Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat moet ik gemiddeld rekenen voor eten per dag?
- Nathalie21
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Wat moet ik gemiddeld rekenen voor eten per dag?
Het kan per dag enorm verschillen, we hebben voor 15 euro uitgebreid gegeten bij Cracker Barrel maar ook voor 73 euro in Page (sushi).
In die 3 en halve week hadden we ook wel eens zin in een simpele magnetron maaltijd, zijn overigens heerlijk! En we hebben niet elke dag geluncht.
In die 3 en halve week hadden we ook wel eens zin in een simpele magnetron maaltijd, zijn overigens heerlijk! En we hebben niet elke dag geluncht.
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
2025: Las Vegas - The Sphere
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
2025: Las Vegas - The Sphere
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
in 2011, buiten het hoogseizoen:
Heb het eerder gepost maar nog niet in een passend topic waar iedereen het makkelijk terug kan vinden dus vandaar: misschien hebben sommigen er wat aan!
Een korte samenvatting in cijfers van onze 89 daagse reis door Amerika, waarbij we eigenlijk niets hebben overgeslagen om te besparen:
87 dagen in Amerika, 2 dagen in Canada
39 dagen in het westen van Amerika, waarvan 1 in beide
49 dagen in het oosten van Amerika, waarvan 1 in beide
gemiddeld 129,94 dollar per dag uitgegeven in het westen (incl. brandstof, eten/drinken, activiteiten, souvenirs en kleding) (dus excl. vlucht, autohuur en overnachtingen)
gemiddeld 165,93 dollar per dag uitgegeven in het oosten (incl. brandstof, eten/drinken, activiteiten, souvenirs en kleding) (dus excl. vlucht, autohuur en overnachtingen) (verklaring: meer steden bezocht en o.a. orlando en het skydiven maakte het stukken duurder gemiddeld)
gemiddeld 78,60 dollar per dag uitgegeven in het westen (38 dagen) (zonder kleding en zonder brandstof) (incl. eten/drinken, souvenirs en activiteiten) (dus excl. vlucht, autohuur en overnachtingen)
gemiddeld 120,64 dollar per dag uitgegeven in het oosten (51 dagen) (zonder kleding en zonder brandstof) (incl. eten/drinken, souvenirs en activiteiten) (dus excl. vlucht, autohuur en overnachtingen) (verklaring: meer steden bezocht en o.a. orlando en het skydiven maakte het stukken duurder gemiddeld)
gemiddelde prijs per nacht west van 43,97 dollar (38 nachten, waarvan 10 op een campground)
gemiddelde prijs per nacht oost (incl 2 dagen Canada) van 55,78 dollar (50 nachten, allemaal motels/hotels)
gemiddeld 3,690 dollar per gallon betaald voor benzine in het westen
gemiddeld 3,294 dollar per gallon betaald voor benzine in het oosten
Heb het eerder gepost maar nog niet in een passend topic waar iedereen het makkelijk terug kan vinden dus vandaar: misschien hebben sommigen er wat aan!
Een korte samenvatting in cijfers van onze 89 daagse reis door Amerika, waarbij we eigenlijk niets hebben overgeslagen om te besparen:
87 dagen in Amerika, 2 dagen in Canada
39 dagen in het westen van Amerika, waarvan 1 in beide
49 dagen in het oosten van Amerika, waarvan 1 in beide
gemiddeld 129,94 dollar per dag uitgegeven in het westen (incl. brandstof, eten/drinken, activiteiten, souvenirs en kleding) (dus excl. vlucht, autohuur en overnachtingen)
gemiddeld 165,93 dollar per dag uitgegeven in het oosten (incl. brandstof, eten/drinken, activiteiten, souvenirs en kleding) (dus excl. vlucht, autohuur en overnachtingen) (verklaring: meer steden bezocht en o.a. orlando en het skydiven maakte het stukken duurder gemiddeld)
gemiddeld 78,60 dollar per dag uitgegeven in het westen (38 dagen) (zonder kleding en zonder brandstof) (incl. eten/drinken, souvenirs en activiteiten) (dus excl. vlucht, autohuur en overnachtingen)
gemiddeld 120,64 dollar per dag uitgegeven in het oosten (51 dagen) (zonder kleding en zonder brandstof) (incl. eten/drinken, souvenirs en activiteiten) (dus excl. vlucht, autohuur en overnachtingen) (verklaring: meer steden bezocht en o.a. orlando en het skydiven maakte het stukken duurder gemiddeld)
gemiddelde prijs per nacht west van 43,97 dollar (38 nachten, waarvan 10 op een campground)
gemiddelde prijs per nacht oost (incl 2 dagen Canada) van 55,78 dollar (50 nachten, allemaal motels/hotels)
gemiddeld 3,690 dollar per gallon betaald voor benzine in het westen
gemiddeld 3,294 dollar per gallon betaald voor benzine in het oosten
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami
http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Beste Sifaka,
wauw! Dat heb je mooi bijgehouden!
Wel een vraagje....
Is die $165,93 per persoon, stel of gezin?
JM
Beste Sifaka,
wauw! Dat heb je mooi bijgehouden!
Wel een vraagje....
Is die $165,93 per persoon, stel of gezin?
JM
NYC 2013
Rondje Noord Oost 2015 https://dankiesontour.wordpress.com"
NYC 2017
NYC 2019
Verslaafd aan NYC maar nu tijd om eens verder te kijken.
Daarom oktober 2022 rondje Zuid West op de planning
Rondje Noord Oost 2015 https://dankiesontour.wordpress.com"
NYC 2017
NYC 2019
Verslaafd aan NYC maar nu tijd om eens verder te kijken.
Daarom oktober 2022 rondje Zuid West op de planning
ik ben ook een krent geloof ik
afgelopen zomer 25 dagen florida geweest en in totaal in die periode aan uit eten ( 17x ) , benzine ( ong 2000 km gereden ) , wat kleine uitjes , wat kleding en spullen voor school zoals drinkbekers , boodschappen bij publix en walmart ( we ontbijten meestal in het huis , nemen drinken mee naar parken , eten af en toe avond eten in huis zoals bv hele kip met salade , koelbox gevuld mee naar statepark etc) lunch , ijsjes etc in totaal 1150 euro uitgegeven
dat is nog geen 16 euro pp per dag
moet er wel bijzeggen dat ik op voorhand jaarabbonement had voor parken en via groupon ook wat uitjes heb aangeschaft .

afgelopen zomer 25 dagen florida geweest en in totaal in die periode aan uit eten ( 17x ) , benzine ( ong 2000 km gereden ) , wat kleine uitjes , wat kleding en spullen voor school zoals drinkbekers , boodschappen bij publix en walmart ( we ontbijten meestal in het huis , nemen drinken mee naar parken , eten af en toe avond eten in huis zoals bv hele kip met salade , koelbox gevuld mee naar statepark etc) lunch , ijsjes etc in totaal 1150 euro uitgegeven

dat is nog geen 16 euro pp per dag

moet er wel bijzeggen dat ik op voorhand jaarabbonement had voor parken en via groupon ook wat uitjes heb aangeschaft .
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Interessant om te zien hoe iedereen het aanpakt met eten. Ik ben zelf meestal ook vrij zuinig op vakantie als het om eten gaat (geef het geld liever uit aan het reizen zelf, excursies e.d.), maar ik heb besloten dat ik me tijdens mijn aanstaande reis naar de VS best eens ´te buiten` mag gaan aan regelmatig lekker uit eten.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Tot het zover is, en je toch liever dat zuurverdiend geld spendeert aan andere zaken 

- Nati
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Als je in een hotel overnacht moet je wel ergens buiten de deur eten want de meesten hebben zelf geen restaurant of je zit in de duurdere klasse hotels zoals Hilton enz. die dat doorgaans wel hebben.
Wij wisselen af; de ene dag is dat een goedkopere restaurantketen en de andere dag mag het dan weer iets duurder zijn,allemaal naargelang het aanbod in de buurt van waar je bent. Als er echt geen eetgelegenheid is of we te moe zijn om uit eten te gaan, dan gaan we naar de supermarkt om een kant en klare maaltijd en eten we die op onze kamer ,dat is ook al voorgevallen.
Waar wij fan van zijn, en dat heb ik in dit topic nog niet gelezen ,zijn de diners. Typisch Amerikaanse restaurants waar je doorgaans erg lekker kan gaan eten en waar ze gerechten serveren zoals meatloaf met mashed patatoes. Een keten waar wij in Florida erg lekker en erg goedkoop hebben gegeten was bij Bob Evans http://www.bobevans.com/ maar ik weet niet of zij ook restaurants in andere staten hebben buiten Florida.
Wij wisselen af; de ene dag is dat een goedkopere restaurantketen en de andere dag mag het dan weer iets duurder zijn,allemaal naargelang het aanbod in de buurt van waar je bent. Als er echt geen eetgelegenheid is of we te moe zijn om uit eten te gaan, dan gaan we naar de supermarkt om een kant en klare maaltijd en eten we die op onze kamer ,dat is ook al voorgevallen.
Waar wij fan van zijn, en dat heb ik in dit topic nog niet gelezen ,zijn de diners. Typisch Amerikaanse restaurants waar je doorgaans erg lekker kan gaan eten en waar ze gerechten serveren zoals meatloaf met mashed patatoes. Een keten waar wij in Florida erg lekker en erg goedkoop hebben gegeten was bij Bob Evans http://www.bobevans.com/ maar ik weet niet of zij ook restaurants in andere staten hebben buiten Florida.
Ja, Bob Evans
. Afgelopen zomer in Florida een paar ontbeten, superlekker en goedkoop. Is er niet meer van gekomen om er te dineren. Gaan we dit jaar zeker doen, ik heb al gezien dat ze ook in New York state en Pennsylvania zitten.
Ook favoriet bij ons is Applebee's, lekker en ook niet duur. Je hebt daar bv. 2 for $20, dit is een voorgerecht delen en ieder een hoofdgerecht. Hadden wij meer dan genoeg aan.

Ook favoriet bij ons is Applebee's, lekker en ook niet duur. Je hebt daar bv. 2 for $20, dit is een voorgerecht delen en ieder een hoofdgerecht. Hadden wij meer dan genoeg aan.
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023