Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

'Government Shutdown' en de national parks

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: 'Government Shutdown' en de national parks

Bericht door Yeehaw »

Zoals een kennis uit de USA over Obama zei: 50% a crook, 50% an idiot. Maar dat zei hij van Bush ook. -lol-
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Texas Boy schreef:
Dento schreef:Da's waar, maar geef mij maar een ultraliberaal in plaats van een aartsconservatief die ons terug de middeleeuwen in wil duwen...
Je bedoelt die tijd dat je moest werken voor je geld, niet alles van de overheid kreeg en dat de overheid in landen oorlog ging voeren waar ze niets te maken hebben.
:offtopic: Niet wéér woorden in mijn mond leggen, hè... als je wilt weten waar ik op doel vraag het dan gewoon. Ik heb het over de aartsconservatieve kant die abortus wil laten verbieden, in plaats van de mensen een keuze te geven; de pro-life kant, die met hun "better than thou" mentaliteit dit land wilt regeren in plaats van mensen de keuze te laten. Want het is dus die club die wel degelijk gisteren ervoor gezorgd heeft dat de hele boel gisteren bijna niet door is gegaan.

Zo, en nu weer on topic.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Interessant artikel op de Motley Fool:
http://www.fool.com/investing/general/2 ... money.aspx
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Dento schreef: :offtopic: Niet wéér woorden in mijn mond leggen, hè... als je wilt weten waar ik op doel vraag het dan gewoon. .
Relax Dento, overdreven reactie van een Moderator :?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Dit was van Dento, forumlid, niet Dento, moderator, de tekst was immers niet blauw. Die hele discussie is nu eenmaal een gevoelige snaar bij mij, zeker als het op politiek niveau tot zulke extremen wordt getrokken waarbij het bijna tot een shutdown leidt en dan door mensen gebagatelliseerd wordt.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Klopt, die Democraten maken er een zooi van, hadden tijd genoeg om het op te lossen, meerderheid in Senaat, Congres en Obama aan het roer, maar nee hoor, druk met verkiezingen, vakanties vieren en dan alles op de laatste seconde regelen en trots dat ze zijn, is natuurlijk niet hun schuld, is de schuld van de Tea Party, want die zijn eng en dom en willen niet luisteren :?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Enkel de democraten de schuld geven vind ik wat te makkelijk. And yes, ik zou mezelf als ik Amerikaan was tot de Republikeinen rekenen.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Heb al eerder gezegd dat beide partijen de schuld hebben , maar de Democraten meer naar mijn mening, want zij hebben het voor het zeggen, niet de Republikeien, maar ze wilden geen harde beslissingen nemen omdat er verkiezingen aan komen. Het budget voor 2012 is helemaal een lachertje, veel meer uitgaven 1.6 triljoen extra schulden, de regering blaast binnen een paar jaar de hele economie op en wie krijgt dan de schuld?
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Texas Boy schreef:Heb al eerder gezegd dat beide partijen de schuld hebben , maar de Democraten meer naar mijn mening, want zij hebben het voor het zeggen, niet de Republikeien, maar ze wilden geen harde beslissingen nemen omdat er verkiezingen aan komen. Het budget voor 2012 is helemaal een lachertje, veel meer uitgaven 1.6 triljoen extra schulden, de regering blaast binnen een paar jaar de hele economie op en wie krijgt dan de schuld?

Bush en de taxs cuts van bijna iedereen, ook de crises die er al was voor obama aan de macht kwam, maar ga vooral door texas boy, en fox blijven kijken net als huffi gton post.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

RoyBergen schreef:Bush en de taxs cuts van bijna iedereen, ook de crises die er al was voor obama aan de macht kwam, maar ga vooral door texas boy, en fox blijven kijken net als huffi gton post.

Yip, vanaf 2006 toen de democraten congres overnamen is de ellende begonnen, goed door je roze brilletje kijken RoyBergen en hoor niet veel Amerikanen klagen over een Tax cut, vooral in de tijd dat het goed ging, je weet wel wel, voor 2006.
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Ik heb een blauwe bril, en ja onder clinton ging het een tijdje goed, die goede oude tijd.........

Maar ja wie heeft de schuld ????? Moeilijk verhaal..... Ik denk niet dat de tea party of republikeinen of democraten een oplossingen hebben......

Maar gelukkig voor iedereen blijven de nationale parken open, ik heb net 50 euro vrijwillig aan ze overgemaakt.
Als ee obama campagne goed op gang komt zal ik ook een bijdrage doen. Ik weet dat ze begonnen zijn....
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

* Note mod,

Niet persoonlijk worden heren, denk aan de forumregels.
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Yes, i,m sorry.

Dit was wel niet de mening van het topic in het reisforum, die discussies over politiek moet ik me niet tot laten verleiden, wellicht een slotje erop of verplaatsen naar het politiek gedeelte moderator?
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Um ja, mijn bedoeling met het openen van dit topic was idd meer dat wij elkaar op de hoogte konden houden van de dreigende shutdown omdat die van invloed op onze reisplannen kon zijn.
Kunnen wij er nu van uitgaan dat de dreiging voorbij is of is echt het e.e.a. nog afhankelijk van de beslissing over de Planned Parenthood discussie volgende week?
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Tot september ben je save en dan gaan we beginnen met de volgende ronde :lol:
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Wat gebeurd er in september? Een nieuwe ronde met politiek gekibbel? Was het niet een jaarbudget.

In ieder geval goed voor alle reizigers, de meeste reizen wel voor september.
delamar
Amerika-ontdekker

Bericht door delamar »

Wij hebben gister met spanning cnn en fox gekeken vanuit ons hotel in bryce. Vooral omdat we nu en morgen in zion zijn en volgende week in death valley en yosemite zitten :thumbup: ! Hooray!
Afbeelding
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Fiscaal jaar loopt van september tot september, die gedoe ging nog over 2011, budget 2012 nieuwe ronde nieuwe kansen
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

pushirubiano schreef:Um ja, mijn bedoeling met het openen van dit topic was idd meer dat wij elkaar op de hoogte konden houden van de dreigende shutdown omdat die van invloed op onze reisplannen kon zijn.
Kunnen wij er nu van uitgaan dat de dreiging voorbij is of is echt het e.e.a. nog afhankelijk van de beslissing over de Planned Parenthood discussie volgende week?
Het is lastig om een beetje concrete info te vinden. Blijkbaar moet er nog over het verhogen van de schuldlimiet gestemd worden en over de precieze formulering worden gesproken, maar is het schrappen van de funding van bijv. Planned Parenthood van de baan. Mogelijk komt er wel een clausule dat er geen federaal geld naar abortus mag gaan in D.C., maar voor de meeste gevallen mag dat sowieso al niet (alleen bij verkrachting of incest).

De grootste vraag is denk ik of de achterban wel achter het gemaakte compromis staat, en inderdaad voor gaat stemmen. Vooral Boehner heeft een lastige klus, want die zit met een groep die erg divers is qua overtuiging. De democraten zijn juist wat uniformer geworden doordat er relatief veel 'blue dogs' hun zetel verloren hebben.

Ik heb diverse journalisten horen zeggen dat dit een zuiver politiek spel is, waarbij beide partijen het niet op een shutdown willen laten aankomen. Maar om aan de achterban te kunnen laten zien dat je je uiterste best hebt gedaan, kun je gewoon niet ruim voor de deadline een compromis sluiten. Ik kan me wel in die theorie vinden. Voor wat het waard is, ik gok dus dat er geen schutdown gaat komen...
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Of zoals iemand in een ander forum zei: "The budget battle will be a real lulu this fall"
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer