Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Advies gevraagd!
Advies gevraagd!
Wij - 2 gezinnen metn (4) kinderen tussen 10-6 jaar - willen graag naar de US tijdens de zomervakantie (juli/augustus). Wij zijn inmiddels een paar keer in Florida geweest en hebben ontzettend naar ons zin gehad, maar wij willen graag iets nieuws proberen. (Ook omdat Florida te heet is tijdens juli/augustus periode).
Behalve het feit dat Florida heel mooi is, vinden wij het ook fijn dat alles op families gericht is en dat er genoeg opties zijn om de kinderen te entertainen. Daarom mijn volgende vraag:
Welk andere staten of regio's zouden jullie aanraden voor familie met kleine kinderen?
Alvast bedankt!
Behalve het feit dat Florida heel mooi is, vinden wij het ook fijn dat alles op families gericht is en dat er genoeg opties zijn om de kinderen te entertainen. Daarom mijn volgende vraag:
Welk andere staten of regio's zouden jullie aanraden voor familie met kleine kinderen?
Alvast bedankt!
-
- Amerika-expert
Re: Advies gevraagd!
Florida op kinderen gericht? Dat vind ik dus juist heel erg tegenvallen. Ja, de grote parken wel, maar het dagelijks leven hier is juist helemaal niet op kinderen gericht.
Persoonlijk vind ik Texas nog steeds de mooiste en fijnste staat, en ontzettend kind vriendelijk. Maar natuurlijk wel warm in de zomer. Utah is ook kindvriendelijk, en in tegenstelling tot Florida ben je ook met een grote groep kinderen overal welkom. Maar ook warm. Eigenlijk heb ik alleen ervaring met staten die warm zijn in de zomer.
Persoonlijk vind ik Texas nog steeds de mooiste en fijnste staat, en ontzettend kind vriendelijk. Maar natuurlijk wel warm in de zomer. Utah is ook kindvriendelijk, en in tegenstelling tot Florida ben je ook met een grote groep kinderen overal welkom. Maar ook warm. Eigenlijk heb ik alleen ervaring met staten die warm zijn in de zomer.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Zo, dat is een lastige vraag. Er zijn meer plaatsen waar het ontzettend heet kan worden in Amerika. Alleen is de vochtigheidsgraad op de meeste andere plekken een stuk minder, waardoor het aangenamer is.
Wil je een rondreis maken? Wil je deels rondreis, deels bv een huisje huren? Zijn jullie doe-vakantiegangers of lekker luieren-vakantiegangers?
Wil je een rondreis maken? Wil je deels rondreis, deels bv een huisje huren? Zijn jullie doe-vakantiegangers of lekker luieren-vakantiegangers?
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Je bent net terug uit FL toch?
Zoeken jullie nu wat voor komende zomer?
Wij hebben een paar keer een huis geruild in San Diego(niet dat jullie nou een huis moeten gaan ruilen!)en vonden het daar heerlijk.
Het is daar niet te heet en er is veel te doen zoals div stranden, Balboa Park, Seaworld, waterpark van Knotts, San Diego Zoo, winkelcentra etc etc.
Om echt een rondreis langs nationale parken te maken zijn jullie kinderen nog vrij jong. Maar dat is mijn mening er zijn vast mensen die er anders over denken.
Wij hebben dat voor het eerst gedaan toen onze zoon 12 was en goed mee kon om te hiken in de natuur parken.
En in de zomer is het ook op veel plaatsen aan de westkust en NP's erg warm.
Alleen in San Francisco is het volgens mij nooit echt warm.
Zoeken jullie nu wat voor komende zomer?
Wij hebben een paar keer een huis geruild in San Diego(niet dat jullie nou een huis moeten gaan ruilen!)en vonden het daar heerlijk.
Het is daar niet te heet en er is veel te doen zoals div stranden, Balboa Park, Seaworld, waterpark van Knotts, San Diego Zoo, winkelcentra etc etc.
Om echt een rondreis langs nationale parken te maken zijn jullie kinderen nog vrij jong. Maar dat is mijn mening er zijn vast mensen die er anders over denken.
Wij hebben dat voor het eerst gedaan toen onze zoon 12 was en goed mee kon om te hiken in de natuur parken.
En in de zomer is het ook op veel plaatsen aan de westkust en NP's erg warm.
Alleen in San Francisco is het volgens mij nooit echt warm.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Wij hebben met onze vier kinderen toen ze 5,7,9, en 11 waren rondgereisd in een camper door Zuid West amerika. Het bekende rondje. Het was daar erg heet dat jaar herinner ik me, maar daar hebben we niet erg onder geleden. We hadden een top tijd !! en ja, soms moesten we lang rijden, en was het inderdaad heet, maar goed, dat moeten ze dan maar voor lief nemen vind ik. (Alleen al dat je als kind op vakantie naar Amerika kan, is al erg bijzonder!) Ik vond Zuid west t.n.t. voor de kinderen het leukst, denk aan: goudzoeken, rodeo, fietsen over de Golden Gate Bridge , wandelen, ghosttown, zwemmen in beekjes, raften, dieren spotten, sterren kijken, bootje huren lake powell, kampvuur maken, enz enz.....
We zijn een paar jaar geleden ook naar Noord West geweest, maar dat was toch anders.
We zijn een paar jaar geleden ook naar Noord West geweest, maar dat was toch anders.
groetjes, Greetje
And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom naar de US? Met jonge kinderen is kamperen in Europa ook leuk. Als ze wat groter zijn en niet alleen maar ge-entertaint hoeven te worden kun je alsnog naar de US gaan.
Onze kinderen waren 7 en 9 toen we voor het eerst naar de VS gingen, zie daarvoor ons 2002-verslag. We hebben toen veel nationale parken gedaan in het zuidwesten, en een paar pretparken. Het is er heet. maar het is wel te doen.
Je zou ook eens naar het noordoosten kunnen kijken; minder indrukwekkend dan het zuidweten qua natuur, maar leuke steden.
Marianne
Onze kinderen waren 7 en 9 toen we voor het eerst naar de VS gingen, zie daarvoor ons 2002-verslag. We hebben toen veel nationale parken gedaan in het zuidwesten, en een paar pretparken. Het is er heet. maar het is wel te doen.
Je zou ook eens naar het noordoosten kunnen kijken; minder indrukwekkend dan het zuidweten qua natuur, maar leuke steden.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Kan zijn maar ik twijfel of kinderen van de leeftijd tot 10 jaar dit zelf ook zo ervaren. Onze kinderen waren in ieder geval al zeer tevreden op een willekeurige camping met een zwembad, spelletjes doen, vriendjes maken etc. Zelfs in eigen land. Jaren later toen we naar Amerika gingen was het een ander verhaal en was het voor hen (en voor ons) wel heel bijzonder.greetje schreef:(Alleen al dat je als kind op vakantie naar Amerika kan, is al erg bijzonder!)
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Omdat de TS aan geeft dat het ze in Florida ontzettend goed is bevallen?Waarom naar de US? Met jonge kinderen is kamperen in Europa ook leuk.

Mijn broertje en zusje zijn op vergelijkbare leeftijden mee geweest naar de VS en het is ze er prima bevallen. De herinneringen van die vakanties zitten nog vers in hun geheugen en dit soort vakanties zijn op latere leeftijd verkozen boven de zuipvakanties in Griekenland of Spanje.
Als je de financiele middelen hebt om je kind dergelijke ervaringen mee te geven, dan moet je dat naar mijn mening zeker niet nalaten.
Zoals aangegeven door PSVwally is de warmte in de andere delen van de VS beter uit te houden doordat het niet zo vochtig is als in Florida. Je zou een compacte rondreis tussen San Francisco - Los Angeles en Las Vegas kunnen samenstellen, waar je her en der wat langer op dezelfde plek verblijft.
Hoi!
Iedereen bedankt voor de reacties!
Even nog een paar vragen beantwoorden op basis van jullie reacties:
- Florida op kinderen gericht? ik bedoelde over de infrastructuur. Als je daar een villa huurt, hebben ze al kinderwagen, kinderbed, kinderstoel, etc... erbij. Je hoeft niet alles mee te nemen. Bij veel hotels hebben ze een kinderhoek, bij restaurants krijgen ze altijd een kleurplaat en potloodjes erbij, enzo. Florida heeft ook prachtige en kindvriendelijke stranden en inderdaad, veel attractieparken . Ik ben in verschillende plaatsen geweest in de VS, maar vaak alleen of met z'n 2, dus was de reis heel anders, want je hoeft minder te plannen en minder rekening te houden met de behoeften van anderen. Met kinderen reizen is voor mij toch wat anders. Het liefst sjouwen we zo weinig mogelijk mee.
- Wil je een rondreis maken? Wil je deels rondreis, deels bv een huisje huren? Zijn jullie doe-vakantiegangers of lekker luieren-vakantiegangers?
Deels rondreis (met min. 2 of 3 dagen op een plaats) en dus deels een huis huren die centraal gelegen is om de nabij omgeving te verkennen. Wij houden van een dag actief en dag rust - combinatie.
Je bent net terug uit FL toch? Zoeken jullie nu wat voor komende zomer? ja, net geweest en het was geweldig! en nee, het gaat niet voor de komende zomer. Het is orienterend voor de volgende zomer.
Om echt een rondreis langs nationale parken te maken zijn jullie kinderen nog vrij jong. Eens. Zo denken wij het ook. Die NPs willen we doen over een paar jaar. Kijk eens, een (korte) boswandeling is natuurlijk goed te doen (daarom heb ik ook aan de smokey mountains gedacht als een mogelijke optie)
Over de westkust als een optie. Hoe hebben jullie kinderen die 9u tijdverschil ervaren? Hoe was de jetlag wanneer ze terug kwamen?
Waarom naar de US? Met jonge kinderen is kamperen in Europa ook leuk 1- US is mijn lievelings vakantiebestemming. 2- niet iedereen houd van kamperen
Vaak doen wij 1 jaar Europese vakantie, 1 jaar een verre vakantie (US), maar onze vakanties in US zijn top & onvergetelijke vakanties geworden (relax, kind vriendelijker dan Europa, service gericht, enz). 3- ik weet het niet over de andere staten, maar vond de relatie luxe/kwaliteit/prijs heel goed in Florida in vergelijking met zuid europese landen.
Als je de financiele middelen hebt om je kind dergelijke ervaringen mee te geven, dan moet je dat naar mijn mening zeker niet nalaten. Volledig mee eens!
Ik heb altijd gedacht in 'later' - dus uitstellen, totdat ik belangrijke mensen in mijn leven ben kwijtgeraakt (vader) of heb meegemaakt dat je geen zekerheid hebt wat gezondheid betreft (mijn moeder heeft een (hersen)beroerte gehad en kan niet meer reizen). Hierdoor ben ik achtergekomen dat je misschien geen 'later' hebt. Als ik nu iets kan doen, dan doe ik dat. Natuurlijk, doe ik dit met verantwoordelijkheid - dus hou ik rekening met wat mijn kinderen wel of niet aankunnen. Maar reizen naar US kan wel. (naar mijn mening, nog beter dan in Europa! Enig nadeel is natuurlijk de lange reis, maar wat de rest betreft is het prima te doen!)
Zoals aangegeven door PSVwally is de warmte in de andere delen van de VS beter uit te houden doordat het niet zo vochtig is als in Florida. Dat is prettig om te weten. Ik zat te denken dat wij misschien richting minnesota en North & South Dakota of noord oosten zouden gaan, want wij denken dat daar het weer beter zou zijn in de zomer? (en misschien minder druk?!)
Iedereen bedankt voor de reacties!

Even nog een paar vragen beantwoorden op basis van jullie reacties:
- Florida op kinderen gericht? ik bedoelde over de infrastructuur. Als je daar een villa huurt, hebben ze al kinderwagen, kinderbed, kinderstoel, etc... erbij. Je hoeft niet alles mee te nemen. Bij veel hotels hebben ze een kinderhoek, bij restaurants krijgen ze altijd een kleurplaat en potloodjes erbij, enzo. Florida heeft ook prachtige en kindvriendelijke stranden en inderdaad, veel attractieparken . Ik ben in verschillende plaatsen geweest in de VS, maar vaak alleen of met z'n 2, dus was de reis heel anders, want je hoeft minder te plannen en minder rekening te houden met de behoeften van anderen. Met kinderen reizen is voor mij toch wat anders. Het liefst sjouwen we zo weinig mogelijk mee.
- Wil je een rondreis maken? Wil je deels rondreis, deels bv een huisje huren? Zijn jullie doe-vakantiegangers of lekker luieren-vakantiegangers?
Deels rondreis (met min. 2 of 3 dagen op een plaats) en dus deels een huis huren die centraal gelegen is om de nabij omgeving te verkennen. Wij houden van een dag actief en dag rust - combinatie.
Je bent net terug uit FL toch? Zoeken jullie nu wat voor komende zomer? ja, net geweest en het was geweldig! en nee, het gaat niet voor de komende zomer. Het is orienterend voor de volgende zomer.
Om echt een rondreis langs nationale parken te maken zijn jullie kinderen nog vrij jong. Eens. Zo denken wij het ook. Die NPs willen we doen over een paar jaar. Kijk eens, een (korte) boswandeling is natuurlijk goed te doen (daarom heb ik ook aan de smokey mountains gedacht als een mogelijke optie)
Over de westkust als een optie. Hoe hebben jullie kinderen die 9u tijdverschil ervaren? Hoe was de jetlag wanneer ze terug kwamen?
Waarom naar de US? Met jonge kinderen is kamperen in Europa ook leuk 1- US is mijn lievelings vakantiebestemming. 2- niet iedereen houd van kamperen

Als je de financiele middelen hebt om je kind dergelijke ervaringen mee te geven, dan moet je dat naar mijn mening zeker niet nalaten. Volledig mee eens!

Zoals aangegeven door PSVwally is de warmte in de andere delen van de VS beter uit te houden doordat het niet zo vochtig is als in Florida. Dat is prettig om te weten. Ik zat te denken dat wij misschien richting minnesota en North & South Dakota of noord oosten zouden gaan, want wij denken dat daar het weer beter zou zijn in de zomer? (en misschien minder druk?!)
Laatst gewijzigd door Holandesa op 19 mei 2015, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een andere mooie reis zou je kunnen maken als je je puur beperkt tot Californië.
Bv een retourtje LA - LA.
Eerst een paar dagen LA. Behalve de bekende plekken een dagje pretpark en een dagje strand. Dan langs de kust in 3 dagen naar San Francisco en dan 2 dagen daar.
Dan 2 of 3 nachten Yosemite NP, dan 2 nachten Sequoia NP en dan nog een weekje een huisje huren tussen LA en San Diego of in die richting?
Tussen LA en San Diego genoeg prachtige strandstadjes en je maakt ook een mooie rondreis waar je en de beroemde highway 1, San Francisco, Yosemite, Sequoia en Los Angeles aandoet.
Dan krijg je iets als dit:
01 naar LA
02 LA
03 LA
04 LA - Pismo Beach
05 Pismo Beach - Monterey
06 Monterey - San Francisco
07 San Francisco
08 SF
09 SF - Yosemite
10 Yosemite
11 Yosemite
12 Yosemite - Sequoia
13 Sequoia NP
14 Sequoia NP - ergens tussen LA en San Diego
15 t/m 19 huisje langs de kust
20 LA - naar huis
21 aankomst thuis
North en South Dakota. Ik kan alleen over het gebied van de Black Hills spreken. Geweldig mooi gebied, maar of je daar nou weken met je kinderen vakantie wilt vieren betwijfel ik eerlijk gezegd.
Bv een retourtje LA - LA.
Eerst een paar dagen LA. Behalve de bekende plekken een dagje pretpark en een dagje strand. Dan langs de kust in 3 dagen naar San Francisco en dan 2 dagen daar.
Dan 2 of 3 nachten Yosemite NP, dan 2 nachten Sequoia NP en dan nog een weekje een huisje huren tussen LA en San Diego of in die richting?
Tussen LA en San Diego genoeg prachtige strandstadjes en je maakt ook een mooie rondreis waar je en de beroemde highway 1, San Francisco, Yosemite, Sequoia en Los Angeles aandoet.
Dan krijg je iets als dit:
01 naar LA
02 LA
03 LA
04 LA - Pismo Beach
05 Pismo Beach - Monterey
06 Monterey - San Francisco
07 San Francisco
08 SF
09 SF - Yosemite
10 Yosemite
11 Yosemite
12 Yosemite - Sequoia
13 Sequoia NP
14 Sequoia NP - ergens tussen LA en San Diego
15 t/m 19 huisje langs de kust
20 LA - naar huis
21 aankomst thuis
North en South Dakota. Ik kan alleen over het gebied van de Black Hills spreken. Geweldig mooi gebied, maar of je daar nou weken met je kinderen vakantie wilt vieren betwijfel ik eerlijk gezegd.
Ik ben dan weer van mening dat je prima met jonge kinderen in de VS kan rondtrekken (of waar dan ook ter wereld), en onze kinderen hebben er ook altijd van genoten. Wij hebben al heel wat gereisd, en oudste is nog geen 10, ik vind het geweldig!
Wij zijn een paar jaar geleden bewust naar Colorado gegaan vanwege de temperaturen. We woonden toen in TX, dus alles in de omgeving was heet, en de reis naar Colorado toe ook, maar toe we er eenmaal waren was het heerlijk. Onze jongste was toen pas een paar maanden oud, dus dat was wel fijn. Heel kindvriendelijk (dat is het volgens mij overal wel in de VS), vanalles te zien en te doen, veel afwisseling, en in een prachtige omgeving. Wij zijn niet zo van de rustdagen, maar dat lukt daar vast ook wel.
Wij zijn een paar jaar geleden bewust naar Colorado gegaan vanwege de temperaturen. We woonden toen in TX, dus alles in de omgeving was heet, en de reis naar Colorado toe ook, maar toe we er eenmaal waren was het heerlijk. Onze jongste was toen pas een paar maanden oud, dus dat was wel fijn. Heel kindvriendelijk (dat is het volgens mij overal wel in de VS), vanalles te zien en te doen, veel afwisseling, en in een prachtige omgeving. Wij zijn niet zo van de rustdagen, maar dat lukt daar vast ook wel.
Terug in Texas!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat dit ook aan je eigen opvoeding en instelling ligt. Ik ben het helemaal met je eens hoor en wij zijn ook vanaf jongs af aan overal mee naar toe genomen en altijd zonder problemen. Maar als ik sommige gezinnen wel eens zie denk ik dat het voor ieders gezondheid beter is dat ze ergens op een camping/resort zitten met al dat gejaag.Ik ben dan weer van mening dat je prima met jonge kinderen in de VS kan rondtrekken (of waar dan ook ter wereld)
Hoi,
Die reissuggestie van California vind ik heel interessant! Die neem ik mee in overweging.
Over Colorado moet ik dan nog meer inlezen. Ik heb gehoord dat Denver een leuke stad is, maar weet er te weinig over wat je daar allemaal kan doen en zien!
Als er ideeën/suggesties hierover zijn, dan hoor (zie) ik het graag!
gr.
Die reissuggestie van California vind ik heel interessant! Die neem ik mee in overweging.
Over Colorado moet ik dan nog meer inlezen. Ik heb gehoord dat Denver een leuke stad is, maar weet er te weinig over wat je daar allemaal kan doen en zien!
Als er ideeën/suggesties hierover zijn, dan hoor (zie) ik het graag!

gr.
Mijn broer heeft met jonge kinderen (en wij trouwens ook toen de onze klein waren) in het noordoosten rond getrokken. Altijd geweldig geweest. Ik geloof dat de afstanden hier in het noordoosten wat korter zijn tussen de mooie plekjes, en er is voor elk wat te vinden. Voor die van ons was het al genoeg als ze elke dag even konden zwemmen 

Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties