Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Corona Virus / Oplossingen...
Re: Corona Virus / Oplossingen...
Ook niet zo gek dat Belgie strengere regels heeft dan NL, Belgie heeft tot nu toe relatief gezien veel meer doden door het virus dan NL. Sterker nog in doden per millioen inwoners staat Belgie op nr 2.
Terug in Texas!
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
@Misslyzzy
Inderdaad, omdat veel van de (Belgische) regels absoluut overbodig zijn naar mijn mening. Vergelijk Belgie en Nederland (de discussie waar ik op in pikte).
Ik vind dat veel van die regels er niet met een reden zijn maar eerder een gevolg van politieke spelletjes en eenzijdige media. Miin mening - jij hebt recht op de jouwe en ik op de mijne. De analogie met dronken rijden gaat niet op - daarvan begrijp ik de reden.
Ik wens niet in een politie staat te wonen.
@hemmie dat is dus het gekke. Belgie had al bij aanvang strengere regels dan nederland en er werd heel erg meewarig gedaan over het slechte beleid en de slechte health care in Nederland. Belgie verwachtte heel veel Nederlandse doden. Nu kan het ook aan de manier van tellen liggen (???? ) maar de strengere regels in Belgie lijken geen meerwaarde gegeven te hebben want er zijn veel meer doden in Belgie??? Hebben die strengere maatregelen dan wel zin?
(ter verduidelijking: ik kan mij volledig vinden in de maatregelen van afstand houden, geen grote eventen en zelfs het mond masker dragen, zoveel mogelijk van thuis werken, enz.... Maar dat je niet met de auto naar het bos mag rijden om te wandelen en boetes krijgt omdat je ergens in het park op het gras gaat zitten is er zwaar over)
Inderdaad, omdat veel van de (Belgische) regels absoluut overbodig zijn naar mijn mening. Vergelijk Belgie en Nederland (de discussie waar ik op in pikte).
Ik vind dat veel van die regels er niet met een reden zijn maar eerder een gevolg van politieke spelletjes en eenzijdige media. Miin mening - jij hebt recht op de jouwe en ik op de mijne. De analogie met dronken rijden gaat niet op - daarvan begrijp ik de reden.
@hemmie dat is dus het gekke. Belgie had al bij aanvang strengere regels dan nederland en er werd heel erg meewarig gedaan over het slechte beleid en de slechte health care in Nederland. Belgie verwachtte heel veel Nederlandse doden. Nu kan het ook aan de manier van tellen liggen (???? ) maar de strengere regels in Belgie lijken geen meerwaarde gegeven te hebben want er zijn veel meer doden in Belgie??? Hebben die strengere maatregelen dan wel zin?
(ter verduidelijking: ik kan mij volledig vinden in de maatregelen van afstand houden, geen grote eventen en zelfs het mond masker dragen, zoveel mogelijk van thuis werken, enz.... Maar dat je niet met de auto naar het bos mag rijden om te wandelen en boetes krijgt omdat je ergens in het park op het gras gaat zitten is er zwaar over)
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ook belg hier... op 5km vd Nederlands Limburgse grens. Werk in zorgcentrum op covid afdeling én ziek geweest. Alsook man. Kids niet.
Het hoge aantal doden is omdat ze hier te royaal tellen. Alle overlijdens van de woonzorgcentra worden erbij geteld. Zonder zeker te zijn of deze covid19 positief zijn.
Als je weet dat 55% van onze overlijdens komt door bewoners van woonzorgcentra... ja , dan krijg je een heel ander cijfer.
Nu staan we wel als nr 1. Ongelooflijk... seffe mogen wij als belg nergens europa binnen omwille van onze manier van tellen.
Typisch! Wat wil je met 3 regeringen. Het is een poppenkast en het werkt niet.
Je mag vanaf 4 mei met 2 personen buiten sporten maar 5m van elkaar in de tuin zitten mag niet. En zo zijn er tal van onlogische maatregelen.
Gisteren kregen 3 jongeren elk een boete van 250 euro omdat ze aant skaten waren. Met 3! Tja... dat vind ik dan triest... in openlucht.
Tijdens boodschappen doen worden veel erger de 'regels' verbroken.
De scholen heropenen wordt een grote soep. 1,5m afstand, 14 kinderen per lokaal... dat werkt niet voor kleuters en lagere school kinderen.
Ik zag dat kinderen onder de 12jaar in Nederland terug mogen sporten, zonder afstand. Fijn voor de kinderen... Hoop dat hier ook snel wat komt voor de kids.
Het hoge aantal doden is omdat ze hier te royaal tellen. Alle overlijdens van de woonzorgcentra worden erbij geteld. Zonder zeker te zijn of deze covid19 positief zijn.
Als je weet dat 55% van onze overlijdens komt door bewoners van woonzorgcentra... ja , dan krijg je een heel ander cijfer.
Nu staan we wel als nr 1. Ongelooflijk... seffe mogen wij als belg nergens europa binnen omwille van onze manier van tellen.
Typisch! Wat wil je met 3 regeringen. Het is een poppenkast en het werkt niet.
Je mag vanaf 4 mei met 2 personen buiten sporten maar 5m van elkaar in de tuin zitten mag niet. En zo zijn er tal van onlogische maatregelen.
Gisteren kregen 3 jongeren elk een boete van 250 euro omdat ze aant skaten waren. Met 3! Tja... dat vind ik dan triest... in openlucht.
Tijdens boodschappen doen worden veel erger de 'regels' verbroken.
De scholen heropenen wordt een grote soep. 1,5m afstand, 14 kinderen per lokaal... dat werkt niet voor kleuters en lagere school kinderen.
Ik zag dat kinderen onder de 12jaar in Nederland terug mogen sporten, zonder afstand. Fijn voor de kinderen... Hoop dat hier ook snel wat komt voor de kids.
Goede vraag, geen idee. Maurice de Hond zou het wijten aan meer superspreadevents. Meer carnaval gevierd? Meer kerkgang?Tipsy_1 schreef: ↑29 apr 2020, 17:30@hemmie dat is dus het gekke. Belgie had al bij aanvang strengere regels dan nederland en er werd heel erg meewarig gedaan over het slechte beleid en de slechte health care in Nederland. Belgie verwachtte heel veel Nederlandse doden. Nu kan het ook aan de manier van tellen liggen (???? ) maar de strengere regels in Belgie lijken geen meerwaarde gegeven te hebben want er zijn veel meer doden in Belgie??? Hebben die strengere maatregelen dan wel zin?
Ben het wel met je eens hoor, dat sommige regels gewoon niet zinvol lijken, of tegenstrijdig!
Terug in Texas!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
1 jullie Waalse, maar vooral ook, landelijke politiek is heel erg gericht op Frankrijk, waar dat in Nederland meer op Duitsland is. Frankrijk ging misschien wel streng op slot omdat het grenst aan zowel Spanje en Italië en de Fransen letterlijk moet worden verteld wat te doen anders doet niemand wat. In Frankrijk is er ook een hoop gedoe om de strenge lockdown, maar daar hoor je in de Nederlandse media maar mondjesmaat wat over.Inderdaad, omdat veel van de (Belgische) regels absoluut overbodig zijn naar mijn mening. Vergelijk Belgie en Nederland (de discussie waar ik op in pikte).
2 Tel daarbij op dat 'de Belgen', massaal naar Nederland kwamen toen bij jullie de restaurants/cafés dicht gingen.
Veel regels begonnen weldegelijk met een reden. Kijk hier in Nederland waar nu, achteraf dus, werd verteld dat zonder regels er naar schatting 23.000 mensen naar de IC hadden gemoeten. Dat had dus nooit gekunt. Je kan België nu een politiestaat vinden, maar geloof me dat heel veel mensen zo al over de Nederlandse lockdown denken.
Ik denk dat veel meningen en vragen ook komen door de onrust op social media in combi met wat er in de landen om ons heen gebeurd. Alle cijfers zijn zo krom als wat en aan alle kanten te manipuleren of uit te leggen., want wie telt wat en op welke manier? Kijk je bv naar de lijstjes genezen patienten dan zou het betekenen dat er in Nederland en de US relatief weinig mensen genezen. Aziatische landen met (west-) Europese landen vergelijken...culturen zijn zo anders. Het verschil tussen noord en zuid europa is al immens groot.
Ik kwam er gisteren door een leverancier achter waar o.a. in Nederland het mondkapjesprobleem zit. De overheid schijnt, misschien wel door alle openheid, rond de 100 aanbiedingen per uur!! te krijgen. En daar schijnt echt een hoop bagger bij te zitten (prijsopdrijving, wel of niet klaarstaan of uberhaupt te bestaan, niet de juist certificaten, etc etc), waardoor het gewoonweg lastig en tijdrovend werk is geworden. Zorgbedrijven bestellen ze inmiddels ook weer ruim buiten de overheid om met misschien alle risicos van dien. Gisteren ook weer iemand met miljoenen gecerticificeerde maskers per week die er gewoon niet eens doorkomt om de overheid te bereiken. Van 'gewone' mondkapjes tot die waar strenge eisen aan worden gesteld, maar hij komt er gewoonweg niet door. En in de landen om ons heen wordt aangegeven dat mensen ook met zelfgemaakte mondbescherming het OV in mogen? En dus ook thuisblijven bij ziekte of verkoudheid. Schiet mij maar lek, maar hebben die een ander slag deskundigen dan wij?
Om dan weer op het bovenstaande terug te komen. Ik denk dat wij Nederlanders gewoonweg geen volk zijn voor een totale lockdown en dat Rutte dat in dit geval goed doorhad. Maar ik denk dat ze hier als de dood zijn, omdat ze weten dat ze net als de rest van de westerse wereld te laat hebben ingezien dat dit veel meer problemen geeft dan de normale griep, het een 2e ronde krijgt welke voor de gezondheid en economisch een nog grotere klap zou zijn. Dat ze daarom wachten met het versoepelen van de maatregelen. Maar nu alle landen om ons heen met uitzichten en verwachtingen komen kunnen ze enkele weken daarna kijken of er schot in zit. Hoe gaat het met de middelbare scholen in bv Denemarken die midden Mei, als de onze weer openen, alweer enkele weken draaien. De Duitsers starten juist het middelbare onderwijs weer op, hoe zit dat met de infrastructuren (ov, drukte voor en in de gebouwen, zijn er daar meer besmettingen, en daar hebben ze dan eind Mei weer gegevens van. Het zal mij verbazen mocht Nederland, puur voor het gevoel, bij de volgende beslissingsronde niet ook met zo'n verwachtingslijstje voor de zomer komen. Als er dit is bereikt, dan gaat dat gebeuren...en dan kunnen ze omwille vd cijfers dan dus beslissen om toch nog wat zaken uit te stellen. Anders denk ik echt dat er veel meer tegenwerking en reuring gaat ontstaan in het land
-
- Amerikakenner
Dat denk ik dus ook. De regels worden alleen gevolgd als er een pakkans is en een serieuze boete. De eerste bekommernis is meestal: hoe kunnen we dit creatief omzeilen?Grappig wat je schrijft, ik vond net het omgekeerde. Belgen zijn echte regel-ontduikers hoor denk maar aan de belastingen. Ik denk net dat Belgie strengere regels kreeg omdat Belgen totaal niet luisteren![]()
Daarnaast is er ook heel weinig sociale controle. Een Belg zal niet snel zijn buurman op iets aanspreken (of verklikken). Ieder diertje zijn pleziertje... Die Hollanders met hun commentaar op Jan en alleman vinden we snel bedweterig.
Bovendien blijven velen onder de kerktoren wonen. Vrienden, ouders, kinderen wonen vaak op fietsafstand. En laat het nu net mooi weer zijn... In de straat hier gaat niemand de politie bellen omdat de kinderen even binnen springen.Als je gaat wandelen mag dat met een ander persoon (en binnenkort 2). Dat wordt verondersteld steeds dezelfde te zijn, maar dat kan niet gecontroleerd worden... Zo kan zoonlief rustig met 2 (binnenkort 3) vrienden een avondje gamen. En daags nadien met andere vrienden...
Tenslotte, onze overheid blinkt uit in onduidelijkheid omtrent de maatregelen, het nut van mondmaskers... dan gaan mensen sneller de schouders ophalen.
Dus misschien hebben wij Belgen wel strengere controles nodig.
Goed voor jou, maar ik ben juist heel blij nu niet in NY te wonen. Daar zou ik misschien wel buiten mogen, maar niet buiten durven. Ik moet er niet aan denken dat je ginds ziek wordt. En vroeg of laat zal het grootste deel van de bevolking toch moeten het virus krijgen vooraleer we die groepsimmuniteit bereiken. En nee, ik heb absoluut geen gevoel van in een politiestaat te leven. Ik ga toch dagelijks wandelen of fietsen en heb op al die weken nog maar enkele politiewagens gezien. Maar ik doe geen verre verplaatsingen met de auto, daarop wordt wel gecontroleerd.Ik (Belg) ben HEEEEL blij dat ik op deze moment in vrijheid-blijheid Amerika woon. Belgie lijkt mij een echte politiestaat geworden
Er is hier al meermaals uitgelegd dat die cijfers niet kloppen. Je moet kijken naar de oversterfte. Dan zie je dat de cijfers ongeveer dezelfde zijn. Terwijl je zou verwachten dat ze wat slechter zijn in Nederland wegens minder strenge maatregelen.Ook niet zo gek dat Belgie strengere regels heeft dan NL, Belgie heeft tot nu toe relatief gezien veel meer doden door het virus dan NL. Sterker nog in doden per millioen inwoners staat Belgie op nr 2.
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik (Belg) probeer mij ook zoveel mogelijk aan de regels te houden. Na de veiligheidsraad van vorige week had ik het toch moeilijk. De winkels zoals bv de Hema gaan terug open maar je mag nog steeds niet op familiebezoek. Een journalist vraagt aan een minister "mag je dan met familie afspreken in de Hema?" Antwoord: "ja, met mondmaskers op mag dat". Dat ondergraaf je toch alle geloofwaardigheid. Je mag ook terug met 2 vrienden gaan sporten buiten maar je mag niet in de tuin zitten op veilige afstand van elkaar. Enzovoorts.
Mijn moeder is 70+, woont alleen en heeft dus al wekenlang niemand meer gezien (in het echt). Volgens de richtlijnen mag er 1 familielid wel langs gaan bij familie die hulpbehoevend is. Op zich is mijn moeder (gelukkig!) nog helemaal zelfredzaam. Ze woont op een uur rijden. Ik zou dus kunnen langs gaan en als ik controle krijg liegen dat ze hulp nodig heeft. Dat stoort mij, ik wil helemaal niet hoeven te liegen hiervoor.
Wat betreft het verklikken, las ik op FB het verhaal van een kennis. Zij ging op haar verjaardag langs bij haar ouders, 500m verder om op veilige afstand in de tuin een stukje taart te eten. Eén van de buren heeft geklikt, politie kwam langs, elk €250 boete. Dat is erg gewoon. Daar bereik je dus helemaal niks mee.
Mijn moeder is 70+, woont alleen en heeft dus al wekenlang niemand meer gezien (in het echt). Volgens de richtlijnen mag er 1 familielid wel langs gaan bij familie die hulpbehoevend is. Op zich is mijn moeder (gelukkig!) nog helemaal zelfredzaam. Ze woont op een uur rijden. Ik zou dus kunnen langs gaan en als ik controle krijg liegen dat ze hulp nodig heeft. Dat stoort mij, ik wil helemaal niet hoeven te liegen hiervoor.
Wat betreft het verklikken, las ik op FB het verhaal van een kennis. Zij ging op haar verjaardag langs bij haar ouders, 500m verder om op veilige afstand in de tuin een stukje taart te eten. Eén van de buren heeft geklikt, politie kwam langs, elk €250 boete. Dat is erg gewoon. Daar bereik je dus helemaal niks mee.
-
- Amerikakenner
Ben je echt zeker dat dit gebeurd is? Blijkbaar is de woonstbetreding zeer uitzonderlijk. Ik kan me ook echt niet voorstellen dat de lokale burgemeester, de baas van de politie, met zo'n heksenjacht gelukkig is.Eén van de buren heeft geklikt, politie kwam langs, elk €250 boete.
https://www.tijd.be/dossiers/coronaviru ... 21792.html
- LeenG
- Amerika-expert
ze stonden buiten in de tuin of op de oprit op veilige afstand, het was niet eens binnen
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Eigenlijk is het vooral tobben dat zo’n buur zich geroepen voelt om de politie te bellen! Als er nou een feestje met 20 man op een klutje was geweest ala. Maar dit klinkt toch niet verraad waardig. Van het weekend hadden onze buren duidelijk de tuin vol met kinderen/kleinkinderen. Was vast niet volgens de Corona maatregelen hier in Nederland maar geen haar op m’n hoofd die er over dacht de politie te bellen. Is hun verantwoordelijkheid (vd buren).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Klikken gebeurt vaak uit rancune. Dus als je buren hebt aan wie je een hekel hebt dan is de drempel om te klikken lager.
- LeenG
- Amerika-expert
een vriendin stuurt me net dit: ze wou weten of ze bij haar ouders een naaimachine mag ophalen. Haar ouders wonen zo'n 20 min rijden. Ze belt naar de federale infolijn. Zij weten het niet goed, ze zeggen dat het van de politie afhangt. Ze belt vervolgens eens naar de politie in de gemeente van haar ouders. De agente zegt dat ze met 7 agenten controleren. Van de éne zou het mogen en van de andere niet....
Daar wringt het schoentje toch? Ik vind het best dat er regels worden opgesteld en dat je vraagt aan de bevolking om die te volgen. Maar maak ze dan duidelijk voor iedereen en zorg dat ze op uniforme wijze kunnen toegepast worden. Dit is volledige willekeur en dat is veel frustrerender.
Daar wringt het schoentje toch? Ik vind het best dat er regels worden opgesteld en dat je vraagt aan de bevolking om die te volgen. Maar maak ze dan duidelijk voor iedereen en zorg dat ze op uniforme wijze kunnen toegepast worden. Dit is volledige willekeur en dat is veel frustrerender.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Helaas geen reacties op dit artikel. Is dit nu nepnieuws?Tipsy_1 schreef: ↑29 apr 2020, 15:46nog een interessant artikel....
(for what it's worth natuurlijk zoals met alles wat tegenwoordig in de pers komt)
https://www.timesofisrael.com/the-end-o ... 618XagpyEM
Ben benieuwd wat jullie mening hierover is.
Vind het zelf ook wel bijzonder dat bijvoorbeeld in Zweden zonder lockdown de cijfers niet aanzienlijk "slechter zijn" dan elders.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Het is geen nepnieuws. Het zijn gewoon de kille cijfers.
Resumerend. Ik snap dat de overheid hier half maart in paniek is geraakt. Zagen wat er in Italië gebeurde. En zagen wat er in Brabant aan het ontstaan was. Dat je dan de tent op slot gooit om erger te voorkomen kan ik me heel goed voorstellen. Het gemompel over groepsimmuniteit en met zn allen thuisblijven ging er met mijn HAVO5 biologie examen niet echt in. Maar vooruit!
Zweden heeft eerder gereageerd, niet in tijd, maar wel voordat er zich echte problemen aandiende en hebben wellicht daardoor behoudender gereageerd. Hebben gerichter gereageerd. Gerichter kunnen reageren. Daardoor hebben ze niet de hele economie op slot hoeven gooien maar ook zij krijgen hun portie besmettingen en doden.
Mijn inziens schieten wij, zoals wel vaker, te ver door. Ik denk dat we 2 of 3 weken geleden al weer terug hadden gekund naar een gerichtere manier van de boel openstellen. Met 100.000 man op een weiland gaan staan te hossen dat gaat nog ff duren. Maar restaurants, bioscopen, bars, theaters moeten weer gewoon open kunnen. En wat mij betreft zonder de luchtbel die anderhalve meter economie heet. Totaal onuitvoerbaar. De kans dat je overlijdt aan kanker is 2 keer zo groot als aan corona. En toch verkopen we nog steeds sigaretten, alcohol en kun je op elke hoek van de straat één of andere vette hap uit de muur trekken. Dat mag iedereen voor zichzelf bepalen. Of vinden we een aanvaardbaar risico. Of in ieder geval een risico waarvan mensen zelf mogen bepalen of dat acceptabel voor ze is ja of nee.
Resumerend. Ik snap dat de overheid hier half maart in paniek is geraakt. Zagen wat er in Italië gebeurde. En zagen wat er in Brabant aan het ontstaan was. Dat je dan de tent op slot gooit om erger te voorkomen kan ik me heel goed voorstellen. Het gemompel over groepsimmuniteit en met zn allen thuisblijven ging er met mijn HAVO5 biologie examen niet echt in. Maar vooruit!
Zweden heeft eerder gereageerd, niet in tijd, maar wel voordat er zich echte problemen aandiende en hebben wellicht daardoor behoudender gereageerd. Hebben gerichter gereageerd. Gerichter kunnen reageren. Daardoor hebben ze niet de hele economie op slot hoeven gooien maar ook zij krijgen hun portie besmettingen en doden.
Mijn inziens schieten wij, zoals wel vaker, te ver door. Ik denk dat we 2 of 3 weken geleden al weer terug hadden gekund naar een gerichtere manier van de boel openstellen. Met 100.000 man op een weiland gaan staan te hossen dat gaat nog ff duren. Maar restaurants, bioscopen, bars, theaters moeten weer gewoon open kunnen. En wat mij betreft zonder de luchtbel die anderhalve meter economie heet. Totaal onuitvoerbaar. De kans dat je overlijdt aan kanker is 2 keer zo groot als aan corona. En toch verkopen we nog steeds sigaretten, alcohol en kun je op elke hoek van de straat één of andere vette hap uit de muur trekken. Dat mag iedereen voor zichzelf bepalen. Of vinden we een aanvaardbaar risico. Of in ieder geval een risico waarvan mensen zelf mogen bepalen of dat acceptabel voor ze is ja of nee.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Almere Vak V, ik ben het met je eens.
Overigens ivm die alcohol: hier in NJ zijn de liquor stores overgebleven als "essential business"
(en alle kleine winkeltjes in ons dorpjes moesten toe...)
Overigens ivm die alcohol: hier in NJ zijn de liquor stores overgebleven als "essential business"

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Dit is gewoon zo typisch Belgisch. Niks mag bij ons maar alles kan...LeenG schreef: ↑30 apr 2020, 14:49een vriendin stuurt me net dit: ze wou weten of ze bij haar ouders een naaimachine mag ophalen. Haar ouders wonen zo'n 20 min rijden. Ze belt naar de federale infolijn. Zij weten het niet goed, ze zeggen dat het van de politie afhangt. Ze belt vervolgens eens naar de politie in de gemeente van haar ouders. De agente zegt dat ze met 7 agenten controleren. Van de éne zou het mogen en van de andere niet....
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik bedoelde het net andersom.Als dit klopt dan snap ik niet waarom dit niet breed in de media wordt gedeeld.
Dat zou betekenen dat die extreme maatregelen waardoor inderdaad de economie zwaar wordt getroffen (in deze mate) niet zinvol zijn.
Omdat je er echter nergens iets over hoort vraag ik me af of het wel klopt.
In the commentaren onder het artikel in de Times of Isreal worden wat kritische kanttekeningen geplaatst bij de analyse van prof. Ben-Israel.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Er is m.i. een verschil. Als ik kettingrook, me regelmatig klem zuip en alleen maar fast food eet, heeft dat alleen gevolgen voor mijn eigen gezondheid. Het heeft geen gevolgen voor de gezondheid van anderen.Almere vak V schreef: ↑30 apr 2020, 16:01En toch verkopen we nog steeds sigaretten, alcohol en kun je op elke hoek van de straat één of andere vette hap uit de muur trekken. Dat mag iedereen voor zichzelf bepalen. Of vinden we een aanvaardbaar risico. Of in ieder geval een risico waarvan mensen zelf mogen bepalen of dat acceptabel voor ze is ja of nee.
Als meer mensen het risico gaan nemen om besmet te raken met het Covid-19 virus, neemt daardoor het besmettingsgevaar voor anderen ook toe.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- LeenG
- Amerika-expert
Jip, en ook voor kanker, verkeersongevallen edm nemen we preventieve maatregelen om het aantal slachtoffers te beperken. Ik zie niemand betogen dat snelheidsbeperkingen een vrijheidsbeperking is. Toegegeven, dat heeft minder economische gevolgen.
Ik denk dat we echt niet te ongeduldig mogen zijn. Er is nog heel wat ongeweten over dit virus. Een vriendin van mij heeft het en is al meer dan een maand ziek. Dat is iemand van 40jaar, kerngezond en heeft normaal energie voor 10. Heeft een hoge functie, zit in verschillende commissies etc. Nu is ze na een maand nog steeds uitgeput na 1 uur vergaderen.
Da's dan iemand die niet gehospitaliseerd is... hoe meer mensen dit virus krijgen, hoe meer er ook deze zware gevolgen zullen hebben.
Ik denk dat we echt niet te ongeduldig mogen zijn. Er is nog heel wat ongeweten over dit virus. Een vriendin van mij heeft het en is al meer dan een maand ziek. Dat is iemand van 40jaar, kerngezond en heeft normaal energie voor 10. Heeft een hoge functie, zit in verschillende commissies etc. Nu is ze na een maand nog steeds uitgeput na 1 uur vergaderen.
Da's dan iemand die niet gehospitaliseerd is... hoe meer mensen dit virus krijgen, hoe meer er ook deze zware gevolgen zullen hebben.