Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Navigatie kopen Walmart
Re: Navigatie kopen Walmart
Wij hebben ook navigatie op de iphone 4s gezet: de tomtom app voor ong. € 37',- en zijn nu in de VS. Houdertje met zuignapje gekocht en het werkt perfect in onze Dodge Journey. Heb er geen last van dat het scherm kleiner is dan een normale tomtom, daar is het op aangepast. We hebben met de app toch een leuk bedrag bespaard en tot op heden werkt het vlekkeloos.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Lijkt wel alsof topicstarter vreest voor elke meter die hij/zij zonder navigatie moet rijden.... Ik vraag me dan af hoe je je vroeger verplaatste
Navigatie houdt je dom als je je er blind op staart, je moet wel weten hoe je omgeving in elkaar steekt.
Verder sluit ik me aan bij voorgaande posters. Wij rijden sinds een paar dagen rond met Sygic, het werkt fantastisch
Inderdaad 20 euro betaald voor de kaart van Noord-Amerika, kaarten van staten waar we doorheen rijden gedownload op m'n telefoon. Het werkt eigenlijk nog veel beter dan TomTom omdat je ook kunt uitzoomen, de hele route overzien, bekijken wat er verder in de omgeving ligt enzovoorts.

Verder sluit ik me aan bij voorgaande posters. Wij rijden sinds een paar dagen rond met Sygic, het werkt fantastisch

- RiverCola
- Amerika-expert
Maar niet zo gemakkelijk. Het blijft een lompig schermpje vergeleken met een iPhone.
Ik kan me dat heel goed voorstellen als je voor het eerst een rondreis maakt door een vreemd land. En als je er eenmaal bent kom je er gauw genoeg achter dat je in veel gebieden prima kunt rijden met een kaart of gewoon via de borden. Maar ik rij toch liever niet zonder navigatie door een stad als Los Angeles. De technieken zijn er, waarom ze niet gebruiken.RiverCola schreef:Lijkt wel alsof topicstarter vreest voor elke meter die hij/zij zonder navigatie moet rijden.... Ik vraag me dan af hoe je je vroeger verplaatste
Ja vroeger, altijd leuk zo'n opmerking. Vroeger verplaatste men zich met paard en wagen

Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het kan inderdaad wel gemakkelijk zijn - als je het goed weet te gebruiken. Maar ik heb recent weer wat verslagen gelezen waarbij men dankzij of ondanks de navigatie de fout in ging. Dus je moet wel heel goed blijven opletten, en een papieren kaart er naast gebruiken vind ik echt aan te raden.
Marianne
Marianne
- RiverCola
- Amerika-expert
Als mensen bijna bang worden om te rijden zonder navigatie dan gaat er iets niet goed. Het hoort bij reizen: nieuwe plekken, andere regels, soms de weg kwijt raken. Zeker als automobilist hoor je een beetje vertrouwen te hebben, in jezelf als bestuurder en in je omgeving.
Dus ja, gebruiken die techniek maar niet je er blind op staren en bang worden dat je niet meer zonder kunt.
Dus ja, gebruiken die techniek maar niet je er blind op staren en bang worden dat je niet meer zonder kunt.
Natuurlijk moet je je ondanks de techniek nog wel voorbereiden en je er niet blind op staren en ja als het moet kan het ook zonder. Maar ik ben degene die de navigatiesystemen heeft uitgevonden wel erg dankbaar. Scheelt mij in inder geval aardig wat tijd en benzine ( en niet te vergeten stress), want zeker op drukke of onoverzichtelijke plaatsen reed ik vroeger zonder hulp nog wel eens een extra rondje...
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
- Gijs11
- Amerikafan
- Partner van: Paula (geen eigen account)
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ondanks mijn vorige pleidooi voor een navigatieapp zoals Sygic sluit ik me ook bij de opmerking van Marianne aan dat het is aan te raden om er en papieren kaart naast te hebben.
Zelf hebben we een Rand mcnally roadatlas.
2012: CA-AZ-UT-NV
2013: NJ-NY-CT-RI-MA-ME-NH-VT-PA-WV-VA-MD-DE / ON-QC
2014: CO-WY-NE-SD-MT-UT
2015: GA-TN-NC-SC-FL
2017: BC-AB, Canada
2018: Zuid-Afrika, Swaziland, Lesotho
2019: Hi (Big Island, Maui, Kauai, Ohau)
2013: NJ-NY-CT-RI-MA-ME-NH-VT-PA-WV-VA-MD-DE / ON-QC
2014: CO-WY-NE-SD-MT-UT
2015: GA-TN-NC-SC-FL
2017: BC-AB, Canada
2018: Zuid-Afrika, Swaziland, Lesotho
2019: Hi (Big Island, Maui, Kauai, Ohau)
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Eens, voor je routeplanning/overzicht wel zo handig.Gijs11 schreef:Ondanks mijn vorige pleidooi voor een navigatieapp zoals Sygic sluit ik me ook bij de opmerking van Marianne aan dat het is aan te raden om er en papieren kaart naast te hebben.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
He, komt me bekend voor, hoewel wij van de andere kant kwamen. Zie hier voor ons verslag.Dommel schreef:had ik deze dag maar op een kaart gekeken
Met navigatie alleen lukt het echt niet altijd!
Els
En nog een voorbeeld dus. Ik krijg de neiging om ze te gaan verzamelen.

Marianne
Dat is zeker waar. Maar ik had niet echt het idee dat TS enorm zat te trillen thuis omdat hij niet zonder GPS durfde. Hij komt ook in LA aan en zoals jij als geen ander weet is dat niet een stad waar je lekker met de kaart in de hand rondrijdt. Ik kan me dan heel goed voorstellen dat je tips vraagt waar je zo'n ding kan kopen als je eenmaal geland bent.RiverCola schreef:
Dat gezegd hebbende is een GPS zeker en vast niet heilig. Wij gebruikte em vrijwel alleen in de grote steden vorig jaar. Sowieso is het handig om een Plan B te hebben.
Ik weet overigens zeker dat je net zo prima een hele lijst met incidenten kan verzamelen van mensen die met de papieren kaart rondreizen en waar het 'mis' ging (zie bijvoorbeeld de leuke conference van Youp van t' Hek over de vakanties naar FrankrijkMartin & Marianne schreef: En nog een voorbeeld dus. Ik krijg de neiging om ze te gaan verzamelen.![]()
Marianne

Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij hebben drie jaar geleden een garmin gekocht bij walmart. Helaas kwamen we er in Boston achter dat hij het na de update niet meer deed en moesten we een nieuwe kopen.
Verschillende modellen te verkrijgen bij elke walmart waar we zijn geweest. Zelfs omruilen in een andere staat (omdat bij de versie die we hadden gekocht, de kaart van Canada er niet op stond) is geen probleem.
Bedenk me opeens dat ik de mijne ga verkopen. Dus mocht je interesse hebben...
Verschillende modellen te verkrijgen bij elke walmart waar we zijn geweest. Zelfs omruilen in een andere staat (omdat bij de versie die we hadden gekocht, de kaart van Canada er niet op stond) is geen probleem.
Bedenk me opeens dat ik de mijne ga verkopen. Dus mocht je interesse hebben...
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik kocht er vorig jaar ook eentje in de Best Buy.
Ik heb niet de gewoonte van de GPS blindelings te volgen en zweer bij de kaart. De avond tevoren even kijken wat de volgende dag op het programma staat en welke route we gaan volgen.
Het grootste voordeel van de GPS vind ik eigenlijk gewoon om te weten waar ik ben en hoever ik nog te gaan heb tot mijn bestemming.
Ik heb niet de gewoonte van de GPS blindelings te volgen en zweer bij de kaart. De avond tevoren even kijken wat de volgende dag op het programma staat en welke route we gaan volgen.
Het grootste voordeel van de GPS vind ik eigenlijk gewoon om te weten waar ik ben en hoever ik nog te gaan heb tot mijn bestemming.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Blindelings navigatie vertrouwen hoeft niet alleen met GPS narigheid te veroorzaken. Wat dacht je van dit verhaal: http://www.dailymail.co.uk/news/article ... ydney.html
- Ingrid1958
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
In 2011 een Tom Tom Go aangeschaft tijdens mijn roadtrip alleen voor plm $ 65 , bij de Walmart, online besteld omdat deze niet voorradig was en daar ook opgehaald, super service, super handig omdat ik niemand naast me had zitten om de weg te wijzen en oh zo blij mee geweest, verder visualiseer ik altijd om te zien welke richting ik ongeveer ga of moet rijden, plaatsen voorbij rijdt etc. Bij mijn gaan kaarten, navi en een dosis gezond verstand samen. En dan gaat het ook niet altijd goed hoor, rijd echt nog weleens verkeerd

Thuis de Benelux gedownload en dus ook thuis te gebruiken, Amerikaanse kaart zit er nog steeds onder, waardoor ik hem weer mee kan nemen volgende maand tijdens mijn/onze volgende reis. (uitgetest door een collega die hem deze maand heeft geleend)

Thuis de Benelux gedownload en dus ook thuis te gebruiken, Amerikaanse kaart zit er nog steeds onder, waardoor ik hem weer mee kan nemen volgende maand tijdens mijn/onze volgende reis. (uitgetest door een collega die hem deze maand heeft geleend)

1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 5343 Weergaves
-
Laatste bericht door laanvdj
-