Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
Nieuws? Wat voor nieuws? Persconferentie?
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Bushmaster
- Amerika-expert
Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?
@Tipsy_1 het helpt ook niet dat het zomervakantie is en ook die ongevaccineerden volop rondreizen, dus ook naar staten waar wel veel mensen gevaccineerd zijn. Die delta variant krijgt dan toch al snel "grip".
Op kleinere schaal zie je dat ook, in onze county behoorlijk wat gevaccineerden ver boven het gemiddelde voor Texas, maar met zoveel ongevaccineerden in de counties om ons geen lopen ook hier de besmettingen op.
Op kleinere schaal zie je dat ook, in onze county behoorlijk wat gevaccineerden ver boven het gemiddelde voor Texas, maar met zoveel ongevaccineerden in de counties om ons geen lopen ook hier de besmettingen op.
Terug in Texas!
- Robbie&Irene
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Nu ook tickets naar Vancouver aangeschaft omdat Europeanen daar na 7 september wel weer welkom zijn ( naast die van de Seattle die ik nog even aanhoud) en mooie rondreis West-Canada aan het plannen. Maar omdat we toch 4 weken gaan is het dan ook mogelijk om na 14 nachten Canada, de US border over te steken?
Hangt af hoe de Amerikaanse regels rond de travelban zijn tegen die tijd.
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Europeanen zijn welkom in Canada na 7 september als alles de goede richting uit blijft gaan. Op dit moment gaan de covid nummers ook weer omhoog. En wat betreft de US border over te steken, dat zal afhangen of er tegen dan veranderingen komen vanuit de USA. Wij, (in Vancouver wonende en alle andere Canadezen/Canadese inwoners) mogen voorlopig nog niet met de auto de grens over voor een niet noodzakelijke trip tot en met 21 augustus. Na 21 augustus zal het er vanaf hangen of de US ons weer de grens over laat rijden voor plezier reizen of niet, dus nog even afwachten.Robbie&Irene schreef: ↑31 jul 2021, 20:52Nu ook tickets naar Vancouver aangeschaft omdat Europeanen daar na 7 september wel weer welkom zijn ( naast die van de Seattle die ik nog even aanhoud) en mooie rondreis West-Canada aan het plannen. Maar omdat we toch 4 weken gaan is het dan ook mogelijk om na 14 nachten Canada, de US border over te steken?
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Voor wat betreft de auto is het inderdaad nog afwachten. Je kunt op dit moment natuurlijk wel na 14 dagen Canada naar de VS vliegen en daar de laatste twee weken van je vakantie doorbrengen. Je zult dan alleen wel in Canada een coronatest moeten laten door vóórdat je naar de VS vliegt. Dat is niet helemaal risicoloos.
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Dat is de reden dat wij besloten hebben om niet over te plannen naar Canada en dan door te vliegen naar de USA. Als wij in november niet naar San Francisco kunnen vliegen dan boeken we- of 100% over naar Canada (niet de beste periode om Vancouver en Vancouver Island te bezoeken), of we accepteren de vouchers van BA en moeten een reis afronden met die vouchers voor 30 april 2023.
Of BA moet onze vlucht annuleren maar dat lijkt niet te gaan gebeuren want hij vliegt nu ook. (A380 van Heathrow naar San Francisco)
- Robbie&Irene
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Voordat we naar Canada vliegen moeten we ook de coronatest doen en vinden dat wel "risicovol" genoeg, dus vliegen naar de US waren we niet van plan. We hebben nu retour Schiphol-Vancouver en het zou leuk zijn om eventueel nog Glacier NP en Yellowstone en GrandTeton NP mee te pakken, maar met de Canadese rockies moet het ook "tedoen" zijn.Galapogos schreef: ↑01 aug 2021, 01:47Voor wat betreft de auto is het inderdaad nog afwachten. Je kunt op dit moment natuurlijk wel na 14 dagen Canada naar de VS vliegen en daar de laatste twee weken van je vakantie doorbrengen. Je zult dan alleen wel in Canada een coronatest moeten laten door vóórdat je naar de VS vliegt. Dat is niet helemaal risicoloos.
Of BA moet onze vlucht annuleren maar dat lijkt niet te gaan gebeuren want hij vliegt nu ook. (A380 van Heathrow naar San Francisco)
Wij dachten dat ook met onze vluchten van Phildelpia naar Orlando, de vlucht ging (en gaat) ook geeoon, alleen BA biedt de vlucht niet meer aan. (AA vlucht). Wij kregen dus gewoon ons geld terug ivm annulering van de vlucht.
Wij dachten dat ook met onze vluchten van Phildelpia naar Orlando, de vlucht ging (en gaat) ook geeoon, alleen BA biedt de vlucht niet meer aan. (AA vlucht). Wij kregen dus gewoon ons geld terug ivm annulering van de vlucht.
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Ja maar wij vliegen AMS - LHR - SFO en de vlucht van LHR naar SFO gaat gewoon (ik controleer niet iedere dag maar hij gaat regelmatig). Het is een BA vlucht dus ik denk dat wij die mazzel niet hebben. Maar ik vind een voucher ook prima hoor. Dat wist ik toen ik boekte en ik heb gewoon voor dit bedrag (€890 2 pers incl koffer) de gok genomen.
Correctie: Ik zie nu dat de vlucht er voor de komende 3 weken wel uit is (de vlucht van 10:45u vertrek). De vlucht van 15:15u vliegt wel. Als ze onze ochtend vlucht annuleren en ze boeken ons over naar die middag vlucht dan mag ik volgens mij wel annuleren met geld terug. Dus als de ban er niet af gaat kan dat ook nog.....
Correctie: Ik zie nu dat de vlucht er voor de komende 3 weken wel uit is (de vlucht van 10:45u vertrek). De vlucht van 15:15u vliegt wel. Als ze onze ochtend vlucht annuleren en ze boeken ons over naar die middag vlucht dan mag ik volgens mij wel annuleren met geld terug. Dus als de ban er niet af gaat kan dat ook nog.....
Beetje
maar niet helemaal. Ik denk dat onze reis van 11 sept. niet door zal gaan. Daarover stelde ik vragen in het topic Zuid West maar het is een beetje mager in het forum. Dus daarom beide vragen ook hier:

1. In 2022 is Glacier Road gesloten (en in 2023 met een beetje pech ook). Als we de reis toch maken zullen we niet 1,2,3 weer in dit deel terug keren. Gaan we spijt krijgen door dit te missen?
2. In volgende jaren zijn we vrij om de reistijd te kiezen. Welke tijd is het beste voor een reis in ZW: half mei/half juni of half sept/half okt.?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lijkt me helemaal
Je hebt al reacties in jouw topic. Als er niet meer reacties komen dan is dat om dat er niet veel meer over te zeggen is. Je kunt daar (en niet hier) nog meer vragen stellen als je nog meer wilt weten, maar uiteindelijk zijn het afwegingen die je zelf moet maken.
Marianne

Je hebt al reacties in jouw topic. Als er niet meer reacties komen dan is dat om dat er niet veel meer over te zeggen is. Je kunt daar (en niet hier) nog meer vragen stellen als je nog meer wilt weten, maar uiteindelijk zijn het afwegingen die je zelf moet maken.
Marianne
Dat het off topic was, gaf ik al aan.
Ik heb zegge en schrijven 1 reactie gehad(van jullie waarvoor dank) en 1 nadat ik dit berichtje had geschreven.
Ik heb zegge en schrijven 1 reactie gehad(van jullie waarvoor dank) en 1 nadat ik dit berichtje had geschreven.
Opmerking moderator
graag on topic en dit onderwerp niet gebruiken specifiek reisadvies. Daar zijn inderdaad de persoonlijke topics voor. Dank!
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik heb vandaag alles geannuleerd. Voor de tickets een voucher gekregen bij BA. Hebben nu maar een all-inclusive vakantie naar Tenerife geboekt. Normaal niet ons ding, maar met onze kleine man van dan 20 maanden misschien wel even lekker (veel kinderdingen in het hotel).
Maar ik hoop toch echt dat we zomer 2022 eindelijk weer Amerika in mogen en dan zonder allerlei toeters en bellen.... Weet iemand wanneer de vliegtickets voor september 2022 worden vrijgegeven? Meestal 11 maanden vooruit toch?
Maar ik hoop toch echt dat we zomer 2022 eindelijk weer Amerika in mogen en dan zonder allerlei toeters en bellen.... Weet iemand wanneer de vliegtickets voor september 2022 worden vrijgegeven? Meestal 11 maanden vooruit toch?
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
https://www.hln.be/buitenland/vs-halen- ... ~a38e1146/
70% van de volwassen Amerikanen heeft een eerste prik gehad (en zal dus binnen een maand ofzo volledig gevaccineerd/beschermd zijn).
Biden heeft vanaf het begin gezegd dat dit één van zijn doelen was, alleen heeft hij het niet per 4 juli gehaald zoals hij wou.
Ik vraag me af of dit de drempel is om aan mogelijke inreisversoepelingen te denken?
Want ja, de besmettingen stijgen, maar de opnames en overlijdens heel wat minder (en vaak in clusters van niet-gevaccineerden...).
Een mens kan maar hopen...
70% van de volwassen Amerikanen heeft een eerste prik gehad (en zal dus binnen een maand ofzo volledig gevaccineerd/beschermd zijn).
Biden heeft vanaf het begin gezegd dat dit één van zijn doelen was, alleen heeft hij het niet per 4 juli gehaald zoals hij wou.
Ik vraag me af of dit de drempel is om aan mogelijke inreisversoepelingen te denken?
Want ja, de besmettingen stijgen, maar de opnames en overlijdens heel wat minder (en vaak in clusters van niet-gevaccineerden...).
Een mens kan maar hopen...
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Hoop doet leven.
Als ik dit lees geeft het mij niet meer zoveel hoop.
https://apnews.com/article/business-hea ... 51cfc077eb
Meer dan 10.000 mensen in het ziekenhuis op een bevolking net iets groter dan Nederland.

Als ik dit lees geeft het mij niet meer zoveel hoop.

https://apnews.com/article/business-hea ... 51cfc077eb
Meer dan 10.000 mensen in het ziekenhuis op een bevolking net iets groter dan Nederland.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht