Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)
was al bang voor isolatie ginder bij aankomst, nu met enkel antigeentest 24u op voorhand gaat alles gewoon door op 5 jan , yippee
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Het is in ieder geval positief nieuws dat we geen post arrival test hoeven te ondergaan, om te reizen het nog steeds een antigen (snel)test mag zijn, dat we niet in quarantaine hoeven en dat de seinen tot nu toe dus op groen staan.
Wij vertrekken ook rond 5 januari. Ik hou echter nog een flinke slag om de arm. 5 januari is nog een maand weg. Als iets snel kan veranderen is het de situatie rondom covid wel.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
weet iemand wanneer de jonge met buitenlandse collegas zou overleggen over teruggreizen. Ik dacht dat er deze week nog besprekingen zouden zijn die eventueel kunnen uitlopen tot begin volgende week.
Overigens heb ik in de duitse regels zitten zoeken en die hebben tot dit moment alleen de regel dat bij een variant of concern land er teruggetest moet worden (soepeler als nederland dus want usa is daar dus nog nooit terugtesten geweest).
Welllicht nog een mogelijkheid om je changeable tickets om te zetten naar duitsland ?
Ik had de vraag gesteld of je ticket ook verschoven mag worden als je voor terugtest positief test. Air france heeft geantwoord dat dat mag maar wel met eventuele extra kosten vanwege prijsverschil. Maar ik hoop niet dat dit de prijzen zijn die je nu zelf vind, want een retourticket miami amsterdam kost 2500 euro terwijl ik voor mijn complete ticket maar 450 heb betaald
Overigens heb ik in de duitse regels zitten zoeken en die hebben tot dit moment alleen de regel dat bij een variant of concern land er teruggetest moet worden (soepeler als nederland dus want usa is daar dus nog nooit terugtesten geweest).
Welllicht nog een mogelijkheid om je changeable tickets om te zetten naar duitsland ?
Ik had de vraag gesteld of je ticket ook verschoven mag worden als je voor terugtest positief test. Air france heeft geantwoord dat dat mag maar wel met eventuele extra kosten vanwege prijsverschil. Maar ik hoop niet dat dit de prijzen zijn die je nu zelf vind, want een retourticket miami amsterdam kost 2500 euro terwijl ik voor mijn complete ticket maar 450 heb betaald
-
- Amerika-expert
Dat is precies de reden dat ome Hugo afspraken wil maken over de landen heen op EU niveau. Om te voorkomen dat EU land A bijvoorbeeld zegt, test verplicht bij terugkomst EN quarantaine als je vanuit de VS reist. EU land B doet dat niet en dat er massaal via dat land teruggereisd wordt naar je thuisland en dat zo de quarantaine en testverplichting omzeilt kan worden.
Nog niets over die uitkomst gehoord overigens.
@ONYX666 Wat betreft je vraag over het wijzigen van je terugvlucht: Ik heb de vraag uitstaan bij KLM. Als het inderdaad zo is dat je het tariefsverschil moet betalen dan is dat wel iets om rekening mee te houden. Het lijkt wel alsof ie de vlucht omzet naar een enkele reis en die zijn vaak duur.
Dan zou je beter nog kunnen kiezen om die vlucht te laten gaan (annuleren) en te kijken naar een goedkoper alternatief. Ben je wel alsnog duurder uit, maar er moet toch een goedkoper alternatief te vinden zijn.
Ik heb overigens ook de vraag uitstaan bij KLM hoe kort van te voren je vluchten kunt wijzigen/annuleren. Nu de testvereisten worden aangescherpt naar een test 1 dag van te voren.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
@d_vdploeg Deel je even als je die vragen beantwoord krijgt? Nuttige info inderdaad!
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Kan iemand misschien duidelijkheid geven over de maximale tijdsduur van de benodigde test voor reizen?
Voorheen was er een test nodig binnen 3 dagen voor de vlucht.
Dit is veranderd naar 1 dag, maar is het 1 dag of 24 uur?
Verschillende media melden 24 uur vantevoren, maar op de CDC website lees ik 1 dag.
Kan ik, als ik op woensdag om 13:00 uur vertrek, op dinsdag een test laten doen om 8:00uur, of moet die test dan NA 13:00 uur plaats vinden?
Voorheen was er een test nodig binnen 3 dagen voor de vlucht.
Dit is veranderd naar 1 dag, maar is het 1 dag of 24 uur?
Verschillende media melden 24 uur vantevoren, maar op de CDC website lees ik 1 dag.
Kan ik, als ik op woensdag om 13:00 uur vertrek, op dinsdag een test laten doen om 8:00uur, of moet die test dan NA 13:00 uur plaats vinden?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
@Coyote Buttes en @Lilo en anderen: Volgens de CDC website https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... l#aircraft (kijk onder "Timing Requirements") is het systeem precies gelijk aan wat eerder gold: het is de volledige dag voor de dag van vertrek (zoals eerder de volledige 3 dagen voor de dag van vertrek).
"The 1-day period is 1 day before the flight’s departure. The Order uses a 1-day time frame instead of 24 hours to provide more flexibility to the air passenger and aircraft operator. By using a 1-day window, test acceptability does not depend on the time of the flight or the time of day that the test sample was taken. For example, if your flight is at 1pm on a Friday, you could board with a negative test that was taken any time on the prior Thursday."
"The 1-day period is 1 day before the flight’s departure. The Order uses a 1-day time frame instead of 24 hours to provide more flexibility to the air passenger and aircraft operator. By using a 1-day window, test acceptability does not depend on the time of the flight or the time of day that the test sample was taken. For example, if your flight is at 1pm on a Friday, you could board with a negative test that was taken any time on the prior Thursday."
-
- Amerika-expert
@Timothy555 Zeker!!
-
- Amerika-expert
@Coyote Buttes en @Lilo Zoals @Diederik52 aangeeft zou het 1 dag voor vertrek van je vlucht moeten zijn. Dat betekent inderdaad dat je als jij om 13.00u vliegt je de hele vorige dag mag gebruiken. Dus ook om 08.00u in je voorbeeld.
Door verschillende media werd tijdens de 3 days period ook al over 72 uur gesproken. Was ook onjuist. Dat doen ze nu dus weer met de 1 day period.
Je kunt als je je er fijner bij voelt ook na 13.00u testen, dan zit je binnen die 24u voor vertrek waarvan de media dus roepen dat het dat is en dan kom je ook niet in discussie met een bijdehante baliemedewerker, welke blijft volharden in 24u voor vertrek. Met die antigen sneltesten heb je toch snel de uitslag.
En voor mensen weer over mij heen vallen dat ik weer met uren ga strooien
Nee dat hoeft dus NIET. Je kunt de hele dag voor je vertrekdag gebruiken.
Wij kiezen er wel voor om binnen die 24u te zitten omdat wij vrij vroeg vertrekken vanaf AMS (10:45u) en er dus ook niet zoveel uren zitten tussen 24u en een 1 day period en om discussie voor te zijn waar ik geen zin in heb
Door verschillende media werd tijdens de 3 days period ook al over 72 uur gesproken. Was ook onjuist. Dat doen ze nu dus weer met de 1 day period.
Je kunt als je je er fijner bij voelt ook na 13.00u testen, dan zit je binnen die 24u voor vertrek waarvan de media dus roepen dat het dat is en dan kom je ook niet in discussie met een bijdehante baliemedewerker, welke blijft volharden in 24u voor vertrek. Met die antigen sneltesten heb je toch snel de uitslag.
En voor mensen weer over mij heen vallen dat ik weer met uren ga strooien

Wij kiezen er wel voor om binnen die 24u te zitten omdat wij vrij vroeg vertrekken vanaf AMS (10:45u) en er dus ook niet zoveel uren zitten tussen 24u en een 1 day period en om discussie voor te zijn waar ik geen zin in heb

Zou iemand met mij mee willen denken aub. Ik wil naar Orlando samen met mijn kind gedurende de kerstvakantie.
Als alles doorgaat vertrekken wij 25 december rond 9 uur 's ochtends.
Met het nieuwe regels betekent dit dat wij de 24ste moeten testen. Ik doe dit het liefst zo laat mogelijk maar dit is niet gaat helaas niet omdat mijn kind avonddienst heeft de 24e.
Zag dat we 's ochtends om 6 uur nog kunnen testen op Schiphol. Via test2fly. Ik weet dat er heel veel slechte recensies over met resultaten die te laat komen.
Is bijvoorbeeld de 24ste antigeen of pcr rond 14 uur 's middags de 24e ook goed?
Als alles doorgaat vertrekken wij 25 december rond 9 uur 's ochtends.
Met het nieuwe regels betekent dit dat wij de 24ste moeten testen. Ik doe dit het liefst zo laat mogelijk maar dit is niet gaat helaas niet omdat mijn kind avonddienst heeft de 24e.
Zag dat we 's ochtends om 6 uur nog kunnen testen op Schiphol. Via test2fly. Ik weet dat er heel veel slechte recensies over met resultaten die te laat komen.
Is bijvoorbeeld de 24ste antigeen of pcr rond 14 uur 's middags de 24e ook goed?
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nathali, waarom het risico nemen om zo laat pas te testen voor vertrek, als je met United vliegt om 9.15 uur naar EWR en je meot dan om 6 uur nog testen dan kan het inchecken wel eens erg krap worden.
Zelf vliegen wij ook de 25e naar EWR en wij gaan vrijdag ochtend testen en dan voldoet deze test gewoon voor het CDC, je moet het jezelf ook niet moeilijker maken dan het is. De test van vrijdag is geldig voor de gehele zaterdag.
Zelf vliegen wij ook de 25e naar EWR en wij gaan vrijdag ochtend testen en dan voldoet deze test gewoon voor het CDC, je moet het jezelf ook niet moeilijker maken dan het is. De test van vrijdag is geldig voor de gehele zaterdag.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je geeft het antwoord toch zelf al?
Haha hebt gelijk dat het behoorlijk moeilijk voelt in mijn hoofd.
Ik dacht aan zo laat mogelijk testen in verband met de overstap. Mijn test is op dat ogenblik al ouder dan 24 uur denk ik.
Ik heb er ontzettend veel zin in maar ik merk wel dat de voorpret nog niet aanwezig is.
Dankjewel voor jullie reactie en de tip
Ik dacht aan zo laat mogelijk testen in verband met de overstap. Mijn test is op dat ogenblik al ouder dan 24 uur denk ik.
Ik heb er ontzettend veel zin in maar ik merk wel dat de voorpret nog niet aanwezig is.
Dankjewel voor jullie reactie en de tip
Mijn vraag was met name hoe laat de vrijdag het handigste is om te testen. Ik begrijp dat het de gehele zaterdag geldig is het resultaat.
-
- Amerikafan
Zo moeilijk is het allemaal toch niet. Op dag x vliegen (ongeacht tijdstip) is op dag x-1 testen (ongeacht tijdstip). Bovendien geldt dit voor de dag waarop je naar de VS vertrekt vanuit hun buitenland en niet voor een binnenlandse overstap als je eenmaal in de VS bent.
Het wordt overigens van kracht per 6 december.
Het wordt overigens van kracht per 6 december.
-
- Amerikafan
-
- Amerika-expert
Ik zou niet te laat gaan testen. Waarom zou je want je kunt de hele vrijdag gebruiken.
Het is die avond kerstavond en daarna de kerstdagen. Goede kans dat testcentra op 24 dec beperkte openingstijden hebben en met de kerstdagen zelfs helemaal gesloten zijn. Als je laat gaat testen op 24 dec en ALS er dan wat is.. Kun je ze misschien niet (meer) bereiken. Ik zou dus wat marge inbouwen.
Je vliegt om 09.00 uur zeg je. Boek een test op vrijdag om 10.00 uur. Zit je ook nog binnen de 24 uur, wat niet hoeft maar als dat je geruststelt. Heb je ook meteen wat marge als om 12.00u je uitslag en reiscertificaat niet in je mailbox zit.
Zoals @Diederik52 aangeeft, je hoeft geen rekening te houden met je overstapt binnen de VS want er wordt gekeken vanaf je vertrekluchthaven naar de VS.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
De uitzondering voor mensen die de afgelopen 90 dagen Covid-19 gehad hebben blijft gelukkig bestaan:
Nog even een anekdote die me te binnen schiet vanwege deze fout. Ik herinner me nog een vergelijkbare voorval bij de ondertiteling van Het Kleine Huis op de Prairie. Het ging over iemand die het niet zo ophad met de VS. Aan het eind van de aflevering was hij bijgedraaid en zei zoiets van "Ik zal dat doen, zelfs als het op de Fourth of July is". De vertaler maakte daar "zelfs als het midden in de zomer is" van... Daarmee kregen de Nederlandse kijkers nooit door dat het allemaal toch nog goed was gekomen met deze man.
De NOS schrijft inderdaad "24 uur", wat niet klopt:What You Need to Know
- If you plan to travel internationally, you will need to get a COVID-19 viral test (regardless of vaccination status or citizenship) no more than 1 day before you travel by air into the United States. You must show your negative result to the airline before you board your flight.
-If you recently recovered from COVID-19, you may instead travel with documentation of recovery from COVID-19 (i.e., your positive COVID-19 viral test result on a sample taken no more than 90 days before the flight’s departure from a foreign country and a letter from a licensed healthcare provider or a public health official stating that you were cleared to travel).
Bron: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... elers.html
Ik heb ze even een bericht gestuurd met het verzoek om dit te corrigeren. We zullen zien.De Amerikaanse president Joe Biden heeft een nieuw pakket maatregelen gepresenteerd om het coronavirus komende winter te bestrijden. Dat heeft ook gevolgen voor internationale reizigers. Die moeten zich binnenkort binnen 24 uur voor vertrek naar de Verenigde Staten laten testen, ongeacht hun nationaliteit of vaccinatiestatus. Op dit moment mag dat nog drie dagen voor vertrek.
Nog even een anekdote die me te binnen schiet vanwege deze fout. Ik herinner me nog een vergelijkbare voorval bij de ondertiteling van Het Kleine Huis op de Prairie. Het ging over iemand die het niet zo ophad met de VS. Aan het eind van de aflevering was hij bijgedraaid en zei zoiets van "Ik zal dat doen, zelfs als het op de Fourth of July is". De vertaler maakte daar "zelfs als het midden in de zomer is" van... Daarmee kregen de Nederlandse kijkers nooit door dat het allemaal toch nog goed was gekomen met deze man.

-
- Amerika-expert
Ik heb destijds de concullega's van de NOS (Het AD) ook een bericht gestuurd omdat zij in hun berichtgeving bij de opheffing van de travelban berichten dat we destijds ook al 24u voor vertrek moeten testen. Dat klopt al niet want het was toen 3 dagen en ook hier koppelde men uren aan dagen. Zij hebben dat destijds aangepast nav mijn mail. Dus ben benieuwd

- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb er ook maar een berichtje naar de NOS aan gewaagd, baat het niet dan schaadt het niet. Ik doe dat wel vaker. Soms doen ze er iets mee, soms niet. Een reactie krijg je nooit. Al werd ik wel ooit eens onbedoeld meegenomen in een interne mailwisseling waarin de hoofdredacteur van leer trok tegen de auteur van het artikel. 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 42 Reacties
- 10484 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 35 Reacties