Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

British Airways: vlucht omgeboekt

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Mark & Martine
Amerikakenner

Re: British Airways: vlucht omgeboekt

Bericht door Mark & Martine »

Goedemiddag allen,

Ik heb een vraag mbt claimen bij BA.
Afgelopen donderdag zijn wij met BA vanuit Miami naar Londen gevlogen. Deze vlucht was een uur vertraagd waardoor we de aansluiting in Londen naar Dusseldorf hebben gemist. We dachten zelf nog wel te kunnen rennen (we hadden nog bijna 3 kwartier) maar bij aankomst bij de gate lagen er al keurig stapeltjes tickets klaar met vouchers voor een hotelovernachting etc. omdat men ons pas de dag erna (ruim 27 uur later dan gepland) terug kon vliegen naar Düsseldorf omdat we de vlucht niet zouden gaan halen. Ondanks dat BA het goed voor ons heeft geregeld tijdens het verblijf in Londen wil ik toch een claim indienen omdat ik de uiteindelijke vertraging best behoorlijk vind. Zijn jullie van mening dat de claim zou moeten gaan over de laatste vlucht van Londen naar dusseldorf (minder dan 1500 km.) of over het gehele traject? Ik hoor graag jullie mening :thumbup:

Vertraging was overigens ontstaan omdat het vliegtuig te laat uit de hangar kwam aangereden (werd omgeroepen bij het boarden)
Laatst gewijzigd door Mark & Martine op 03 aug 2015, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Gehele traject, je hebt immers een retourticket Düsseldorf - Miami
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Gehele traject. Ik stuur je een PB met mijn claim-brief :) Gewoon 1200 euro claimen hoor. Heb je recht op!
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Mark & Martine
Amerikakenner

Njit & Hinko,

Hartelijk dank voor jullie antwoorden! Ik ga er meteen achteraan :thumbup:
Tonworkel
Amerika-ontdekker

Bericht door Tonworkel »

Als jullie een retourticket hebben gekocht (en geen losse tickets van Miami naar Londen en van Londen naar dusseldorf) geldt de aankomsttijd van de eindbestemming. Dus 27 uur te laat en dus recht op € 600 pp. Dat er een goede opvang en verzorging heeft plaatsgevonden (zijn ze ook verplicht) doet niet ter zake. Ik concludeer dat de vertraging het gevolg is van een technisch probleem (toestel uit de hangar). Dan moeten ze vergoeden.
Ik verwijs naar mijn info, op dit forum, van 28 juli jl.
concept brieven kun je vinden op de door mij vermelde site van "this is money" vraag ook binnen 14 dagen te reageren en vermeld je baknum er ook in de brief.
Succes.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ton, ik heb ze al een PB gestuurd met de brief die ik zelf naar BA heb gestuurd :) Ik heb die ook wat bij elkaar geknipt-en-geplakt van diverse sites (waarschijnlijk ook jouw thisismoney). Ik had in mijn brief geen bankrekeningnummer vermeld maar kreeg later een formulier welke ik kon invullen en faxen. Is daarna binnen een week overgemaakt. Maar wellicht dat ze dat ook al direct doen als je je IBAN vermeld.

Wellicht een idee voor AllesAmerika om hier een mooi verzamel-topic van te maken. Adressen waar je terecht kan, voorbeeld-brieven, ervaringen.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

En de BIC code van de bank. Tenminste daar vroeg Icelandair om bij mij.
Mark & Martine
Amerikakenner

Na nog een verder uitspitten denk ik dat het een verloren zaak is omdat het eerste deel van de vlucht door AA is uitgevoerd, ondanks dat ik de tickets bij BA heb gekocht. Desalniettemin heb ik de brief toch verstuurd :roll:
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Je hebt een overeenkomst met BA. Dat zij die vlucht uitbesteden aan AA is niet jouw probleem.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Nee hoor
Uitvoerend is van belang!
Maar dit is een interessante omdat het laatste deel wel weer wordt uitgevoerd door BA.

Dus van Miami naar LHR met AA geen vergoeding op basis van de EU regeling. Maar omdat jij nog naar DUS moet heb ik ook geen idee.
Wel een leuk dit, ben benieuwd.
Je kunt ook altijd nog naar EUclaim oid. Maar eerst zelf proberen natuurlijk :thumbup:

Bij wie en welke vluchtnummers doet niet ter zake, het gaat om de uitvoerende maatschappij.

Voorbeeld:
KLM vluchtnummers
Vertrek uit JFK naar AMS
Uitgevoerd door Delta
Geen vergoeding.

KLM vluchtnummers of Delta
Vertrek uit JFK naar AMS
Uitgevoerd door KLM
Wel vergoeding.

KLM vluchtnummers of Delta
Vertrek uit AMS naar JFK
Uitgevoerd door KLM of Delta
Wel vergoeding.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Je hebt gelijk. Maar lijkt me idd een leuke case omdat de connecting flight door een EU maatschappij wordt uitgevoerd. Ben benieuwd naar het antwoord van BA.
Mark & Martine
Amerikakenner

I'll keep you posted 8)
Mark & Martine
Amerikakenner

Zoals verwacht hebben we antwoord gekregen van BA dat er geen compensatie plaats zal vinden omdat het eerste gedeelte van de vlucht is uitgevoerd door American Airlines. En wel terecht vinden wij ;-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer