslag betaalt in vreemde valuta met je creditcard dan met je pinpas, maar dat kan misschien per bank verschillen?Marcopstal schreef:Pinnen kost geld, op mijn CC betaal ik niets extra en ik moet het pas de maand erna betalen ook
Koersopslag hangt af van je soort creditcard, dus niet van je bank.ipho1982 schreef:[
Ik dacht dat je altijd een hogere koersopslag betaalt in vreemde valuta met je creditcard dan met je pinpas, maar dat kan misschien per bank verschillen?
Ik heb ook maar 1 creditcard, dan maar gekFonC schreef:Nu voel ik me een gek die maar met 1 cc op vakantie gaat.. Misschien toch nog maar een aanvragen dan
Klopt inderdaad. Vorig jaar moest ik in Toronto overal mijn pincode gebruiken met m'n ING Mastercard.kalaman schreef: In Canada daarentegen is alles met PIN.
Althans in het Westen van de VS en Canada.
Ik ervaar juist dat je steeds meer moet pinnen. Alleen restaurants blijven achter, daar volstaat een handtekening. Verder heb ik veel moeten pinnen bij het gebruik van de CC.kalaman schreef:in de VS wordt zelden of nooit betaald met PIN, maar zo goed als altijd met handtekening (iets wat bij ons al jaren niet meer gedaan wordt), waar er dan ook nog nooit iemand naar kijkt, maw zeer fraudegevoelig.
<KNIP>.
Ik weiger sowieso om de kaart achter te laten. Ik vraag altijd om bv voor $60 te tanken. Dan krijg je een bon van $60. Als je dan maar $50 tankt, even terug naar binnen, nieuw bonnetje vragen et voila. Nog nooit problemen mee gehad.Dus moet je je CC binnen afgeven als waarborg. Ik denk dat het het zo gegaan is in april. De afgelopen vakantie weigerde ik echter telkens mijn kaart in de shop achter te laten tijdens het tanken en liet ik hen een bedrag "reserveren". Dit bedrag werd dan achteraf geannuleerd en het juiste bedrag werd in rekening gebracht.