Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoeveel tijd van te voren aanwezig Schiphol

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
BastiaanB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Hoeveel tijd van te voren aanwezig Schiphol

Bericht door BastiaanB »

Heb wel wat voorbij zien komen maar dat doe ik sowieso, online inchecken. Maar het ging er bij ons om dat het allemaal net net was als wij met de trein naar Schiphol zouden gaan.
Wij worden nu gebracht overigens. :thumbup:

Ik zie het nut nooit echt van online inchecken, want wat moet je met je koffers? Schijnt dat je van die self service balies hebt maar ik kan dat nooit vinden op Schiphol.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Dat kan nog niet bij iedere maatschappij op Schiphol
Zelf uw koffer inchecken?

Dat kan als u met KLM & partners, easyJet of ArkeFly reist en beschikt over een boardingpass. Check uw koffer in via de Self-Service Baggage Drop-Off units
Bron: http://www.schiphol.nl/Reizigers/OpSchiphol/Bagage.htm
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

Werkte bij mij vorig jaar prima met een Delta vlucht.
Helaas had ik 2 dames voor mij waarvan er van 1 tot 3 keer toe de koffer geweigerd werd wegens overwicht.
De ene er van alles uit halen en de andere stond met de handen vol. Ik schat dat ze zo'n 5 kg overwicht had en ze blokkeerde al die tijd de automaat.
Weeg dan je bagage even thuis!!!
medi
Amerika-ontdekker

Bericht door medi »

Ik vind het altijd opvallend dat de mensen die nauwelijks met de trein reizen vinden dat de treinen vaak/veel vertragingen hebben en mensen die dagelijks treinen vinden dat er nauwelijks vertragingen zijn.
SarahB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door SarahB »

Ik reis meerdere malen per week met de trein en ik vind toch ook dat er veel vertragingen zijn. Dus die stelling gaat niet altijd op, medi. :P
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

In België? ;)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
medi
Amerika-ontdekker

Bericht door medi »

SarahB schreef:Ik reis meerdere malen per week met de trein en ik vind toch ook dat er veel vertragingen zijn. Dus die stelling gaat niet altijd op, medi. :P
Nee het zal ook niet altijd zo zijn, maar ik heb vaak wel dat idee. Zal zeker ook met het traject waar men reist te maken hebben.
SarahB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door SarahB »

SpaceAce schreef:In België? ;)
Yep.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het is weer eens zover!

Het treinverkeer bij Schiphol ligt plat
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

BastiaanB schreef:Heb wel wat voorbij zien komen maar dat doe ik sowieso, online inchecken. Maar het ging er bij ons om dat het allemaal net net was als wij met de trein naar Schiphol zouden gaan.
Wij worden nu gebracht overigens. :thumbup:

Ik zie het nut nooit echt van online inchecken, want wat moet je met je koffers? Schijnt dat je van die self service balies hebt maar ik kan dat nooit vinden op Schiphol.
Het voordeel van online inchecken is dat je je stoel definitief vastlegt. Veel airlines (zo niet alle) overboeken hun vluchten. Hoe vroeger je inchecked des te groter de kans dat je plek gegarandeerd is. Het zijn vooral de late incheckers (aan de balie) die op de wachtlijst terecht komen (en moeten hopen dan er anderen niet komen opdagen.
Vooral in de VS is dit schering en inslag: bij de gate wordt zelfs de upgrade en clearance lijst met namen op de schermen vertoond. De clearance lijst zijn mensen die op de wachtlijst stonden maar alsnog een plekje aan boord been toegewezen gekregen. En dan gaat het om een lijst van >10 personen in een vliegtuig met 150 plaatsen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Definitief zou ik het niet noemen. Ik begrijp wat je schrijft, maar je bent pas zeker van je stoel als je er op zit. Hoewel online je stoel vastgelegd, zijn er diverse oorzaken die er voor kunnen zorgen dat je toch ergens anders zit.

zoals bijvoorbeeld;
-Ander type vliegtuig wordt ingezet.
-Vriendjespolitiek luchtvaartpersoneel aan de Gate.
-Naar inzicht van crew.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
TwentseGijs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door TwentseGijs »

Het onderwerp is alweer een paar maanden oud... maar toch.

Ik ga altijd met de trein vanuit Enschede naar Schiphol (zo'n 12 vluchten per jaar). Ik kijk van te voren even op internet hoe het staat met de treinen.
Als de treinen niet rijden zou ik altijd nog met de auto kunnen gaan.
1x heb ik, in 5 jaar, op de terugweg, een taxi moeten nemen voor een klein stukje maar. Toch neem ik voor de zekerheid graag een uur speling.

Als de trein vertraging heeft is het nog niet zo erg, vaak zijn er snel bussen ter plaatse of je neemt snel een taxi... maar als er een ongelukkige voorspringt in the middle of nowhere... dan loop je uren vertraging op (zo heeft mn broer ooit eens 2 uur stilgestaan in een weiland).

Ik reserveer vrijwel nooit online, alleen bij drukke vluchten.
De selfservice computers staan bij het business/flying blue-gedeelte van KLM en ik vind ze erg handig.

Omdat ik een hekel heb aan wachten ben ik ook lid van Privium, wat een leuk hebbedingetje is, je hoeft namelijk niet meer je paspoort te laten zien....
maar zn prijs haaltie er alleen uit als je erg veel vluchten maakt (meer dan ik). Toch is de lounge van de Privium fantastisch om die uren te overbruggen.
Anders kun je jezelf op schiphol vaak ook prima vermaken.

Greetz
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

De 3 uur die men aanhoudt voor intercontinentale vluchten vind ik altijd wat overdreven, maar 2,5 uur (krap) van tevoren aanwezig neem ik altijd wel en dat is nog nooit veel te veel geweest. Ik ga ook met een geruster hart op vakantie als ik nog wat speling heb, dan wanneer het stressen zou worden als er gedurende het hele proces van reizen, koffers afgeven, security enz. ergens een kink in de kabel komt (ook al vaak genoeg meegemaakt). Dan maar liever dat halve uurtje eerder thuis weg.
TwentseGijs
Amerikafan

RiverCola schreef: Dan maar liever dat halve uurtje eerder thuis weg.
Inderdaad RiverCola
En dan moet je jezelf eens afvragen hoe je dat half uur thuis zou doorbrengen.... Idd vermoedelijk zenuwachtig op de bank, telkens op je horloge kijkend wanneer je weg moet.
Kun je beter een half uur, veilig op schiphol, een kopje koffie drinken.
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Dat heb ik dan weer totaal niet... Ik vlieg met grote regelmaat (gemiddeld 1 x per 2 maanden) UA59 naar IAH. De vlucht vertrekt (als die op tijd vertrekt) om 10.10AM, ik kom dan 9.10 aan op Schiphol, loop door de douane heen, en dan door de security, allemaal perfect op tijd voor de vlucht, 9 van de 10 keer, haha! Dit geeft mij namelijk nog de gelegenheid om ontbijt meetings te doen in Amsterdam, 's ochtends.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
TwentseGijs
Amerikafan

Dat ligt denk ik ook aan de reisafstand naar Schiphol toe. In mijn geval, 2 uur met de trein, zou het minste of geringste probleempje dan direct resulteren in een mega probleem!
Maar mijn zus, die in Haarlem woont, doet hetzelfde als u 1250... die gaat een krap een uur voor vertrek weg van huis... parkeert m bij Privium en is altijd nog op tijd geweest.

3 uur van te voren is wel erg lang... en voor frequente reizigers mssn te lang... Maar als je niet zo vaak gaat, geniet van de faciliteiten en ga met een gerust hart op pad.
Laatst gewijzigd door Aricon op 09 sep 2014, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet nodig het bovenliggende bericht te quoten --> quote verwijderd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat het ook nogal verschilt per maatschappij hoe snel het allemaal gaat en of van te voren inchecken wel of niet lukt. Mijn dochter vloog een tijdje terug met United (online inchecken ging niet) via Washington naar LA. Ze stond in een enorme rij omdat op vrijwel hetzelfde tijdstip ook UA-vluchten naar Chicago en Houston vertrokken. We waren ruim op tijd op Schiphol, maar ze heeft geen tijd gehad voor een kopje koffie.

@1250: jij hoeft dan niet meer in te checken?

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Met vluchten naar de USA ben ik meestal binnen 20 min mn koffers al kwijt en door de douane. Zowel KLM als United en vroeger met Continental. Met een intercontinentale vlucht van Arkefly wel eens bijna 2,5 uur in de rij gestaan....
Ivo Ruigt
Amerikafan

Bericht door Ivo Ruigt »

Voor de twee laatste vluchten naar de USA waren wij ook hooguit 25 minuten kwijt om in te checken (op de zuilen, want online ging niet), koffers af te geven (bij KLM in de automaat) en door de douane te gaan.
Beide keren waren we 2 uur voor vertrek op Schiphol. Omdat wij vanuit Zuid-Limburg moesten komen en we op dat tijdstip niet met de trein kunnen gaan, was met de auto enig optie. Om niet midden in de nacht op te moeten staan, hebbenw e beide keren een Park, Sleep, Fly arrangement geboekt. En dat is voor ons echt het ideale relaxte begin van de reis.
Na de spits richting Schiphol, drankje in de hotelbar, rustig slapen en met de shuttlebus naar Schiphol.
Verslag rondreis 2013 en 2014 Zuidwesten USA http://ivosittard.wordpress.com
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Daar komt nog bij dat bij vluchten buiten europa de securtity check (nog) aan de gate gebeurt. M.a.w. je checkt thuis (24 uur van te voren) in, je reist naar schiphol, daar lever je je koffer af en gaat door de paspoort controle. Dit gaat over het algemeen goed. Zodra je op schiphol ook een centrale security gaat krijgen voor vluchten buiten europa komt er wel weer een risico factor bij. Tot nu toe moet je alleen maar op tijd bij de vertrek gate zijn en dan maakt het niet uit hoe lang de securitry duurt want je bent er al.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer