Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Corona virus / Travel ban
Re: Corona virus / Travel ban
Allemaal een glazen bol zie ik met zeer gefundeerde onderbouwingen en bronnen. Laten we maar eens eerst afwachten morgen hoe het er uit komt te zien. En luisteren naar onze eigen overheid? Dat waren toch de mensen die ook aangaven dat het hier nooit zou komen en dat het niet overdraagbaar was van mens op mens??
en dat mondkapjes niet helpen terwijl de rest van de wereld mondkapjes adviseert
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
@Timb Tuurlijk moet je eerst naar je eigen overheid luisteren. Wat trump zegt of doet maak allemaal niks uit zolang je vanuit je eigen land reisbeperkingen krijgt. En als er de komende maanden nu 1 land is waar je niet naartoe zal mogen reizen gezien de cijfers.....
Dan mag Trump je nog persoonlijk uitnodigen, je kan er niet naartoe en al zeker niet terug tenzij je thuis nog 2 weken extra vakantie kan nemen om in verplichte quarantaine te zitten.
Dan mag Trump je nog persoonlijk uitnodigen, je kan er niet naartoe en al zeker niet terug tenzij je thuis nog 2 weken extra vakantie kan nemen om in verplichte quarantaine te zitten.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Hebben jullie mijn bericht wel gelezen. Ik geef alleen aan dat Trump de economie weer wil opstarten en ik benieuwd ben hoe hij dit wil gaan doen. Ik merk dat de naam Trump best wat emoties oproept hier. 

Hier zijn de meningen ook over verdeeld. De stoffen mondkapjes zonder filter werken idd niet zoals men denkt. Dat zijn de mondkapjes die we uitdelen. Maar ja wie moet je geloven in deze tijd.
https://www.dvhn.nl/groningen/Hoogleraa ... 90711.html
-
- Amerikakenner
Jij sprak over het eventueel vliegen in de zomer en daar heeft Trump zijn plan geen enkele invloed over zolang je vanuit je eigen land geen toestemming hebt. Dat wou ik aangeven.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Voor het eerst sinds lang geloof ik het nu toch niet meer dat alles snel normaal komt. Hopelijk kan eind september nog.
En misschien kan reizen binnen Europa deze zomer, al ben ik daar ook vrij pessimistisch over.
K*tvirus...
En misschien kan reizen binnen Europa deze zomer, al ben ik daar ook vrij pessimistisch over.
K*tvirus...
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Zijn er hier ook mensen waarvan de vlucht nog niet geannuleerd is maar die wel snel reizen? Mijn vriend zou op 24 april naar Florida reizen maar zijn vlucht is geannuleerd, ik ga op 7 mei maar mijn vlucht staat er nog gewoon. Beide vluchten met Delta. Het lijkt erop dat ik nu alleen naar Florida ga (
vindt mijn vriend vast niet leuk). Maar dat is bizar toch?

- Almere vak V
- Amerika-expert
Nou hebben we een politiek forum op deze website waar iedereen van harte welkom is om mee te discussiëren. Maar ik snap dat we er niet aan ontkomen om dat ook hier te doen. Omdat het de politiek is die bepaald wanneer we weer in een vliegtuig mogen stappen.
Dan kunnen we in mijn optiek allerlei onzin uit gaan kramen. Maar dat gaat en niks veranderen aan het feit, en niks veranderen aan de gevolgen van dat feit. Wie je daar dan ook zo graag de schuld van wilt geven.
1. Een partij die zegt dat je het land uit mag.
2. Een partij die zegt ik breng je het land uit.
3. Een partij die zegt je mag het land in.
Niemand voldoet op dit moment aan de 3 bovengenoemde punten.
Maar dan gaan we dus het aantal doden vergelijken? In de VS wonen 20 keer zoveel mensen als in Nederland. Moeten wij dan ons aantal doden vermenigvuldigen met 20 om tot een goede vergelijking te komen?? Ik durf het niet te zeggen. Maar dan ziet het er in enen toch een stuk minder rooskleurig uit...
Wat mij betreft is het wachten op het moment dat men gaat inzien dat het middel wat we nu toepassen erger gaat zijn dan de kwaal. En nogmaals, iedereen die doodgaat is er wat mij betreft 1 te veel. En blijft nog steeds even verschrikkelijk als voor dit virus. Maar op moment helpen we de economie in een razend snel tempo naar de verdommenis. Dan is het fijn dat we een paar oudere, ziekere mensen een paar extra maanden te leven hebben gegeven. Maar ten koste van wat? Mijn ouders, allebei dik in de 70. Mankeren vrijwel niks. Mn moeder heeft suiker. Geen idee hoe ze er aan komt, het mensje weegt amper 60 kilo. Hebben allebei al gezegd. Ik wil niet naar een IC. Dan is het mooi geweest. Zeker als ik hoor hoe je daar eventueel weer vanaf komt.
We kunnen nu eenmaal niet alles voorkomen. Elke dag gaan er 30.000 kinderen doet omdat ze niks te eten hebben. Hoor ik niemand over. Twee jaar gelden zijn er bijna 10.000 mensen overleden aan de griep. Hoor ik niemand over. Begin deze eeuw hadden we de varkensgriep, 1,7 miljard mensen besmet. Kan me niet heugen dat er 1 winkel eerder is dichtgegaan of dat er 1 vliegtuig aan de grond is gebleven.
Nogmaals, het is wachten op het inzicht dat het middel erger is dan de kwaal. Dan kunnen we weer naar een "nieuw" normaal toe. Maar ik heb het idee dat dit nog even gaat duren. Tot die tijd, gaan we nergens heen...
Dan kunnen we in mijn optiek allerlei onzin uit gaan kramen. Maar dat gaat en niks veranderen aan het feit, en niks veranderen aan de gevolgen van dat feit. Wie je daar dan ook zo graag de schuld van wilt geven.
Met jou vele anderen!! Als er nu al wordt gesproken over het niet door laten gaan van concerten en sportwedstrijden de komende anderhalf (!!!) jaar. Dan weet ik niet wat men er van gaat vinden om een uurtje of 10 met een paar honderd man in een vacuüm getrokken buis te gaan zitten met een gesloten luchtsysteem.
Ik begrijp dat Trump nog meer vrienden heeft dan dat ik al dacht in Amerika. Op dit moment verdient er bijna niemand wat in Amerika. Trump niet, zijn vriendjes niet. Maar ik begrijp jouw vriendjes ook niet. Wat is het verschil?? Fijn dat je ze helpt.
Vooralsnog weten we niet waar het virus vandaan komt en wie daar de schuldige van is. Waar ik vrij zeker van ben is dat zowel Trump als de gouverneurs hier verdomd weinig mee te maken hebben.
Zolang de democraten niets beters weten te vinden dan een oude seniele man die het verschil niet ziet tussen zn vrouw en zn zus en zn handen nog in broekjes van de vrouwelijke medemens probeert te wroeten denk ik niet dat Trump zich heel erg veel zorgen hoeft te maken.
Ik leer elke dag nieuwe experts kennen. Op de tv, op de radio, op het internet, bij ons in de straat, mn moeder schijnt ook in enen een expert te zijn en ook hier op het forum wemelt het ervan. Vertel mij maar wie de expert is?!
Dat denk ik dus ook. In mijn opinie heb je 3 partijen nodig:
1. Een partij die zegt dat je het land uit mag.
2. Een partij die zegt ik breng je het land uit.
3. Een partij die zegt je mag het land in.
Niemand voldoet op dit moment aan de 3 bovengenoemde punten.
Dat is allemaal vergeten en vergeven. Maar als Trump het zegt...
Nou moet ik zeggen dat die cijfers me niet zo heel veel zeggen. Het aantal besmettingen al helemaal niet. Want in Nederland wordt er vergeleken met de landen om ons heen verdomd weinig getest. Dan blijven het aantal doden over. En zelfs daar heb ik moeite mee. Gisteren is de vader van een vriendje van me overleden aan Corona. Slechts 66 geworden. Alleen dat feit al blijft verschrikkelijk. Maar de beste man heeft 2 herseninfarcten gehad. Een aantal hartinfarcten. Heeft een aantal keren een bypass gehad. Stage 4 kanker. En zwaarlijvig. Ik wil het best Corona noemen. Maar ik denk dat r wel meer aan de hand was.georgesken schreef: ↑16 apr 2020, 09:41En als er de komende maanden nu 1 land is waar je niet naartoe zal mogen reizen gezien de cijfers.....
Maar dan gaan we dus het aantal doden vergelijken? In de VS wonen 20 keer zoveel mensen als in Nederland. Moeten wij dan ons aantal doden vermenigvuldigen met 20 om tot een goede vergelijking te komen?? Ik durf het niet te zeggen. Maar dan ziet het er in enen toch een stuk minder rooskleurig uit...
Ben heel benieuwd of het uberhaupt nog ooit normaal wordt. En hoe gaat dat nieuwe normaal er dan uitzien. Ik ben heel benieuwd hoe de anderhalve meter economie er uit gaat. Bijvoorbeeld bij de tandarts om maar is een dwarsstraat te noemen. En hoe ziet die economie eruit in een vliegtuig?? Als ik anderhalve meter om me heen kijk zie ik meestal 8 andere mensen zitten. Als dat allemaal anderhalve meter uit elkaar moet zitten?? Heet het dan nog steeds economy?? Blijft de prijs dan ook economy??Timothy555 schreef: ↑16 apr 2020, 10:10Voor het eerst sinds lang geloof ik het nu toch niet meer dat alles snel normaal komt. Hopelijk kan eind september nog.
Dat sociale vangnet ontbreekt niet in 1 keer nu. Dat vangnet ontbreekt al (een paar...) 100 jaar. Dat is 1 van de redenen waarom men daar tientallen procenten minder inkomstenbelasting betaald. Om jezelf te kunnen beschermen tegen het hebben van geen werk, tegen ziekte, arbeidsongeschiktheid, enz. Dat mag je wat mij betreft nu op het bordje va Trump schuiven. Maar dat vind ik toch net iets te veel eer voor m.
Wat mij betreft is het wachten op het moment dat men gaat inzien dat het middel wat we nu toepassen erger gaat zijn dan de kwaal. En nogmaals, iedereen die doodgaat is er wat mij betreft 1 te veel. En blijft nog steeds even verschrikkelijk als voor dit virus. Maar op moment helpen we de economie in een razend snel tempo naar de verdommenis. Dan is het fijn dat we een paar oudere, ziekere mensen een paar extra maanden te leven hebben gegeven. Maar ten koste van wat? Mijn ouders, allebei dik in de 70. Mankeren vrijwel niks. Mn moeder heeft suiker. Geen idee hoe ze er aan komt, het mensje weegt amper 60 kilo. Hebben allebei al gezegd. Ik wil niet naar een IC. Dan is het mooi geweest. Zeker als ik hoor hoe je daar eventueel weer vanaf komt.
We kunnen nu eenmaal niet alles voorkomen. Elke dag gaan er 30.000 kinderen doet omdat ze niks te eten hebben. Hoor ik niemand over. Twee jaar gelden zijn er bijna 10.000 mensen overleden aan de griep. Hoor ik niemand over. Begin deze eeuw hadden we de varkensgriep, 1,7 miljard mensen besmet. Kan me niet heugen dat er 1 winkel eerder is dichtgegaan of dat er 1 vliegtuig aan de grond is gebleven.
Nogmaals, het is wachten op het inzicht dat het middel erger is dan de kwaal. Dan kunnen we weer naar een "nieuw" normaal toe. Maar ik heb het idee dat dit nog even gaat duren. Tot die tijd, gaan we nergens heen...
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Ben ik het volkomen mee eens, maar idd andere discussieNogmaals, het is wachten op het inzicht dat het middel erger is dan de kwaal. Dan kunnen we weer naar een "nieuw" normaal toe. Maar ik heb het idee dat dit nog even gaat duren. Tot die tijd, gaan we nergens heen...
Vacuum? Ach, dan kan er ook niemand ziek worden heAlmere vak V schreef: Dan weet ik niet wat men er van gaat vinden om een uurtje of 10 met een paar honderd man in een vacuüm getrokken buis te gaan zitten met een gesloten luchtsysteem.

Maar vliegtuigen hebben nu juist een luchtverversingssysteem zoals je dat vrijwel nergens anders aantreft, waarbij de hele cabinelucht zo'n beetje elke drie minuten ververst wordt. Een deel van de lucht wordt in moderne toestellen inderdaad gerecycled, maar dat gaat dan wel continu door HEPA filters, precies zoals die ook in ziekenhuizen gebruikt worden. Dus niets mis met zo'n buis.
- Almere vak V
- Amerika-expert
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bang om te vliegen ben ik niet, bang dat we voorlopig niet meer mogen vliegen ben ik wel!
Dat zal waarschijnlijk een reactie van je lichaam zijn op de over het algemeen wat drogere lucht en niet veroorzaakt worden door een virus. Je hebt ook veel mensen die dat in gekoelde ruimtes heel snel krijgen, je hoort ook heel vaak mensen zeggen dat ze van airco's verkouden worden. Dat is dus dat effect.Almere vak V schreef: ↑16 apr 2020, 11:43Toch kom ik er 9 van de 10 keer, vrijwel altijd op de terugweg overigens, snotverkouden uit.
Als de travelban voor Europeanen zou worden opgeheven denk ik dat Nederland Amerika meteen code oranje (misschien wel rood) geeft (zie het USA-kaartje op https://www.nytimes.com/interactive/202 ... -maps.html). Al was het alleen maar omdat Blok zich dan niet hoeft druk te maken over jouw repatriëring.
Dat kon je voorzien en moet je dan zelf verzekeren dus als je gaat, hou dan heel goed de voorwaarden van je reisverzekering in de gaten. Zelf zou ik vooraf een schriftelijke verklaring van de verzekering willen hebben dat ik voor alle gevolgen van Corona verzekerd ben.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Luisteren naar onze eigen overheid, de grootste grap die ik tot dusver gehoord heb.Inges schreef: ↑16 apr 2020, 09:18Dat is niet omdat het weer veilig is om te reizen hoor. Dat is:
1. Om de economie weer te laten draaien zodat hij geld verdiend (en zijn vriendjes)
2. Zijn eigen huid te redden en de gouverneurs de schuld te kunnen geven van de economische crisis
3. Ervoor te zorgen dat hij herkozen gaat worden
4. Hij weigert naar experts te luisteren omdat hij vindt dat hij het zelf allemaal zo goed weet
5. Alle bovenstaande
Ik zou ten alle tijden luisteren naar het advies van onze eigen overheid. Dat lijkt mij een veiligere optie. Als die aangeven dat het onverstandig is om in de zomer veilig te reizen zou ik dat toch als veilig advies ervaren en niet wat Amerika zegt dat weer mag want die hebben een ander belang (blijkbaar) dan de veiligheid van de mensen.
Ik kijk met verbazing en verdriet naar alles wat er gebeurd in mijn favoriete vakantieland. Ik heb er goede vrienden (bijna familie) wonen en die hebben niets nu een sociaal vangnet ontbreekt. Het is hartverscheurend. (ja ik help ze)
Nee, des te eerder Trump gaat afschalen des te beter. Eindelijk iemand die het begrijpt.
-
- Amerikakenner
Ik heb mijn refund juist aangevraagd via airfrance.us (waar ik ook geboekt heb)
Via messenger heb ik een link doorgekregen die ik moest invullen. Benieuwd of het zo in orde gaat komen en op welke termijn.
Via messenger heb ik een link doorgekregen die ik moest invullen. Benieuwd of het zo in orde gaat komen en op welke termijn.
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Als je dit nou eens bovenaan had geschreven, had ik de me de moeite kunnen besparen om de rest te lezen.
Weet je wat het waarschijnlijk is....Trump zegt wat jij hoopt.....valkuil is dan dat je er in gaat geloven dat dat de juiste oplossing is.
Ps: was hij niet die zei dat het slechts een "griepje" was en dat Amerika met Pasen weer volop zou draaien ???
-
- Amerika-ontdekker
roelb schreef: ↑16 apr 2020, 11:53Dat zal waarschijnlijk een reactie van je lichaam zijn op de over het algemeen wat drogere lucht en niet veroorzaakt worden door een virus. Je hebt ook veel mensen die dat in gekoelde ruimtes heel snel krijgen, je hoort ook heel vaak mensen zeggen dat ze van airco's verkouden worden. Dat is dus dat effect.Almere vak V schreef: ↑16 apr 2020, 11:43
Toch kom ik er 9 van de 10 keer, vrijwel altijd op de terugweg overigens, snotverkouden uit.
Inderdaad, van airco's wordt je niet verkouden

-
- Amerika-ontdekker
Gelukkig was mijn post maar 2 regelsHennyCox schreef: ↑16 apr 2020, 12:23Als je dit nou eens bovenaan had geschreven, had ik de me de moeite kunnen besparen om de rest te lezen.
Weet je wat het waarschijnlijk is....Trump zegt wat jij hoopt.....valkuil is dan dat je er in gaat geloven dat dat de juiste oplossing is.
Ps: was hij niet die zei dat het slechts een "griepje" was en dat Amerika met Pasen weer volop zou draaien ???

Tja, zei de Nederlandse overheid niet dat het virus niet hier zou komen? (om er ook maar even subtiel een draai aan te geven)
Dat met Pasen weer draaien was overigens een wens, geen belofte. Anders zie ik graag de persco waarin die dat belooft (niet geïnsinueerd) heeft.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 7769 Weergaves
-
Laatste bericht door Amarens