Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gast

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Gast »

paul-s83 schreef:
14 apr 2022, 04:19

Waarom niet een e-sim via https://www.airalo.com/? Dubbel zoveel GB voor 2/3e van de prijs. Als je tegoed toch op is binnen de tijd dan koop je eenvoudig weer wat GB’s bij. En geen gezeur met activatie van je simkaart via een derde partij, en hopen dat alles op tijd binnen is, en niet afhankelijk van 1 provider etc.

Tenzij je een simkaart wilt hebben waarmee je goedkoop kan bellen, of een telefoon hebt uit het jaar kruik snap ik niet dat men anno 2022 nog moeilijk lopen te doen om een fysieke simkaart te bemachtigen..
Je kunt in een telefoon maar 1 eSim tegelijkertijd actief hebben, en laat dat nou mijn NL nummer zijn. Juist met het oog op flexibiliteit gebruik ik in Amerika het liefst een fysieke Sim. Overal verkrijgbaar en gelijk te gebruiken. En met dat gezeur van activeren via een derde partij? Niet herkenbaar. Als je kaart niet werkt kun je het ter plekke oplossen en hoef je niet het gezeur te hebben van een partij waar je weer war naar toe moet sturen om gecrediteerd te krijgen. Je loopt gewoon een AT&T winkel binnen en je wordt gelijk geholpen. Daar heb ik geen Sim van een derde partij zoals airalo voor nodig. Over omslachtig gesproken… :thumbup:
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Blij dat iedereen zijn ervaring hier post met een E-Sim of juist niet.
De een vindt het omslachtig om een esim te activeren en de ander vindt het onzin om eerst een winkel te zoeken en dan een fysieke te halen.

Misschien leuk om vanaf hier je voordelen die je met jouw keuze hebt delen ipv te verdedigen of fysiek beter is dan esim of andersom. Die strijd wint niemand gezien beide prima is en beide nogal meningsafhankelijk ;)

wat ik tot nu toe voorbij zie komen :

E-Sim = Airalo (met kortingscode TRY30 nog extra discount of WELCOME30) krijg je 1,3,5 of 10 GB op AT&T/T-Mobile netwerk. werkt volgens de meeste prima en kun je activeren via de App van Airalo.

Fysiek kun je vooruit bestellen bij Amazon, https://www.powersimshop.de/sim-karten/ ... gb-4g-lte/, of in de lokale winkels halen, er zijn ook andere sites maar die zijn alleen maar duurder voor dezelfde dienst. Hou rekening met verzendtijden en dat dit iets duurder is.

Fysiek in de US : Gewoon naar de Walmart, Target, etc. , je kort laten adviseren en een keuze maken uit de verschillende opties die er worden geboden.

Of helemaal niks en alleen wifi van het hotel/airport gebruiken (en ja, dan komt de VPN discussie er ook bij).

En nu eens kijken wat jullie ervaringen zijn met de verschillende opties zonder elkaar proberen te overtuigen wie gelijk heeft :lol:
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
paul-s83
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door paul-s83 »

Mooie post @nwolf, mag wat mij betreft wel in de openingspost van deze thread worden opgenomen.

Mijn ervaring met Airalo is erg positief:

- Heb prima dekking hier in Florida via AT&t/ t-Mobile / Verizon.

- Af en toe de verbinding delen via Hotspot werkt ook zonder problemen.

- De App geeft real-time weer hoe het staat met je tegoed in dagen en GB. Heb eenmaal tegoed bijgekocht en dat werd netjes gestapeld op het nog resterende tegoed.

S avonds in het hotel, of in een restaurant e.g. maak ik gebruik van de beschikbare wifi. Uiteraard wel met een fatsoenlijke VPN (Surfshark) ertussen 👍🏻.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

nwolf schreef:
15 apr 2022, 20:08
Fysiek in de US : Gewoon naar de Walmart, Target, etc. , je kort laten adviseren en een keuze maken uit de verschillende opties die er worden geboden.
Of zorgen dat je reeds een simkaart + dataplan in je bezit hebt. :wink:

Ik heb via een familielid, die recent naar Amerika is geweest, alvast een simkaart en dataplan van AT&T in huis. Hoef ik straks niet eerst naar een Walmart/Target. 8)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

paul-s83 schreef:
16 apr 2022, 03:51

S avonds in het hotel, of in een restaurant e.g. maak ik gebruik van de beschikbare wifi. Uiteraard wel met een fatsoenlijke VPN (Surfshark) ertussen 👍🏻.

VPN is inderdaad wel verstandig :thumbup:

Ik heb zelf thuis een Asus router die Instant Guard ondersteund en met 1 klik ben je buiten huis verbonden met je eigen router thuis voor een veilige VPN verbinding. Geen idee welke modellen Instant Gard ondersteunt(:D) , maar is dus verrekte handig met publieke wifi's.
Laatst gewijzigd door Resetovic op 17 apr 2022, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Coyote schreef:
16 apr 2022, 07:57
Of zorgen dat je reeds een simkaart + dataplan in je bezit hebt. :wink:
Dat vind ik hetzelfde als vooraf ergens bestellen zodat je hem in je bezit hebt voor de reis :mrgreen: ! Wat vind jij het voordeel van simkaart van AT&T via Walmart / Target ? Is dat goedkoper dan vooraf bestellen ? Of werkt dat volgens jou beter ?
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

Volgens mij is vrij gebruik van Hotspot data vooral een issue.....

Ik heb een Huawei Mifi router liggen en wil dit gebruiken, als ik het goed heb zijn data prepaid kaarten bij een Walmart in mijn geval geschikter en goedkoper.
Verder heb ik het idee dat travel sims niet 100% werkt/dekking heeft, zeg maar het idee zoals met een Nederlandse abonnement en Roaming buiten Nederland wat toch wel zwak is in bepaalde gebieden qua bereik/functionaliteit?
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Volgens mij is dat laatste niet zo; je koopt gewoon een kaartje met AT&T of T-Mobile, alleen in dit geval bv via Lyca of andere tussenprovider. Maar in de US zit je gewoon op dat AT&T of T-Mobile, en die zijn allebei helemaal prima. Je zal misschien ergens eens iets beter bereik hebben met de een of de ander, je leest wel eens dat je aan de Westkust wat beter bereik met AT&T zou hebben. Ik heb gewoon zakelijk abonnement, en die kiest dus 1 van beide, maar het maakt voor zover ik heb kunnen merken, allemaal niet zoveel uit (mijn vrouw had Lyca kaartje met T-Mobile via Amazon).

En is het echt goedkoper bij de Walmart ? Ik zie redelijk vergelijkbare prijzen allemaal. Daarom zou ik persoonlijk liever vooraf kopen zodat ik het in huis heb, en ik in het vliegtuig al kaartje kan omwisselen zodat ik gelijk online ben. Tenminste, voor mijn vrouw dan, ik heb gewoon overal data door mijn werk :)
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

MattRob schreef:
17 apr 2022, 13:10
Wat vind jij het voordeel van simkaart van AT&T via Walmart / Target ? Is dat goedkoper dan vooraf bestellen ? Of werkt dat volgens jou beter ?
Persoonlijk heb ik goede ervaringen met een simkaart van AT&T die ik via Walmart/Target kocht. Het is niet persé goedkoper dan vooraf bestellen.

Toch betaal ik liever iets meer voor een product rechtstreeks uit Amerika dan via via online bestellen. Wellicht zijn het uitzonderingen maar ik ken toch alweer 2 recente verhalen dat de Arieli sim-kaart niet goed werkte (verhaal hier op het forum en mijn familielid). Nee, dan liever zoals ik het nu al enkele jaren doe en verzekerd ben van de werking ervan. Voor het geld hoef je het ook niet te laten. Kost mij $ 45 - $ 55. Daar wil ik geen drukte om hebben. 8)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Het is en blijft smaak, ik ga die Esim straks proberen via Airalo voor dat kleine beetje geld.
Zoveel gebruik ik mijn telefoon niet als ik op vakantie ben en spotify playlist doe ik wel als ik in het hotel ben ;)

Verder maak ik me niet zo heel erg druk over de WIFI in de parken om dan weer via VPN te gaan lopen kloten. ja ben ITr maar weet ook aan welke vereisten een publiek netwerk in zo'n park moet voldoen en dat is echt niet Open Open ;)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
paul-s83
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door paul-s83 »

@nwolf Waarom in het het hotel met je Spotify lijst aan de gang gaan? Gewoon in Nederland al zoveel mogelijk downloaden voor offline gebruik :)
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Ik moet wel in de US Mood komen voor een playlist :lol:
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Coyote schreef:
17 apr 2022, 16:24
Persoonlijk heb ik goede ervaringen met een simkaart van AT&T die ik via Walmart/Target kocht. Het is niet persé goedkoper dan vooraf bestellen.
Helder Roland. Gewoon persoonlijk dus ;-) ! Ik heb in al die (vele) jaren nog nooit problemen gehad met vooraf gekocht kaartje via Amazon (in mijn geval), dus voor mij geldt hetzelfde als voor jou eigenlijk. Ik houd vast aan waar ik al die tijd goede ervaringen mee heb gehad. En dat is natuurlijk helemaal prima !
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Persoonlijk vind ik het wel makkelijk om de e sim of fysieke sim alvast in je bezit te hebben. Boodschappen doen moet je toch, maar om nou nog een kwartier opzoek te moeten naar een simkaart, na een lange reis.. heb daar niet zoveel zin in :thumbup: Was daarom altijd blij met het arieli kaartje, maar hoor daar inderdaad wisselende verhalen over.

Heb airalo al even getest, in Europa weliswaar, werkte goed. Handig om je eigen nummer (wat mij bij nog een fysieke sim is) er naast te kunnen hebben. Goedkoper, en handiger voor als je meerdere bestemmingen buiten de EU bezoekt, zoals wij. Daar kan ik airalo ook voor gebruiken en heeft meegespeeld in mijn keuze.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Nee, dat vind ik dus ook. Maar dat zegt Roland ook hoor, hij zorgt gewoon dat hij zo'n Walmart kaartje al in bezit heeft in NL. En ik heb persoonlijk veel goede ervaringen met Lyca (via Amazon), dus die heb ik gewoon weer besteld.
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

gisteren de VPN maar opgezet via mijn NAS na veel advies hier dus dat is ook weer geregeld voor de vakantie, nog 3 dagen :)
ClaireVHaut
Amerikakenner

Bericht door ClaireVHaut »

wij kochten bij Walmart een sim kaart van hun eigen merk. 25 gb internet. Sim card erin, instructies volgen en binnen 5 minuten werkte alles. Ik heb een Esim van KPN en die heb ik gewoon uitgezet en de VS sim als primair nummer laten gelden. WAtsapp werkt gewoon met je NL nummer.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

De kaartjes van Amazon hoef je alleen maar in je mobiel te doen, niets aanmelden of whatever, ze doen het gelijk (en je WhatsApp blijft het ook gewoon doen). Je moet wel van te voren email sturen om te activeren, met simkaartnummer. That's it. Ook heel relaxed.
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Die E-sim van Airalo is echt geweldig handig. Thuis geïnstalleerd en hier aangezet en werkte gelijk perfect. Ook hotspot aanmaken is zo gepiept dus we zitten met hele gezin voor een paar euro online. Aanrader!
Met TRY30 of WELCOME30 30% korting en via Eric’s New York met 3 dollar korting dacht ik.
OSMDonald
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door OSMDonald »

Mensen pas a.u.b. op met Arieli Mobile. Vroeger schijnbaar een goede naam, maar na Covid lijken ze alleen nog maar de boel op te lichten. Afgelopen jaar zijn de reviews vrijwel allemaal slecht. Een paar maanden terug heb ik een simkaart besteld en ontvangen, maar deze is leeg. Er zit dus geen abonnement op! Arieli dient deze te activeren, maar dat doen ze gewoon niet. Zit nu in de USA en dat wordt dus een nieuwe kaart kopen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee :!:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer