Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Tinus1955
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Tinus1955 »

Nieuw-Zeeland wil buitenlandse bezoekers pas vanaf begin 2022 toelaten
Ik hoop dat Amerika dat beleid niet gaat volgen en eerder open gaat....:blink:
Timothy555
Amerika-expert

Re: Wanneer grenzen naar USA en Canada weer open voor vakantiegangers uit Europa?

Bericht door Timothy555 »

Ben er een beetje bang voor...

Maar wat ik niet begrijp: Nieuw-Zeeland is écht gesloten, voor iedereen behalve de gekende uitzonderingen (inwoners, ...).

Maar dus niet zoals de USA, waarbij je plots wel kan als je eerst 15 dagen naar een land met x% hogere besmettingen gaat (maar het is dan geen Schengen). Ik vind het beleid van USA nergens op slaan. Dat van Nieuw-Zeeland vind ik enorm belachelijk, maar het is wel consequent.

Nieuw-Zeeland en Australië heb ik omwille van deze grenzenpolitiek voor eeuwig en één dag van mijn wishlist geschrapt. Jammer dat ik verslaafd ben aan de USA (en dat ik er al geweest ben), of ik gaf het ook 'n schop.
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

Ik kreeg net bericht dat mijn vlucht met KLM van 18 september naar Vegas is geannuleerd.

Pff...We twijfelen om 2 weken Canada of Mexico te doen en dan nog een dikke week alsnog door te vliegen naar de US. Maar om daar zoveel vakantie voor te nemen van het werk...Misschien toch maar gewoon ineens naar volgend jaar in het voorjaar verzetten en be done with it.

Het gebrek aan transparantie van de Biden administration is zeer frustrerend.
Timothy555
Amerika-expert

Hier idem, vlucht van 21/9 naar Vegas geannuleerd.

Ik maak mezelf wijs dat het nog goed kan komen en dan kan ik omboeken, maar wellicht ga ik rust vinden als ik alles annuleer... :sadcry:
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Hier ook vegas vlucht 18 sept geannuleerd en vervangen door klm door lax vlucht, wacht nog even af, autoritje van 4 u naar vegas pak ik erbij als het toch moest doorgaan
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Timothy555
Amerika-expert

Ik neem aan dat je toch ook gewoon kan verzoeken dat je een aanvullende vlucht naar Vegas krijgt met Delta. Ik heb tickets geboekt naar Vegas, in LA heb ik niets te zoeken…
RCRD
Amerikakenner

Bericht door RCRD »

Onze vlucht op 25-09 is schijnbaar de eerste rechtstreekse KLM vlucht AMS - Las Vegas die nog wel doorgaat.
Kun je weer wat gaan zitten wachten tegen beter weten in. :roll:
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
Strandje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Strandje »

Hoe kan het dat de vlucht las Las Vegas geannuleerd wordt en de vluchten naar LAX dan wel door gaan? Snap dat er verschillen zijn tussen de staten, maar je komt toch nog steeds het land niet in?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Men wil een beperkt aantal vluchten blijven uitvoeren en men kiest voor bestemmingen waar nog vraag naar is.
tombourgui
Amerika-ontdekker

Bericht door tombourgui »

Mijn vluchten BRU-AMS-LAS op 21/09 staan voorlopig nog wel "live" op de delta website. Wel niet via KLM geboekt, dus vermoed dat daar wel een of andere vertraging op zit...

Achja, we zien het wel zeker. Toch geen zin om je er druk in te maken, wat je ook van de zinnig of onzinnigheden van de regels mag denken.
Strandje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Strandje »

Ah ik begrijp het al. je hebt natuurlijk altijd nog de vluchten met Amerikanen die terug komen.
Ik denk dat wij nog 1 week wachten of er meer duidelijkheid komt. Zo niet, dan gaan wij cancelen en de reis mogelijk in de toekomst maken.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Timothy555 schreef:
12 aug 2021, 11:50
Maar dus niet zoals de USA, waarbij je plots wel kan als je eerst 15 dagen naar een land met x% hogere besmettingen gaat (maar het is dan geen Schengen). Ik vind het beleid van USA nergens op slaan. Dat van Nieuw-Zeeland vind ik enorm belachelijk, maar het is wel consequent.
Amerika doet maar wat. Je mag als Amerikaan wel naar Europa. Daar mag je vervolgens de hele zomer elke deurklink aflikken die je gevonden kunt krijgen. En vervolgens vlieg je weer vrolijk terug. Zonder dat er iemand vragen stelt. Maar je mag als Europeaan niet naar Amerika. Lijkt me lekker helder en consequent...

Van Nieuw Zeeland, en ook Australie, kan je vinden wat je vindt. Maar het is in ieder geval duidelijk. Maar als er in Sydney binnen een uur twee mensen een niesbui krijgen om dan vervolgens het halve land een week af te sluiten vind ik persoonlijk ook wel weer een tikkie ver gaan.
Jozs schreef:
12 aug 2021, 13:25
Bij Trump werd je natuurlijk horendol van hetgeen de beste man er elke dag uit meende te moeten kramen. Maar van Biden weet ik niet eens of ie nog wel leeft. De laatste keer heb ik m van een vliegtuigtrap zien rollen. Maar daarna geen woord meer van vernomen. Van Trump wisten we tenminste nog dat ie was golfen. Biden kan al goed een maand dood en begraven zijn...

En ga er vanuit. Als er straks weer gevlogen mag worden dat dit ook niet van de ene op de andere dag geregeld zal zijn. Hou er rekening mee dat ze minimaal 4 tot 5 weken nodig hebben om de boel in gang te zetten. Vandaar denk ik ook dat je nu de vluchten geannuleerd zien worden die binnen dit tijdsvak vallen.
Tinus1955
Amerikafan

Bericht door Tinus1955 »

ik hoor net een Nederlandse DJ mag in oktober draaien in Vegas @ EDC. Hij komt binnen met een work permit. Z'n vriendin mag niet meekomen. EDC houdt er rekening mee/gaat er vanuit dat de huidige regels dan nog gelden.
Zilver87
Amerika-ontdekker

Bericht door Zilver87 »

Ze moeten het natuurlijk doen met de informatie die ze nu hebben. EDC kan niet zomaar zeggen dat vriendin ook mee kan. Dus het zegt vrij weinig over of er dan nog een travel ban is.

Idioterie trouwens dat er voor geld (want die dj gaat dat natuurlijk opleveren daar) een uitzondering gemaakt kan worden. Dan is Schengen opeens niet meer zo eng.
Tinus1955
Amerikafan

Bericht door Tinus1955 »

De DJ mag het land in omdat hij de geestgesteldheid van de Amerikanen die naar het feest komen positief kan beïnvloeden door z'n werk, is gezegd. :lol:
Ze hadden het gevoel dat de organisatie al wat meer wist, achter de schermen, van de overheid.
Laatst gewijzigd door Tinus1955 op 13 aug 2021, 12:46, 2 keer totaal gewijzigd.
NettyJoosten
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door NettyJoosten »

Zilver87 schreef:
13 aug 2021, 12:37

Idioterie trouwens dat er voor geld (want die dj gaat dat natuurlijk opleveren daar) een uitzondering gemaakt kan worden. Dan is Schengen opeens niet meer zo eng.
Dat dus, word je toch moedeloos van¿
Timothy555
Amerika-expert

Ik vraag me echt af wat er achter de schermen speelt… ik kan geen enkel scenario bedenken waarin de VS hier voordeel uit haalt…?
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

@Timothy555
Ik vraag me echt af wat er achter de schermen speelt… ik kan geen enkel scenario bedenken waarin de VS hier voordeel uit haalt…?
Politieke agenda...

Of het nou onzin is of niet...Indien Biden buitenlanders toelaat en de besmettingen nemen toe, is dat de oorzaak en kunnen ze Biden daar mee "pakken".
kristofm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door kristofm »

Almere vak V schreef:
12 aug 2021, 17:11
Timothy555 schreef:
12 aug 2021, 11:50
Amerika doet maar wat. Je mag als Amerikaan wel naar Europa. Daar mag je vervolgens de hele zomer elke deurklink aflikken die je gevonden kunt krijgen. En vervolgens vlieg je weer vrolijk terug. Zonder dat er iemand vragen stelt. Maar je mag als Europeaan niet naar Amerika. Lijkt me lekker helder en consequent...

Van Nieuw Zeeland, en ook Australie, kan je vinden wat je vindt. Maar het is in ieder geval duidelijk. Maar als er in Sydney binnen een uur twee mensen een niesbui krijgen om dan vervolgens het halve land een week af te sluiten vind ik persoonlijk ook wel weer een tikkie ver gaan.
Jozs schreef:
12 aug 2021, 13:25
Bij Trump werd je natuurlijk horendol van hetgeen de beste man er elke dag uit meende te moeten kramen. Maar van Biden weet ik niet eens of ie nog wel leeft. De laatste keer heb ik m van een vliegtuigtrap zien rollen. Maar daarna geen woord meer van vernomen. Van Trump wisten we tenminste nog dat ie was golfen. Biden kan al goed een maand dood en begraven zijn...

En ga er vanuit. Als er straks weer gevlogen mag worden dat dit ook niet van de ene op de andere dag geregeld zal zijn. Hou er rekening mee dat ze minimaal 4 tot 5 weken nodig hebben om de boel in gang te zetten. Vandaar denk ik ook dat je nu de vluchten geannuleerd zien worden die binnen dit tijdsvak vallen.
Zomaar zeggen Amerika doet maar wat en deurklinken aflikken .... is toch ook een beetje van de pot gerukt .

Vanmorgen mijn Amerikaanse vriend ( lange afstandsrelatie ) afgezet op brussels airport en hij moest toch over negatieve pcr test ( 72 uur) beschikken aan de check-in balie. Dus ook zij hebben regels. Hij vreesde voor 14 dagen quarantaine in België nu op het einde van onze vakantie bij een positieve pcr test! Hij was gelukkig negatief....

Opmerkelijk is wel dat hij me al meerdere jaren tijdens onze ontmoetingen zei " het is gemakkelijker om als Amerikaan ergens anders te reizen en door customs in land van bestemming ( België ) te geraken dan wanneer zijzelf als inwoner van Amerika terug binnen willen na een vliegreis ... "

En het laatste nieuws daar is dat vooral de antivax Staten het op dit moment moeten bekopen met héél slechte coronacijfers...
Laatst gewijzigd door kristofm op 13 aug 2021, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

kristofm schreef:
13 aug 2021, 13:29
en hij moest toch over negatieve pcr test ( 72 uur) beschikken aan de check-in balie
Juist! Aan de checkin balie. Dat is dus de verantwoordelijkheid van de vliegtuigmaatschappij. Bij terugkeer in Amerika vragen ze helemaal nergens naar...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer