Onze laatste vlucht was met Arke en hoewel we al ingecheckt waren moesten we toch in een enorme rij gaan staan (voor 2 of 3 Arke vluchten die rond hetzelfde uur vertrokken) en dat duurde zeker 45 minuten! Tel daarbij op zo'n 10 minuten voor de paspoortcontrole en een kwartier a 20 min. voor security, dan zit je al op een uur en 10 minuten. Als je dan 2 uur van tevoren aanwezig bent heb je nog tijd om naar de gate te lopen en onderweg een kop koffie en een ontbijtje naar binnen te werken en that's is.
Die twee uur hou ik dus altijd wel aan. Als het dan vlotter gaat dan is dat mooi meegenomen, dan kan ik nog even shoppen
Als je altijd KLM vliegt en weet dat je je koffers zelf af kunt geven en online al ingecheckt bent, dan weet je dus zeker dat je nooit meer in een rij hoeft te gaan staan die zomaar een uur kan duren.
RiverCola schreef:
Als je altijd KLM vliegt en weet dat je je koffers zelf af kunt geven en online al ingecheckt bent, dan weet je dus zeker dat je nooit meer in een rij hoeft te gaan staan die zomaar een uur kan duren.
Dat is niet altijd waar... op enkele dagen (bijvoorbeeld met de drukke dagen in de zomer vakantie) staat er overal een rij waar je onpasselijk van word. Zelfs bij het priority inchecken. Een collega moest daarin staan en daarbij duurde ook meer dan een half uur voordat hij erdoor was. (en dan weet ik weer waarom ik mn Privium account heb haha
Maar nogmaals.. dat zijn maar enkele dagen. Als je weet dat je vliegt in een druk seizoen zou ik het er niet op gokken !
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
- landen in schiphol is voorzien om 08.40. Hoe snel (taxiën op de landingsbaan, douane, koffers, etc..) kan ik dan een IC-trein nemen in Schipol? Ik heb voorzien dat ik de trein van 09.39u haal. Lijkt me realistisch?
- hoe zouden jullie rijden vanuit Beringen (BE) naar Schiphol, en hoe veel tijd op voorhand zouden jullie vertrekken om een vlucht van 10.40u te halen op woensdag?
Gisteren familie afgehaald van Schiphol. Het vliegtuig landde om 16.45. Hun bagage kwam als 1e op de band. Precies 1 u. waren we pas in de PP garage. Het kan dus in 1 u... maar je kunt beter op 1 1/2 u rekenen.
Het is ook heel erg afhankelijk op welke baan je land, want met name het taxiën kan erg veel tijd in beslag nemen als je op de Polderbaan land.
Dit jaar waren we in 45 minuten na het landen met onze koffers bij de shuttle bus. Dat had ik niet verwacht eigenlijk.
Vandaag nog op het reisburo geweest om online in te checken (heb helaas geen printer meer) maar niet gelukt omdat we (volgens een medewerkster van UA) uitverkoren zijn om extra onze paspoorten te laten zien, dus toch in die rij morgen. Helaas het is niet anders, nog navraag gedaan en ja zeker nog steeds 3 uur van te voren aanwezig. Wij vliegen om 10.55 maar durf het ook niet aan met de trein, auto laten we staan op lang parkeren. In de hoop dat we niet in zo'n traffic jam terecht komen als afgelopen ma-dag. Daar val niet op te rijden. Toen stond het bij Waalwijk al vast richting Utrecht (wij wonen in Tilburg) Fingers crossed. Wij rijden om 05.30 uur thuis weg. Liever daar wat tijd te veel, dan 5 minuten te laat. Kan ik absoluut niet tegen en is niet goed voor mijn humeur.
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
Hmm ik dacht al: Ga toch lekker met de trein, kun je om 6.30 rustig weg... ontbijtje in de trein.. lekker relaxed. Maareh dat word m dus niet.
Als je dus om 5.30 met de auto weggaat, dan ben je om 7 uur daar... en dan nog 4 uur wachten. Dat kan ooook... Maar zou ik als alternatief doen.
Ik vind het trouwens wel interessant dat je nu dus van te voren te horen krijgt of je je paspoort moet laten zien of niet haha.
Hmm in elk geval... het komt wel goed! Relax en geniet
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
- landen in schiphol is voorzien om 08.40. Hoe snel (taxiën op de landingsbaan, douane, koffers, etc..) kan ik dan een IC-trein nemen in Schipol? Ik heb voorzien dat ik de trein van 09.39u haal. Lijkt me realistisch?
- hoe zouden jullie rijden vanuit Beringen (BE) naar Schiphol, en hoe veel tijd op voorhand zouden jullie vertrekken om een vlucht van 10.40u te halen op woensdag?
Stel je landt op de polder baan, dan is de taxi tijd 15 minuten. Kom je dus aan op de verwachte aankomsttijd dan sta je, in principe om 08:55 aan de gate. Dan moet je nog door de paspoort controle en dan je koffer ophalen en langs de douane. Met andere woorden het kan, maar er moet niets tegen zitten.
Ik zou de rit uit Beringen niet op de dag van vertrek doen, ik zou gewoon de avond van te voren naar schiphol gaan en daar een hotelkamer boeken. De volgende dag sta je dan op een normale tijd op, doet nog een ontbijt en zonder stress naar de incheckbalie.
Martin & Marianne schreef:
@1250: jij hoeft dan niet meer in te checken?
Marianne
Nope, de boarding pass staat al in Passbook op mijn telefoon ! En als ik koffers moet inchecken, dan gaat dat altijd heel snel in de Business Class rij, haha . Maar het klopt idd, UA heeft een vlucht op dit moment naar IAH, EWR and IAD allemaal binnen twee uur van elkaar vertrekken. Heel erg irritant.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Uiteindelijk om 6 uur vertrokken met de auto en 8 uur op Schiphol (3 uur) van tevoren, ook daar gaf mijn paspoort problemen met online inchecken, maar we waren toch ruimschoots op tijd een nu dus heerlijk aant genieten van de South West USA .
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England
Ik was 13 september nog even op schiphol vanwege een bruiloft in Schotland. Het was MEGADRUK... gelukkig had ik de Privium en Flying Bleu pas, anders had het inchecken wel een 45 min kunnen duren.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.