Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kosten Amerika reis 2015

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
martinensharon
Amerika-ontdekker

Re: Kosten Amerika reis 2015

Bericht door martinensharon »

Eh....slik.... :(

Neem aan, dat het komt door het feit dat we via een reisbureau geboekt hebben, maar wij zijn 'iets' meer kwijt....
Met zijn vieren (2 volw, 1 puber en een kind van dan 7) zijn we voor, tickets, autohuur en overnachtingen voor 21 nachten zo'n 12000 euro kwijt.
We vliegen dan op NY en 4 dagen later naar SF, waar we na 3 dagen de auto ophalen en verder rijden.
Voorlopige kostenberaming benzine, eten,fees en passes is nu zo'n 6500 euro. Wel incl. compleet package bij de Chapel in Vegas en de Imperial Tour Canyon Helicoptervlucht in Ecostar... dat dan weer wel.

Voor bovenstaand bedrag kunnen de meesten van jullie wel 3 x naar de USA :mrgreen:
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Wow - die 6500 euro nog bovenop de al uitgegeven 12.000? :shock:
Ik ga ervan uit dat jullie in het hoogseizoen gaan, laten we zeggen max. €1000 pp voor een ticket, dan nog eens max. €1000 voor autohuur (wat al veel is, wij betaalden voor veelal 25 dagen zo'n 500-600€ voor een SUV).. Dan hou je €7000 over voor hotels? :shock:
dirkmuis
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door dirkmuis »

Zo wil ik jullie reisbureau ook wel zijn. Trek ik uit 1 klant direct een gratis reis.
martinensharon
Amerika-ontdekker

Oeps, foutje.... Hele grote fout. :roll:
Kosten tickets, vervoer, hotels en verzekeringen komt op 8000, geen 12. Scheelt nogal. Maar dan nog veel meer dan andere forummers!
Tja, inderdaad hoogseizoen.
Componenten zijn: 4000 voor tickets incl. belastingen (AMS-Newark, Newark-SFO, LA-AMS) voor 4 personen
Autohuur komt op 645 euro (SUV) voor 14 dagen, incl extra bestuurder en verzekeringen, geen one-way kosten
Hotelovernachtingen zijn ongeveer 3350 euro.
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Nou, valt in ieder geval gunstiger voor jullie uit dan. :wink: :lol:

Ik kan me overigens goed voorstellen dat een hotel in NY behoorlijk wat duurder is dan alleen hotels/motels in het ZW. Al denk ik echt dat dit vele malen goedkoper had gekund dmv zelf boeken.
martinensharon
Amerika-ontdekker

Ja, zeker weten!
Normaal gesproken ben ik echt een ster in het boeken van 'the best package'. Dus reis apart (online) voor de meest gunstige prijs, en evenzo voor verblijf.
Maar omdat dit onze eerste reis naar de USA wordt, mét onze kinderen (met autisme en ADHD), durfde ik dat niet aan.
Met zijn 2-en wel, dan gewoon tickets geboekt en 'we zien wel'.

Maar ik heb al gemerkt dat je niet 1 x naar de USA kunt. Blijkbaar heerst er een besmettelijk virus, waardoor je steeds weer moet terugkeren :lol:
Dus áls er een volgende keer komt, gaan we dat zeker anders doen!
Mads
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Mads »

Ach joh, de beleving is veel meer waard dan dat geld. Veel plezier!
Stephaa
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Stephaa »

Veel verschillende prijzen voorbij zien komen. Je kunt het zo gek maken als dat je zelf wilt.
Ook is er verschil in welke periode je gaat..

Wij hebben niet de kosten bijgehouden, maar ik gok dat wij ( mijn vriend en ik ) samen zo'n 11.000 euro kwijt waren aan onze roadtrip afgelopen zomer.
Dit viel in het hoogseizoen, en duurde bijna 6 weken ( 39 dagen ).
Ik moet erbij vermelden, dat wij alles gedaan hebben wat we wilden doen en hebben bij lang niet alles naar de prijzen gekeken.

Zorg ervoor dat je dingen doet die je leuk vind! :D
Het is beter dat je thuis komt en denkt; leuk, maar een volgende keer zal ik het niet weer doen.
Dan zat je denkt; had ik maar...

Wij hebben van geen enkel iets of moment spijt gehad :D, genieten..!
Afbeelding

2012: Olympische Spelen
2013: Aus, Slov, It, Swiss
2014: USA Zuid-West
2016: USA Florida
2017: Thailand
2018: USA Coast to Coast

https://stephaakoopman.wordpress.com/
X Stephaa
Silene
Amerika-ontdekker

Bericht door Silene »

(Ben redelijk nieuw hier, paar jaar geleden al wel een account aangemaakt want wilde toen al richting USA maar toen kwam het er niet van.)

Ik ben een reis ah plannen voor zomer 2016 en wil daarvoor €15000 max bij elkaar sparen/uitgeven. Gezin van 4 incl 2 pubers van dan 15 en 17. Is dat wel enigszins reëel? Willen richting westkust voor 4 weken ongeveer. Paar nationale parken, LV, L.A., SF etc. Universal Studio's. Super de luxe hotels hoeft niet en we willen niet elke dag uren rijden. Beetje shoppen altijd leuk. Ben wellicht nog te vaag om concreet iets te kunnen zeggen qua budget?
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Voor €15000 kun je echt een hele mooie trip maken hoor. Het hangt er wel een beetje vanaf wat je wensen zijn natuurlijk. slapen de pubers evt bij elkaar in bed en bij jullie op 1 kamer tijdens de vakantie en kun je dus kamers met 2 queens beds of 2 double beds huren. Of wil je steeds 2 kamers huren? Dat scheelt al enorm veel geld. Of ga je met een camper of tent? Dus veel variabelen om echt een goed antwoord te kunnen geven.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Inderdaad hangt veel af van je wensen. Wij waren afgelopen zomer met z'n vieren voor de helft van je budget klaar. Maar wij kamperen (met de tent) dan ook regelmatig wat de prijs flink drukt. Deze manier van vakantie vieren spreekt echter niet iedereen aan :wink:
Teebee
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Teebee »

Mijn inschatting:

30 nachten x €120 = €3600 voor verblijf als je 2 queens/2 double beds neemt, als de kinderen apart slapen is het dubbel zo duur, en dan ben je al €7200 kwijt aan verblijf. (Ik tel eventjes goed door per nacht, dan kan het alleen maar goedkoper worden). Las Vegas is goedkoper, S.F is duurder.

Wil je verblijven in de nationale parken dan zal de prijs per nacht een stukje hoger zijn. Ik heb deze reeds in november geboekt voor in Juli (€160-200) , en als ik nu kijk zijn de prijzen soms al verhoogd met 50% of al volledig volzet, dus ik zou zeker op tijd boeken als je in de NP's wil verblijven. Dus zeker op tijd beginnen aan de route, indien je voor hotels gaat.

Universal studios voor 4 personen is een dikke $400, met front-of-the-line pass +- $600, pak je een 2-day pass zonder frontoftheline kosten ze +- $450.

Auto huren een kleine €1000
Vluchten: 800-1000 per persoon gok ik
4000+7200+1000 voor vluchten,vervoer en verblijf = €12200 + 30 dagen eten.

Verblijf is de grote onbekende, waar je veel geld mee kunt sparen. En als je goed op tijd boekt kan je ook al veel geld hierop uitsparen, maar dan moeten je plannen wel al redelijk goed vastliggen.
Ikzelf ga bv. niet verblijven in Sequoia NP, maar op 45 minuten daarvandaan, en dat kost me maar €60 in de zomer, en rij tegen de avond naar Yosemity NP en dat kost me dan €180/nacht, en dan heb ik dat al geboekt in november 2015 (nu kost hij €240+)
AfbeeldingAfbeelding
Silene
Amerika-ontdekker

Bericht door Silene »

Wow wat een reacties op een inderdaad vage vraag. qua accommodatie is met zijn 4-en op de kamer zeker een optie. Het geld dat we daarmee uitsparen geef ik liever weer aan andere dingen uit :-). Tot hoe oud kunnen de kinderen en wij samen op 1 kamer? camper heb ik ook overwogen maar het lijkt me toch fijner, na veel voor en tegens te hebben gelezen, om een auto te huren. En qua parken, helaas is mijn man slecht ter been, hij kan niet veel en lang lopen dus bij voorkeur zullen we naar parken gaan waar je makkelijker met de auto kunt komen/rondrijden of waar je kunt fietsen.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je kan in alle parken makkelijk met de auto komen. Het is meer wat je er wilt zien. Als ik jou was zou ik een eigen topic aanmaken in het juiste subforum, dan komt het allemaal wel goed met de reis hoor :thumbup:
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Teebee schreef:Mijn inschatting:

30 nachten x €120 = €3600 voor verblijf als je 2 queens/2 double beds neemt, als de kinderen apart slapen is het dubbel zo duur, en dan ben je al €7200 kwijt aan verblijf. (Ik tel eventjes goed door per nacht, dan kan het alleen maar goedkoper worden). Las Vegas is goedkoper, S.F is duurder.

Wil je verblijven in de nationale parken dan zal de prijs per nacht een stukje hoger zijn. Ik heb deze reeds in november geboekt voor in Juli (€160-200) , en als ik nu kijk zijn de prijzen soms al verhoogd met 50% of al volledig volzet, dus ik zou zeker op tijd boeken als je in de NP's wil verblijven. Dus zeker op tijd beginnen aan de route, indien je voor hotels gaat.

Universal studios voor 4 personen is een dikke $400, met front-of-the-line pass +- $600, pak je een 2-day pass zonder frontoftheline kosten ze +- $450.

Auto huren een kleine €1000
Vluchten: 800-1000 per persoon gok ik
4000+7200+1000 voor vluchten,vervoer en verblijf = €12200 + 30 dagen eten.

Verblijf is de grote onbekende, waar je veel geld mee kunt sparen. En als je goed op tijd boekt kan je ook al veel geld hierop uitsparen, maar dan moeten je plannen wel al redelijk goed vastliggen.
Ikzelf ga bv. niet verblijven in Sequoia NP, maar op 45 minuten daarvandaan, en dat kost me maar €60 in de zomer, en rij tegen de avond naar Yosemity NP en dat kost me dan €180/nacht, en dan heb ik dat al geboekt in november 2015 (nu kost hij €240+)

wat een bedragen , en nog wel in Euro's :shock:
Elmo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elmo »

Wij kwamen voor 28 dagen afgelopen zomer in totaal (met alle uitgaven ter plaatse inbegrepen) toch ook een stuk boven de 15.000 euro uit. Dit voor een gezin van 5 personen met 4 nachten in NY, hotel in Manhattan, en 3 nachten in een hotel aan het strand op Miami Beach (hoewel geen grote luxehotels, toch mooie hotels met een bijhorend prijskaartje). Ook nog behoorlijk prijzig waren de overnachtingen (telkens 3) in Washington en New Orleans. De overnachtingen ertussen waren heel wat goedkoper gelukkig :wink: .
De NY Pass alleen al kostte ongeveer 750 dollar voor ons 5, maar we hebben er gedurende 4 dagen echt wel heel wat uitgehaald. Disneyworld en Seaworld waren ook behoorlijk prijzig. Dat werd dan wel afgewisseld met dagen waarop we aan bezienswaardigheden niets uitgaven. Eten, autohuur (minivan voor ons gezin) en benzine voor zo'n periode, openbaar vervoer in de steden, ... Het telt toch allemaal behoorlijk door.
De vluchten kostten 860 per persoon (x5 in ons geval) en we namen ook een uitgebreide verzekering.
sunnyrojo
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

b_talens schreef:we gaan dan wel naar florida dus niet vergelijkbaar maar komen daar bij lange niet aan
wij zijn tot op heden ook naar Florida geweest en ik denk ook zeker dat het scheelt in ons hoogseizoen de maand juli is het met het huren van hotels en huisjes in Florida geen hoogseizoen terwijl waar we nu naar toe gaan (zuidwesten) het echt hoogseizoen is en je betaalt daar ook naar, behalve buiten de parken en grote steden.

Wij waren ook wel meer kwijt in Florida met vijven heb je tips hoe dit in het vervolg goedkoper zou kunnen?? :thumbup:
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
sunnyrojo
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

Kristel De Schryver schreef:. In Las Vegas hebben wij gratis buffetten gedaan via My Vegas-spel.
Hoe doe je dat?? :blink: :blink:
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

My Vegas is een spel op facebook waarmee je loyality points kan verzamelen. Hoe meer je speelt, hoe meer points je verdient. Met die lp's kan je vervolgens 'rewards' aanschaffen voor buffetten, shows, overnachtingen en dergelijke. Op het forum vind je hierover wel een aantal topics met uitleg over hoe het spel precies in elkaar zit en hoe je er het beste aan begint.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... t=my+vegas
Tin_cricket
Amerikafan

Bericht door Tin_cricket »

Wij zijn vorig jaar in september geweest voor 22 dagen en ik vind toch ook dat hier stevige bedragen genoemd worden. Gelukkig voor ons stond de dollar veel beter vorig jaar.

Wij waren net geen 5000 euro kwijt, all in (van vervoer, tot eten, tot koelbox in de walmart). Voor alles goed rondgekeken en mooie prijzen voor hotels ed (9 maand vooraf of 'maar' 6 maand vooraf, wereld van verschil). Nooit het goedkoopste, nooit het duurste.
Tickets: 750 PP (Bru zuid-AMS-SF) vond ik niet zo super, maar wij moesten in september gaan
Auto: 480, midsize SUV
Hotels: 90$ gemiddeld per nacht
Eten: steeds hotels met oké (maar ook niet meer dan dat) ontbijt gekozen, altijd uit eten 's avonds, lunch was wel broodjes uit de supermarkt (muv enkele keren fastfoodresto)

We hebben een paar uitstapjes gedaan (westwater rafting in Moab, 2x cirque du soleil,...)

Met de staking van AirFrance nog 1200 euro cash terug gehad (maar daar heb ik echt de laatste nacht zware stress voor moeten lijden + en totaal niet kunnen genieten van traktatiehotel voor de laatste nacht van 130$). Maar ons hoor je niet klagen voor 3700$ all in naar VS.

Stilletjesaan begin ik toch te dromen om volgend jaar terug te keren. We willen eind dit jaar wel een huis kopen en dat kost in België belachelijk veel geld. Vandaar gaan we dit jaar budgetvriendelijk naar Griekenland. Langs de andere kant, je leeft maar eens. Nu nog geen kindjes en mss moeten we gewoon trouwen in Las Vegas (dat scheelt alweer een groot feest :-) )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer