Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vlucht omboeken naar andere bestemming

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Vlucht omboeken naar andere bestemming

Bericht door Raafje87 »

Ik zou ook een nachtje slapen (heb dat in Chicago een keer moeten doen doordat ik een aansluitende vlucht miste door slecht weer, was 1 ticket dus werd kosteloos omgeboekt naar de volgende dag) vooral omdat je al zo lang wakker bent en als je dan nog moet wachten op een aansluiting etc. dan duurt alles heel lang! Maar dat is persoonlijk natuurlijk, ik slaap nooit in vliegtuigen dat lukt niet. Ik raad trouwens ook Southwest aan, keer binnenlandse vlucht mee gehad en beviel heel goed! Als je daar op tijd boekt hebben ze super goede prijzen!
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
GO66
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 150

Bericht door GO66 »

Het grote voordeel van Southwest is inderdaad de gratis baggage. Daar is hier op het forum al heel veel over geschreven.
Daarnaast werkt het wat mij betreft gewoon prima.
Relatief nieuwe vliegtuigen, niet de beste stoelen, maar ook niets mis mee.
Frisdrankje en nootjes aan boord.

Het werkt vergelijkbaar met Easyjet, op volgorde van inchecken mag je ook instappen en dan moet je maar een stoel pakken. Kan dus wel zijn dat je niet naast elkaar kunt zitten, maar Amerikanen zijn vaak vriendelijk genoeg om te helpen als dat niet lukt.

Ik weet niet of Southwest vanaf O'Hare vliegt, maar vanaf Midway zeker, dat is één van hun bases. Midway ligt midden in een woonwijk en is een lief klein vliegveldje. Laatste keer dat ik er vanaf vloog was in 1989 en toen was het gewoon een gebouwtje zonder verdieping dat zo aan een drukke weg lag. Laatst was ik in Chicago en reed ik er langs en het gebouw is nu in ieder geval een betonnen kolos. Hoe gemakkelijk en vriendelijk het nog is weet ik niet.

Van O'Hare naar Midway moet je wel even reizen (openbaar vervoer of shuttle bus ofzo).
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

Zou zeker ruime tijd ertussen nemen en liever nog 1 nachtje slapen, want je vlucht van Nederland naar USA kan ook nog gerust een keer wijzigen voor die tijd, dan heb je nu wel 5 uur de tijd ertussen, maar
blijft dat ook zo? Als je je binnenlandse vlucht mist heb je dus pech, want het is niet 1 boeking.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ja, bij Southwest gratis carry-on, personal item en twee stuks ruimbagage. Spirit's bagagebeleid valt niet te omzeilen als je voor een langere reis komt ... tenzij je geen bagage hebt of alles met de post stuurt :P Maar voor een city trip/lang weekend is het goed te doen.

Je klinkt een beetje bezorgd over de aansluiting, dus daarom alleen al zou ik voor de volgende dag kiezen zodat je zonder stress aan je vakantie kan beginnen. Een bliksembezoek Chicago is toch mooi meegenomen? 8)
Afbeelding
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Mooi, het lijkt dus allemaal wel goed te komen, maar wat was nu de reactie van Budget?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Stefanluk
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Stefanluk »

@Ruud

BudgetAir liet mij (net pas) per mail het volgende weten:
De totale wijzigingskosten bedragen € 460.00 . De wijzigingskosten vanuit de luchtvaartmaatschappij bedragen €180,00 per ticket. De administratiekosten vanuit Budgetair.nl bedragen € 50,00 per ticket. Naast de wijzigingskosten kan er een eventueel tariefsverschil berekend worden, dit is afhankelijk van de beschikbaarheid. Routewijziging id toegestaan.

U kunt telefonisch contact met ons op te nemen om de wijziging in orde te maken. U kunt ons bereiken op telefoonnummer 0900-4564560 of vanuit het buitenland op telefoonnummer 0900-7767-767. Wij kunnen dan de beschikbaarheid nakijken en de wijziging doorvoeren.
Omboeken wel mogelijk dus, maar dat kost €460,- euro extra. Daar komt nog het tariefverschil bij en op dit moment vind ik de vluchttijden AMS-Denver die BudgetAir te bieden heeft niet ideaal (lange overstap tijden). Ik heb inmiddels al een binnenlandse vlucht bij Southwest geboekt (kosten €520,-). Hoewel ik die bruiloft in Chicago niet kan bijwonen, kan ik via deze constructie toch nog met die vriend afspreken om daar wat leuke dingen te doen. Ik ben in ieder geval een blij mens dat alles nu vast staat. Allemaal bedankt voor de tips en informatie!

Geïnteresseerden kunnen hier mijn route checken: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 60#p956860
b_talens
Amerikafan

Bericht door b_talens »

je kan ook kijken bij jetblue waar de eerste ingecheckte koffer (23kg) ook gratis per persoon. ik heb zelf een rechtstreekse binnenlandse vlucht bij ze geboekt van florida naar NY voor maar 120 euro retour . komende zomer

nb lees net dat je al bij southwest geboekt hebt. mooie oplossing zo
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida