Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Check zeer goed je ESTA!!!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Bramster
Amerika-expert

Re: Check zeer goed je ESTA!!!

Bericht door Bramster »

Liz schreef:Ik ben in totale verwarring en volledig de draad kwijt :?
Er komt in dit topic in een keer zoveel verschillende informatie op mij af.
Wat is er nu precies veranderd t.o.v. afgelopen oktober toen ik nog op een "normale" manier naar Amerika vloog?
Hier in dit forum praten we graag over Amerika en alerlie andere zaken en maken met z'n allen alles daardoor vaak te moeilijk maar in principe moet je als dood normale NL tourist gewoon dit doen:

Ticket kopen, ESTA invullen, tas inpakken, geld/plastic meenemen, paspoort meenemen, naar vliegveld gaan, inchecken.

That's All !
Laatst gewijzigd door Bramster op 08 apr 2010, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

En je secure flight information?? Daar lees ik ook veel over, maar ik heb dat nooit hoeven invullen (USairways)
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

De gegevens van SF worden in principe bij het boeken verzameld. Het gaat voornamelijk om de naam die op het paspoort staat, de geboortedatum en het geslacht.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

RNA schreef:En je secure flight information?? Daar lees ik ook veel over, maar ik heb dat nooit hoeven invullen (USairways)
Niet nodig. Indien de airline het nog niet heeft vragen ze er wel naar. Veelal is dit al bij het kopen van het ticket ingevuld.

In principe kost het 15 minuten om je trip naar de USA te plannen. 5 minuten om een via het www ticket te kopen, 5 minuten om je ESTA in te vullen, en 5 minuten om je portemonee te pakken.

Daarna alleen nog maar even naar het vliegveld rijden. Zo makkelijk is het gewoon !
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

RNA schreef:Kan iemand bevestigen of ontkennen dat die internet pc's ook op vliegveld Brussel te vinden zijn?
Nu nog niet maar volgende week vrijdag wel :lol:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

RNA schreef:En je secure flight information?? Daar lees ik ook veel over, maar ik heb dat nooit hoeven invullen (USairways)
Ik heb er ooit al eens een topic over geopend, zie hier.

Wordt sinds een aantal maanden gevraagd als je boekt. Heb je voor die tijd geboekt, dan kun je het vaak aanvullen bij je itinerary.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Bramster schreef:
Liz schreef:Ik ben in totale verwarring en volledig de draad kwijt :?
Er komt in dit topic in een keer zoveel verschillende informatie op mij af.
Wat is er nu precies veranderd t.o.v. afgelopen oktober toen ik nog op een "normale" manier naar Amerika vloog?
Ticket kopen, ESTA invullen, tas inpakken, geld/plastic meenemen, paspoort meenemen, naar vliegveld gaan, inchecken.
That's All !
Voilá, da's nou precies wat ik al die keren heb gedaan en ik heb nooit problemen gehad bij het inchecken.
Ik ga in oktober weer en zorg dat ik de benodigde gegevens bij me heb, zoals altijd en dat lijkt me voldoende.
16x USA / 30 staten
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

"Hier in dit forum praten we graag over Amerika en alerlie andere zaken en maken met z'n allen alles daardoor vaak te moeilijk maar in principe moet je als dood normale NL tourist gewoon dit doen:

That's All !
Hahaha....that's all! Ja, dat zou het moeten zijn Bramster....in praktijk werkt het helaas anders. Als je alles goed hebt gelezen wat ik hier over heb geschreven, weet je dat dit dus nu in de PRAKTIJK op het moment niet zo is.
Het zal echt wel op den duur zo gaan worden zoals jij in je post aangeeft, maar op dit moment dus nog niet, met al die computer problemen
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

ik begrijp dat het voor jou als individu tot op heden geen problemen opleverde. Maar ik als verantwoordelijke voor vluchtafhandelingen op Schiphol voor een Nederlandse vlieg mij', handel gemiddeld op 1 dag een toestel met ong 280 passagiers. Vermenigvuldig dit met 5 dagen werk in de week en je hebt een beetje een idee hoeveel pax ik afhandel...

En dus met ruime ervaring kan ik je vertellen dat er bij redelijk wat pax met name de laatste dagen nog al eens wat problemen zijn. Maar ik val nu weer in herhaling, want dit heb ik al meerdere keren vermeld in deze topic.
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Geert, deze bijdrage, dit onderwerp, vind ik goud!

Dankjewel,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik vind het ook goed dat het onderwerp geopend is Geert en zo te zien aan het aantal keren dat het gelezen is, ook de rest. :thumbup:

Maakt ons in ieder geval bewust van de dingen waar we op letten moeten en dat we voorbereid moeten zijn op eventuele problemen. Persoonlijk maak ik mij er niet druk om aangezien ik 2x met mijn huidige aanvraag naar Amerika afgereisd ben maar ik zou toch opkijken als ze straks zeggen, 'U heeft zich nog niet aangemeld voor ESTA....' :? :wink:

Roland

markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Gisteren ook de ESTA-verklaringen maar eens aangevraagd, en toestemming gekregen, voor Rina en mij voor onze septembervakantie naar de VS.
Op onze paspoorten is een duidelijk onderscheid te zien in een 0 (nul) en een O. Dit topic heeft er echter wel toe bijgedragen, dat ik er op geattendeerd ben, dat als er t.z.t. vragen over ontstaan op Schiphol, dat ik niet vreemd zal opkijken.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

christvs schreef:
Ruud2004 schreef:
Ook Nederland (lees Schengenlanden) gaan API invoeren, dus het begin is er :thumbup:
Interessant! Heb je ook een bron?
Natuurlijk, ik denk dat dit document je een aardig overzicht geeft.

http://ikregeer.nl/document/BLG20773
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Markatja
Amerika-ontdekker

Bericht door Markatja »

Ik heb het ook nog even gecontroleerd en ook in mijn paspoort is de 0 duidelijk van de O te onderscheiden, gelukkig maar :wink:
En inderdaad bedankt voor het opstarten van het topic, je kunt het maar beter nagekeken hebben.
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Volgens Brussels Airport zijn er in Belgie ook problemen met ESTA, vooral dan mensen die niet weten of vergeten dat de 2 letters bij het PP nr horen.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ik denk dat alles goed is gegaan, maar merk het vanzelf wel.
Maak me meer zorgen over het feit dat 'van de' als één stuk aan de achternaam wordt geplakt, wat dus niet overeenkomt met het paspoort. Al hebben jullie me daar wel over gerustgesteld :thumbup:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Henriëtte schreef:Ik kom nog even terug op de verwarring rondom de letter O en het cijfer 0 in het paspoortnummer. We hebben vandaag navraag gedaan bij de marechaussee en de gemeente, we hebben te horen gekregen dat er in het paspoortnummer nooit klinkers voorkomen. Dus: de letter O komt niet voor, het is altijd het cijfer 0.
Dat is dan niet de juiste informatie van de marechaussee en de gemeente. Zojuist kreeg ik een kopie paspoort van iemand onder ogen (uitgegeven in jan. 2008, nieuw model dus) en daar stond o.a. de letter U in het paspoortnummer vermeld... :wink:

Roland

Madphil
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Madphil »

Euhhh.....de U?

Ik denk dat je de O bedoelt? :P
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

we hebben te horen gekregen dat er in het paspoortnummer nooit klinkers voorkomen.
De U is geen klinker? :wink:

Roland

Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Verdorie, kunnen we niet eens de marechaussee en de gemeente vertrouwen!!!!

We zijn overigens wel heel blij met dit topic, want we hebben nu dus ontdekt dat we wel degelijk een verkeerd paspoortnummer hebben gebruikt bij onze ESTA-aanvraag. In Hans z'n paspoort staat het cijfer nul (dat weten we nu zeker!) en op onze print van ESTA stond heel duidelijk de letter O.

Conclusie: je paspoortnummer wordt NIET gecheckt als je de ESTA-aanvraag doet, de toestemming die je binnen 1 of 2 seconden op je scherm ziet is dus NIET gekoppeld aan je paspoortnummer.

Uiteraard hebben we meteen een nieuwe aanvraag gedaan, en Hans heeft alwéér toestemming om te gaan vliegen :thumbup:
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer