Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
British Airways: vlucht omgeboekt
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: British Airways: vlucht omgeboekt
We hebben een aantal jaren 36 uur vertraging gehad bij arke. De vlucht was van orlando naar amsterdam. Arke door mij 2 x aangeschreven. De claim werd beide keren geweigerd. Inmiddels zijn er meerdere gerechterlijke uitspraken geweest n.a.v. de eu- verordening 261/2004 waaraan ook Hinko refereert. Mijn zaak vervolgens ingediend bij EU-claim. Zij claimen op basis van no cure no pay. Eu claim rekent wel een fee van 20%. Na bijna 2 jaren wachten, is de claim gehonoreerd.
Volgende keer zal ik hem echter voor gaan leggen bij mijn eigen rechtsbijstandverzekering.
Als je de site van eu claim.nl raadpleegt, kun je meer info opzoeken.
Succes.
Volgende keer zal ik hem echter voor gaan leggen bij mijn eigen rechtsbijstandverzekering.
Als je de site van eu claim.nl raadpleegt, kun je meer info opzoeken.
Succes.
- recidivist
- Amerikafan
Update (ruim 10 weken verder): "We're waiting for our Flight Investigations team to tell us if you're eligible for EU compensation. We're sorry you've had to wait so long but we'll be back in touch as soon as we hear."
Je zou zeggen dat ruim 7 uur vertraging toch zo klaar als een klontje is...
Je zou zeggen dat ruim 7 uur vertraging toch zo klaar als een klontje is...
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
Als je met een Europese maatschappij vloeg dan zou je ergens kans op maken, maar als je met een Amerikaanse/Canadese maatschappij vloog, heb je volgens mij nergens recht op.
Ik had geboekt via KLM, maar vloog met Delta, had 10 uur vertraging op Minneapolis wegens kapotte motor...Maar nergens recht op volgens EUClaim en KLM, omdat we niet in het Europese wetgeving vielen!
Edit: wat jouw redding kan zijn is dat je vanuit EU vloog, waardoor je wat extra beschermd bent
Ik had geboekt via KLM, maar vloog met Delta, had 10 uur vertraging op Minneapolis wegens kapotte motor...Maar nergens recht op volgens EUClaim en KLM, omdat we niet in het Europese wetgeving vielen!
Edit: wat jouw redding kan zijn is dat je vanuit EU vloog, waardoor je wat extra beschermd bent

• 2007: Miami/Orlando • 2009: West Coast(SFO, LA, LAS)
• 2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
• 2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
• 2015: New Yok • 2015: Las Vegas
• 2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
• 2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
• 2015: New Yok • 2015: Las Vegas
Dit haal ik van de site: https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vri ... gde-vlucht
1 > Als u vliegt vanaf een luchthaven in de Europese Unie. Het maakt niet uit met welke luchtvaartmaatschappij u vliegt.
2 > Als u vliegt vanuit een land buiten de Europese Unie naar een luchthaven binnen de Europese Unie met een Europese luchtvaartmaatschappij.
Dus waarschijnlijk VinMor zat de vertraging op de terugvlucht?
1 > Als u vliegt vanaf een luchthaven in de Europese Unie. Het maakt niet uit met welke luchtvaartmaatschappij u vliegt.
2 > Als u vliegt vanuit een land buiten de Europese Unie naar een luchthaven binnen de Europese Unie met een Europese luchtvaartmaatschappij.
Dus waarschijnlijk VinMor zat de vertraging op de terugvlucht?
@recidivist
Heb je rechtstreeks via BA geclaimd?
@vinmor.
Vertrek uit Europa met een Europese maatschappij: Recht op compensatie, JA
Vertrek uit Europa met een niet Europese maatschappij: Recht op compensatie, JA
Vertrek buiten Europa naar Europa met een Europese maatschappij: Recht op compensatie, JA
Vertrek buiten Europa naar Europa met een niet Europese maatschappij: Recht op compensatie, NEE
Van belang is de uitvoerende maatschappij! Vertrek je uit de VS naar Europa met KL vluchtnummers maar wordt de vlucht uitgevoerd door Delta, heb je GEEN recht op de EU verordening.
Heb je rechtstreeks via BA geclaimd?
@vinmor.
Vertrek uit Europa met een Europese maatschappij: Recht op compensatie, JA
Vertrek uit Europa met een niet Europese maatschappij: Recht op compensatie, JA
Vertrek buiten Europa naar Europa met een Europese maatschappij: Recht op compensatie, JA
Vertrek buiten Europa naar Europa met een niet Europese maatschappij: Recht op compensatie, NEE
Van belang is de uitvoerende maatschappij! Vertrek je uit de VS naar Europa met KL vluchtnummers maar wordt de vlucht uitgevoerd door Delta, heb je GEEN recht op de EU verordening.
- recidivist
- Amerikafan
@Hinko: Ja, rechtstreeks bij BA geclaimd. Het schijnt dat hun afdeling "Customer Relations" in Bremen zit.
Voor de duidelijkheid: alle geboekte vluchten zouden gewoon door BA uitgevoerd worden (AMS-LGW, LGW-TPA).
Voor de duidelijkheid: alle geboekte vluchten zouden gewoon door BA uitgevoerd worden (AMS-LGW, LGW-TPA).
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
ja dat las ik ook ergens. Bremen. Apart.
Maar goed, duurt lang. Bij Icelandair ging het toch stukken sneller... Hopelijk heb je snel antwoord. En anders heb je altijd EUclaim nog.
Maar goed, duurt lang. Bij Icelandair ging het toch stukken sneller... Hopelijk heb je snel antwoord. En anders heb je altijd EUclaim nog.
- recidivist
- Amerikafan
Deze week een reactie ontvangen van BA: zij wijzen de claim af. Als reden wordt opgegeven dat er op de dag van vertrek "harde wind" op Schiphol werd gemeten. "These high winds may have been at any altitude, and not necessarily the wind speed on the ground."
Voor mij als consument is dit natuurlijk moeilijk te controleren. Ik overweeg daarom ook om de claim via EUclaim in te dienen.
Will keep you updated about this one...
Voor mij als consument is dit natuurlijk moeilijk te controleren. Ik overweeg daarom ook om de claim via EUclaim in te dienen.
Will keep you updated about this one...
-
- Amerika-ontdekker
Ze wijzen altijd eerst af. Ik heb tot 2 x toe ook een afwijzing gehad ( arke fly met een vertraging van 36 uur.)
Vervolgens claim ingediend bij eu claim en deze claim is alsnog na 2 jaar gehonoreerd. Als je naar de site van euclaim gaat en je vult je vluchtgegevens in, dan kun je direct zien of je in aanmerking komt voor een schadevergoeding. Daarna kun je nog beslissen wat je gaat doen met euclaim of, als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, de claim indienen via de rechtsbijstand. euclaim berekent, ik dacht minimaal, 20% provisie bij toekenning van de claim. Bij geen toekenning kost het niets.
Succes
Vervolgens claim ingediend bij eu claim en deze claim is alsnog na 2 jaar gehonoreerd. Als je naar de site van euclaim gaat en je vult je vluchtgegevens in, dan kun je direct zien of je in aanmerking komt voor een schadevergoeding. Daarna kun je nog beslissen wat je gaat doen met euclaim of, als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, de claim indienen via de rechtsbijstand. euclaim berekent, ik dacht minimaal, 20% provisie bij toekenning van de claim. Bij geen toekenning kost het niets.
Succes
Nee hoor. Ik ken twee gevallen, waaronder ikzelf, op het forum waarbij netjes werd uitbetaald na de eerste claim.Tonworkel schreef:Ze wijzen altijd eerst af.
Zelf geclaimd zonder hulp van bv EUclaim.
Ik heb de historische weerberichten (METARs) van Schiphol er bij gezocht. Dat kan bijvoorbeeld op http://www.navlost.eu/aero/metar/ Het klopt inderdaad dat er sprake was van een harde wind op die dag. Op http://www.lvnl.nl/airtraffic kun je bij de historische situatie ook zien dat er op de ochtend van 2 januari maar 1 baan in gebruik was voor vertrekkend verkeer, terwijl dat er normaal 2 zijn. Dat is het gevolg van die wind (vooral ook door de windrichting).recidivist schreef:Deze week een reactie ontvangen van BA: zij wijzen de claim af. Als reden wordt opgegeven dat er op de dag van vertrek "harde wind" op Schiphol werd gemeten. "These high winds may have been at any altitude, and not necessarily the wind speed on the ground."
Hoi,
Wij hadden vandaag onze terugvlucht naar Amsterdam: Las Vegas - Toronto, Toronto - Amsterdam.
Allen met Air Canada en geboekt via vliegtickets.be.
De vlucht naar Toronto was vertraagd met 5,5uur waardoor we niet in Amsterdam konden geraken.
Op eigen initiatief (vliegtickets.be was niet te bereiken) hebben we telefonisch de vluchten laten omboeken via reservatie desk van Air Canada. uiteindelijk zullen we met 24u vertraging aankomen in Brussel.
Volgend de EU regelgeving zou ik geen compensatie verkrijgen, als ik het begrijp, maar aangezien Air Canada aangesloten is bij BARIN, dan het volgende:
"Klacht melden
Brief naar luchtvaartmaatschappij, vraag in de brief om een compensatie waar u volgens de Europese Verordening recht op hebt.
Komt u er met de luchtvaartmaatschappij niet uit dan schrijft u naar de Geschillencommissie Luchtvaart.
De luchtvaartmaatschappij moet overigens wel bij de Barin aangesloten zijn. Barin: Board of Airline Representatives In the Netherlands. Betreft het een luchtvaartmaatschappij die daar niet bij aangesloten is dan kunt u naar de rechter stappen. Geen rechtsbijstandverzekering? Informeer dan eerst naar de kosten."
Zouden we best dus naar de geschillencommissie brief sturen? Iemand ervaring hiermee?
Bedankt!
Wij hadden vandaag onze terugvlucht naar Amsterdam: Las Vegas - Toronto, Toronto - Amsterdam.
Allen met Air Canada en geboekt via vliegtickets.be.
De vlucht naar Toronto was vertraagd met 5,5uur waardoor we niet in Amsterdam konden geraken.
Op eigen initiatief (vliegtickets.be was niet te bereiken) hebben we telefonisch de vluchten laten omboeken via reservatie desk van Air Canada. uiteindelijk zullen we met 24u vertraging aankomen in Brussel.
Volgend de EU regelgeving zou ik geen compensatie verkrijgen, als ik het begrijp, maar aangezien Air Canada aangesloten is bij BARIN, dan het volgende:
"Klacht melden
Brief naar luchtvaartmaatschappij, vraag in de brief om een compensatie waar u volgens de Europese Verordening recht op hebt.
Komt u er met de luchtvaartmaatschappij niet uit dan schrijft u naar de Geschillencommissie Luchtvaart.
De luchtvaartmaatschappij moet overigens wel bij de Barin aangesloten zijn. Barin: Board of Airline Representatives In the Netherlands. Betreft het een luchtvaartmaatschappij die daar niet bij aangesloten is dan kunt u naar de rechter stappen. Geen rechtsbijstandverzekering? Informeer dan eerst naar de kosten."
Zouden we best dus naar de geschillencommissie brief sturen? Iemand ervaring hiermee?
Bedankt!
-
- Amerika-ontdekker
In de zaterdag bijlage van de telegraaf dd 6 juni is er aandacht bestaad aan "vertraging claimen een hoop gedoe, maar aanhouder wint". Ik ben zelf ook zo'n aanhouder. In eerste instantie claim, tot 2x toe, neergelegd bij Arke. Beide afgewezen. Daarna de zaak voorgelegd bij euclaim.nl (op basis van no cure no pay). (Het staat mij bij dat je op hun site al kon zien of je in aanmerking kunt komen voor een claim). Euclaim berekent 29% kosten, maar dan heb je ook geen last van irritaties etc. Mijn claim, bruto € 600 pp,werd na 2 jaar alsnog gehoneerd.De volgende keer laat ik het via mijn rechtsbijstand lopen.
In het krantenartikel staatook nog de volgende tekst: "wie door de maatschappij wordt afgescheept, kan vervolgens zelf kosteloos zijn heil zoeken bij de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Veel succes, maar vooral veel geduld.
NB: kijk ook eens op http://www.reiskrant.nl voor meer reacties
Ton
In het krantenartikel staatook nog de volgende tekst: "wie door de maatschappij wordt afgescheept, kan vervolgens zelf kosteloos zijn heil zoeken bij de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Veel succes, maar vooral veel geduld.
NB: kijk ook eens op http://www.reiskrant.nl voor meer reacties
Ton
Dat is achterhaalde informatie. De Geschillencommissie Luchtvaart is per 1 januari 2012 opgeheven.Astrid86 schreef: "Klacht melden
Dankjewel voor jullie reacties. Het is ongelofelijk hoe air Canada reizigers behandelt. Zitten nu bijna 12 uur vast in Montréal zonder enige hulp (geen hotel, slechts vouchers voor 20$ per persoon voor gans de dag). Kan ik alvast mails sturen naar relatiebeheer air Canada en eventueel verder met EUclaim.
ja volgens de regels geldt inderdaad verordening 261/2004 niet voor jou.
Met een NON EU maatschappij vertrekken buiten Europa.
Eu claim kan denk ik niks voor je doen op basis van 261/2004
Met een NON EU maatschappij vertrekken buiten Europa.
Eu claim kan denk ik niks voor je doen op basis van 261/2004
-
- Amerika-ontdekker
Onze terugvlucht met Britisch airways (ba 218) van denver naar Londen heathrow met vertrekdatum 1 juli 2015 was ruim 26 !! uur vertraagd door problemen met het hydraulich systeem. Na deze vertraging op LHR aangekomen had de vlucht naar A'dam weer 3 uur vertraging. Daar werden we niet vrolijk van, maar veiligheid is ook prettig. Vervolgens gezocht op internet naar het te claimen bedrag van € 600 pp.
Op de site: http://www.thisismoney.co.uk/money/holidays/article staat info en ook voorbeeldbrieven hoe te handelen met de verschillende soorten vertraging.
We hebben BA een aangetekende brief met ontvangst gestuurd. Het schrijven is door hen op maandag 20 juli ontvangen. Op vrijdag 24 juli ontvingen wij een uitgebreid schrijven met excuses etc. en de toezegging dat er een schadevergoeding zal plaatvinden van € 1200 op grond van de eu-wetgeving. Het bedrag is heden, 28 juli, al op mijn bankrekening bijgeschreven.
Alle lof voor BA voor de snelle en correcte afhandeling. (Maar dat kan ook niet anders)
NB: BA heeft een aparte afdeling waar deze claim worden afgehandeld. Het adres luidt: Britisch Airways Customer Relations,
EU compensation Claims, PO box 1126, Uxbridge, UB8 9XS, united Kingdom.
Doe er je voordeel mee.
Groeten
Op de site: http://www.thisismoney.co.uk/money/holidays/article staat info en ook voorbeeldbrieven hoe te handelen met de verschillende soorten vertraging.
We hebben BA een aangetekende brief met ontvangst gestuurd. Het schrijven is door hen op maandag 20 juli ontvangen. Op vrijdag 24 juli ontvingen wij een uitgebreid schrijven met excuses etc. en de toezegging dat er een schadevergoeding zal plaatvinden van € 1200 op grond van de eu-wetgeving. Het bedrag is heden, 28 juli, al op mijn bankrekening bijgeschreven.
Alle lof voor BA voor de snelle en correcte afhandeling. (Maar dat kan ook niet anders)

NB: BA heeft een aparte afdeling waar deze claim worden afgehandeld. Het adres luidt: Britisch Airways Customer Relations,
EU compensation Claims, PO box 1126, Uxbridge, UB8 9XS, united Kingdom.
Doe er je voordeel mee.
Groeten
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Heb dezelfde ervaring met BA. Zie https://usatour2015.wordpress.com/2015/ ... d-al-goed/ . Claim overigens ingediend via de electronische weg. Kreeg daarna via de email de excuses en het formulier om de bankgegevens door te geven. Geld is vandaag gestort.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
goed om te lezen dat het zo snel en keurig is opgelost.
Mmm, toch de volgende keer maar BA vliegen, meer kans om geld toe te krijgenTonworkel schreef:Onze terugvlucht met Britisch airways (ba 218) van denver naar Londen heathrow met vertrekdatum 1 juli 2015 was ruim 26 !! uur vertraagd door problemen met het hydraulich systeem. Na deze vertraging op LHR aangekomen had de vlucht naar A'dam weer 3 uur vertraging. Daar werden we niet vrolijk van, maar veiligheid is ook prettig. Vervolgens gezocht op internet naar het te claimen bedrag van € 600 pp...... Het bedrag is heden, 28 juli, al op mijn bankrekening bijgeschreven.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2563 Weergaves
-
Laatste bericht door r0bert0
-
- 14 Reacties