Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Ja, dat is de klassieke dooddoener natuurlijk. Ja, ik ben gezond en heb werk.
Als je dat als maatstaf gaat nemen, mag 99% nooit klagen in onze westerse maatschappij. Terwijl klagen en ventileren net deugd doet. Bij deze: ik ga enorm teleurgesteld zijn als ik in september voor de derde keer dit jaar Tenerife ‘moet’ aandoen, of op een eiland als Ibiza ga zitten, want ik wil nu eindelijk gewoon in de USA geraken.
Als je dat als maatstaf gaat nemen, mag 99% nooit klagen in onze westerse maatschappij. Terwijl klagen en ventileren net deugd doet. Bij deze: ik ga enorm teleurgesteld zijn als ik in september voor de derde keer dit jaar Tenerife ‘moet’ aandoen, of op een eiland als Ibiza ga zitten, want ik wil nu eindelijk gewoon in de USA geraken.
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Zowel voor mensen die hun geliefden in Amerika weer in de armen willen sluiten als mensen die puur voor vakantie gaan is het erg vervelend. Ik kan me heel goed voorstellen dat je er flink de pest in hebt als je reis niet doorgaat. Wat de reden om te reizen ook is.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
En voor een ieder kan het ook gewoon anders zijn. Voor mij is het geen normale vakantie maar een bijzondere reis die ik 3 jaar heb voorbereid (en voor gespaard) samen met mijn dochter. Een moment om een pittige periode samen goed af te sluiten. Volgend jaar kan ze niet meer mee dus zou ik alleen moeten gaan maar het ging mij niet om vakantie maar om die reis samen te kunnen maken. Dat gaat nu hoogstwaarschijnlijk niet door. En vervolgens zit ik met een voucher die ik niet kan gebruiken (want op naam) maar dat is nog niet eens het belangrijkste.Terpies schreef: ↑03 jul 2021, 12:42Volgens mij zijn er belangrijkere dingen in het leven dan dat je al drie jaar niet in de US bent geweest voor vakantie, maar ik kan het mis hebben…
Dus ja, natuurlijk zijn gezondheid etc. het belangrijkste maar toch kan een mens ook hierdoor behoorlijk verdrietig worden. En dat mag ook.
Zeker wanneer je het zelf gewoon niet begrijpt. Ook wanneer het gaat om die science en die 70%, zeg dat dan gewoon: we gaan niet open voor 70% is gevaccineerd.
Daar heb je geen werkgroep voor nodig. Dan hebben we duidelijkheid.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Terpies schreef: ↑03 jul 2021, 12:42Volgens mij zijn er belangrijkere dingen in het leven dan dat je al drie jaar niet in de US bent geweest voor vakantie, maar ik kan het mis hebben…

Maar dat mag gelukkig iedereen voor zichzelf uitmaken. Vandaar dat we ook op dit forum zitten en in dit topic reageren, omdat we graag zo snel mogelijk weer naar de USA gaan. En zeer benieuwd zijn wanneer dit weer gaat gebeuren.
Je kunt wel op vakantie maar niet naar de US (of via een omweg). Ik snap dat je daar teleurgesteld over bent maar je kunt in ieder geval ergens met je dochter genieten.RuthdeLange schreef: ↑03 jul 2021, 14:20En voor een ieder kan het ook gewoon anders zijn. Voor mij is het geen normale vakantie maar een bijzondere reis die ik 3 jaar heb voorbereid (en voor gespaard) samen met mijn dochter. Een moment om een pittige periode samen goed af te sluiten. Volgend jaar kan ze niet meer mee dus zou ik alleen moeten gaan maar het ging mij niet om vakantie maar om die reis samen te kunnen maken. Dat gaat nu hoogstwaarschijnlijk niet door. En vervolgens zit ik met een voucher die ik niet kan gebruiken (want op naam) maar dat is nog niet eens het belangrijkste.Terpies schreef: ↑03 jul 2021, 12:42Volgens mij zijn er belangrijkere dingen in het leven dan dat je al drie jaar niet in de US bent geweest voor vakantie, maar ik kan het mis hebben…
Voor ons is het primair geen vakantie als we naar de US gaan, maar we hopen te gaan om onze kinderen en kleinkinderen in de US na twee jaar eindelijk weer te mogen zien, wat door de Travel ban ook niet mag.
Daarom reageerde ik ook op de post van[mention]matthijst[/mention].
- bedeve
- Amerika-expert
Ik ben een combinatie van die twee , en daarom ga ik als we weer mogen dubbel zo vaak !!
Oh wat kijk ik daar naar uit....
Nu boeking staan voor october en april ;daar kan nog van alles bij !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Grappig, voor mij is het andersom. Geloof me, jullie missen niks. Ik woon in usa en zo bijzonder is het momenteel niet. Ben zo blij weer ff in NL te zijn, ben hier in NL vanmorgen aangekomen. Lekker bij familie en weer gewoon Nederlands praten, en lekker fris weer buiten, lekker eten. Heerlijk!
"The world is a book, and those who do not travel read only one page"
Ontspanning tijdens vakantie, helemaal na anderhalf jaar thuiszitten in een pandemie, heeft alles te maken met een verandering van ritme, omgeving en cultuur. Maar ik begrijp dat ik mijn vakantie gewoon kan cancellen, omdat ik toch niets mis en het daar niet bijzonder is 

'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV - NY | '25: TX Gepland: TX (deel 2)
Haha ja zo denken wij over Nederland, maar welkomRaphaelB schreef: ↑03 jul 2021, 18:49Grappig, voor mij is het andersom. Geloof me, jullie missen niks. Ik woon in usa en zo bijzonder is het momenteel niet. Ben zo blij weer ff in NL te zijn, ben hier in NL vanmorgen aangekomen. Lekker bij familie en weer gewoon Nederlands praten, en lekker fris weer buiten, lekker eten. Heerlijk!

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Rare opmerking. Waar kan ik het eens goed zwaar laten hangen zoals in 10 dagen Vegas, waar niemand scheef kijkt als je ‘s ochtends gaat drinken, gaat gokken, … en waar kan je zoveel ongein beleven als daar?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Tsja, het is niet alleen die vakantie heh, maar ook dat 1,5 jaar thuiswerken zonder collega's te zien, concerten, feestjes, sportwedstrijden (al gaat dat nu weer komen).Terpies schreef: ↑03 jul 2021, 12:42Volgens mij zijn er belangrijkere dingen in het leven dan dat je al drie jaar niet in de US bent geweest voor vakantie, maar ik kan het mis hebben…
Loop zelf nauwelijks risico en alle bejaarden die ik ken zijn inmiddels gevaccineerd.
Eens moet het klaar zijn. Of wil je de komende 10 jaar nog met mondkapjes rond gaan lopen.
Accepteer dat het leven ooit eindig is.
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
Klopt helemaal, maar er zijn meer bestemmingen waar mensen op dit moment ook vakantie kunnen houden en die wel toeristen toelaten.
Onze kinderen (en hun gezinnen) wonen helaas in de US en daar wil ik wel graag naar toe om ze weer eens in het echt te zien en te kunnen knuffelen…
Ik ga maandag proberen via de ambassade om permissie te gaan krijgen om alsnog naar de US te kunnen.
Onze kinderen (en hun gezinnen) wonen helaas in de US en daar wil ik wel graag naar toe om ze weer eens in het echt te zien en te kunnen knuffelen…
Ik ga maandag proberen via de ambassade om permissie te gaan krijgen om alsnog naar de US te kunnen.
@Terpies
Helemaal eens. Onze reis in september ben ik al 3 jaar aan het voorbereiden en moet de start van mijn pensioen worden. Maar als het uitgesteld moet worden, is het niet anders.
We leven in 1 van de meest bevoorrechte landen in de wereld en
dat we zo snel gevaccineerd kunt worden, is ook een voorrecht.
Dus ik zou teleurgesteld zijn maar op dit moment spelen er belangrijker zaken in de wereld.
Ik geniet wel van dit forum. Het helpt me om mijn ideeen steeds weer toe te spitsen en mijn toekomstige reis te verbeteren.
Helemaal eens. Onze reis in september ben ik al 3 jaar aan het voorbereiden en moet de start van mijn pensioen worden. Maar als het uitgesteld moet worden, is het niet anders.
We leven in 1 van de meest bevoorrechte landen in de wereld en
dat we zo snel gevaccineerd kunt worden, is ook een voorrecht.
Dus ik zou teleurgesteld zijn maar op dit moment spelen er belangrijker zaken in de wereld.
Ik geniet wel van dit forum. Het helpt me om mijn ideeen steeds weer toe te spitsen en mijn toekomstige reis te verbeteren.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Hier net zo.

Oktober is nog lang niet zeker en ik ben al weer aan het brainstormen voor nog een tripje dit jaar.

Volgend jaar zal er ook wel van komen maar daar nog niet over nagedacht.
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Is voor jou de omweg (eerst 2 weken elders) geen optie? Of de kinderen en kleinkinderen naar Nederland halen?Terpies schreef: ↑03 jul 2021, 20:33Onze kinderen (en hun gezinnen) wonen helaas in de US en daar wil ik wel graag naar toe om ze weer eens in het echt te zien en te kunnen knuffelen…
Roland
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Men partner komt komende week eindelijk uit het ziekenhuis, nadat hij een zwaar auto ongeluk heeft gehad in Israel, afgelopen februari. Hij heeft 3 maanden in Israel gelegen.
Door dit ongeluk moest hij een nieuwe nier krijgen, en is dit gebeurt na ze hem gestranporteerd hebben naar Canada, transplantatie kliniek.
Al die tijd in onzekerheid gezetten, want ik kon niet naar Israel, en ook niet naar Canada.
Komende week word hij dus ontslagen uit het ziekenhuis en mag hij naar huis, United States, WV.
En ook dan mag ik er niet heen, door die @#$% travelban.
Dus ik hoop van harte deze week komt er een einde aan de travelban, en komen ze dus morgen 4th july met goed nieuws zodat ik volgende week richting daar kan gaan.
Op hoop van zege.
Door dit ongeluk moest hij een nieuwe nier krijgen, en is dit gebeurt na ze hem gestranporteerd hebben naar Canada, transplantatie kliniek.
Al die tijd in onzekerheid gezetten, want ik kon niet naar Israel, en ook niet naar Canada.
Komende week word hij dus ontslagen uit het ziekenhuis en mag hij naar huis, United States, WV.
En ook dan mag ik er niet heen, door die @#$% travelban.
Dus ik hoop van harte deze week komt er een einde aan de travelban, en komen ze dus morgen 4th july met goed nieuws zodat ik volgende week richting daar kan gaan.
Op hoop van zege.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Op meerdere grote luchthavens is het persooneel vannde TSA verteld dat ze per 1 aug massaal worden ingezet op de internationale terminals !!!
Wil niemand blij maken met een half ei , maar denk dat er iets bekend gaat worden aankomende dagen

Wil niemand blij maken met een half ei , maar denk dat er iets bekend gaat worden aankomende dagen
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik hoop het echt, want onzekerheid is ook niet goed.
Zeg dan dit jaar gaat hem niet meer worden,
Of augustus, of september dan weet je igg iets, maar dit is zo grrrrr
Kinderen hierheen halen is qua kosten en vakantiedagen geen optie, 14 dagen elders vinden we zonde van onze vakantiedagen die we liever bij de kids doorbrengen. Er dit niets anders op dan afwachten en anders verplaatsen. Gelukkig is mijn werkgever enorm flexibel om mijn familietrip te laten plaatsvindenCoyote schreef: ↑03 jul 2021, 22:25Is voor jou de omweg (eerst 2 weken elders) geen optie? Of de kinderen en kleinkinderen naar Nederland halen?Terpies schreef: ↑03 jul 2021, 20:33Onze kinderen (en hun gezinnen) wonen helaas in de US en daar wil ik wel graag naar toe om ze weer eens in het echt te zien en te kunnen knuffelen…
Roland

Overigens heb ik net een vluchtwijzigimg doorgekregen voor de heenreis, wat me een gratis upgrade naar economy plus (voor heen en terug op de lange vlucht) heeft opgeleverd

- bedeve
- Amerika-expert
Mijn oudste zoon , mijn oudste kleinkind , mooi Californisch de Vries meisje...Terpies schreef: ↑03 jul 2021, 20:33Onze kinderen (en hun gezinnen) wonen helaas in de US en daar wil ik wel graag naar toe om ze weer eens in het echt te zien en te kunnen knuffelen…
Ik vind het voor hun kwaliteit van leven niet "helaas " .... Maar ik mis ze vreselijk !
Oktober ?
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht