Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Na 1 mei geen dollars bij ING
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Na 1 mei geen dollars bij ING
ING geeft op de site aan dat je na 1 mei geen buitenlands geld meer kan bestellen en storten.
Ik vond het wel handig niet naar een gwk te moeten maar kennelijk leverde het niet genoeg op.
Ik vond het wel handig niet naar een gwk te moeten maar kennelijk leverde het niet genoeg op.
Re: Na 1 mei geen dollars bij ING
Ik blijf mij verbazen over de afkaveling van service van banken. Contant geld storten als particulier? Na een 6e storting in het jaar rekenen ze (minimaal) 6 euro per volgende storting. Hypotheekadvies? Een lullig babbeltje van 20 minuten zonder enige toegevoegde waarde is gratis...daarna mag je een grote zak geld meenemen. Pin-automaten? Vestigingen? Normaal personeel? Er verdwijnen er steeds meer. Internetbankieren? Ik ken geen website met zoveel storingen als die van de ING. Zakelijke klanten betalen zeer fors voor kassa-geld en zaken als iDeal. Ook voor alle, vroeger nog gratis, diensten die het de niet-digitale oudere nog mogelijk moet maken om zijn/haar financiën te regelen moet grof worden betaald (ontvangst afschriften, overschrijfkaarten etc.). Om nog maar te zwijgen van de hoogte van de bankkosten ieder kwartaal. Ik vermoed nog altijd dat men deze liever niet voor een heel jaar ineens int, omdat anders teveel klanten doorhebben hoeveel ze werkelijk betalen voor dat ene nummertje en het stukje plastic in de portemonnee.
En met die wetenschap sla ik ergens volgende week een krant open en lees ik weer over recordwinsten bij banken, een nieuwe ontslagronde onder bankpersoneel en de absurde bonussen bij de top.
En met die wetenschap sla ik ergens volgende week een krant open en lees ik weer over recordwinsten bij banken, een nieuwe ontslagronde onder bankpersoneel en de absurde bonussen bij de top.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Boonens. Helemaal eens.
Maar ik verbaas me over nog veel meer zaken tegenwoordig.
Volgens mij word ik gewoon oud want deze wereld wordt steeds gekker.
Die uitspraak deed mijn oma overigens ook altijd zo'n 30 jaar geleden.
Maar ik verbaas me over nog veel meer zaken tegenwoordig.
Volgens mij word ik gewoon oud want deze wereld wordt steeds gekker.
Die uitspraak deed mijn oma overigens ook altijd zo'n 30 jaar geleden.

08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
AXA Bank ( België) is hier ook al mee gestopt sinds december 2014.
http://www.frankdochy.be/ --> Reisblog
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Surrealistisch dat we zoiets gewoon moeten blijven slikken. Absurd lage rentes, stijgende kosten, praktisch geen enkele dienstverlening maar langs de andere kant wel woekerswinsten, decadente bonussen voor de bobo's en tegelijk personeel dat wandelen wordt gestuurd. Het is dat mijn loon verplicht op een bankrekening moet worden gestort of mijn geld zat al lang in een kluis 

"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Buiten de discussie gelaten of het handig/slim is van banken of ze niet meer willen/kunnen wisselen.
Ik vond het altijd handiger, meestal viel het ook goedkoper uit, om bij bepaalde banken in Amerika zelf geld op te nemen dan dat de wisselkoers was dan ING gaf
Ik vond het altijd handiger, meestal viel het ook goedkoper uit, om bij bepaalde banken in Amerika zelf geld op te nemen dan dat de wisselkoers was dan ING gaf

• 2007: Miami/Orlando • 2009: West Coast(SFO, LA, LAS)
• 2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
• 2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
• 2015: New Yok • 2015: Las Vegas
• 2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
• 2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
• 2015: New Yok • 2015: Las Vegas
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Daar heb je inderdaad wel een punt. Maar er zijn mensen genoeg die voor vertrek alles al geregeld willen hebben en zeker willen zijn dat ze (genoeg) cash geld bij zich hebben.
Ik wissel ook nooit meer in een bank hier thuis en doe hetzelfde zoals jij, maar da's lang niet bij iedereen zo.
Ik wissel ook nooit meer in een bank hier thuis en doe hetzelfde zoals jij, maar da's lang niet bij iedereen zo.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
De afgelopen keren ben ik op het vliegveld van aankomst gewoon naar de eerste de beste pinautomaat gelopen om daar geld te pinnen zodat ik gewoon wat cash had en verder gebruik gemaakt van cc, pinpas en cashback mogelijkheden, waarom zou je hier al geld wissellen. Heb er nooit het nut van ingezien!
Groetjes Karin
Groetjes Karin
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je moet iig niet op Schiphol dollars pinnen, dan ben je wel flink duurder uit.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ik haal eigenlijk altijd pas vreemd geld zodra ik geland ben .... maar dat heeft wel een zeker risico, natuurlijk ...
Inmiddels heb ik ook altijd nog wat klein geld liggen van de vorige trip ...
Inmiddels heb ik ook altijd nog wat klein geld liggen van de vorige trip ...
Bij mij is het heeeeeel lang geleden dat ik dollars bij de bank haalde. Dat is zooooo 1990 

- meyem
- Amerika-expert
Dat geld voor een heleboel mensen, denk ik zomaar ... vandaar dat het voor de banken niet interessant meer is 

En dat is precies wat mij nu tegen de borst stuit aan dit besluit; het is de zoveelste service die wordt geschrapt omdat het voor de bank niet meer interessant is. Waar is een bank anders voor, dan mij van dienst te zijn met mijn geldzaken? Wanneer ik terugkom van vakantie en nog een paar honderd euro over heb aan buitenlandse valuta, dan moet ik dat toch direct bij mijn bank kunnen storten? Als ik mijn kind een leuk zakcentje mee wil geven voor een vakantie, dan moet ik bij mijn bank toch buitenlands geld kunnen bestellen? Als ik naar Amerika ga voor zaken en ik dien daar een aanzienlijk bedrag contant af te rekenen (wat ik niet op 1 dag uit de ATM krijg), dan moet ik dat toch bij mijn bank waar ik mijn geld heb ondergebracht kunnen regelen?meyem schreef:Dat geld voor een heleboel mensen, denk ik zomaar ... vandaar dat het voor de banken niet interessant meer is
Mijn voorspelling: over 10 jaar betalen wij, bovenop de jaarlijkse bankkosten, een klein bedrag/percentage aan transactiekosten voor elke elektronische overboeking of PIN-betaling. Eerst enkel aan de betalende, maar later ook aan de ontvangende kant. En voor wie nu denkt 'wat een onzin'...had je 10 jaar geleden kunnen bedenken dat de bank je 6 euro kosten in rekening zou brengen wanneer je als particulier geld stort op je rekening? Via een automaat??
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
- meyem
- Amerika-expert
is dat niet een beetje naief?boonens schreef:Waar is een bank anders voor, dan mij van dienst te zijn met mijn geldzaken?

Zijn zat gelegenheden om dollars te kopen/verkopen. En anders pinnen in de VS. Daar heb je je eigen bank niet voor nodig.
Naïef? Dan moet je mij toch eens uitleggen waar banken volgens jou voor bedoeld zijn, anders dan voor beheer en advies over geldzaken.meyem schreef:is dat niet een beetje naief?boonens schreef:Waar is een bank anders voor, dan mij van dienst te zijn met mijn geldzaken?
Ik vermoed dat je mijn algeheel kritische mening (dat het schandalig is dat banken recordwinsten boeken, maar ondertussen kerntaken geheel afstoten uit winstoogmerk en een steeds hoger prijskaartje hangen aan diensten die tot voor kort gratis waren) naïef vindt. In dat geval...gefeliciteerd! Je bent de ideale klant.

Er zijn ook zat gelegenheden waar ik kan bellen, maar als de kabelaar die ik keurig mijn abonnementsgeld betaal besluit om niet langer een vaste telefoonlijn aan te bieden (want ouderwets en teruglopende vraag) dan ben ik daar als klant toch niet tevreden mee? En ter plaatse pinnen is dus geen optie voor de voorbeelden die ik geef. Daarbij zijn er genoeg landen op de wereld waar je voorafgaand aan je reis liever wat valuta op zak hebt, omdat pinnen of betaling per creditcard niet zo vanzelfsprekend is als in West-Europa of de VS.mtl schreef:Zijn zat gelegenheden om dollars te kopen/verkopen. En anders pinnen in de VS. Daar heb je je eigen bank niet voor nodig.
- le-nnart
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Banken zijn bedrijven. Diensten die te weinig opleveren, danwel gebruikt worden worden gestaakt.
Wie haalt er dan ook geld bij een bank (buitenlandse valuta). Je kunt beter in Amerika zelf geld opnemen bij een Bank. En blijkbaar denkt (bijna) iedereen zo anders zou het wel lucratieve business zijn voor o.a.. de Ing.
Wie haalt er dan ook geld bij een bank (buitenlandse valuta). Je kunt beter in Amerika zelf geld opnemen bij een Bank. En blijkbaar denkt (bijna) iedereen zo anders zou het wel lucratieve business zijn voor o.a.. de Ing.
2009: NYC
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
- meyem
- Amerika-expert
Niet de ING, maar een andere bank ... een interessante aflevering van "de IJzeren Eeuw"
Ik zou gewoon ter plaatse geld afhalen. Ik wissel al jaren geen geld meer bij de bank.
En bij de laatste twee reizen naar de States ben ik telkens vertrokken met nog 1$ op zak , en steeds teruggekomen met diezelfde $.
Gewoon overal betalen met creditcard
-> Ter plaatse haal ik wel altijd een beetje cash af , voor tips die vaak niet met cc betaald kunnen worden.
En bij de laatste twee reizen naar de States ben ik telkens vertrokken met nog 1$ op zak , en steeds teruggekomen met diezelfde $.
Gewoon overal betalen met creditcard

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 3620 Weergaves
-
Laatste bericht door JeroenB
-