Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke reisbijstand verzekering nemen?
-
- Amerika-ontdekker
Welke reisbijstand verzekering nemen?
Dag iedereen
Na al wat verhalen tegen te zijn gekomen op dit forum over minder gefortuneerde reizigers hebben we besloten om toch ook een reisbijstand verzekering af te sluiten.
Nu zou ik er graag een afsluiten maar twijfel nog of het het beste is om alleen voor deze enkele reis of ineens voor een jaar en dan nog welke, ik hoop dat jullie me hierbij zouden kunnen helpen.
Het zou zijn voor 2 personen, allebei 25jaar en voor een reis van 21dagen
Hieronder zet ik mijn top 3:
-Touring Explore, vanaf 36€ per persoon voor een enkele reis (incl reiscompensatie en bagageverzekering)
https://www.touring.be/nl/producten/touring-explore
- Allianz, de reisverzekering, die kwam normaal op 126,50 in totaal voor 2personen voor een enkele reis
https://www.allianz-assistance.nl/Allia ... ?tp=DZA204
-VAB, reisbijstand voor een jaar voor 2personen voor 105€
http://www.vab.be/nl/producten/bijstand ... erzekering
Graag hoor ik jullie ervaringen of tips hierover..
Alvast bedankt en groetjes Nik
Na al wat verhalen tegen te zijn gekomen op dit forum over minder gefortuneerde reizigers hebben we besloten om toch ook een reisbijstand verzekering af te sluiten.
Nu zou ik er graag een afsluiten maar twijfel nog of het het beste is om alleen voor deze enkele reis of ineens voor een jaar en dan nog welke, ik hoop dat jullie me hierbij zouden kunnen helpen.
Het zou zijn voor 2 personen, allebei 25jaar en voor een reis van 21dagen
Hieronder zet ik mijn top 3:
-Touring Explore, vanaf 36€ per persoon voor een enkele reis (incl reiscompensatie en bagageverzekering)
https://www.touring.be/nl/producten/touring-explore
- Allianz, de reisverzekering, die kwam normaal op 126,50 in totaal voor 2personen voor een enkele reis
https://www.allianz-assistance.nl/Allia ... ?tp=DZA204
-VAB, reisbijstand voor een jaar voor 2personen voor 105€
http://www.vab.be/nl/producten/bijstand ... erzekering
Graag hoor ik jullie ervaringen of tips hierover..
Alvast bedankt en groetjes Nik
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: Welke reisbijstand verzekering nemen?
Een reisbijstandverzekering is hetzelfde als een reisverzekering neem ik aan? Normaliter is in Nederland een doorlopende reisverzekering veel goedkoper dan een kortlopende reisverzekering. Ik betaal €2,65 premie per maand voor een doorlopende reisverzekering met werelddekking. Dan zet ik voor de periode dat ik op reis ga een module voor aanvullende dekking ziektekosten aan zodat in geval van nood alle kosten gedekt worden. Op jaarbasis zit je dan dus op ongeveer €35.
-
- Amerika-ontdekker
En bij welke verzekeringmaatschappij heb je deze verzekering? Dan kan ik eens nagaan of ik die in Belgie ook kan nemen
Ik heb Europ Assistance. Kijk vooral bij het vergelijken naar de limieten op medische kosten. Goedkope formules gaan vaak daar beperken.
Ik persoonlijk zou kiezen tussen Europ Assistance of Allianz Global Assistance.
Ik heb EA voor bijstand als annulatie ( NoGo).
Ik persoonlijk zou kiezen tussen Europ Assistance of Allianz Global Assistance.
Ik heb EA voor bijstand als annulatie ( NoGo).
http://www.frankdochy.be/ --> Reisblog
- Elisa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Eerst en vooral vind ik dat je een reis en bijstandsverzekering altijd neemt...ik vind niet dat daar over getwijfeld moet worden over al dan niet... het zal je maar overkomen dat je iets tegenkomt!
Wij hebben een reis en bijstandsverzekering bij Touring (België) voor een jaar (86 euro voor 2pp). Bij Touring heb je dan automatisch ook je AAA kaart waarmee je ook korting kan bekomen in sommige hotels.
Voor ons was dit de beste optie, we hebben veel zaken vergeleken en bij Touring kwamen we het beste uit (als je enkel reis en bijstand wilt en geen annulatie erbij neemt.)
Voor reizen binnen Europa zijn we verzekerd bij Ethias.
Wij hebben een reis en bijstandsverzekering bij Touring (België) voor een jaar (86 euro voor 2pp). Bij Touring heb je dan automatisch ook je AAA kaart waarmee je ook korting kan bekomen in sommige hotels.
Voor ons was dit de beste optie, we hebben veel zaken vergeleken en bij Touring kwamen we het beste uit (als je enkel reis en bijstand wilt en geen annulatie erbij neemt.)
Voor reizen binnen Europa zijn we verzekerd bij Ethias.
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Overzicht van onze foto's
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dit kan ik enkel bevestigen. Wij nemen ieder jaar dezelfde reisverzekering zoals hierboven beschreven. Het zijn de beste voorwaarden.
Gelukkig nog nooit nodig gehad maar prijs u gelukkig als je er wel één hebt, een doktersbezoek in de USA is duur, héél erg duur.
En o ja, de AAA kaart hebben we vorig jaar veel kunnen gebruiken. Over de ganse reis 140 euro mee kunnen uitsparen!
Renaat
Gelukkig nog nooit nodig gehad maar prijs u gelukkig als je er wel één hebt, een doktersbezoek in de USA is duur, héél erg duur.
En o ja, de AAA kaart hebben we vorig jaar veel kunnen gebruiken. Over de ganse reis 140 euro mee kunnen uitsparen!
Renaat
Laatst gewijzigd door Aricon op 11 aug 2015, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Lees aub de forumregels mbt het citeren van berichten.
Reden: Quote verwijderd. Lees aub de forumregels mbt het citeren van berichten.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt iedereen voor de reacties!
Wij gaan deze week bij Touring onze verzekering vastleggen, we zijn er alleen nog niet uit of we alleen voor deze vakantie gaan nemen of ineens voor een jaar..
(we zijn nog een jong koppel en een andere reis zal er niet direct inzitten
)
Wij gaan deze week bij Touring onze verzekering vastleggen, we zijn er alleen nog niet uit of we alleen voor deze vakantie gaan nemen of ineens voor een jaar..
(we zijn nog een jong koppel en een andere reis zal er niet direct inzitten

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik heb enkel voor onze reis een verzekering genomen (geen gans jaar) maar wel een touring wegenhulp voor onze wagen in België.
Onbetaalbaar als je in panne staat. (platte band of batterij is snel gebeurd). Meestal is dat heel voordelig en eens lid geniet je de volgende
keer van korting om je volgende reisbijstand...
Renaat
Onbetaalbaar als je in panne staat. (platte band of batterij is snel gebeurd). Meestal is dat heel voordelig en eens lid geniet je de volgende
keer van korting om je volgende reisbijstand...
Renaat
Laatst gewijzigd door Aricon op 11 aug 2015, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet nodig het bovenliggende bericht (volledig) te citeren. Lees aub de forumregels mbt het citeren van berichten!
Reden: Het is niet nodig het bovenliggende bericht (volledig) te citeren. Lees aub de forumregels mbt het citeren van berichten!
Beste forumleden,
Hoe zit het dan eigenlijk met die AAA korting indien je bijv een Family full van Touring neemt?
krijg je die automatisch thuis gestuurd?
Ik weet dat bijna alle hotels korting geven voor AAA members maar ik wist niet dat je die ook kreeg met een Touring bijstand.
Moet je dan gewoon een pasje tonen?
Wij hebben ook veel AAA road maps en die zijn ontzettend goed!
Alvast dank,
Ann
Hoe zit het dan eigenlijk met die AAA korting indien je bijv een Family full van Touring neemt?
krijg je die automatisch thuis gestuurd?
Ik weet dat bijna alle hotels korting geven voor AAA members maar ik wist niet dat je die ook kreeg met een Touring bijstand.
Moet je dan gewoon een pasje tonen?
Wij hebben ook veel AAA road maps en die zijn ontzettend goed!
Alvast dank,
Ann
Ik post mijn vraag maar even hierin, zodat ik geen nieuw topic moet openen.
Mijn vrouw is een Amerikaanse, maar wij wonen in België.
Uiteraard reizen we regelmatig naar haar thuisland. Voor mezelf heb ik al jarenlang de protections reisverzekering, deze stelt in haar voorwaarden echter bij de uitsluitingen: "toe te schrijven aan een medische behandeling in het land waarvan de verzekerde de nationaliteit bezit of in het land van domicilie van de verzekerde;"
Dus deze verzekering dekt mijn echtgenote niet bij reizen naar de USA.
Is dit bij alle reisverzekeringen zo? Iemand hier ervaring mee?
Mogelijke alternatieven?
Mijn vrouw is een Amerikaanse, maar wij wonen in België.
Uiteraard reizen we regelmatig naar haar thuisland. Voor mezelf heb ik al jarenlang de protections reisverzekering, deze stelt in haar voorwaarden echter bij de uitsluitingen: "toe te schrijven aan een medische behandeling in het land waarvan de verzekerde de nationaliteit bezit of in het land van domicilie van de verzekerde;"
Dus deze verzekering dekt mijn echtgenote niet bij reizen naar de USA.
Is dit bij alle reisverzekeringen zo? Iemand hier ervaring mee?
Mogelijke alternatieven?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht