Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor reizen met kinderen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Tips voor reizen met kinderen

Bericht door Inge »

Wat betreft rijk rekenen met tijd, vond ik dat zowieso wat "tegenvallen". Het lijkt heel veel, 5 weken. Maar met zo'n kleintje hadden we voor haar, maar zeker ook voor ons zelf nog meer rustmomenten nodig dan we vooraf hadden ingeschat. Wat uiteindelijk niet erg is en die tijd hebben we dan ook genomen. Maar we hebben dus wel een stuk minder gedaan dan ik vooraf had ingeschat; wel veel bekeken, maar veel minder gewandeld bijvoorbeeld. Gelukkig konden we flexibel zijn, doordat we alleen de eerste paar weken gereserveerd hadden.

Wat betreft de slide-out: wij hadden de 28ft (?) van Road Bear. Daar zat ook een slide-out in. Heerlijk die ruimte. Al zou ik een eventuele volgende keer toch ook de kleinere 25 ft (zonder slideout) overwegen. Lijkt me onderweg wat prettiger rijden. Wij dachten vaak pas een paar uur na aankomst eraan de slide-out uit te schuiven... :P
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door RuudB »

Ik wilde mijn stoelen vastleggen (KLM/Air France), maar ik krijg de melding dat plaatsen worden toegewezen bij de check-in ivm het reizen met een baby/infant: 'Your booking file contains at least one infant. Your seats will be assigned at check in'

Nu heb ik met boeken wel plaatsen voor de vlucht (CDG-SEA) vast kunnen leggen en die staan op confirmed. Voor de terugweg staat alleen die van mij op confirmed, maar door een ander vliegtuigtype (A340 ipv A330) zit ik op een plaats waar ik niet wil. We willen een bulkhead plaats ookal past onze kleine niet meer in een bassinet in het vliegtuig. Doordat zij geen eigen stoel heeft hopen we wat meer vrijheid bij de bulkhead plaatsen te hebben.

Heeft iemand ervaring hiermee of weet iemand waarom dit is? Ik wil nog wel even bellen met het servicecentrum van KLM omdat ik graag m'n stoelen wil vastleggen voor onze vlucht AMS-CDG ivm korte overstap (voorin het vliegtuig dus). En hopelijk krijgen we wel een bulkhead of bassinet plaats voor de lange vlucht(en).

En weet iemand of onze kleinste van anderhalf ook een (kinder)maaltijd krijgt? Zij is bijna twee en lust ook wel een kipnugget of iets dergelijks.
Afbeelding
MJM
Amerika-ontdekker

Bericht door MJM »

Onze ervaring (bij navraag bij KLM; want we moeten nog vertrekken) is dat de bulkhead plaatsen niet te reserveren zijn; deze worden bij de gate toegewezen aan de gezinnen met kleine kinderen. Je hebt dus kans dat als er een gezin is met een kleintje die wél in een bassinet past, deze de stoelen krijgen toegewezen.

Wij vliegen aankomende zondag met z'n 4-en, 2 volwassenen en 2 kinderen (anderhalf en net 4). We hebben voor de jongste wel een eigen stoel gekocht, dan hebben we meer ruimte. En we hebben 'gewoon' een rij gereserveerd (hadden geen zin in afwachten of het allemaal wel of niet zou lukken met family row/bulk head).

Kindermaaltijden zijn ook gereserveerd (maar dat moet je wel zelf aangeven, anders komt het niet door). Als ik jou was zou ik voor de kindermaaltijd persoonlijk contact opnemen met je reisburo of rechstreeks met de airline (afh. van hoe je geboekt hebt) om het vast te leggen.
Reisverslag van onze reis door Zuidwest USA, juni 2010 van San Francisco naar Salt Lake City: http://mamarije.blogspot.com/p/blog.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ik weet het niet. Wij hadden voor onze dochter ook een eigen stoel met kindermaaltijd gereserveerd (maar zij was ook al 2 geweest).
De mensen op de stoelen naast ons in het midden, hadden een kindje dat wat jonger was en geen stoel voor hem gereserveerd. Dat jongetje kreeg geen maaltijd.
Ze hadden zelf een potje meegenomen voor hem; wij overigens ook, want je weet maar nooit of ze het lust. Ze kreeg toen mac & cheese.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Met de family row is het inderdaad maar afwachten.

Heenweg zaten we met ze 4e op 1 rij en Mika kon van schoot naar schoot klimmen en voor ons spelen met zijn auto's. Op de terugweg konden we dat niet omdat er nog een kindje op de rij mocht zitten. Bleek een meisje van zeker 8/0 jaar te zijn met haar moeder. Dus waarom die persé op de family row wilde??

Wij vlogen met Hemelvaart met een Fokker 70. 2 stoelen rechts en 3 stoelen links. Wij hadden dus de 3 stoelen links gekozen. Mika een eigen stoel en Coco (5 maanden) bij ons op schoot. Maar dat mocht niet want daar waren geen zuurstofmaskers genoeg. Wat hadden ze gedaan........
Vriendlief met 2 kids aan de rechterkant (dus 2 stoelen)ivm de zuurstofmaskers. Hij had dus de hele vlucht zijn handen vol. Baby op schoot en Mika naast zich. Ik mocht Coco niet op schoot nemen want ik zat aan de andere kant van het gangpaadje en dus zonder extra zuurstofmasker. 'Als er iets zou gebeuren dan zou ze geen zuurstofmasker hebben. Eigen risico mevrouw'. n

Hoe dom kunnen ze zijn? Als ze mij nu ook aan de rechterkant hadden gezet hadden we Coco kunen afwisselen.

Ze presteerden het op de terugweg overigens hetzelfde te doen............... En we mochten vanaf Toulouse ook de wandelwagen niet mee nemen tot aan de gate..........raar volk die Fransen. :lol:
David Nuyttens
Amerika-ontdekker

Bericht door David Nuyttens »

Hallo,

Eind juli trekken we richting ZW-Amerika voor een rondreis van 3 weken met een camper (Cruise America) samen met ons dochtertje Nore (op dat moment 1 jaar). Probleem is dat Cruise America geen autostoelen verhuurd. Daarnaast stellen we ons ook de vraag wat we het best meenemen op de luchthaven/vliegtuig om Nore te verplaatsen en te laten slapen. Wij hebben voor haar geen extra stoel op het vliegtuig.

Een paar mogelijkheden voor de autostoel lijken me:
- haar autostoel van hier meenemen maar die is groot, zwaar en ook duur. Bovendien weet ik niet of die past op het Amerikaans systeem van veiligheidsgordels (dit is blijkbaar anders dan hier)
- Ter plaatse (San Francisco) een exemplaar kopen. Blijkbaar zijn ze relatief goedkoop in de Walmart (iemand ervaring)? Wat doen we echter op het einde van de reis: meenemen naar huis (kunnen ze hier gebruikt worden) of ter plaatse achterlaten/verkopen?
- Momenteel kan Nore nog in haar maxi-cosy maar ik vrees dat die tegen dan vrij klein wordt. Daarentegen zou dit een gemakkelijke oplossing zijn voor zowel het vliegtuig als de camper. In de maxi-cosy is het voor haar wel niet zo leuk zitten wegens weinig zicht.

Op het vliegtuig denken we eraan om ofwel een kleine plooibuggy mee te nemen of een grote buggy met maxi cosy. Maar waar leggen we Nore te slapen? De ganse vlucht op onze schoot? Iemand ervaring met de baby travel verzorgingstas die je tot 'wiegje' kunt omvormen?

Een draagrugzak gaat sowieso mee!

Alle nuttige info is van harte welkom.

Groetjes en bedankt,
David
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Voor zover ik weet zijn de autogordels hier hetzelfde als in Nederland/Belgie. Onze Duitse Romer King kon gewoon in onze Amerikaanse auto. Het enige verschil is volgens mij het Latch systeem maar dat is extra.

Autostoeltje bij de Wal Mart ofzo kopen is inderdaad niet duur als je iets simpels wil en mee naar Europa nemen is volgens mij geen enkel probleem. Geen ervaring mee omdat onze autostoeltjes altijd bij grandma en grandpa achterbleven.

Je kan je eigen autostoel meenemen maar als je geen stoel hebt voor je kind moet je stoel in het ruim en de kans op beschadiging is erg groot. Zelfde met kinderwagens enzo. Wij hebben een paar keer een buggy totall loss terug gekregen. Via Marktplaats ofzo een goedkope tweedehands kopen is wel zo handig. Of hier kopen maar hou er rekening mee dat de goedkope buggy's van de Wal Mart veel lager zijn dan normale. Je voelt je alsof je achter een poppenwagentje loopt.

En ja, je kind zal waarschijnlijk de hele reis op schoot moeten. Tenzij je geluk hebt en er een extra stoel beschikbaar is. Opvouwbare wiegjes kan je niet gebruiken als je geen stoel hebt omdat er geen ruimte voor is.
David Nuyttens
Amerika-ontdekker

Wij zitten sowieso op de 'family' row met wat meer beenruimte. Kan hier bijvoorbeeld een maxi cosy staan tussen onze benen (eventueel een reiswiegje)? Zou je aanraden om met een maxi cosy te rijden ook al is die wat op z'n kleinst?

Merci, David
renellen2
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door renellen2 »

Je dochter is toch 1 jaar..... dan zou ik denk geen maxi cosi meer gebruiken... dat wordt allemaal wel erg krap..... Jaydin was met 9 maanden echt te lang voor de mc.
Gewoon een autostoel bij de walmart kopen of eentje meenemen........
Sommige maatschappijen hebben zon apart hangbedje voor de family row maar het kan zijn dat ze daar te groot voor is maar dat zou je na kunnen vragen.

Veel plezier in ieder geval.
Het is heel leuk om met een klein kindje door amerika te reizen.

groet
ellen
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Bij de family row is denk ik niet echt ruimte om een cosi kwijt te kunnen of zo. Moet je je afvragen of ze daar ook blij mee zijn.
Wij hebben Mika op de grond laten slapen in zijn eigen slaapzak, eigen tutjes en beesten en dat ging super. Niet dat er ze blij mee waren :oops: ´het is wel eigen risico hoor mevrouw´.

Zit je met bijv 4 familieleden of bekenden op de family row dan geeft dat wat meer gemak dan dat je bijv met ze tweetjes zit en er een ander stel naast zit.

Wij hadden voor Mika ook geen stoel vorig jaar, maar ik had wel CARES besteld in USA. Op de terugweg hadden we mazzel en kreeg hij een eigen stoel en konden we hem in deze gordel vast zetten. :thumbup:

Voor het wel of niet passen in de maxi cosi. Als de oortjes van je kindje nog maar ruim in de cosi blijven dan is het goed. (randje hoofdje is dus niet zo erg) Maar zodra de oortjes er bovenuit gaan piepen moet je overstappen op een autostoeltje.

Over autostoeltjes gesproken....... Bij degene die we in USA huurden (Evenflo) had je ook een gesp op de borst om de gordels die over de schouders lopen bij elkaar te houden. Dat vind ik heel fijn.
Bij de Romer King die ik thuis heb, heb je dat niet. En die kleine mierkont die piept er elke x tussenuit. Dan hangen ze weer net over zijn schouders. Hoe strak ik ook trek (en ik trek echt wel hard!!! :mrgreen: ) :mrgreen:
Meer ervaringen hiermee??
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Het was toch zo dat het hoofdje niet boven de bovenrand mocht komen bij een maxi cosi? Anders wordt het hoofdje niet meer volledig beschermd bij een ongeluk. Wij zijn volledig van onze maxi cosi afgestapt nadat onze zoon iets over een jaar was. Hij was toen 79cm (hij is wel redelijk mager). De maxi cosi ging nog wel, maar hij probeerde zich constant recht te trekken om rond te kijken.

In zijn nieuwe stoel, een Tobi, gaat het ook goed. De riempjes blijven netjes op zijn plek, en hij slaapt nog steeds heel gemakkelijk in de auto.

Een kindje mag eigenlijk trouwens maar max 2 uur per dag in een maxi cosi zitten (slecht voor hun rugje).
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

De meningen zijn daar nogal verschillend over zie ik op internet.
Dit advies kwam van de dame van Prenatal. Ik denk wanneer mensen gezond Hollandse verstand gebruikt het allemaal wel goed gaat toch? :wink:

Zo zit onze dame niet veel in de cosi, maar ja, als we dan op vakantie gaan dan tuffen we graag lekker door zodat we er zsm zijn. Dan heeft ze een dag dat ze er veel in ligt. Uren winkelen met je moppie in de cosi doen we zeker niet!
David Nuyttens
Amerika-ontdekker

Gisteren Nore nog gemeten... ze is nu 70 cm en haar hoofdje past voorlopig nog netjes in de maxi cosy... we hebben wel nog anderhalve maand te gaan...
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Dat moet wel gaan lukken toch!

Wij zijn met Hemelvaart met Coco naar Frankrijk gevlogen (toen 5 maanden) We hebben de cosi meegenomen tot aan de gate. Dit omdat we het onderstel erbij hadden en we de cosi in Frankrijk meteen konden gebruiken voor in de huurauto.

Nu is USA uiteraard een stukje langer vliegen, maar wellicht is het meenemen tot aan de gate een optie omdat je, als er toevallig tóch een stoel vrij is, haar daarin kunt zetten.
Zo niet, dan gaat hij gewoon in het laadruim en krijg je hem weer terug in USA.

Wij hebben de Quinny Zapp als onderstel en daar is vrij eenvoudig ook een buggy van te maken. Je zou het onderstel met cosi kunnen gebruiken op Schiphol (wel van tijd tot tijd er even uit :wink: ) en er in USA een buggy van maken. De losse stof om er een buggy van te maken kan je in je koffer stoppen.

Tis maar een idee :mrgreen:
Inge
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Inge »

Volgens mij krijg je de kleinste maxi cosi niet fatsoenlijk vast in de camper. Je hebt daar namelijk geen schoudergordel in.
Ik zou niet weten hoe je de maxi cosi met alleen een heupgordel enigszins stevig vast kan sjorren?

Verder kan ik me nog goed herinneren dat we op zo'n twijfelmoment (nieuw stoeltje of maxi cosi) met onze dochter van nog net geen jaar naar mijn ouders in Limburg reden (voor ons ruim 2 uur rijden). Qua lengte kon ze er volgens de beschrijvingen nog wel in en omdat het veiliger is, wilde is de overgang zo lang mogelijk uitstellen...
Wat een hel was dat. Tot dat moment nooit geen probleem, maar ineens wilde ze er niet meer in. En dan ook nog gewoon 's avonds, dus tijdens slaaptijd, gereden. We hebben op een gegeven moment met nog maar een half uur te rijden ruim 3 kwartier moeten pauzeren voor ze weer enigszins gekalmeerd was en we verder konden rijden.
Na thuiskomst zo snel mogelijk een nieuwe stoel gekocht en geen problemen meer mee gehad. Madam zat er prinsesheerlijk in en had niks meer te klagen :P
Kortom: persoonlijk zou me dat liever niet op vakantie gebeuren...

Wij hebben vorig jaar een wat duurder stoeltje gekocht bij Walmart en deze ook weer mee terug genomen. Officieel is 'ie niet EU goedgekeurd (dus niet in een Europese botsproef getest), maar wel in Amerika. Dat stoeltje kan je later ombouwen naar een zittingverhoger.
Momenteel gebruiken we nog gewoon onze maxi cosi met isofix. Vind ik toch veiliger. Maar als ze hier straks uitgroeit, dan gaan we waarschijnlijk het Amerikaanse stoeltje met de schoudergordel gebruiken.

Voor wat betreft de wandelwagen hebben wij de gok genomen en onze grote wandelwagen (buggy) meegenomen, met het idee dat we met die grote wielen ook makkelijker wandelingen ermee konden maken. Geen spijt van gehad. Ik was blij dat we hem meegenomen hadden. We hebben hem op de heenweg bij Seal & Go op Schiphol laten inpakken. De wagen ging in best een stevige tas, waar we hem met enige moeite op de terugweg weer ingepropt kregen. Kostte geloof ik iets van 20 euro.

En qua slapen in het vliegtuig: Sara was 2 geweest en had dus een eigen stoel. Maar daar heeft ze nauwelijks op geslapen; mama was een veel prettiger bed :wink:
Op de heenweg zowieso nauwelijks geslapen: 1 uur. En dat na dwang (vasthouden tot ze sliep, want ze had het wel nodig); daarna was ze weer een stuk vrolijker.
Op de terugweg met die nachtvlucht heeft ze ongeveer de helft geslapen (wederom was mama het prettigste bed dat te krijgen was...).
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Zo zie je maar weer dat ieder kindje anders is.

Ik weet dat Mika met 11 maanden in de autostoel ging omdat hij de cosi ook niet meer kon waarderen. Maar ik denk dat er genoeg kids zijn die het nog prima vinden.
Met campers en autostoeltjes heb ik geen ervaring, maar wel een goede om te onthouden voor volgend jaar! :thumbup:
donut

Bericht door donut »

donut schreef:
Afbeelding Afbeelding
Ik ben inmiddels weer een week terug en ik kan zeggen dat bovenstaand product me onwijs goed bevallen is!! Supermakkelijk te bevestigen en mijn dochtertje vond het prachtig om zo rondgetrokken te worden in haar autozitje. Tuurlijk neemt het iets van tijd in beslag bij de security, het afhalen en opnieuw bevestigen, maar ik kon het hoofd koel houden ondanks de rij mensen achter me ;)
Ik had 'rijk' kunnen worden als ik een partij van die straps bij me had gehad en terplekke had verkocht. Ongelooflijk veel response gekregen van mensen die reisden met kleine kinderen en die wilde weten wat het precies was.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Je bent al weer thuis! Hoe heb je het gehad hier in NL?

Welke autostoel heb jij? Want hij moet natuurlijk wel op de vliegtuigstoel passen toch?
donut

Bericht door donut »

Oh het was geweldig natuurlijk om mijn ouders, familie, vrienden weer te zien! Het was alleen nogal koud in NL voor de tijd van het jaar hè. Maar overall erg genoten en natuurlijk :cry: geblazen bij het afscheid. ik zal er nooit aan wennen.
Ik heb deze autostoel van Safety 1st. Ik denk echt dat de meeste autostoelen wel passen hoor. Dit is nml. al een flink ding. Als er FAA approved op staat dan kan ie in het vliegtuig.

Afbeelding
PieterB
Amerika-newbie

Bericht door PieterB »

Inge schreef:wij hebben onze dochter (van ruim 2 jaar) op sommige nachten eerst achter in slaap laten vallen (op het grote bed achterin - C28 van Road Bear; die is aan 2,5 kant ingebouwd). Ze sliep dan zover mogelijk naar het achterraam; dus de kans op eruit vallen was minimaal en is ook niet gebeurd.
Als wij dan naar bed gingen verplaatsten we haar naar het woongedeelte, waar we de eethoek ombouwden tot bed. Het kussen van de bank was even groot als de matras van het ledikantje thuis, dus opmaken en instoppen was heel makkelijk. Ze lag er dan dwars op (dus met haar hoofd naar het raam en de voeten naar het gangpad). Voor de zekerheid hadden we de eerste nachten nog de matras van de capover ernaast op de grond gelegd, maar dit was niet nodig.

Op de echte koude nachten (we hebben toch wel wat nachten gehad met nachtvorst) sliep zij achter bij mij en sliep mijn man in de capover.

In de gebieden waar het warm genoeg was voor ons om de hele avond buiten te zitten, legden we haar meteen in het woongedeelte.

We hadden ook zo'n Deryan tentje mee, maar daar wilde ze niet in slapen. Een gewoon campingbedje past volgens mij alleen als je een slide-out hebt.

Al met al, genoeg ideeen zo... :wink:

bieden die verhuurbedrijven ook kinderbedjes/hekjes/oplossingen aan voor in een camper? of moet je het zelf maar wat uitzoeken?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer