Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Re: De Travel Ban naar de VS wordt opgeheven per 8 november!
Ik blijf het herhalen op basis van de huidige ervaringen met een overstap in Europa en alles wat daar mis kan gaan zoals Marc08: Probeer tickets te boeken met een overstap in de US en neem daarvoor ruim de tijd, 2,5u is lekker relaxed. Gaat er toch wat mis, dan gaan er veel meer alternatieve vluchten.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Sluit ik mij helemaal bij aan. Je bent er dan maar vast. En kun je op die aansluitende vluchten niet mee? Dan wordt je in een hotel gestopt en dan kun je wellicht wel mee op de vroege ochtendvlucht de volgende dag. Je bent dan vaak nog eerder dan dat je vanaf Europa de volgende vlucht moet pakken.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
@harryh en @d_vdploeg Ik ben het helemaal met jullie eens. Toch heb ik voor een tussenstop op LHR gekozen.
Ik had nog een voucher van BA en had graag een vlucht met AA gemaakt met een tussenstop in Amerika. Helaas lukte dat niet in de periode dat ik vlieg. Daarom toch maar de gok genomen om via Londen te vliegen. Juist daarom een vroege vlucht vanaf Schiphol naar LHR genomen en een ruime overstap van bijna 3,5 uur. Daarmee durf ik het wel aan.
Nou had ik natuurlijk mijn voucher kunnen bewaren (is geldig tot eind september '23) maar na een dure Canada reis wilde ik nu niet onnodig extra uitgeven door een ticket voor de volle prijs te kiezen.
Roland

Ik had nog een voucher van BA en had graag een vlucht met AA gemaakt met een tussenstop in Amerika. Helaas lukte dat niet in de periode dat ik vlieg. Daarom toch maar de gok genomen om via Londen te vliegen. Juist daarom een vroege vlucht vanaf Schiphol naar LHR genomen en een ruime overstap van bijna 3,5 uur. Daarmee durf ik het wel aan.

Nou had ik natuurlijk mijn voucher kunnen bewaren (is geldig tot eind september '23) maar na een dure Canada reis wilde ik nu niet onnodig extra uitgeven door een ticket voor de volle prijs te kiezen.

Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit is wel mooi dat jouw vrouw dat heeft kunnen doen.Terpies schreef: ↑14 nov 2021, 02:38Vandaag heeft mijn vrouw bij Walmart haar GRATIS Pfizer booster shot laten zetten: We waren er toch voor boodschappen dus gelijk maar geregeld, kon gelijk zonder afspraak: controle paspoort en paar formulieren invullen en het was zover. Hiervoor ook officiële verklaring gekregen en ook op laten nemen in het gele boekje, ik moet helaas nog even wachten omdat deze 3e prik minimaal 180 dagen na de tweede vaccinatie gezet mag worden. Vanaf 24 november mag ik ook 3e prik halen, dus dat gaan we zeker doen.

Zit mij wel af te vragen, hoe makkelijk krijg je die booster shot in Nederland geregistreerd bij de GGD en daarmee in de app straks?
Ik kan nog niet voor de booster shot gaan want < 180 dagen geleden mijn 2e vaccinatie gehad.
Roland
-
- Amerika-expert
Dan heb je ook wel marge natuurlijk. Het gaat meer om de vluchten met relatief korte overstappen van zeg 1:20u. Zowel binnen de EU als in de VS.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 15 nov 2021, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
Gaat vermoedelijk hetzelfde als voor mensen die in het buitenland hun eerste prik(ken) gehad hebben. Dus naar de GGD met je vaccinbewijs uit het buitenland en laten registreren. Ik denk dat we die registratie van die booster nog wel nodig gaan hebben

- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt, maar daar heb ik dan ook bewust rekening mee gehouden dit keer.
M.a.w. een overstap in Europa kan wel, als je maar zorgt dat de overstap tijd overdreven ruim is de komende periode. Dan is er niets aan de hand.
Roland
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Wij hebben vrienden die net voor corona begon op exchange naar Kentucky zijn gegaan. Die komen volgende week voor het eerst terug naar Nederland sinds toen. Die hebben hun US vaccinaties bij hun huisarts hier in Nederland laten registreren ? Ze gaan dan volgende week hun papieren bewijs ophalen, zodat ze ook hier overal als 'gevaccineerde' naar binnen kunnen. Blijkbaar kunnen zij dat niet in de door ons gebruikte CoronaCheck App uploaden, denk ik dan. Dat heb ik niet nagevraagd bij ze.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij moet dat uiteindelijk wel kunnen maar daarvoor moet je wel enkele stappen ondernemen.
Is hier al vaker ter sprake gekomen volgens mij. En zag laatst een filmpje van een expat in Nederland die met haar Amerikaanse vaccinatiepapieren toch haar prikjes in de NL app kreeg, was inmiddels in het bezit van een BSN.
Roland
Is hier al vaker ter sprake gekomen volgens mij. En zag laatst een filmpje van een expat in Nederland die met haar Amerikaanse vaccinatiepapieren toch haar prikjes in de NL app kreeg, was inmiddels in het bezit van een BSN.
Roland
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
daarvoor dient deze topic
viewtopic.php?f=10&t=77367. Ik heb de Belgische covid safe app kunnen gebruiken door mijn Amerikaanse vaccinatie kaart op te laden in een andere link via een website van de stad brussel.

Ach, en anders halen we tzt als we de uitnodiging in NL krijgen toch nog een? Baat het niet dan schaadt het niet.
Ben blij dat we straks als we terugvliegen aan kunnen tonen dat we beide ons derde shot gehad hebben
Overigens kun je bij de Walmart gewoon kiezen op het aanvraag formulier welk shot je wilt hebben: wij hebben beide dubbele Pfizer gehad en nu dus de derde ook.
Ben blij dat we straks als we terugvliegen aan kunnen tonen dat we beide ons derde shot gehad hebben

Overigens kun je bij de Walmart gewoon kiezen op het aanvraag formulier welk shot je wilt hebben: wij hebben beide dubbele Pfizer gehad en nu dus de derde ook.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
@Terpies maar er moet wel 180 dagen tussen zitten? Ik zit aan 140 dagen als ik in Vegas ben…
Het ministerie van VWS heeft aangifte gedaan tegen spoedtest.nl wegens sterke vermoedens van uitgeven valse vaccinatiebewijzen.
-
- Amerika-expert
Ja ik zag het net voorbij komen op de NOS. Ik denk dat de mensen die geen gebruik maken van de testen voor toegang constructie, maar even een andere testaanbieder moeten zoeken dan spoedtest.nl
Wij waren vanwege het feit dat hier een vestiging van spoedtest.nl op 5 minuten lopen van ons huis zit, ook van plan om daar te gaan testen (dichtstbijzijnde healthcheck centre zit op een half uur rijden). Maar wij gaan ook even een deurtje verder kijken

Wij waren vanwege het feit dat hier een vestiging van spoedtest.nl op 5 minuten lopen van ons huis zit, ook van plan om daar te gaan testen (dichtstbijzijnde healthcheck centre zit op een half uur rijden). Maar wij gaan ook even een deurtje verder kijken

Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 16 nov 2021, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij hebben onze afspraak ook opnieuw ingepland en gaan nu naar Lead Healthcare.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
Daar vraagt toch niemand om momenteel, al zal dat in de toekomst wel veranderen.Terpies schreef: ↑16 nov 2021, 04:34Ben blij dat we straks als we terugvliegen aan kunnen tonen dat we beide ons derde shot gehad hebben![]()
Ik ben wel verbaasd dat de US ook de shot van toeristen betaald.
Er werd mij verteld dat het CDC richtlijnen zijn. Ik zat op de 170 dagen en mocht geen prik hebben, dus kan voor mij alsnog op de 23eTimothy555 schreef: ↑16 nov 2021, 07:08@Terpies maar er moet wel 180 dagen tussen zitten? Ik zit aan 140 dagen als ik in Vegas ben…
Iedereen die wil, mag en kan een prik halen. Ik loop hier nu toch ook een maand rond…ik kan iemand besmetten of besmet raken, dus waarom zou ik niet geprikt mogen worden?
Als er in een restaurant staat: ‘2e pizza gratis’ geldt dat dan niet voor mij omdat ik er niet woon?

- Almere vak V
- Amerika-expert
- Tipsy_1
- Amerika-expert
Ik bedoel het niet slecht
Ik wist dat gewoon niet. Dat je het in elke winkel kan krijgen weet ik ook, mijne komt uit Walmart.
Ik moet namelijk mijn Amerikaans ID (rijbewijs) en verzekerings kaart laten zien en betaal hier belastingen
Een gezondheids/sociale zekerheids aspect is nu ook niet bepaald een stuk pizza en het moedigt uiteraard ook "covid spuit" shoppen aan.

Ik moet namelijk mijn Amerikaans ID (rijbewijs) en verzekerings kaart laten zien en betaal hier belastingen

Een gezondheids/sociale zekerheids aspect is nu ook niet bepaald een stuk pizza en het moedigt uiteraard ook "covid spuit" shoppen aan.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht