Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door ClaireVHaut »

Big Al schreef:
23 mar 2022, 18:06
ClaireVHaut schreef:
23 mar 2022, 00:38
Ik gebruik watsapp en polarsteps. Soms plaats ik wat op instagram en dat is het wel . Natuurlijk zoeken we zo nu en dan wat op, tripadvisor etc. We zien wel even wat er is
Met foto's zal het vrij snel gaan. Video's nog vele malen sneller.
dat doe ik niet oop 4G hoor, maar via WiFi.We zitten dit keer in hotels, dat maakt het stuk makkelijker om in de avond even polarsteps bij te werken
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
BiaAlly
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door BiaAlly »

Vraagje; heeft iemand hier wel eens mee gewerkt? https://www.usasim.net/

Ik zag dit net via een andere website en het lijkt wel aantrekkelijk.
stevenVB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door stevenVB »

BiaAlly schreef:
25 mar 2022, 12:48
Vraagje; heeft iemand hier wel eens mee gewerkt? https://www.usasim.net/

Ik zag dit net via een andere website en het lijkt wel aantrekkelijk.
Goed om even te checken mocht je voor hen kiezen.
Ze geven aan dat je onbeperkt mbs hebt "De bundel Blue bevat onbeperkte data. Data is aan 4G snelheid, wanneer je over je databundel gaat wordt de snelheid beperkt tot 128 Kbps"

De vraag is dus hoe groot is de databundel daadwerkelijk. 128 kbps ga je echt merken. Dan kan je beter een esim nemen (mits telefoon dat ondersteund.)
rick76
Amerika-ontdekker

Bericht door rick76 »

Ik heb vorige week contact gehad met usasim. Ik gaf aan dat ik een reis door West Amerika ging maken en welke provider het beste bereik had. Ook een vraag gesteld over hotspot. Red heeft volgens de site 20 gb aan hotspot. Bij blue zou een iphone niet compatible zijn.

Binnen 2 dagen had ik de sim in huis. Mijn zoon gaat zelf voor data 20 gb esim van Airalo. Kost met korting iets van 17 euro.

Hieronder het antwoord van usasim.

1. Het zijn allebei top netwerken en elk heeft zijn gaten in coverage, ik kan daarom niet echt advies geven.
2. Indien hotspot belangerijk is dat zou ik toch t-mobile (Gold/Red) aanraden, met ATT (BLUE) heb ik relatief veel klachten gehad.
3. Hierbij de link
https://www.t-mobile.com/resources/bring-your-ownphone#
imeiextender

Met vriendelijke groeten,
Best regards,

Elie
www.usasim.net
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Voordeel van T-Mobile is dat ze fysieke winkels hebben waar je met je telefoon/tablet naar binnen kan lopen en ze de sim ter plekke kunnen activeren.
19 States so far...
Marcel5050
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Marcel5050 »

Sorry voor late reactie,
Bij aankomst in USA kreeg ik sms met tarieven en data is 10 euro per MB.Daar zit je dus snel aan.
Mijn Ariellikaart werkte de dag nadien op 8 maart en kreeg sms your service ended op 22 maart en inderdaad op 22 maart niets meer.Dus 2 weken in plaats van 30 dagen.
Ben naar Walmart gegaan om 45 dollar unlimited Data,Talk.30 dagen,Eerste 25 GB high speed,Zitten drie simkaarten in,een van AT&T,een van T Mobile en een van Verizon.Door verkoper T mobile geplaatst en geactiveerd op5 min.Dus volgende keer geen Arielli mee maar recht naar Walmart.
Marcel5050
Amerikakenner

Bushmaster schreef:
22 mar 2022, 15:27
@Big Al vrij standaard voor de drie grote Nederlandse providers (KPN T-mobile Vodafone),
ze willen je alle drie graag een "buiten Europa bundel" laten aanschaffen, daarmee wordt het iets vriendelijker geprijsd.
Regel je niets, dan is het bij alle drie €2,50 per MB
Is dan spotgoedkoop vergeleken met Belgie,10 euro per MB.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Marcel5050 schreef:
26 mar 2022, 02:45
Bij aankomst in USA kreeg ik sms met tarieven en data is 10 euro per MB.Daar zit je dus snel aan.
Mijn Ariellikaart werkte de dag nadien op 8 maart en kreeg sms your service ended op 22 maart en inderdaad op 22 maart niets meer.Dus 2 weken in plaats van 30 dagen.
Dan is het te verklaren waarom je zo snel aan je max. zat qua roaming. Mag je nog blij zijn dat het na 30 sec. al stopgezet werd. :wink:

Dat is dus de 2e van wie ik hoor dat de Arieli-kaart niet naar behoren werkt. Hoorde er altijd positieve verhalen over maar dit schiet dus niet op.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door habbekuk »

Voorheen ook altijd Arieli naar tevredenheid gebruikt.
Vrienden stuur ik daar ook naartoe zal hier ook even mee opletten.

Nu heb ik van T-mobile een NL-EU-USA pakket ben benieuwd of dat goed werkt in de USA.
RudgerV
Amerika-newbie

Bericht door RudgerV »

Zijn er hier ook reizigers die ervaringen hebben met Lycamobile USA aan de west-kust?
Ik heb niet een al te grote bundel nodig en qua prijs lijkt mij Lycamobile niet verkeerd.
Volgens de website worden onze telefoons (4 personen) ondersteund en maken ze gebruik van het netwerk van T mobile.
TomDV
Amerika-ontdekker

Bericht door TomDV »

Via welke Nl of Be website kan je het beste een prepaidsim kaart kopen?
Ik zie een heel ruim aanbod, maar welke geeft de beste service?
Ik zou willen gaan voor een AT&T sim omdat deze beste dekking lijkt te hebben
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Op blz 81 van dit topic staat een review van Frasi over een kaart die je via ebay kunt kopen voor het netwerk van AT&T. Binnen enkele dagen heb je het kaartje binnen. Het kaartje wordt verzonden vanuit UK.
Richard033
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Richard033 »

Ik heb 2 kaartjes via Amazon aangeschaft.

travSIM Prepaid SIM-Kaart VS, Canada & Mexico - 50 GB VS, 5 GB Canada & Mexico Mobiele Data - Nationale Gesprekken en Berichten voor 15 Dagen
Merk: travSIM

Ik heb met deze geen ervaring dus we gaan het beleven bij aankomst, voorheen steeds Arieli gebruikt, maar die schermen met een leuke prijs. Ben je bij het afrekenen is het ineens duurden :cry:

En anders wordt het gewoon een een kaart bij de Wallmart.
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

@Richard033 we hebben in 2019 ook een simkaart van travSIM gebruikt. Werkte perfect :thumbup:
In april reizen we met een andere kaart, was goedkoper dan travSIM: $24 (USA 30DAY 3000MINs UNLIMITED DATA United States AT&T Prepaid Travel SIM 8GB4G) We gaan het meemaken, en anders ook maar een ritje naar Walmart :wink: .
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
paul-s83
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door paul-s83 »

@Elendan In jouw geval is Unlimited tot 8gb tegen de normale snelheid, en daarna tegen een snelheid waar nauwelijks mee te internetten valt toch?

Ik heb dat soort kaartjes ook gezien, maar na een bepaalde limiet val je terug op 128 kbps ofzo.
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

@paul-s83 Waarschijnlijk gebruik ik de 8GB niet eens, dus voor mij geen probleem.
En volgens mij valt dat terugvallen in snelheid wel mee en heeft bijna ieder e simkaart hetzelfde 'euvel'. Een ander forumlid heeft deze kaart al een keer gebruikt.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
BiaAlly
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door BiaAlly »

En die kaart kan ook gewoon in elke simlockvrije telefoon?
Marcel5050
Amerikakenner

habbekuk schreef:
26 mar 2022, 07:11
Voorheen ook altijd Arieli naar tevredenheid gebruikt.
Vrienden stuur ik daar ook naartoe zal hier ook even mee opletten.

Nu heb ik van T-mobile een NL-EU-USA pakket ben benieuwd of dat goed werkt in de USA.
Dat mijn kaart bij aankomst niet direkt werkte kan ik nog ergens begrijpen.Dat ik direkt bericht krijg dat de kaart op 21/3 stopt tewijl ze op 7/3 in tel.gestopt is noem ik bedrog.Moest hierdoor nog een kaart kopen in USA van 45 dollar + taks.Heb hierover een mail gestuurd maar natuurlijk geen reactie.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Iemand ervaring met deze :
https://www.amazon.nl/Prepaid-simkaart- ... W9Y0&psc=1

Reviews om amazon zijn op zich wel prima en gezien ik toch (lang verhaal) zelf een kaartje erbij wil aanschaffen lijkt me dit nog een ok optie.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer