Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe om te gaan met ziekenhuisrekening uit de VS
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Hoe om te gaan met ziekenhuisrekening uit de VS
Afgelopen november ben ik in Orlando op de ER van het Dr Phillips Hospital beland met een ernstige oogontsteking. Na het wachten en de korte onderzoekjes in een kamer beland met een zeer knullige zuster/arts?? En daarna een kort bezoek gehad van de dienstdoende arts. Recept meegekregen voor oogdruppels ( laat je hier niet afdoen met de dure, er zijn altijd goedkoper varianten), verder een verwijzing naar de oogarts voor de volgende ochtend.
Al met al 5 uur daar gelegen. De druppels gehaald bij de CVS (prijzig!)
De volgende dag bij de oogarts beland buiten het ziekenhuis, gelukkig met een Nederlandse assistente, 110 euro betaald, en weer 2 receptjes rijker naar de cvs, of ik even 1800 dollar wilde betalen voor de pillen...euhm nee..oh doe dan maar 450 dollar, euhm nee. Uiteindelijk minder pillen genomen en een goedkopere oogdruppel. Bij thuiskomst is de rekening van de oogarts, en die van de pillen en druppels vergoed door de zorgverzekeraar.
Maanden later kwam de verrassing, 2 onbegrijpelijke nota's van waarschijnlijk het ziekenhuis. Deze worden blijkbaar niet vergoed door de zorgverzekeraar. Een van de nota's kwam als met korting verleende aanmaning.
Ik heb beide nota's niet betaald, want ben nog ruzie aan het maken met de zorgverzekeraar. En ja heb een goede reisverzekering, maar ik ben van mening dat die voor de zorgverzekering is.
Nu gaan wij in September weer naar Amerika, kom ik in de problemen daar als ik ze nog niet heb voldaan?
Al met al 5 uur daar gelegen. De druppels gehaald bij de CVS (prijzig!)
De volgende dag bij de oogarts beland buiten het ziekenhuis, gelukkig met een Nederlandse assistente, 110 euro betaald, en weer 2 receptjes rijker naar de cvs, of ik even 1800 dollar wilde betalen voor de pillen...euhm nee..oh doe dan maar 450 dollar, euhm nee. Uiteindelijk minder pillen genomen en een goedkopere oogdruppel. Bij thuiskomst is de rekening van de oogarts, en die van de pillen en druppels vergoed door de zorgverzekeraar.
Maanden later kwam de verrassing, 2 onbegrijpelijke nota's van waarschijnlijk het ziekenhuis. Deze worden blijkbaar niet vergoed door de zorgverzekeraar. Een van de nota's kwam als met korting verleende aanmaning.
Ik heb beide nota's niet betaald, want ben nog ruzie aan het maken met de zorgverzekeraar. En ja heb een goede reisverzekering, maar ik ben van mening dat die voor de zorgverzekering is.
Nu gaan wij in September weer naar Amerika, kom ik in de problemen daar als ik ze nog niet heb voldaan?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ik kan geen antwoord op je vraag geven omtrent het niet betalen van de rekening in de USA.
Ik vind het wel vreemd, dat je problemen hebt met de zorgverzekeraar. Maar ja, wie ben ik. De ervaring die ik had was het volgende: Mijn zorgverzekeraar vergoed tweemaal het Nederlandse tarief. Op mijn (overbodige) vraag "wat is dan het Nederlandse tarief", kreeg ik als antwoord:
2 x € 750 oid. Dat verzekerde bedrag vond ik al onbegrijpelijk, maar verder maar geen discussie aangegaan met de ziektekostenverzekeraar.
Mijn reisverzekering wilde graag een verklaring hebben van de ziektekostenverzekeraar waaruit blijkt, tot hoeveel ze vergoeden. Het meerdere zal dan door hen vergoed (moeten) worden als er op de polisvoorwaarden van de reisverzekering staat: werelddekking en de gemaakte kosten.
Maar...dit soort discussies blijven vervelend en irritant. Ik zou ook kwaad worden. Ik kan daar ook niet tegen.
Mogelijk heb je nog wat aan mijn reactie op dit forum van 19 juli jl
Succes en (wederom) veel plezier in Amerika.
Ik vind het wel vreemd, dat je problemen hebt met de zorgverzekeraar. Maar ja, wie ben ik. De ervaring die ik had was het volgende: Mijn zorgverzekeraar vergoed tweemaal het Nederlandse tarief. Op mijn (overbodige) vraag "wat is dan het Nederlandse tarief", kreeg ik als antwoord:
2 x € 750 oid. Dat verzekerde bedrag vond ik al onbegrijpelijk, maar verder maar geen discussie aangegaan met de ziektekostenverzekeraar.
Mijn reisverzekering wilde graag een verklaring hebben van de ziektekostenverzekeraar waaruit blijkt, tot hoeveel ze vergoeden. Het meerdere zal dan door hen vergoed (moeten) worden als er op de polisvoorwaarden van de reisverzekering staat: werelddekking en de gemaakte kosten.
Maar...dit soort discussies blijven vervelend en irritant. Ik zou ook kwaad worden. Ik kan daar ook niet tegen.
Mogelijk heb je nog wat aan mijn reactie op dit forum van 19 juli jl
Succes en (wederom) veel plezier in Amerika.
- Symbolio
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Topic eens even doorgenomen. Mijn vriendin was twee jaar geleden erg ziek geworden in Yosemite, overgeven en hoge koorts uit het niets.
Toen een onderzoek gehad en welgeteld twee pillen meegekregen (op een range station in Yosemite Valley). Kosten daarvan waren $167 en werden binnen een paar dagen al vergoed door de ING doorlopende reisverzekering. Toen ik als klein mannetje ooit ziek werd (ik woonde toen in El Paso) hebben we een rekening van $8000 gekregen. Toen mijn pa kwam (militair) vroegen ze of ik zijn zoon was. Rekening werd direct naar defensie gestuurd en nooit meer wat van gehoord. Laten we hopen dat het bij deze ervaringen blijft!
Toen een onderzoek gehad en welgeteld twee pillen meegekregen (op een range station in Yosemite Valley). Kosten daarvan waren $167 en werden binnen een paar dagen al vergoed door de ING doorlopende reisverzekering. Toen ik als klein mannetje ooit ziek werd (ik woonde toen in El Paso) hebben we een rekening van $8000 gekregen. Toen mijn pa kwam (militair) vroegen ze of ik zijn zoon was. Rekening werd direct naar defensie gestuurd en nooit meer wat van gehoord. Laten we hopen dat het bij deze ervaringen blijft!
Hallo allemaal,
Ik ben zelf vorig jaar na mijn stage in het ziekenhuis beland en helaas was mijn amerikaanse zorgverzekering net drie dagen verlopen. Mijn Nederlandse zorg en reisverzekering waren helaas niet verzekerd voor buitenlandse ziekenhuizen. Nu ben ik nog steeds bezig om de rekening zo laag mogelijk te krijgen zodat ik het wel kan betalen. Denken jullie dat ik hiermee in de problemen kan komen als ik op vakantie ga naar de Verenigde Staten dit jaar? Kunnen ze bij de douane zoiets zien?
Ik wil wel echt zeker weten dat ik niet in de problemen ga komen.
Alvast bedankt.
Ik ben zelf vorig jaar na mijn stage in het ziekenhuis beland en helaas was mijn amerikaanse zorgverzekering net drie dagen verlopen. Mijn Nederlandse zorg en reisverzekering waren helaas niet verzekerd voor buitenlandse ziekenhuizen. Nu ben ik nog steeds bezig om de rekening zo laag mogelijk te krijgen zodat ik het wel kan betalen. Denken jullie dat ik hiermee in de problemen kan komen als ik op vakantie ga naar de Verenigde Staten dit jaar? Kunnen ze bij de douane zoiets zien?
Ik wil wel echt zeker weten dat ik niet in de problemen ga komen.
Alvast bedankt.
Als jij gewoon aan het onderhandelen bent met het ziekenhuis om die rekening omlaag te brengen, zal dat je geen problemen opleveren bij immigrations. En douane maakt zich alleen maar zorgen dat jij niets illegaals invoert in je bagage.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Dankjewel Dutchness,
Dus een ziekenhuis kan ik geen enkel geval zoiets doorgeven aan de douane? Er is ook een ambulance rekening nog niet betaald van ongeveer 1500$.
Ik zie het echt voor me dat ze in het systeem zoiets zien staan en dat ik dan een dik probleem heb.
Als jullie dat uit de wereld kunnen helpen, graag.
Dus een ziekenhuis kan ik geen enkel geval zoiets doorgeven aan de douane? Er is ook een ambulance rekening nog niet betaald van ongeveer 1500$.
Ik zie het echt voor me dat ze in het systeem zoiets zien staan en dat ik dan een dik probleem heb.
Als jullie dat uit de wereld kunnen helpen, graag.

-
- Amerikafan
- Partner van: Wouter
- Aantal x V.S. bezocht: 2
wij hadden vorig jaar ook een zieke. Wij hebben eerst onze reisverzekering gebeld, denk dat we 20min aan de telefoon hebben gezeten met als resultaat dat de telefoonrekening ook redelijk hoog was. We hebben dan even contact opgenomen met Bart (Dude, van het forum) en hij adviseerde ons om naar een Urgent Care te gaan. Omdat een spoedafdeling redelijk veel geld zou kosten. Hier mochten we dadelijk $100 betalen, anders wouden ze ons niet helpen.
Eens thuis moesten we alles eerst naar het ziekenfonds opsturen om van hun een bewijs te krijgen dat we niet gedekt zijn voor Amerika en dit bewijs met alle bewijsstukken, incl telefoononkosten, van onze zorgen in Amerika hebben we moeten opsturen naar de reisverzekering en hebben alles tot op de laatste euro teruggekregen.
Eens thuis moesten we alles eerst naar het ziekenfonds opsturen om van hun een bewijs te krijgen dat we niet gedekt zijn voor Amerika en dit bewijs met alle bewijsstukken, incl telefoononkosten, van onze zorgen in Amerika hebben we moeten opsturen naar de reisverzekering en hebben alles tot op de laatste euro teruggekregen.
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Mennok90 - wat voor reden zou het ziekenhuis of de ambulance dienst hebben om een openstaande rekening waar nog over onderhandeld wordt ook maar aan iemand door te geven? Ik heb nog nooit van zoiets gehoord tenminste. Je hebt toch geen misdrijf bedreven? Of is er iets anders aan de hand dat je hier niet hebt verteld?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Dutchness- de ziekenhuis rekening zelf ben ik over in onderhandeling en de ambulance rekening is tot nu toe genegeerd. Daar was ik nog niet aan toe gekomen.
Tja, rekeningen totaal negeren is niet slim natuurlijk. Maar hoewel 100% zekerheid niet bestaat in het leven, acht ik het hoogst onwaarschijnlijk dat je er iets van hoort bij immigrations. Wat ik alleen niet begrijp is dat jij kennelijk al van plan bent om weer heel wat geld uit te geven aan een vakantie in Amerika - dan kan je toch beter eerst die rekeningen betalen?
@DanielAfgelopen maand ben ik op reis geweest door het zuidwesten van de VS. Helaas moest ik op dag 1 al langs het ziekenhuis in Las Vegas vanwege een infectie aan mijn voet. Ik ben niet langer dan vijf minuten bij de dokter binnen geweest dus we schrokken wel even toen we bij de 'kassa' even $1080,00 moest aftikken.
Na wat verweer bleek er ineens een toeristenkorting te zijn en werd het bedrag omlaag gebracht naar $300,00. Nou ja, prima, dachten we, dus met de creditcard betaalt. We vonden dat wel vreemd, want onderhandelen over een zorgrekening zijn we natuurlijk niet gewend.
Drie weken later kwamen we thuis en lag er nog een mooie invoice (factuur) op de mat; nog een keer ruim $500. Geen enkele specificatie maar wel met de dreiging dat als ik niet betaal dit resulteert in een 'fee'. Na wat online research ga ik er vanuit dat het hier om de rekening van de behandelend arts gaat.
Gister lag er wéér een rekening in de brievenbus, ter waarde van ruim $400,00 en er staat ook nog eens bij dat dit een schatting is 'pending on final bill'. Met die eerste $800 vind ik eigenlijk dat ik al meer dan genoeg aan die lui heb betaalt voor wat ik er voor terug gekregen heb (ook al heb ik een deel kunnen declareren bij de verzekering). Ik heb ook geen zin in ellenlange correspondentie en gezeur. En blijkbaar komt er ook nog een vierde rekening aan. Het irriteert me dat niets gespecificeerd is.
Welnu, de vraag: ik beschouw mezelf als een nette betaler, maar wat als ik nu ophoud met betalen? Kunnen ze mij dwingen, ook al woon ik 10.000 km verderop? En gaat dit mij schaden bij nieuwe reizen naar de VS? Iemand ervaring?
Alvast dank
Groeten, Daniel
Ik heb exact dezelfde ervaring (en vraag). We zijn nu drie jaar verder na jouw 'probleem'. Heb je daarna nog problemen ervaren met inreizen in de VS?
Laatst gewijzigd door PSVwally op 26 jun 2017, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: even een quote van het geciteerde deel gemaakt voor de duidelijkheid van het bericht
Reden: even een quote van het geciteerde deel gemaakt voor de duidelijkheid van het bericht
Ik had eerst een reactie geschreven, me niet realiserend dat het grootste deel van het bovenstaande bericht een quote was. Vandaar de reactie verwijderd. Over de vraag over mogelijke moeilijkheden bij het inreizen heb ik verder niks toe te voegen.
Laatst gewijzigd door Dutchess op 26 jun 2017, 21:33, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
edit: eens met duchess
@mar01
je bericht is erg onduidelijk, blijkt nu dat je eerste
bericht uit dit draadje quote. ik zou dat even aanpassen want dit is echt heel verwarrend. laat mijn reactie verder wel staan want inhoud blijft wat mij betreft overeind.
--------
ik vrees je verhaal zo lezend dat je stappen hebt overgeslagen toen je medische problemen had in Amerika. Jij hebt er nu niet veel meer aan maar voor andere mensen in de toekomst: bel / mail / chat in dit soort situaties als het geen noodsituatie is eerst met je reisverzekering en ga niet naar een ziekenhuis maar zoek een urgent care center. Dat levert veel minder gepeperde rekeningen op en je hebt toestemming van de reisverzekering waardoor de vergoeding veel uitgebreider zal zijn.
Voor nu zou ik zeggen, voor zover je dat nog niet gedaan hebt zou ik eea in handen leggen van je verzekering wn het door hun laten oplossen. Als dat niet mogelijk is nogmaals in contact treden met het ziekenhuis in Amerika over de rekening en kijken wat de mogelijkheden zijn om die weer aangepast te krijgen. Begin daar mee voor je de optie overweegt om het gewoon niet te betalen zou ik zeggen.
@mar01
je bericht is erg onduidelijk, blijkt nu dat je eerste
bericht uit dit draadje quote. ik zou dat even aanpassen want dit is echt heel verwarrend. laat mijn reactie verder wel staan want inhoud blijft wat mij betreft overeind.
--------
ik vrees je verhaal zo lezend dat je stappen hebt overgeslagen toen je medische problemen had in Amerika. Jij hebt er nu niet veel meer aan maar voor andere mensen in de toekomst: bel / mail / chat in dit soort situaties als het geen noodsituatie is eerst met je reisverzekering en ga niet naar een ziekenhuis maar zoek een urgent care center. Dat levert veel minder gepeperde rekeningen op en je hebt toestemming van de reisverzekering waardoor de vergoeding veel uitgebreider zal zijn.
Voor nu zou ik zeggen, voor zover je dat nog niet gedaan hebt zou ik eea in handen leggen van je verzekering wn het door hun laten oplossen. Als dat niet mogelijk is nogmaals in contact treden met het ziekenhuis in Amerika over de rekening en kijken wat de mogelijkheden zijn om die weer aangepast te krijgen. Begin daar mee voor je de optie overweegt om het gewoon niet te betalen zou ik zeggen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Ik ben sindsdien nog vijf maal naar de VS gegaan zonder enig probleem.
Uiteindelijk heb ik alle betaalde rekeningen vergoed gekregen van mijn reisverzekering.
@barbarage: ik heb met VGZ contact gehad toen ik bij de ER zat en had groen licht.
Uiteindelijk heb ik alle betaalde rekeningen vergoed gekregen van mijn reisverzekering.
@barbarage: ik heb met VGZ contact gehad toen ik bij de ER zat en had groen licht.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
ja het topic verder lezend zie je gelukkig dat het goedgekomen is. was beetje ongelukkige quote actie van marr01
.

89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2654 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 4 Reacties