Ik heb hier thuis ziplockzakjes liggen van 0,9 ltr inhoud. Voldoen die ook?
Elly
Sandy schreef:Oh dus als ik het goed begrijp moet ik alles wat vloeibaar is in mijn handbagage in zakjes doen. Maar geldt dat ook voor lipgloss, handcreme, neusspray en oogdruppels? (die laatste 2 zullen waarschijnlijk niet nodig zijn in oktober) ...
En dan nog een hele domme vraag waarschijnlijk, maar ik neem aan dat je dat met huidige verpakking en al in een plastic zakje doet toch? Je hoeft toch niet de inhoud in een zakje te gieten .... Lijkt me een vieze smeerboel worden. En het moet hersluitbaar zijn .. zoiets als een ziploc zakje dus .. Kan het niet gewoon in een boterhamzakje met een knoopje?
Het zal aan mij liggen, maar ik snap het hele nut niet hiervan .. kan iemand mij dat uitleggen?
Petra/VS schreef:Die flessen en Starbucks zijn na de veiligheidscontrole gekocht. Ik ben een keer vergeten, dat ik een fles water aan de zijkant van mijn backpack had zitten en die mocht ik mooi inleveren.
Als er meer dan 100ml in de originele verpakking zit, moet het in iets anders overgegoten worden.
Ik snap nog steeds de logica er niet van .. wat maakt een goedje minder gevaarlijk als het in een plastic zakje wordt overgegoten ...Petra/VS schreef:Als er meer dan 100ml in de originele verpakking zit, moet het in iets anders overgegoten worden.
Het gaat toch ook niet om de vloeistoffen zelf, maar om de eventuele explosieven, die would be terroristen er, voor ze op het vliegveld kwamen in hadden kunnen doen.a4plus schreef: Sorry, maar ik heb niet zo'n hoge dunk van veiligheidscontroles op vliegvelden. Hoe contoleren ze al die tienduizenden flessen, blikjes etc die dagelijk op een vliegveld worden afgeleverd??
Je hoeft het toch ook niet in een plastic zakje over te gieten? Zorg gewoon, dat de verpakking niet groter dan 100 ml is en er is geen enkel probleem. En het plastic zakje is om te voorkomen, dat men iedere tas op vloeistoffen moet onderzoeken, neem ik aan. Ik heb al herhaalde malen gevlogen, nadat deze maatregelen zijn aangekondigd en vond het een kleine moeite.Sandy schreef:Ik snap nog steeds de logica er niet van .. wat maakt een goedje minder gevaarlijk als het in een plastic zakje wordt overgegoten ...Petra/VS schreef:Als er meer dan 100ml in de originele verpakking zit, moet het in iets anders overgegoten worden.
Of is de gedachte erachter, dat je het apart zet en aan hen overhandigt, zodat zij het kunnen controleren?
Eric schreef:Kan je een Labello stick dan niet kopen als de controles door bent...winkeltjes genoeg, of moet het dan nog in een zakje?
Oogdruppels en neusspray is een ander verhaal natuurlijk.
Zou anders een enorm nadeel zijn voor de taxfree shops
Klopt, ook bij KLM en bij North-West zit een soort Labello-stick in het toilettasje wat je krijgt.kastelke schreef:Als je business reist, dan krijg je aan boord van het vliegtuig zelfs zo'n soort Labello. Tenminste toch bij Continental.
Ik begrijp het wél, ik maakte me ook een beetje druk om dit soort dingen, omdat ik het nog niet had meegemaakt. Ik wilde ook precies weten hoe het allemaal verliep daar op Schiphol, wat de regels precies zijn.nieuwenoord schreef:
Verder: ik verbaas me telkens weer over hoeveel drukte er gemaakt wordt over dit soort zaken.