Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!
Het gaat er om wat de VS van die test vindt. En die stellen dat hij maximaal 3 dagen oud mag zijn voor vertrek en dat het een antigen sneltest mag zijn.
Het is gewoon belangrijk dat je een sneltest doet met reiscertificaat. Hier in Nederland zijn sneltesten voor testen voor toegang ook maar max 24 uur geldig. Echter zegt dat niets over de geldigheid van je test naar de VS. Daar gaan België en Nederland verder niet over. Als je hem praktisch niet kunt laten uitvoeren omdat de instantie/aanbieder niet meewerkt, dan wordt het lastiger. Maar hier kan ik gewoon bij een test aanbieder op de hoek een sneltest doen. Ik kan hem alleen niet langer dan 24u gebruiken voor een bezoek aan een restaurant, wel voor mijn reis naar de VS en dat is België ook zo want die eisen zijn generiek.
Het is gewoon belangrijk dat je een sneltest doet met reiscertificaat. Hier in Nederland zijn sneltesten voor testen voor toegang ook maar max 24 uur geldig. Echter zegt dat niets over de geldigheid van je test naar de VS. Daar gaan België en Nederland verder niet over. Als je hem praktisch niet kunt laten uitvoeren omdat de instantie/aanbieder niet meewerkt, dan wordt het lastiger. Maar hier kan ik gewoon bij een test aanbieder op de hoek een sneltest doen. Ik kan hem alleen niet langer dan 24u gebruiken voor een bezoek aan een restaurant, wel voor mijn reis naar de VS en dat is België ook zo want die eisen zijn generiek.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
- Ragjee
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Blijft het attest en "bewijs" dan gelden voor de US? Ik twijfel er sterk aan omdat de apotheker me zei dat het bewijs hier gewoon wordt ingetrokken en niet meer gekoppeld is aan je identiteitskaart, de test is verlopen. Mocht het zo zijn: geweldig!
Ik heb gewoon zo'n schrik om aan de balie te staan en dat ze zeggen "jammer, deze is niet meer geldig. Maak maar rechtsomkeer"
Ik heb gewoon zo'n schrik om aan de balie te staan en dat ze zeggen "jammer, deze is niet meer geldig. Maak maar rechtsomkeer"
Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
-
- Amerika-expert
Ja want je koppelt verder niks. In Nederland koppel je hem niet aan je coronacheck app. En voor België koppel je hem niet aan je covid safe ticket (ik weet niet of jullie daar een app voor hebben?) Je moet zorgen dat je bij je antigen sneltest een reiscertificaat krijgt met wat variabelen erop dat ze kunnen zien dat je test negatief is, binnen 3 dagen is afgenomen en dat jij het bent
en die print je uit. Net als je vaccinbewijs. Paspoort mee, ESTA en klaar.
De VS gaat over de eisen die zij stellen om hun land binnen te komen. Jouw apotheker heeft daar niks over te zeggen. De Belgische overheid kan bepalen dat een antigen sneltest max 48u geldig mag zijn voor zaken die in België geregeld zijn zoals restaurant bezoek of eisen om België in te komen als buitenlander of na een reis. Maar niet over reizen naar een ander land

De VS gaat over de eisen die zij stellen om hun land binnen te komen. Jouw apotheker heeft daar niks over te zeggen. De Belgische overheid kan bepalen dat een antigen sneltest max 48u geldig mag zijn voor zaken die in België geregeld zijn zoals restaurant bezoek of eisen om België in te komen als buitenlander of na een reis. Maar niet over reizen naar een ander land

Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 12 nov 2021, 21:20, 2 keer totaal gewijzigd.
- Ragjee
- Amerikafan
Ja klopt, dat komt op onze Covid Safe App. Elke test die je ondergaat door een zorgverstrekker komt daar op geregistreerd.
Maar als ik het goed begrijp: al doe ik zaterdag een test (om op dinsdag te vertrekken), ik krijg het negatieve resultaat met reisattest, print dit uit en ookal is het voor België/NL niet geldig in horeca, de luchtvaartmaatschappij gaat hier akkoord mee want het is een negatieve test binnen de aangewezen tijd die dezelfde identiteit bevat?
Maar als ik het goed begrijp: al doe ik zaterdag een test (om op dinsdag te vertrekken), ik krijg het negatieve resultaat met reisattest, print dit uit en ookal is het voor België/NL niet geldig in horeca, de luchtvaartmaatschappij gaat hier akkoord mee want het is een negatieve test binnen de aangewezen tijd die dezelfde identiteit bevat?

- W0uter
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Misschien nog wel handig om te weten: als je een doorlopende/kortlopende reisverzekering hebt met werelddekking en medische kosten (wat zeker aan te raden is als je naar de USA reist ivm hoge zorgkosten), kijk dan goed na of corona-gerelateerde zaken zijn verzekerd.
Ik heb jaren geleden een aparte doorlopende reisverzekering met medische kosten en werelddekking afgesloten bij Univé. Wat blijkt: zij keren niet uit bij corona-gerelateerde zaken, en ook niet wanneer je naar een oranje land afreist, wat de USA op dit moment is. Best wel een ding dus, als je daar corona oploopt en je 10 dagen in quarantaine moet, extra hotelovernachtingen moet plannen en een nieuwe terugvlucht, en de zorgkosten in (privé) ziekenhuizen of IC nog daargelaten. Ook bij een Aon en ING-reisverzekering schijnt dat niet verzekerd te zijn.
Bij veel verzekeringen is dit dus niet gedekt, dus check het voor de zekerheid!
Na een onderzoekje heb ik voor mijn reis een kortlopende reisverzekering afgesloten met werelddekking en medische kosten bij de ANWB. Deze vergoed namelijk corona-gerelateerde kosten dus wél, ook als je dus naar een oranje land afreist ben je verzekert. Heeft me drie tientjes gekost, maar dat neem ik graag voor lief.
Meer info van de ANWB met duidelijke antwoorden op goede vragen hier: https://www.anwb.nl/verzekeringen/coronavirus
Ik heb jaren geleden een aparte doorlopende reisverzekering met medische kosten en werelddekking afgesloten bij Univé. Wat blijkt: zij keren niet uit bij corona-gerelateerde zaken, en ook niet wanneer je naar een oranje land afreist, wat de USA op dit moment is. Best wel een ding dus, als je daar corona oploopt en je 10 dagen in quarantaine moet, extra hotelovernachtingen moet plannen en een nieuwe terugvlucht, en de zorgkosten in (privé) ziekenhuizen of IC nog daargelaten. Ook bij een Aon en ING-reisverzekering schijnt dat niet verzekerd te zijn.
Bij veel verzekeringen is dit dus niet gedekt, dus check het voor de zekerheid!
Na een onderzoekje heb ik voor mijn reis een kortlopende reisverzekering afgesloten met werelddekking en medische kosten bij de ANWB. Deze vergoed namelijk corona-gerelateerde kosten dus wél, ook als je dus naar een oranje land afreist ben je verzekert. Heeft me drie tientjes gekost, maar dat neem ik graag voor lief.
Meer info van de ANWB met duidelijke antwoorden op goede vragen hier: https://www.anwb.nl/verzekeringen/coronavirus
Laatst gewijzigd door W0uter op 12 nov 2021, 21:25, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
@Ragjee exact. Je kunt je DCC (digital corona certificate, voor NL de coronacheck app en voor BE het covid safe ticket) ook niet gebruiken richting de VS. Dus heb je daar niks mee van doen verder. Je moet naast je test wel bewijs aanleveren dat je volledig gevaccineerd bent en dat kun je doen door een print te maken van je vaccinatiebewijs.
In Nederland kun je een print maken van de coronacheck app waar je vaccinaties in opgeslagen zijn. Deze genereert ook een QR code. Deze QR code print je uit en daar staan variabelen op over welk vaccin en wannee ze zijn toegediend, personalia zoals naam, geboortedatum ect.
Hoe dat in België gaat weet ik niet exact, maar neem aan dat je daar ook een print van kan maken. Wellicht kan @Timothy555 daar wat over vertellen en anders is er nog een handig topic over aan welke zaken je je moet voldoen en waar je dit kunt vinden.
In Nederland kun je een print maken van de coronacheck app waar je vaccinaties in opgeslagen zijn. Deze genereert ook een QR code. Deze QR code print je uit en daar staan variabelen op over welk vaccin en wannee ze zijn toegediend, personalia zoals naam, geboortedatum ect.
Hoe dat in België gaat weet ik niet exact, maar neem aan dat je daar ook een print van kan maken. Wellicht kan @Timothy555 daar wat over vertellen en anders is er nog een handig topic over aan welke zaken je je moet voldoen en waar je dit kunt vinden.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
@Ragjee maak je geen zorgen. Ik heb het zelf persoonlijk uitgetest gisteren
. Werkte prima; ik liet hiervoor de print zien. Voor bewijs van vaccinatie hadden ze overigens bij united het liefst dat ik de covid safe app toonde op de luchthaven. Volstond prima.

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
@Ragjee vaccinatie haal je makkelijk uit myhealth. Gewoon de certificaten afdrukken en klaar.
Ik deed enkel vaccinatie 2/2 eerst maar op aanraden van enkelen hier heb ik nu ook 1/2 uitgeprint, zo kan ik netjes beide prikken aantonen.
Ik heb een week geleden nog een PCR-test gedaan, en: elke test die je doet komt op verschillende platformen. Ik keek na en kon de test downloaden uit ‘CoZo’. Dit lukt ook via myhealth. Verder mag België (en Nederland) zeggen wat ze willen qua geldigheid, dat kan de US helemaal niets schelen. Zij zeggen: antigeentest is ok, 3 dagen op voorhand.
Ik deed enkel vaccinatie 2/2 eerst maar op aanraden van enkelen hier heb ik nu ook 1/2 uitgeprint, zo kan ik netjes beide prikken aantonen.
Ik heb een week geleden nog een PCR-test gedaan, en: elke test die je doet komt op verschillende platformen. Ik keek na en kon de test downloaden uit ‘CoZo’. Dit lukt ook via myhealth. Verder mag België (en Nederland) zeggen wat ze willen qua geldigheid, dat kan de US helemaal niets schelen. Zij zeggen: antigeentest is ok, 3 dagen op voorhand.
- Ragjee
- Amerikafan
Bedankt allemaal! Het baarde me toch wat zorgen.
Heb ook even met Delta gechat en ook zij zeggen dat voor hen de test geldig is, de voorwaarden van België of NL doen er niet toe. Het brengt toch een klein stresske mee. Ik zal zo blij zijn dat ik op een stoeltje aan de gate wacht, al is het 4u lang
bij deze 2 antigeen testjes vastgelegd.
Alle overige documenten (vaccinaties, esta, cdc formulier, …) zitten al netjes samen gebundeld
Heb ook even met Delta gechat en ook zij zeggen dat voor hen de test geldig is, de voorwaarden van België of NL doen er niet toe. Het brengt toch een klein stresske mee. Ik zal zo blij zijn dat ik op een stoeltje aan de gate wacht, al is het 4u lang
Alle overige documenten (vaccinaties, esta, cdc formulier, …) zitten al netjes samen gebundeld
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Zorg dat je een afdruk op papier hebt - die is altijd geldig voor een vliegreis naar de VS als je de test uiterlijk op de derde dag voor je vertrek hebt gedaan.Ragjee schreef: ↑12 nov 2021, 21:10Blijft het attest en "bewijs" dan gelden voor de US? Ik twijfel er sterk aan omdat de apotheker me zei dat het bewijs hier gewoon wordt ingetrokken en niet meer gekoppeld is aan je identiteitskaart, de test is verlopen. Mocht het zo zijn: geweldig!
Klopt helemaal.d_vdploeg schreef: ↑12 nov 2021, 21:14De VS gaat over de eisen die zij stellen om hun land binnen te komen. Jouw apotheker heeft daar niks over te zeggen. De Belgische overheid kan bepalen dat een antigen sneltest max 48u geldig mag zijn voor zaken die in België geregeld zijn zoals restaurant bezoek of eisen om België in te komen als buitenlander of na een reis. Maar niet over reizen naar een ander land![]()
Zoals mijn grootmoeder altijd zei: "Liever-koekjes worden niet gebakken." Ik zou altijd een afdruk op papier meenemen en als die zakcomputer werkt dan is dat meegenomen.
Klopt weer helemaal, al is die termijn van "drie dagen" nogal verwarrend.Timothy555 schreef: ↑12 nov 2021, 21:45Verder mag België (en Nederland) zeggen wat ze willen qua geldigheid, dat kan de US helemaal niets schelen. Zij zeggen: antigeentest is ok, 3 dagen op voorhand.
Details van de CDC:
Eigenlijk is het dus bijna vier dagen...The 1-day period is 1 day before the flight’s departure and the 3-day period is the 3 days before the flight’s departure. The Order uses 1-day and 3-day time frames instead of 24 hours and 72 hours to provide more flexibility to the air passenger and aircraft operator. By using a 1-day and 3-day window, test acceptability does not depend on the time of the flight or the time of day that the test sample was taken.
For example, if you are fully vaccinated and your flight is at 1pm on a Friday, you could board with a negative test that was taken any time on the prior Tuesday or after. If you are not fully vaccinated and your flight is at 1pm on a Friday, you could board with a negative test that was taken any time on the prior Thursday.
Bron: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... elers.html
- Almere vak V
- Amerika-expert
Even voor de vraagstellers die hier denken dat er in Amerika naar de test wordt gekeken. Ikzelf ben het afgelopen jaar minimaal 20 keer naar de US gevlogen. Met uiteraard het moeten hebben van een negatieve PCR test. Nooit naar gevraagd in Amerika.
Mijn vrouw is afgelopen maandag naar Seattle gevlogen. Keurig gecontroleerd op het vliegveld in Frankfurt. Maar in Seattle werd nergens naar gevraagd. Weliswaar binnen gekomen via Global Entry. Maar inmiddels van meerdere mensen gehoord dat er in Amerika helemaal niks wordt gecontroleerd…
Mijn vrouw is afgelopen maandag naar Seattle gevlogen. Keurig gecontroleerd op het vliegveld in Frankfurt. Maar in Seattle werd nergens naar gevraagd. Weliswaar binnen gekomen via Global Entry. Maar inmiddels van meerdere mensen gehoord dat er in Amerika helemaal niks wordt gecontroleerd…
Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?
Op aireuropa’s website voor restricties naar de VS staat dus dit:
For passengers fully vaccinated against CoVID-19, the viral test must be conducted on a sample taken no more than 3 working days prior to flight departure from a foreign country.
“working days” is toch maandag-vrijdag?
Op aireuropa’s website voor restricties naar de VS staat dus dit:
For passengers fully vaccinated against CoVID-19, the viral test must be conducted on a sample taken no more than 3 working days prior to flight departure from a foreign country.
“working days” is toch maandag-vrijdag?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op de CDC website - zie bericht van Big Al hierboven - wordt gesproken van 3 dagen. Air Europa geeft zelf ook aan dat je altijd de officiële kanalen moet raadplegen. Ik zou dan ook niet uitgaan van werkdagen.
Marianne
Marianne
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
@ValerieLe Working days zijn normaal gesproken inderdaad de doordeweekse dagen (ma-vr). Zou echter de gok niet nemen dat letterlijk te volgen. Dus vlieg je op dinsdag, niet denken ik kan al getest worden vanaf donderdag...
Zoals hierboven al aangegeven, zou in dit geval de officiële regels van het CDC volgen.
Roland

Zoals hierboven al aangegeven, zou in dit geval de officiële regels van het CDC volgen.
Roland
@Martin & Marianne okay dankjewel, niet dat ik straks bij de incheck balie sta en het niet goed is omdat mijn test op een zondag gedaan is
@Coyote nee klopt(: ik vlieg dinsdag en ik heb morgen mijn test dus ik heb ook nog wat tijd extra.
@Coyote nee klopt(: ik vlieg dinsdag en ik heb morgen mijn test dus ik heb ook nog wat tijd extra.
- Ragjee
- Amerikafan
Afspraak vastgelegd voor onze antigeen test op zaterdag (vertrek dinsdag 7 dec), weer een stapje dichter bij ons favoriete land!
De apotheek zelf blijft voorzichtig waarschuwen dat de test niet meer geldig gaat zijn maar heb ze verzekerd dat ik de voorwaarden in de gaten hou die gelden voor Amerika.

De apotheek zelf blijft voorzichtig waarschuwen dat de test niet meer geldig gaat zijn maar heb ze verzekerd dat ik de voorwaarden in de gaten hou die gelden voor Amerika.
In Amerika vragen ze ook niet naar de test. De verantwoordelijk heeft het CDC bij de vluchtmaatschappij neergelegd.
Ik heb gister een sneltest gedaan. Deze was daarna zichtbaar in mijn coronacheck app. Zowel voor Nederland als Internationaal. Vandaag is deze alleen nog zichtbaar voor Internationaal.
Er staat ook letterlijk bij. “ je testbewijs is niet meer geldig in Nederland. Je hebt wel een internationaal bewijs”.
Ik heb gister een sneltest gedaan. Deze was daarna zichtbaar in mijn coronacheck app. Zowel voor Nederland als Internationaal. Vandaag is deze alleen nog zichtbaar voor Internationaal.
Er staat ook letterlijk bij. “ je testbewijs is niet meer geldig in Nederland. Je hebt wel een internationaal bewijs”.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Even een vraagje m.b.t. de test
We zijn dus volledig gevaccineerd en in de nederlandse corona app heb je nu al de nederlandse en internationale QR code. Als je dan vervolgens de antigeen of pcr test voor je reis doet moet je deze dan toch koppelen in je app? Of alleen de email uitslag als die negatief is en het reiscertificaat uitprinten?
We zijn dus volledig gevaccineerd en in de nederlandse corona app heb je nu al de nederlandse en internationale QR code. Als je dan vervolgens de antigeen of pcr test voor je reis doet moet je deze dan toch koppelen in je app? Of alleen de email uitslag als die negatief is en het reiscertificaat uitprinten?
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Je koppelt niets met de app. De uitslag en de het daarbij behorende reiscertificaat is belangrijk. Het reiscertificaat moet je uploaden (en hiervan neem je uiteraard ook een papieren versie van mee naar het vliegveld als ook van je vaccinatiebewijs).
Roland
Roland
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16

1998-2010-2011-2019-2023 Florida
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht