Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Laptop veilig mee op een rondreis?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Een liveverslag neemt inderdaad ontzettend veel tijd in beslag. Soms lag 's avonds iedereen al te slapen en was ik nog met mijn verslag bezig en foto's aan het uploaden ( want je wilt je lezers niet teleurstellen)
Ik weet daarom ook niet of ik het de volgende reis weer ga doen.

Misschien ga ik weer, net zoals ik al twintig jaar doe, gewoon een dagboek bijhouden tijdens de vakantie en daar later een verslag van maken, dan is het niet zo'n verplichting.

De laptop neem ik wel mee. Toen mijn moeder zo ziek was en we misschien naar huis terug moesten keren, vond ik het erg fijn om via E-mail contact te kunnen houden. We hadden wel een telefoon bij ons maar in grote gedeeltes van Wyoming hadden we geen bereik.

Marjon
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik vind het juist heel prettig om online te kunnen. Op campings is gewoon niet zo heel veel te doen 's avonds en dan is het uploaden van foto's en het bijhouden van een reislog een leuke bezigheid. Vaak zitten we dan lekker buiten onder de luifel, allebei met een laptop.

's Morgens is Albert vaak al om 7 uur op en ik ben nou eenmaal meer van iets langer lekker blijven liggen. Hij zit dan vaak de krant al online te lezen, even te MSN-en met de kids thuis en ik kan rustig douchen, optutten en aankleden.

Dat contact met thuis via MSN vind ik heel fijn!
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

De vorige keer ging ik nog zonder laptop. En ik hield mijn verslag dan bij in een schriftje. Maar gewoon schrijven gaat zo frustrerend traag bij mij, ik heb het gevoel dat ik 10 keer zo snel kan typen. En achteraf had ik dan nog moeite om sommige woorden terug te herkennen (erg he). Dus dit keer hou ik het allemaal wel bij op de laptop.
Ik ga wel geen liveverslag doen, enkel voor mezelf. Achteraf wil ik de tekst nog is goed nalezen voor ik het allemaal online zet, en die moeite wil ik niet doen op vakantie.
En achteraf een verslag maken is geen optie, dan vergeet ik de helft op te schrijven, en dan is elke dag 2-3 regeltjes lang. En voor dit soort reizen heb ik wel graag een verslag. Ik lees het achteraf ook nog redelijk dikwijls.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ach ja,

Iedereen moet natuurlijk doen en laten wat je zelf wilt op vakantie. Of dat nu met of zonder laptop is. :wink: De volgende lange vakantie ga ik mijn verslag weer bijhouden op een notitieblok dat ik na de vakantie uitwerk. :D

Ik miste vorig jaar gewoon af en toe het vakantiegevoel 's avonds. Net als Marjon wilde ik de lezers natuurlijk ook niet teleurstellen. Zeker niet als je in je gastenboek leest dat men erg uitkijkt naar de volgende dag en teleurgesteld is als je een dag niet geschreven had. Juist de dagen dat ik bij Marjan en Jan (en op het laatst met Rob en Annie) was in Amerika, bleef er 's avonds maar weinig tijd over om nog iets aan het verslag te doen. En ja, ik ben dan wel weer zo'n perfectionist die het goed wil doen, dus tekst controleren, foto's erbij plaatsen. Het kost gewoon ontzettend veel tijd.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik herinner me ook wel dagen dat ik gewoon op de log schreef dat ik vakantie had en geen zin had om te loggen :lol:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Juist Roland. Ik wilde ook een leuk en niet te saai verslag schrijven. Niet alleen maar: "en toen deden we dit en toen gingen we daarheen"
Ik schreef overdag steeds in mijn schrift en probeerde dat met zoveel mogelijk details te doen. Dan moest het 's avonds nog uitgewerkt worden.

Volgende keer blijf ik gewoon alles in mijn schriftje schrijven en werk het later thuis uit in een mooi reisverslag.

Marjon
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

En we kunnen natuurlijk ook af en toe een kleine update van onze reis op het forum geven, krijgen we toch nog wat reacties. :D

Marjon
Anouschka
Amerikakenner

Bericht door Anouschka »

Ik heb ook gewoon een logboek bijgehouden op schrift. Dat heb ik later op internet gezet. Het heeft wel een half jaar geduurd :oops: . Dat is dan weer een nadeel als je het pas na je vakantie uitwerkt. Dan kom je weer tijd tekort.

Het leuke van een reisverslag op internet zetten ná je vakantie, is dat je alles weer opnieuw beleeft als je aan het schrijven bent 8) .
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Natuurlijk hadden vroeger ook geen laptop maar ik moet zeggen dat ik het toch wel handig vind.
Vorig jaar voor het eerst de laptop mee, vnl. voor het verslag en de foto's en wat contact met het thuisfront.

Onze zoon gaat dit jaar voor het eerst niet mee (doodeng natuurlijk, voor mij dan) en die wordt dus verplicht om elke dag of om de dag op een bepaalde tijd online te komen of in ieder geval een mailtje te sturen.
Aan de andere kant ook weer minder prettig want wat niet weet wat niet deert. Dus is het wel zo verstandig :roll: :roll: :roll:
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

Het lijkt me niet de bedoeling dat mensen zich verplicht moeten voelen
om hun weblog/verslag per dag bij te houden, wel?? Ik wil proberen een weblog bij te houden en dan vooral voor vrienden & familie omdat ik met hen ook veel mail.

Ik ben nog altijd op vakantie, op een plek waar ik misschien maar 1x in m'n leven kom dus de tijd die ik daar heb deel ik in zoals ik wil. Houdt dat in dat ik iedere avond een mailtje stuur, prima. Houdt dat in dat ik misschien 3 dgn de laptop niet aansluit, ook goed.
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Coyote schreef:
ZeroXX schreef:en 's avonds ook lekker om wat rond te surfen in alle rust.
En dat is dus één van de redenen dat ik niet zo snel weer een laptop zal meenemen op vakantie naar Amerika. Surfen op internet kan ik hier thuis 11 maanden per jaar. Die 4 weken dat ik in Amerika ben, wil ik van Amerika genieten! :D

Afgelopen zomer had ik mijn laptop voor het eerst mee. Ontzettend handig voor de foto's en het bijhouden van een liveverslag (wat ik overigens heel leuk vond om te doen) maar het nam wel ontzettend veel tijd in beslag. Waar ik andere jaren lekker relaxed 's avonds even tv keek, was ik nu toch behoorlijk veel tijd kwijt voor het liveverslag.

Roland
Daar neem ik hem ook voor mij, voor het bijhouden van ons verslag. Niet om diverse fora af te struinen of te gaan mailen met collega's of vrienden, daar heb ik op vakantie ook totaal geen behoefte aan :lol:

Vorig jaar heb ik het trouwens opgeschreven in een schrift. Maar toen werden de verslagen zo beperkt dat er eigenlijk weinig schokkends in stond.
Ik type sneller dan dat ik schrijf en vind het ook wel relaxt om er eventueel meteen foto's bij te zetten 8)
Laatst gewijzigd door ZeroXX op 27 mar 2007, 05:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ook ik reis nooit zonder. Maar ja, de tv hier is niets bijzonders voor mij en ik vind het altijd leuk om 's avonds nog een keer de dag te herleven door erover te schrijven.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

paula58 schreef:Onze zoon gaat dit jaar voor het eerst niet mee (doodeng natuurlijk, voor mij dan) en die wordt dus verplicht om elke dag of om de dag op een bepaalde tijd online te komen of in ieder geval een mailtje te sturen.
Aan de andere kant ook weer minder prettig want wat niet weet wat niet deert. Dus is het wel zo verstandig :roll: :roll: :roll:
Elke dag verplicht een mailtje sturen? Beetje vertrouwen kan ook geen kwaad :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
ZeroXX
Amerikafan

Bericht door ZeroXX »

Petra/VS schreef:Ook ik reis nooit zonder. Maar ja, de tv hier is niets bijzonders voor mij en ik vind het altijd leuk om 's avonds nog een keer de dag te herleven door erover te schrijven.
Ook dat :)
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

Ik ga gewoon op m'n weblog zetten dat ze niet iedere dag een update moeten verwachten, dan "kweek" je ook niet de verwachting dat er iedere dag een update komt.

Voordeel van een laptop is wel dat je eventueel ook onderweg in de auto al een beetje aan je verslag kan werken, dan hoef je het alleen maar te knippen en te plakken.
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Njit schreef:
Elke dag verplicht een mailtje sturen? Beetje vertrouwen kan ook geen kwaad :)
Een beetje vertrouwen wel hoor anders zouden we het nooit doen maar het blijft eng en dat mailtje zal wel niks worden want hij heeft niets met computers (ik denk eerder dat we via de buren wel op de hoogte gehouden worden) en het blijft een super ADHD'er, eerst doen en pas een hele tijd later er over na denken.
Vandaar dat ik ook zei dat het misschien beter is om het niet te weten. :wink:
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Anouschka schreef:Ik heb ook gewoon een logboek bijgehouden op schrift. Dat heb ik later op internet gezet. Het heeft wel een half jaar geduurd :oops: . Dat is dan weer een nadeel als je het pas na je vakantie uitwerkt. Dan kom je weer tijd tekort.
Klopt Anouschka. Het is bijna al weer zomervakantie en het verslag van Thailand afgelopen jaar is nog niet klaar :oops:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

wendyjol schreef: Klopt Anouschka. Het is bijna al weer zomervakantie en het verslag van Thailand afgelopen jaar is nog niet klaar :oops:
Geeft niet hoor Wendy, wij gaan pas in 2009 naar Thailand. Als je het voor die tijd maar af hebt :D

Marjon
Anouschka
Amerikakenner

Bericht door Anouschka »

wendyjol schreef:Klopt Anouschka. Het is bijna al weer zomervakantie en het verslag van Thailand afgelopen jaar is nog niet klaar :oops:
Haha, ach, in eerste instantie maak je zo'n reisverslag toch voor jezelf. (Althans, ik wel...) Dan maakt het toch niet uit hoe lang je erover doet. Als het maar af is voordat je aan je volgende reis gaat beginnen. Anders zie je door de bomen het bos niet meer...:wink:
mirdj
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door mirdj »

vana schreef:
wendyjol schreef: Klopt Anouschka. Het is bijna al weer zomervakantie en het verslag van Thailand afgelopen jaar is nog niet klaar :oops:
Geeft niet hoor Wendy, wij gaan pas in 2009 naar Thailand. Als je het voor die tijd maar af hebt :D

Marjon
Als je wat Thailand verslagen wilt lezen moet je eens op de website van de vrouw van mijn collega kijken. Ze zijn vorig jaar voor de tweede keer naar Thailand geweest en dit jaar (half juni tot half juli) gaan ze weer in combinatie met Laos. http://www.snowiestravel.nl (klikken op reis met ons mee, niet op de weblog)
Website reisverslagen oa New York, New Jersey, Philadelphia, Washington, Rondje Zuid West, Rondje Zuid Oost
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer