Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tweede keer VS binnen op zelfde ESTA
Tweede keer VS binnen op zelfde ESTA
Hallo,
Tegenwoordig kun je, als je voor de tweede keer of vaker op dezelfde ESTA binnenkomt, in de rij voor residents gaan staan. Ze hebben je immers al toegelaten en de gegevens.
Nu zit ik met een vraagje: Op mijn huidige ESTA ben ik in April op JFK airport de VS binnengekomen, maar vanwege een computerstoring zijn er geen foto's en vingerafdrukken gemaakt. We werden zonder dat doorgelaten. Ik vraag mij af of ik bij mijn volgende bezoek nu wel in de snelle rij kan gaan staan omdat er nog geen foto en vingerafdruk in het systeem staan.
Tegenwoordig kun je, als je voor de tweede keer of vaker op dezelfde ESTA binnenkomt, in de rij voor residents gaan staan. Ze hebben je immers al toegelaten en de gegevens.
Nu zit ik met een vraagje: Op mijn huidige ESTA ben ik in April op JFK airport de VS binnengekomen, maar vanwege een computerstoring zijn er geen foto's en vingerafdrukken gemaakt. We werden zonder dat doorgelaten. Ik vraag mij af of ik bij mijn volgende bezoek nu wel in de snelle rij kan gaan staan omdat er nog geen foto en vingerafdruk in het systeem staan.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Tweede keer VS binnen op zelfde ESTA
Je kan het altijd proberen Niek. Je moet daar eerst op een machine wat ingeven. Krijg je een kruis, dan moet je alsnog naar de balie. Als er geen foto's of vingerafdrukken zijn heb je denk ik wat meer kans dat dat het geval zal zijn. Maar aangezien je een geldig ESTA hebt (gehad), want ik weet niet wanneer je volgende reis is, moet je wel wel in de snellere rij kunnen gaan staan.
Mijn volgende reis is zeker voor het verlopen van de ESTA. Ik zal je raad opvolgen. Dank 

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Of het al dan niet op dezelfde ESTA is maakt zelfs niet uit. Voorwaarde is dat je al eens op ESTA bent binnengekomen.
Of de vingerafdrukken en foto een rol spelen ? Ik vermoed het wel, maar proberen kan nooit kwaad.
Of de vingerafdrukken en foto een rol spelen ? Ik vermoed het wel, maar proberen kan nooit kwaad.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Beetje
, maar wauw - ik wist niet dat dat kon.
Al tig keer aangesloten in de verkeerde rij dus.

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Vroeger kon dit niet, dit is een nieuwe evolutie die ook nog niet op alle luchthavens beschikbaar is.
Men probeert echt wel iets te doen aan de wachttijden.
Men probeert echt wel iets te doen aan de wachttijden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Ik ben vorige week ook bij residents aangeschoven met een nieuwe ESTA maar ben al meerdere keren met mijn paspoort in VS geweest.
Dit was in Washington;zelf vingerafdruk & fotootje nemen en klaar en Ik mocht binnen;op 10 minuten stond ik op straat
Dit was in Washington;zelf vingerafdruk & fotootje nemen en klaar en Ik mocht binnen;op 10 minuten stond ik op straat

- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Je paspoort moet ook nog wel een bepaalde tijd geldig zijn. Mijn zoon's paspoort was nog 3 mnd geldig en hij kon geen gebruik maken van de APC.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Alleen in de rij voor residents gaan staan als dit specifiek wordt aangegeven voor returning ESTA's: anders loop je het risico door een boze immigratie officier teruggestuurd te worden naar de visitor rij. Zoals eerder aangegeven is die regel voor returning ESTA's niet ingevoerd op alle luchthavens, en er zijn er ook waar er aparte rijen zijn gecreeerd.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Oh komende zomer ga ik via Miami en via Phoenix naar San Francisco. Ik ben afgelopen december met de Esta naar Puerto Rico (amerikaans grondgebied) geweest en daar hebben ze wel vingerafdrukken/foto's etc genomen maar iemand die weet of ik in Miami, Phoenix en San Francisco ook naar de rij van residents kan gaan?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je in Miami de VS binnenkomt hoef je in Phoenix en SF niet meer door Immigrations.
Zie dit topic voor meer info over de APC.
Marianne
Zie dit topic voor meer info over de APC.
Marianne
Okay thanks! Dan wordt mijn vraag of ik bij de rij kan staan van Residents in Miami?
Het default antwoord is "nee", je bent immers geen resident. Alleen als je specifiek naar bepaalde rijen wordt geleid/gestuurd is het ok.
Het is niet zoals in Nederland waar je met een niet EU paspoort in de EU rij toch gewoon geaccepteerd wordt. Amerikanen zijn erg op de regels en als je die niet volgt is de response nou niet echt vriendelijk/begrijpelijk.
Het is niet zoals in Nederland waar je met een niet EU paspoort in de EU rij toch gewoon geaccepteerd wordt. Amerikanen zijn erg op de regels en als je die niet volgt is de response nou niet echt vriendelijk/begrijpelijk.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In het topic waar ik naar verwees staat aangegeven hoe het gaat, ook met ervaringen in Miami.
Marianne
Marianne
- Nathalie21
- Amerikakenner
Dus alleen wanneer het specifiek vermeld staat mag je als je nog een keer op hetzelfde ESTA het land in komt in een andere rij aansluiten?
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
2025: Las Vegas - The Sphere
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
Ja, absoluut niet op eigen gelegenheid doen.
- Nathalie21
- Amerikakenner
Duidelijk! Bedankt
Mijn vriend heeft een werkvisum en ik nog een geldige Esta, zo'n speciale rij zou wel handig zijn 

2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
Op veel vliegvelden staat er personeel in de immigration hall die continu luidkeels vertellen welke rij(en) mensen moeten kiezen.Nathalie21 schreef:Dus alleen wanneer het specifiek vermeld staat mag je als je nog een keer op hetzelfde ESTA het land in komt in een andere rij aansluiten?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
In Miami stond eind april alleen een bord ESTA (naar links). Dan kom je in de rij voor de APC terminals terecht. 10 mins wachten in de rij, APC gebruiken en klaar.
Misschien een domme vragen en een beetje of topic.
Wij zijn 15 tm 30 juni in florida, onze esta zijn nog geldig tm 30 augustus, dit is prima toch, hoeft niet nog een bepaalde geldigheid aan te zitten als je Amerika binnenkomt, toch?
Dit van de residents rij wist ik ook niet en gaan wij ook proberen uiteraard.
Wij zijn 15 tm 30 juni in florida, onze esta zijn nog geldig tm 30 augustus, dit is prima toch, hoeft niet nog een bepaalde geldigheid aan te zitten als je Amerika binnenkomt, toch?
Dit van de residents rij wist ik ook niet en gaan wij ook proberen uiteraard.
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1861 Weergaves
-