Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Fotos op cd of dvd onderweg?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Dude
Moderator

Re: Fotos op cd of dvd onderweg?

Bericht door Dude »

Even van onder het stof halen (*blaas, blaas*) via de zoekfunctie ipv een nieuw topic aan te maken.

Aangezien ik een foto-man ben, ben ik van plan dus veel foto's te trekken.
Nu dacht ik eraan om de foto's elke avond op mijn laptop te zetten, maar wou ik er ook een backup van hebben (de laptop moest maar eens crashen)
Nu las ik dat nieuwenoord haar foto's op DVD brand.
Welke DVD's zijn dat precies en kan je daar gewoon op 'bijbranden' de volgende dag ?
Eerst wou ik voor elke dag een nieuwe cd/DVD maar dat is mss wat gek?

Voor de ervaren reizigers : hoe doe ik dit het best ?

Groetjes
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Nieuwenoord (zeg maar Monique :wink: ) brandt tegenwoordig haar foto's ook niet meer op CD of DVD, maar zet ze gewoon op een 4 GB USB-stick. Ben inmiddels bezig met nummer 2 van deze vakantie. Gewoon een paar keer de fotomappen erbij zetten en apart van je laptop bewaren. Tip: neem een paar sticks van thuis mee, ik kocht ze voor 12 euro bij de Makro, hier kosten ze dik 40 dollar!
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Wij deden het als volgt tijdens onze vakanties.
Foto's dagelijks op de laptop zetten en tevens branden op Rewritable CD-s. Daar konden wij dus meerdere dagen steeds op wegschrijven. Ik had dan 10 blanco Rewritable CD's bij mij. Die gingen wel vol en ik kocht dan nog een paar van die CD's in Amerika er bij. Bijvoorbeeld in de Wal*mart.
Deze CD's hadden wij in een CD-mapje, dus niet in de doorzichtige doosjes, want dat neemt te veel ruimte in beslag.
Het mapje met CD's bewaarden wij in een andere tas, dan de laptop. Wij hielden dit gescheiden i.v.m. met eventueel zoekraken, vergeten of diefstal van een tas.
Zowel laptoptas als mapje met CD's in de handbagage bij het vliegen.

Voor onze komende vakantie heb ik al vast een USB-stick van 8 GB gekocht en ik overweeg om er nog maar één bij aan te schaffen voor de back-up van de foto's. Deze werken veel sneller en nemen minder ruimte in dan CD's.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Toevallig zat ik daar laatst ook aan te denken, dat branden duurt mij te lang elke keer. Ik ben ook van plan om een USB-stickje mee te nemen, maar zit ook nog aan zoiets te denken, een externe harde schijf Iemand daar ervaring mee?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hier thuis heb ik twee externe harde schijven (LaCie) staan en daarop maak ik back-up's van onze tekst- en fotobestanden. Werkt prima.
Ik heb wel eens gelezen, dat iemand ook op reis een harde schijf meenam voor fotoback-up's, maar ik weet niet hoe dat met het voltage zit, ik neem aan dat je dan een omvormer mee moet nemen en zo draag je heel wat kilo's aan bagage mee.
Ik zou voor de vakantie kiezen voor een paar USB-sticks. Die zijn niet duur, werken snel, wegen niets en nemen geen ruimte in beslag.

Mocht je een externe harde schijf kopen, kijk goed om je heen naar de prijzen, want er zijn vaak aanbiedingen.
LaCie is een goed merk en met 500 GB kan je natuurlijk wel even vooruit. :)
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Kennen jullie deze site al? http://www.1dayfly.nl/index.asp. Nu een mini harddisk in de aanbieding, tot 12.00 uur de tijd om te bestellen, hebben ook regelmatig usb sticks in de aanbieding.
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

gondelier schreef:Kennen jullie deze site al? http://www.1dayfly.nl/index.asp. Nu een mini harddisk in de aanbieding, tot 12.00 uur de tijd om te bestellen, hebben ook regelmatig usb sticks in de aanbieding.
Is niet echt een aanbieding te noemen. Dit scheelt maar een euro met de reguliere prijs bij bijv. Informatique (wat al niet een van de goedkoopste winkels is). Wel een ontzettend kleine HD moet ik zeggen... :)
Laatst gewijzigd door VanRoyal op 15 jun 2008, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Ik zie het nu ook :oops: , vandaar dat de rest van het gezin helemaal niet enthousiast was.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

nieuwenoord schreef:Nieuwenoord (zeg maar Monique :wink: ) brandt tegenwoordig haar foto's ook niet meer op CD of DVD, maar zet ze gewoon op een 4 GB USB-stick. Ben inmiddels bezig met nummer 2 van deze vakantie. Gewoon een paar keer de fotomappen erbij zetten en apart van je laptop bewaren. Tip: neem een paar sticks van thuis mee, ik kocht ze voor 12 euro bij de Makro, hier kosten ze dik 40 dollar!
hey nieuweno ... euh Monique :wink: , een foto van mijn canon is zo'n 1.4Mb per stuk, een stick van 4Gb is gelijk aan een dikke 4000Mb wat dan weer wil zeggen dat ik ongeveer een 2800 foto's op een stick van 4Gb krijg. (op de hoogste resolutie)

Klopt mijn berekening zo'n beetje? kwestie van te weten welke grote van stick ik moet aanschaffen :)

groetjes
Bart
Grts, Bart

Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik maak zelf altijd heel veel foto's op een vakantie, en daarnaast fotografeer ik ook nog eens in RAW. Van onze laatste vakantie vorig jaar in Andalusië maakte ik in 2 weken ongeveer 1300 foto's en dat is 30Gb (de gemiddelde grootte van een RAW bestand op mijn camera is 20Mb), dat wordt in september van dit jaar beslist minstens het dubbele als het niet nog veel meer wordt. In Florida in 2005 heb ik 2500 foto's gemaakt in 3 weken (en dat was niet eens een natuurreis), en in het onze natuurreis in 2004 naar het Westen van Amerika maakte ik 5.000 foto's in 4 weken tijd. Dat belooft nog wat.......... En ik wil er niet op beknibbelen. Ik wil gewoon elke foto kunnen maken waar ik zin in heb, en dan ook het liefst in RAW. Ik heb nu 4 SD kaartjes van 1 GB, en daarmee haal ik soms het einde van de dag niet eens. Ik ga er dus nog zeker 1 of 2 bij kopen, als ik een aanbieding zie.

Voor de backups heb ik zelf een vosonic aangeschaft waar ik 250Gb aan materiaal naartoe kan kopieren vanaf de SD kaart. Elke avond maak ik alle SD kaarten leeg in de vosonic. En als ik daarnaast ook nog een laptop meeneem (weet ik nog niet zeker) dan kopieer ik de inhoud van de Vosonic ook nog voor de zekerheid naar de laptop elke zoveel dagen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik ben ook van plan veel foto's te trekken maar niet in RAW juist omdat het zoveel in beslag neemt.
Ik neem ze gewoon allemaal in de hoogste Jpeg resolutie. Ik had een schatting gemaakt van 6000 foto's op 22 dagen.
Daar stem ik men geheugenkaartje op af, en als men berekeningen kloppen heb ik dan een nieuw kaartje van 8Gb nodig, plus het 2mb kaartje dat ik thuis al liggen heb. Dat zou ruim voldoende moeten zijn. (en we hebben het geheugenkaartje van het toestel zelf ook nog :p)

Groetjes
Bart
Grts, Bart

jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

pyca schreef:Toevallig zat ik daar laatst ook aan te denken, dat branden duurt mij te lang elke keer. Ik ben ook van plan om een USB-stickje mee te nemen, maar zit ook nog aan zoiets te denken, een externe harde schijf Iemand daar ervaring mee?
Wij nemen altijd een externe harde schijf mee. Werkt perfect! De stroom wordt geleverd via de USB-poort.

Afbeelding
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Twee jaar geleden hebben wij de foto's onderweg op een CD laten branden. Dat duurt inderdaad wel even. Ik weet nog niet hoe we het dit jaar gaan doen, we nemen geen laptop mee, dus misschien toch maar weer wat branden. Alleen de kaartjes is toch wat riskant vind ik. Is een USB stick ook een optie als je geen laptop bij je hebt?
Zo'n vosonic lijkt mij wat te veel voor ons.

Marianne
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Martin & Marianne schreef:Zo'n vosonic lijkt mij wat te veel voor ons.
Je hebt ze ook in kleinere formaten! En ze zijn heel handig, want je kunt ze ook gebruiken om films op te kijken, of muziek te luisteren (althans, de mijne). En vroeger had je ze ook als een soort harde schijf, die je alleen kon gebruiken om kaartjes uit fototoestellen te kopiëren. Ik kan het zeker aanraden! Bij het branden van foto's op een CD gaat vaak kwaliteit verloren, en op deze manier houd je de originelen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

OK Jacqueline, misschien moet ik me er dan toch eens in gaan verdiepen. We hebben nog ruim 3 weken (gaat wel heel snel opeens).

Marianne
Sing
Amerikafan

Bericht door Sing »

Maar met zo'n harde schijf, daar heb je toch tussenkomst van een pc of laptop bij nodig toch?
Want ik las namelijk ook van iemand die een "apparaat" had waar je je fotokaart in doet en dan kopieen maakt.. waar vind ik zoiets?
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

Sing schreef:Maar met zo'n harde schijf, daar heb je toch tussenkomst van een pc of laptop bij nodig toch?
Want ik las namelijk ook van iemand die een "apparaat" had waar je je fotokaart in doet en dan kopieen maakt.. waar vind ik zoiets?
Dat zijn zogenaamde imagetanks. Heel handig als je geen laptop bij je hebt, maar wel enorm duur voor zover ik heb kunnen zien!
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Sing schreef:Maar met zo'n harde schijf, daar heb je toch tussenkomst van een pc of laptop bij nodig toch?
De vosonic is dus een voorbeeld van zo'n apparaat, inderdaad een imagetank zoals Annewiep al zegt. Je hebt ze in verschillende merken en formaten, en nee, je hebt er geen laptop of pc bij nodig onderweg. Pas als je weer thuis bent zet je alles over op je pc of laptop om de foto's te kunnen bewerken, afdrukken, opslaan etc.
Winston Churchill

erwinl
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door erwinl »

Ik neem dit jaar weer een USB stokje mee. Deze keer 2 maal de Dane-Elec zMate Mast van 32 GB. Op beiden kopieer ik alle foto's. De een gaat in de portefeuille, de ander in een koffer. En de laptop bevat de orginelen.

CD's of DVD's zou ik niet doen. Ze zijn erg gevoelig voor krassen, schrijf- en leesfouten en hoe vaak ik ook in andere omgevingen niet zie dat men die in de tas bij de laptop bewaard :banghead:
Verslagen vanuit onze reizen op http://www.ingeborgenerwinopvakantie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
En volg me op Facebook voor near realtime verslag: http://www.facebook.com/ErwinLubbers" onclick="window.open(this.href);return false;
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

VanRoyal schreef:
Dat zijn zogenaamde imagetanks. Heel handig als je geen laptop bij je hebt, maar wel enorm duur voor zover ik heb kunnen zien!
Wij hadden voor onze huwelijksreis (safari naar Kenia dus er zijn vééééél foto's gemaakt) zo'n apparaat gekocht. Het was deze Portable Media Drive van Sitecom met een 30GB harddisk, wat in 2005 wel al voldoende was. :lol:

Erg handig, alleen vond ik het grote nadeel dat je niet kon controleren of je foto's ook daadwerkelijk allemaal goed waren overgezet op de HD (al hobbelend in het busje). Dat betekende dus voor de zekerheid elk kaartje maar twee of drie keer op de HD zetten - je weet maar nooit. Ik weet niet meer wat we er destijds precies voor betaald hebben.

Wat dat betreft zijn er nu veel mooiere oplossingen voor voorhanden, waarbij je ook meteen je foto's terug kunt zien. Zoals bijvoorbeeld de Canon Media Storage M80. Supermooi ding, erg handig in het gebruik, 80 GB opslagcapaciteit (ook leverbaar met 30 GB) maar wel duur: bijna € 500,-...

Dus, als iemand nog een verjaardags- of kerstcadeautje voor me zoekt... :wink: :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer