Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat gaat mee terug in de koffer?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Grouchy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Wat gaat mee terug in de koffer?

Bericht door Grouchy »

Mag ze toch +/-2 keer per jaar openmaken.
Bovengemiddeld vaak met DL160 uit MSP, als die baggage op de band komt dan beginnen ze net plus het is nog niet echt druk. 2 of 3 stukken baggage met die oranje 'Delta heavy' tags helpen vaak ook niet.
Afijn, zit 16/17 weken p/j in de USA en zit gewoon onder de 430EUR, over een paar weken ga je toch weer.

Wat gaat er mee: veelal schoenen, kleding, snoep, eten, speelgoed, Bath and Body, cosmetica, Diet Dr Pepper enzovoort.
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Inges »

In 2018 had ik 2 paar cowboy laarzen gekocht in Vegas. Ik zat ver boven de 430 maar we hadden ze wel verdeeld over 2 koffers (ik denk dat we er toen met 4 mensen net boven kwamen met alles dat we hadden). Ze stonden (8:30u ochtend een 747 KLM vanuit San Francisco) inderdaad met 10 man sterk te wachten op ons. Ik dacht ook dat ik er wel uitgehaald zou worden maar toen wij bij de vraag "waar komen jullie vandaan" eerlijk antwoordde: " we zijn 5 weken in de US geweest voor een rondreis en zien de familie staan wachten" mochten we door ;-) In 2014 hadden we een macbook mee en toen stond er 1 iemand en werd er niet eens naar ons gekeken. Afgelopen september zaten we er ver onder (wat kleding en wat Bath&body) en toen stond er niet eens iemand en konden we zo doorlopen. Het verschilt dus heel erg.

Overigens, kleding die je al hebt aan gehad tellen ze volgens mij niet mee. Tenzij je koffer helemaal vol zit met dezelfde Nike shirtjes en of schoenen.
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Aurora schreef:
10 dec 2019, 20:45
in de outlets
Outlet doen ze bij ons vooral voor sportspullen. Zeker in Oregon is het Nike, Nike en nog is Nike. Vaak de Fanatics outlet. Of juist andere zaken. Zonnebrillen, ondergoed, lingerie, parfum, die kaarsenellende van Yankee Candle en spijkerbroeken bij de Levi's Store. Toen ze klein waren vaak Justice. Maar voor kleren in het algemeen toch vooral de shopping malls.
Billy Bob
Amerika-ontdekker

Bericht door Billy Bob »

stegeman schreef:
10 dec 2019, 23:57
In onze koffer gaat zo min mogelijk mee terug. We laten zoveel mogelijk achter zelfs.
Gelijk heb je, Stegeman. Soms nemen we zelfs de koffer niet eens meer mee terug.
groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door groennom »

Billy Bob schreef:
11 dec 2019, 23:48
Gelijk heb je, Stegeman. Soms nemen we zelfs de koffer niet eens meer mee terug.
Dat is wel een andere kijk :wink: .

Wij nemen voornamelijk kleding en electronica mee terug. Zijn wel een keer aangehouden (2012) door de douane. Eerste en enige keer in > 100 keer vliegen. Hadden wat Ipads en een Macbook air van huis meegenomen en daar kleding en ipad gekocht. Uiteindelijk hoefde we niets te betalen maar ze gaven als tip mee om bonnetjes te fotograferen (van nieuwe aparaten) zodat je kan aantonen wanneer je ze gekocht hebt (mocht je nog een keer aangehouden worden).
Gast

Bericht door Gast »

Omdat het toch best wel een risico is dat je alsnog gecontroleerd worden, zijn we gestopt met het meenemen van electronica voor familie/vrienden.

Afgelopen zomer wel nieuwe ipads en iphones voor eigen gebruik in de US gekocht (scheelde enorm veel geld), maar ter plekke in gebruik genomen. Fotos van labels met serienummers etc van de doos gemaakt en de aankoopnotas werden per email verstuurd.
Wanderlust
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Wanderlust »

Ik koop bijna nooit elektronica (twee jaar geleden alleen een Apple Watch, maar ja, die is minder dan €430). Ik koop wel aardig wat kleding (vooral van dat ene merk met dat rood wit en donkerblauwe logo). Ben nog nooit tegengehouden, maar ben wel nieuwsgierig hoe ze omgaan met kleding mochten ze wel in je koffer kijken bij terugkomst. Iemand hier ervaring mee?
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door groennom »

Toen ik werd gecontroleerd in 2012 hadden we zeker ook (veel) kleding mee, maar daar werd helemaal niet naar gekeken. Knippen wel altijd de kaartjes eruit, maar of ze daar er van onder de indruk zijn ....
Natasjava
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Natasjava »

De afgelopen reizen hebben we eigenlijk wat vanalles meegebracht, zoals make-up (bepaalde merken zijn serieus goedkoper), eten, hier en daar wat kledij (niet perse van merken, eerder leuke graphic T's van Target, of merch van een sportteam, en één paar Vans). We zijn nog nooit gecontroleerd geweest, maar hebben dan ook niets aan te geven. We dragen de kledij meestal ook al ter plaatse, dus ze zien er zeker wel gebruikt uit.

De volgende reis ben ik van plan om wat Bath & Bodyworks kaarsen in te slaan :lol: Ik ga er speciaal wat extra ruimte voor laten in mijn koffer, gezien ik de vorige keren geen plek had. Daarnaast ga ik ook de nieuwe iPhone 11 in de VS halen, gezien mijn gsm nu het serieus aan het begeven is.. Ik hoop dus wel geen moeilijkheden aan de douane.. :shock: En verder eten, of course! Wat toffe kruiden die ze hier niet hebben, wat Reese's producten, yummy!
2015: 7/9 - 14/9 - New York City - NY
2018: 27/4 - 20/5 - West Coast - CA, NV, UT, AZ
2020: East Coast - NY, NJ, DE, MD, VA, PA -> cancelled due to COVID-19 :(
2022: West Coast - CA
Grouchy
Amerikafan

Bericht door Grouchy »

Wanderlust schreef:
12 dec 2019, 16:21
Ben nog nooit tegengehouden, maar ben wel nieuwsgierig hoe ze omgaan met kleding mochten ze wel in je koffer kijken bij terugkomst. Iemand hier ervaring mee?
Als je eruit wordt gepikt mag je soms de koffers door de scanner halen. Soms is dat alles en soms mag je de koffers openmaken en dan spitten ze je koffers om. Volgens mij om een beetje een inschatting te maken of het niet meer dan die 430EUR is en of je geen nep artikelen, vlees, zuivel ofzo in je koffer hebt.
Kleding vinden ze voor de rest meestal niet echt interessant.

Heb de bonnetjes bij van de dingen die ik gekocht gedurende de trip. De Tommy Hilfiger, Guess en andere kleding die op eerdere trips gekocht heb ik niks van bij.
Digitaal desnoods ook de afschriften van m'n creditcards paraat, zien ze meteen dat je de laatste paar maanden op de voorgaande trips al talloze keren de H-E-B, Guess, Tommy Hilfiger, Nike en xxx factorystore hebt bezocht. Plus een printout van m'n 'United States arrival and departure history' van de I-94 website & m'n laatste I-94. Dit alles n.a.v. eerdere checks wanneer ze het wel interessant vonden ;)

Als ze actie voeren in Belgie & Nederland kan het ook leuk worden..gaan ze soms echt alles controleren ook al heb je niks gekocht
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Wanderlust schreef:
12 dec 2019, 16:21
Ben nog nooit tegengehouden, maar ben wel nieuwsgierig hoe ze omgaan met kleding mochten ze wel in je koffer kijken bij terugkomst. Iemand hier ervaring mee?
Geen eigen ervaring maar wel eens gezien op tv bij het tv-programma Douane (lang geleden) dat ze bij kleding vooral letten op de hoeveelheid. Dus 2x een Levi's 501 zullen ze niet moeilijk om doen maar als jij een koffer vol met 501's hebt, wel. Dan is het vaak ook niet meer voor eigen gebruik en de persoon in kwestie werd wel even nader aan de tand gevoeld.

In het verleden kocht ik stapels Dvd's en kleding in Amerika (tegenwoordig vooral kleding). Ben er wel eens tussenuit gepikt en ik zat ruim boven het bedrag. Er werd vluchtig in de koffer gekeken, labels en alles zat nog aan de kleding en de dvd's, maar de koffer mocht snel weer dicht en ik kon gaan.

Wat hierboven gezegd wordt, ze zullen wel een inschatting maken en hebben jou als persoon allang geobserveerd.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Ik neem ook altijd kleding en schoenen mee terug. Afgelopen oktober na een werktrip ook een halve koffer vol kinderkleding, met labels eraan. Toevallig eruit gepikt en ze keken wat vluchtig en vroegen of ik 'een bonus had gehad'. Voor ik antwoord kon geven was het alweer: 'prettige dag' .

Denk dat ze met name zoeken naar mensen die er echt flink overeen zitten, anders loont het de moeite ook niet.
Groetjes,
Daniel
Superdork1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Superdork1 »

Ze letten op afwijkend gedrag van reizigers. Loop je dus ontzettend te zweten, nerveus om je heen te kijken of met een tas strak onder je arm geklemd dan kun je er zeker van zijn dat ze wat vragen hebben. In elk geval vooral vriendelijk blijven lachen, ontspannen en meewerken. Dan heb je de grootste gunfactor. Want zo werkt het. Is je houding arrogant en geïrriteerd dan gaat de ambtenaar op zijn strepen staan.

Leuk topic dit, en leuk om te lezen wat iedereen mee terug neemt. Hebben jullie ook shop tips voor de zwitsals onder de Amerika gangers? :mrgreen:

Zijn er specifieke malls/outlets waar je heel goed kan shoppen langs het gangbare zuidwest rondje?

Kan je daar dan alleen kleding shoppen of ook elektronica? En hoeveel scheelt het met Nederland, is het echt zo enorm veel goedkoper?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Superdork1:

Zoek online maar eens op 'Outlet Center + plaatsnaam'.

Zelf kon ik altijd goed slagen bij de Premium Outlets Las Vegas North. Is al weer wat jaartjes geleden dat ik er geweest ben dus wellicht dat de Premium Outlets South nu ook beter zijn (was destijds niet zo).

Voor electronica: Apple Stores, Best Buy etc. Die vind je bij de meeste winkelcentra (niet persé Outlet Stores).

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Alle Premium Outlets hebben wel een beetje hetzelfde assortiment. Ik koop voor de kinderen graag bij Tommy Hilfiger en dat scheelt enorm met de prijzen hier. Schoenen van het merk Vans en Nike zijn in de regel ook wat goedkoper dan hier, maar het scheelt niet altijd heel veel. Ik heb voor de kids Vans meegenomen afgelopen oktober en die waren $22 per paar. In NL meestal tussen de 35-40 euro.

Voor mijzelf vind ik vaak niet zo heel veel omdat ik de mannenmode in Europa een stuk mooier vind dan die (veel meer casual) mode in de VS. Outdoor kleding koop ik dan wel weer graag in de VS (merken als Patagonia en Columbia zijn stuk voordeliger daar).

Los van de outlets zijn winkels als Target erg leuk. Geen merkkleding voor kinderen maar wel leuke, modieuze kleding voor heel erg weinig.
Groetjes,
Daniel
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Superdork1 schreef:
13 dec 2019, 10:22
Zijn er specifieke malls/outlets waar je heel goed kan shoppen langs het gangbare zuidwest rondje?
Ik weet niet hoe Zuidwest je het wilt houden. Een half uurtje onder Portland zit in Woodburn een mega outlet. Naast heel goedkoop. Ook geen salestax...
Mocht je iets met een appel willen. Dan even naar Washington Square rijden voor de Apple Store. Scheelt echt serieus veel geld met Nederland.
Aurora
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Aurora »

Target heeft inderdaad leuke kinderkleding. Ik zag dat Zalando bepaalde merken ook verkoopt (Carters, bijvoorbeeld).

Beide Outlets in Las Vegas zijn goed, als is de outlet die niet overdekt is mijn favoriet. Verder zit er een boven LA, Camarillo die vind ik ook fijn.
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
Superdork1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Superdork1 »

Almere vak V schreef:
13 dec 2019, 12:36
Ik weet niet hoe Zuidwest je het wilt houden. Een half uurtje onder Portland zit in Woodburn een mega outlet.
We komen helaas niet zover in het noorden van het zuidwesten ;-)

Bedankt voor de tips! Ik ga een ochtend of middag outlet shoppen inplannen in het roadbook. Waarschijnlijk wordt het een outlet vlakbij Monterey of Las Vegas.
Grouchy
Amerikafan

Bericht door Grouchy »

Superdork1 schreef:
13 dec 2019, 10:22
Leuk topic dit, en leuk om te lezen wat iedereen mee terug neemt. Hebben jullie ook shop tips voor de zwitsals onder de Amerika gangers? :mrgreen:

Simon centers zijn meestal wel goed. Simon Premium outlets, dat zijn meestal de mega outlets (& Tanger outlets).
Overal waar die premium outlets zitten tref je veelal dezelfde winkels aan. Bij de meeste grote steden zit er wel een.
TX: Houston, Austin, Dallas-Forth Wort. In San Marcos, TX zitten die twee naast elkaar. Gekkenhuis in het weekend & hotelprijzen die meer dan verdubbelen tijdens het weekend omdat er zelfs mensen uit Mexico komen schoppen.
AZ: Tucson, Phoenix
CA: San Francisco, Carlsbad, Desert Hill, Camarillo premium outlets
Nevada: Las Vegas
Colorado: Denver

Door de week allemaal meestal goed te doen, alleen in het weekend is het overal een gekkenhuis.

https://www.simon.com/
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Inges »

Superdork1 schreef: Bedankt voor de tips! Ik ga een ochtend of middag outlet shoppen inplannen in het roadbook. Waarschijnlijk wordt het een outlet vlakbij Monterey of Las Vegas.
Bij Gilroy heb je ook Premium outlets. https://www.premiumoutlets.com/outlet/gilroy Bovendien ruikt het daar ook altijd heel erg lekker (garlic capital of the world).

Wij gaan overigens ook eigenlijk altijd naar Woodburn maar dat is dit jaar te ver vanuit Orlando ;-)

Overigens kun je hier een mooi plaatje vinden over de sales tax per state. Deze is van mid 2019 dus het kan volgend jaar wel weer iets anders zijn. : https://taxfoundation.org/state-sales-t ... year-2019/
Groetjes, Inge
3x Canada en 9x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer