Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alvast wat tips gevraagd.....

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Jenny_26
Amerika-newbie

Alvast wat tips gevraagd.....

Bericht door Jenny_26 »

Hallo allemaal,

Zoals jullie misschien al hebben gelezen, wil ik over ongeveer 1,5 a 2 jaar 6 maanden door de VS gaan trekken met een camper.
Nou ben ik net serieus begoonen met hier over nadenken en heb al aardig wat berichten hier op het forum gelezen, maar om alles te lezen heb je volgens mij wel een maand of wat nodig :wink: .

Maar nou heb ik al wel wat vraagjes.....

*Hoe zit het precies met sneeuwkettingen in de VS, zijn de regels gelijk aan Europa?
Want hoe je het ook bekijkt in het half jaar zal ik toch wel wat sneeuw tegenkomen.....Of ik moet van maart tot september gaan maar dan is het zo achtelijk heet.....

*Welke boeken raden jullie aan om door te lezen?

*Hoe zit het als je in de VS een camper huurt/leased, mag je daar dan ook mee door Canada rijden?

*Die pas voor de nationale parken is dat een persoonsgebonden pas of geld die voor alle inzittende van het voertuig?
Waarschijnlijk komen er nl in dat half jaar wel een paar mensen over vanuit NL......

*Is het veilig om in me eentje door de VS te trekken of niet?
Dat je bepaalde buurten van grote steden beter kan vermijden snap ik, dat is ondertussen hier in Nedeland ook al een beetje zo...

Voor nu was het dat wel denk ik, als ik er meer bedenk dan gooi ik ze er wel weer bij in dit topic.......

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes Jen
Laatst gewijzigd door Jenny_26 op 20 dec 2006, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Alvast wat tips gevraagd.....

Bericht door Rob »

Jenny_26 schreef:Hallo allemaal,

Zoals jullie misschien al hebben gelezen, wil ik over ongeveer 1,5 a 2 jaar 6 maanden door de VS gaan trekken met een camper.
Nou ben ik net serieus begoonen met hier over nadenken en heb al aardig wat berichten hier op het forum gelezen, maar om alles te lezen heb je volgens mij wel een maand of wat nodig :wink: .

Maar nou heb ik al wel wat vraagjes.....

*Hoe zit het precies met sneeuwkettingen in de VS, zijn de regels gelijk aan Europa?
Want hoe je het ook bekijkt in het half jaar zal ik toch wel wat sneeuw tegenkomen.....Of ik moet van maart tot september gaan maar dan is het zo achtelijk heet.....
Als je de route goed in elkaar zet hoef je niet de sneeuw in, zorg dat je in de winterperiode in het zuiden zit.
Zuidelijk California, Arizona, New Mexico, Texas, Florida.

*Welke boeken raden jullie aan om door te lezen?
Te veel om op te noemen, begin eens in de bib

*Hoe zit het als je in de VS een camper huurt/leased, mag je daar dan ook mee door Canada rijden?
Mag, meestal moet je het wel melden bij aanvang van de huur.

*Die pas voor de nationale parken is dat een persoonsgebonden pas of geld die voor alle inzittende van het voertuig?
Waarschijnlijk komen er nl in dat half jaar wel een paar mensen over vanuit NL......
De pas is persoonsgebonden en er wordt tegenwoordig regematig naar een I.D. gevraagd, de pas is goed voor een auto/camper met max 4 personen van 16+ waarbij dus 1 van die 4 de pashouder moet zijn.

Voor nu was het dat wel denk ik, als ik er meer bedenk dan gooi ik ze er wel weer bij in dit topic.......

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes Jen
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Jenny_26 schreef:Want hoe je het ook bekijkt in het half jaar zal ik toch wel wat sneeuw tegenkomen.....Of ik moet van maart tot september gaan maar dan is het zo achtelijk heet.....
Hallo Jen,

Dat wordt vast een fantastische reis die je denkt te gaan maken en een goede voorbereiding is het halve werk natuurlijk.

Als je alles een beetje goed plant, is het zeker niet nodig om in de sneeuw te rijden. En wat die hitte betreft is het in de zomermaanden in de noordelijke helft van de VS beslist niet "achterlijk" heet, maar juist heel fijn om te vertoeven.

Bovendien heb je in de meeste campers zowel airco als verwarming, dus dat hoeft ook geen probleem te zijn.

Veel plezier met de voorbereiding.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Jenny_26
Amerika-newbie

Bericht door Jenny_26 »

hekkie schreef: Als je alles een beetje goed plant, is het zeker niet nodig om in de sneeuw te rijden. En wat die hitte betreft is het in de zomermaanden in de noordelijke helft van de VS beslist niet "achterlijk" heet, maar juist heel fijn om te vertoeven.
Opzich vind ik de sneeuw neit erg lijkt me juist ook wel heel mooi om zeker de natuur dan te zien. Maar wat ik zo op de TV zie kan het ook wel eens heel extreem zijn.
En die achterlijke hitte bedoel ik mee Las Vegas en Death Valley, wat ik zo al op het forum heb kunnen vinden is, dat je met een huur auto/camper in de maande juli en augustus niet in Death Valley mag rijden.......Nou lijkt me dat ook niet fijn, want dan kan je toch alleen maar binnen blijven, 1 stap buiten de camper en er ligt alleen nog maar een plasje Jenny :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer