Wij zijn van plan om volgend voorjaar een 10 tot 12 weekse reis te maken door de States. Wij hebben twee kinderen, rond die tijd 4 en bijna 2 jaar oud. We willen, voordat onze oudste leerplichtig wordt, nog een keer een lange reis maken. Dit wordt onze 6de reis door Amerika, we zijn twee keer in het zuid westen geweest, 1 keer in het noord westen (incl. Vancouver en omgeving), Florida en het noord oosten.
Waarom dit bericht? Ik zit erg te twijfelen over hoe onze reis in te vullen. Er gaan zoveel opties door mijn hoofd dat ik door de bomen bijna het bos niet meer zie. Ik hoop dat ik in de reactie hier wat gestuurd kan worden door jullie ervaringen en hoe jullie een dergelijke reis in zouden vullen.
We willen graag beginnen in Orlando, Florida. Ik zat te denken aan een week Orlando en omgeving om rustig de reis aan te vangen met lekker weer (april). Hier kunnen we verschillende parken bezoeken met onze kids. Hierna zou ik richting de west kust van Florida willen rijden om aldaar een week te vertoeven aan het strand (huis huren). Deze twee weken staan eigenlijk wel vast voor mij. Het weer in die periode is erg goed aldaar, niet te warm en te vochtig en toch zeer aangename temperaturen.
Volgende deel van onze reis is eigenlijk het deel wat ik de meeste hoofdbrekens over heb. We willen graag een camper huren, maar twijfel over hoe hier invulling aan te geven. Ik zou heel graag nog een keer richting het noord-westen willen (Yellowstone, Vancouver, Seattle, Portland, San Fransisco), maar twijfel over het weer in deze periode. We zullen eind april/begin mei de camper ophalen (zit te denken aan een wegbreng special + verlenging) en dan ongeveer 7 tot 9 weken de tijd hebben om te reizen. Zouden jullie een dergelijke route kiezen? Ik weet dat het weer rond die tijd nog best fris (vorst) kan zijn en twijfel of dit wel slim is om te doen met onze kinderen.
Andere optie is om bijvoorbeeld vanuit Orlando een camper te huren en dan via de zuidelijke staten richting het westen te rijden. Voor ons een nog niet eerder bezocht gedeelte van de States en zodoende onbekend. Maakt onbekend, onbemind? Ik weet het niet, is dit wellicht en betere optie? Ik snap dat dit in ieder geval qua weer wat aangenamer zal zijn, maar ik zal dan waarschijnlijk Yellowstone moeten laten voor wat het is omdat Orlando-Yellowstone-Seattle bijvoorbeeld wel een behoorlijk eind rijden is. Dan zou het misschien eerder Orlando - San Diego worden. En Yellowstone staat eigenlijk wel met hoofdletters in mijn lijstje....tevens zal camperhuur nu aanzienlijk duurder zijn aangezien we geen wegbreng special kunnen boeken vanuit Orlando, ook weer een overweging.....
En als derde optie, omdat New York eigenlijk ook niet mag ontbreken, vanuit Orlando richting NY met een camper in +/- 4 weken. Via Atlanta, GSMNP en Philadephia (Washington zijn we al geweest) richting NY. Vanuit NY zouden we dan richting Chicago vliegen om aldaar een camper wegbreng special te boeken richting het westen (Seattle of San Fransisco), ook in 4 weken.
Ik wil bij alle ideeën in ieder geval wel een dusdanig reisschema hanteren wat voor onze kids te behappen is. Dus niet elke dag rijden en de dagen die we rijden het aantal mijlen beperkt houden (max. 200 mijl ofzo). Het moet geen race tegen de klok worden.
Zoals jullie zien heb ik nog veel keuzes te maken en ik ben zeer benieuw of iemand hier wellicht zijn licht over wil laten schijnen, ik kan wel wat sturing gebruiken

Thanks!
gr Bas