Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tent kamperen in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tent kamperen in de VS

Bericht door RuthdeLange »

sep schreef:
31 okt 2019, 18:04
Wij koken altijd gewoon op propaangas, met de tankjes van Coleman.
Saskia, elders las ik dat je een 2 pitsbrander hebt met een windschermpje. Ik kan die nergens vinden. Wel deze van Ozark

https://www.walmart.com/ip/Ozark-Trail- ... e/54500726

Lijkt hij daar op? Weet alleen niet of daar een wok op past (naast een gewone pan).
Of hadden jullie alleen tankjes van Coleman en geen brander van dat merk?
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door sep »

@RuthdeLange Ja, daar lijkt hij wel op. Ik zie dat ze het type dat wij hadden nu niet meer hebben. Vergelijkbaar is deze: https://www.walmart.com/ip/Coleman-2-Bu ... e/44503961, alleen is die wel duurder. Wij hebben ook ooit een Ozark dubbele brander gehad maar die was erg slecht te regelen en er konden nauwelijks twee pannetjes naast elkaar op. Alternatief is twee losse branders kopen van Ozark en een los windscherm erbij, ook in soorten en maten te koop in de Walmart. Kun je in elk geval ook een wok op kwijt (niet een al te grote, dan kiept hij om). Maar de prijzen van een enkele brander zijn ook al wat verhoogd zag ik. Zo'n windscherm kun je eventueel ook thuis maken van een stuk aluminium radiatorfolie waar je een paar tunneltjes in stikt en breinaalden of fietsspaken doorheen steekt. Weegt niet veel. Zo deden wij het vroeger ook.

Succes!

Saskia
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij hebben ook die Coleman. Ik kook daarop voor 5 personen (incl. kinderen, dus eigenlijk 4), maar gebruik daarvoor campingpannen. Dat past best, ik kan de grootste 2 pannen naast elkaar kwijt, maar een grote wok lijkt me niet handig.
Terug in Texas!
RuthdeLange
Amerikakenner

Ik vind die van Ozark er ook wat gammel uitzien. Die van Coleman (van de link) lijkt steviger en ik zie dat je die zijschermen uit kunt zetten. Dat is ook goedkoper dan 2 aparte enkele branders. Misschien neem ik ook wel onze campingwok mee die is niet zo groot. Maar ligt er aan hoe vol de koffer zit...
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Dat klopt ja, van die zijschermen! En ach, als je (bjjna) altijd zelf kookt heb je het snel terugverdiend 😊
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij hebben die coleman al een paar jaar, maar ik bedenk me nu dat toen we hem kochten er verschillende modellen waren die op de foto identiek leken, maar een verschillend formaat brander, en volgens mij ook wat oppervlak van de 'kookplaat' betreft verschillend waren. Dus even goed vergelijken.
Terug in Texas!
Gast

Bericht door Gast »

Coleman heeft ook benzine branders, zoals deze. Wel iets duurder maar ook met een groter (en makkelijker) kook rooster om je pannen op te zetten.
https://www.walmart.com/ip/Coleman-Powe ... e/28964594

Ik heb al jaren een losse pit van Coleman, ook op benzine en die is echt geweldig. Bovendien ben je nooit afhankelijk van de verkrijgbaarheid van tankjes. https://www.walmart.com/ip/Coleman-Guid ... ve/9870598
RuthdeLange
Amerikakenner

Is inderdaad wel wat duurder. Als je vaak gaat dan misschien wel de moeite waard maar voor mij is de prijs te hoog. Hoewel ik voordelen wel zie.
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Wij hebben ook jarenlang een benzinebrander gebruikt, vooral bij rugzaktochten hoog in de bergen. Deed het altijd. Nadeel is dat je toch ook altijd een fles benzine bij je moet hebben. Gelukkig zijn de gastankjes van Coleman overal te koop in de USA. Ze worden er ook ontzettend veel gebruikt natuurlijk. Maar we kochten ze aan het begin van de reis altijd in bij de Walmart, acht flessen per twee verpakt. Ze zijn daar namelijk wel heel veel goedkoper dan bij de plaatselijke supermarkt. Aan het eind van de rit hadden we soms één fles over, die gaven we dan weg, of soms twee die nog als verpakking aan elkaar zaten. Die konden we dan terugbrengen. Wij gingen wel zes tot zeven weken, voor drie weken heb je aan maximaal 6 genoeg. Of 4 kopen, en eventueel dan toch een losse bijkopen ergens.

Saskia
RuthdeLange
Amerikakenner

Wij gaan 5 weken en veel koken dus ga ook goed inslaan in het begin ;-)
RuthdeLange
Amerikakenner

Ik ben gewend om alles mee te nemen (van servies, pannen tot kruiden en zonnebrandcrème om maar wat te noemen). Maar ja, nu we gaan vliegen en kamperen zal ik keuzes moeten maken.
Nemen jullie (tentkampeerders) nu ook shampoo, zeep, waspoeder, zonnebrand etc. mee. Of koop je dat daar allemaal?
En is het daar echt veel duurder of valt dat mee?
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

We kopen bij aankomst shampoo/zeep en wasmiddel (van die oplosbare capsules). Zonnebrandcreme nemen we mee vanuit Nederland, maar dat is omdat ik een specifieke voorkeur heb (Riemann P20), en dat zal ik in Amerika vermoedelijk niet kunnen vinden.

Kosten van boodschappen vallen me reuze mee in Amerika. Wij koken niet zelf. Het schijnt zo te zijn dat verse groenten en fruit en dergelijke wel duur zijn. Wij kopen in die categorie eigenlijk alleen maar appels, bananen, af en toe een zak druiven, een kant-en-klare salade, dat soort dingen. Dat is niet noemenswaardig duurder dan in Nederland. Althans niet bij Walmart.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Ik vind de prijzen bij Walmart bijzonder meevallen. Sommige groentes aan de hoge kant maar dat kan ook aan het seizoen liggen. Toetjes vind ik dan weer wel prijzig. Maar bijvoorbeeld t-shirts koop ik altijd in de clearance, goede kwaliteit onder de $5.00. Je kan eens kijken op hun site om prijzen te vergelijken en je afvragen of het wel nut heeft bepaalde artikelen uit NL mee te nemen. En de vers gebraden hele lemon/pepper chicken, mmmmm!
19 States so far...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kleine flesjes shampoo en zeepjes nemen we mee uit de hotels waar we overnachten. Voor de was kopen we ter plekke een kleine verpakking tide pods. Ook zonnebrand kopen we ter plekke.
Wat bedoel je met de vraag of het duurder is? De zeep etc? Of in zijn algemeenheid? Eten kan duur zijn, kleding weer niet. Kampeerspullen ook niet. Wat eten betreft is het ook een kwestie van de juiste winkels weten te vinden denk ik.

Marianne
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Shampoo, zeep en zonnebrand kopen we ter plekke. Bij Walgreens kost de shampoo die ik hier in thuis gebruik nog niet een kwart van wat ik in Nederland betaal maar het zijn wel vaak grote flessen. Die prop ik dan op de terugweg toch zoveel mogelijk in de tas, Nederlandse zuinigheid denk ik 😉
Washpods hebben we de laatste keer van huis meegenomen, we draaiden gemiddeld 1x per week een machine en om dan zo'n groot pak te kopen...dus maar 7 van die dingen in een goed afsluitbaar bakje gedaan en in de inchecktas gestopt. Maar ze verkopen het ook altijd wel bij de wasserette, van die kleine pakjes ,voor $1. Daar doe je ook twee keer mee, de helft is echt genoeg voor één was.

De tip van @Martin & Marianne, zeep e.d. uit hotels meenemen, is ook een goeie. Moet je alleen wel in hotels komen en ik heb de indruk dat jullie dat niet veel gaan doen. Bovendien gaan ze ook in de USA steeds meer over op één grote fles bij de wastafel.

Groenten, fruit, zuivelproducten zijn allemaal duur. Daarom eten ook zoveel mensen daar het ongezonde fastfood, voor $0,60 heb je een hamburger. Maar met een beetje bewust inkopen waren we toch niet veel meer kwijt dan in een gemiddelde kampeervakantie in Frankrijk.

Saskia
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

En ga langs bij een dollar store, daar kun je kleinere verpakkingen kopen en niet duur. Ze hebben van alles non-food en food maar geen vers. Kruiden, zout bv wel en sauzen. Walmart zelf gebruiken wij meer voor grote dingen; slaapzakken, bbq, kolen, stoeltjes, water voorraad, drinken. Voor vers gaan we liever naar Albertsons, Safeway en City Market. Even googlen wat er in de buurt zit van waar je start en evt. al op website kijken naar assortiment. Wat wij wel altijd meenemen is een kleine anti-aanbak koekenpan, een goedkope van de Action, thuis gebruiken we die eerst en dan gaat tie mee. Pan laten we dan daar achter.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Klopt, genoemde winkels (behalve Dollar) zijn veel prettiger voor verse waar. Ook Smiths heeft meestal een goed assortiment.

Over die koekenpan, dat deden wij lang net zo. Maar afgelopen jaar hebben we gewoon een exemplaar bij de Walmart gekocht voor iets van $5 en natuurlijk ook weer achtergelaten bij de Goodwill. Kan ook.

Saskia
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Trails »

Vraag bij de supermarkten de klantenkaart. Die zijn gratis en je krijgt ze gelijk mee.
Bij sommige ketens, zoals Safeway, zijn de aanbiedingen alleen voor kaarthouders.
Als zo'n supermarkt ook een tankstation heeft krijg je met je klantenkaart een korting op de gallonprijs.
RuthdeLange
Amerikakenner

Bedankt voor de tips.
Het ging inderdaad met name om drogisterij-artikelen die ik hier altijd in de aanbieding koop, wasmiddel en daarnaast pannen en servies.
Dat fruit en (volkoren) brood duur is heb ik tijdens mijn vorige trip gemerkt maar toen zaten we vooral in motels en hoefden niet te koken.
Die pods (of kopen bij de wasserette) is ook een goed idee. Normaal neem ik zakjes waspoeder mee (afgewogen per was) maar nu zal ik echt op gewicht en volume moeten letten.
Wat wel duur lijkt (maar ik echt niet ga meenemen ;-) is toiletpapier, keukenpapier, van die weggooi-vaatdoekjes (voor de vakantie) etc. Dat koop ik hier allemaal bij de action maar schrok van de prijzen bij de walmart. Maar lijkt me toch wel handig. Zeker op campings zonder water.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Wij kopen eigenlijk nooit toiletpapier of keukenpapier. Ik moet het eerste toilet zonder toiletpapier nog tegenkomen. Ik heb dat echt op nog geen enkele camping meegemaakt tijdens onze Amerikareizen.

We kopen wel altijd een paar dozen tissues, voor in het handschoenenvakje van de auto. Gewoon van het huismerk van Walmart, is niet duur.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer