Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Pinnen met je Rabo Europas???

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Clint
Amerika-expert

Re: Pinnen met je Rabo Europas???

Bericht door Clint »

Er is geen 1 juist antwoord.
In de ene winkel kan het wel, in de andere niet.

Over het algemeen: in winkels waar je een betaalautomaat hebt waar je ZELF je pas doorheen kan halen, en een pincode kan intoetsen (vaak touchscreen in de VS) kan je meestal met je PIN pas betalen.

MAAR, ook in de VS begint skimmen voor te komen en winkeliers nemen hiertegen hun maatregelen.
Bij Holister en Abercrombie kan je daarom tegenwoordig niet meer pinnen. Dit komt doordat de kaart door de verkoper geverifieerd moet worden op de laatste vier cijfers van het PAN nummer van de kaart (dus, kloppen de nummers die visueel op de kaart staan, ook met die die digitaal op de kaart staan). Probleem is echter dat de Nederlandse banken dit nummer niet visueel op de pas hebben gezet. Er kan dus niet gecontroleerd worden en de verkoper (/het systeem) mag de betaling niet autoriseren. Ik heb hierover afgelopen vrijdag een mail naar de ING gestuurd, en zij zijn nu het 1 en ander aan het uitzoeken hierover.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ai dat kan nog lastig worden dan...
Ga liever niet shoppen met mn creditcard want we moeten heel de vakantie met dat ding doen, en zo hoog is mn limiet ook weer niet :D
Zij mag ook geen CC aanvragen omdat ze nog student is (mbo - en die mogen geen CC).
Contant geld in winkels nemen ze ook vaak niet aan begreep ik....
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Dat heb ik echt nog nooit gehoord hoor, dat je niet met contact geld zou kunnen betalen! Zelfs een bankstel was geen probleem, al keken ze wel een beetje raar naar die stapel briefjes :-D
Loes88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Loes88 »

Ik heb zelf net een CC aangevraagd bij de ANWB. Na veel gedoe en navraag bij vele banken kon het daar wel 'gewoon'. Ik weet natuurlijk niet wat ze achter de schermen hebben uitgezocht, ik ben geen student meer maar door minimuminkomen kon het verder nergens. Geen flauw idee hoor, maar misschien kan ze het proberen? Verder haal ik vaak in NL alvast wat dollars, en pin daar gewoon bij de bank bij. Nu heb ik wel het voordeel dat ik ook een Amerikaanse bankrekening heb, dus gooi daar aan het begin van mijn vakantie's altijd een paar honderd dollar op, geen omkijken naar cash. Daarnaast heb ik afgelopen december zonder moeite in de WalMart een groot bedrag gepind met mijn Rabobank pas.

Overigens hebben ze inderdaad nog ner-gens mijn cash geweigerd, en ik heb flink wat geshopt, geloof dat maar. ;)
Laatst gewijzigd door Loes88 op 23 mar 2010, 19:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

idd je kan zonder probleem cash betalen :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

De eerste winkel waar cash wordt geweigerd moet ik nog tegen komen :mrgreen:
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ja leek me ook al sterk. Maar had ergens gelezen (volgensmij op het floridaforum) dat ze het zo gewend zijn dat Amerikanen met de kaart betalen, dat je gewoon achterdochtig wordt aangekeken als je met cash betaald. We zien het wel!
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Aïda schreef:De eerste winkel waar cash wordt geweigerd moet ik nog tegen komen :mrgreen:
Ik was laatst bij een bank in de US waar ze geen cash accepteerden :!:

In NL hoef je ook niet ver te gaan. Bij de vlieg winkels accepterren ze geen cash :!:
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Onze kinderen hebben verschillende keren meegemaakt dat hun Rabo-Europas met Maestro-logo hier in Amerika niet geaccepteerd werd.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Iris1990
Amerikafan

Bericht door Iris1990 »

RNA schreef:Ai dat kan nog lastig worden dan...
Ga liever niet shoppen met mn creditcard want we moeten heel de vakantie met dat ding doen, en zo hoog is mn limiet ook weer niet :D
Zij mag ook geen CC aanvragen omdat ze nog student is (mbo - en die mogen geen CC).

Dit klopt niet, ik zit ook op het mbo en mocht een cc aanvragen met een limiet van 750€. Op mijn eigen studentenrekening.
Dat vond ik te weinig voor mijn vakantie, dus hebben mijn ouders gezegt we nemen een cc op onze rekening. Dan kon ik zelf bepalen wat mij limiet is, dat is nu dus €2500,-
Reisverslagen
http://irispoelman.blogspot.com/"
http://irispoelman2015.blogspot.com/"
http://irispoelman2017.blogspot.nl/

2010 New York en Philadelphia
2013 Florida
2015 Florida
2017 Boston en New York
2019 Florida
2022 New York
2022 Florida
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik sta inderdaad ook garant voor de creditcard van mijn 19-jarige MBO-zoon. Zelfde limiet van € 2500,00 euro, maar de card is wel gekoppeld aan zijn eigen rekening, niet aan de mijne.
Iris1990
Amerikafan

Bericht door Iris1990 »

Ja dat kon ik inderdaad ook kiezen of het mijn eigen rekening werd of die van mijn ouders. Maar mijn ouders hebben gelijk gezegt, hij is voor nood en je aankomende vakantie. Dus als je een keer omhoog zit of je hebt wat nodig wat je normaal van ons zou krijgen kan je dat gelijk met je CC afrekenen.
Maar ideale oplossing is het, en zeker voor de vakantie om het zo op te kunnen lossen! :D
Reisverslagen

2013 Florida
2015 Florida
2017 Boston en New York
2019 Florida
2022 New York
2022 Florida
andre208
Amerikafan

Bericht door andre208 »

Aïda schreef:De eerste winkel waar cash wordt geweigerd moet ik nog tegen komen :mrgreen:

De c1000 in zoetermeer na 18.00 uur. En de telfort winkel kan je alleen nog maar pinnen.

Andre
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Bij de Golff hier kan je ook alleen maar pinnen op koopavond, dit nadat de winkel 2 keer is overvallen tijdens koopavond.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Annie schreef:Bij de Golff hier kan je ook alleen maar pinnen op koopavond, dit nadat de winkel 2 keer is overvallen tijdens koopavond.
Je hebt t ook wel over Vlissingen hé... :D
(neem aan de Golff in Paauwenburg.. of bedoel je ergens anders?)

Afbeelding
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik bedoelde eigenlijk Koudekerke (is van dezelfde baas).
Iris1990
Amerikafan

Bericht door Iris1990 »

Iris1990 schreef:
RNA schreef:Ai dat kan nog lastig worden dan...
Dit klopt niet, ik zit ook op het mbo en mocht een cc aanvragen met een limiet van 750€. Op mijn eigen studentenrekening.
Dat vond ik te weinig voor mijn vakantie, dus hebben mijn ouders gezegt we nemen een cc op onze rekening. Dan kon ik zelf bepalen wat mij limiet is, dat is nu dus €2500,-
Dit klopt wel. Je kan bij (zover ik weet alleen) Rabobank geen CC krijgen als MBO student met alleen stufi als inkomen. Ik ken er meerdere die het hebben geprobeerd, inclusief vriendin.
Misschien heb jij er één van een andere bank (of heb je hoger inkomen/borgstelling). ABN, ING etc zijn daar minder moeilijk in, al vragen veel banken idd een borgstelling van bijvoorbeeld ouders indien iemand MBO studeert, dit in tegenstelling tot HBO/WO studenten.
Lullig maar waar. Overigens kun je deze info ook gewoon op de website van bij http://www.rabobank.nl vinden; en google maar eens naar creditcard en mbo student... krijg je genoeg hits van mensen die geen CC krijgen zonder borgstelling.

Sorry, heb toch echt een CC van de Rabobank. Ook van mijn nieuwe betaalrekening bij de ING. Maar ben gewoon samen met mijn moeder naar de Rabobank geweest een week later had ik mijn CC thuis.
Reisverslagen

2013 Florida
2015 Florida
2017 Boston en New York
2019 Florida
2022 New York
2022 Florida
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Ik heb het dan ook niet over Nederland maar over de VS.
Paige
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Paige »

Vroeger kon je met je nederlandse pinpas inderdaad niet pinnen in het buitenland, aangezien nederlandse kaarten een magneetstrip hebben en de (meeste) andere landen een chip. Dus in plaats van je pas ergens door heen halen moet je dan je pas ergens instoppen (net zoals bij chippen).
We hebben wel eens in een duits dorpje gestaan waar we dus niet konden pinnen, daar sta je dan zonder geld en 10km verwijderd van het eerste dorpje met pin automaat waar je auto staat. Dat werd dus terug lopen...
Nu wordt dit ook in nederland vervangen, schijnt veliger te zijn, moeilijker te vervalsen, en kun je met de meeste passen in het buitenland pinnen.
In amerika gebruiken ze ook een chip op de pasjes??

Vraag me alleen wel af of het niet duurder is om te pinnen dan om bijvoorbeeld je creditkaard te gebruiken?
liveverslag 2008/9/10 http://www.down2oz.com/blog" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Toen ik ca. 21 jaar geleden voor het eerst naar de USA ging kon ik met mijn Postbank pinpas gewoon geld uit de muur halen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer