Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Twijfel: Camper en huurauto of alleen camper?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Twijfel: Camper en huurauto of alleen camper?

Bericht door nieuwenoord »

Misschien moeten we van de zomer toch maar eens bij jouw buurman gaan kijken Loek :wink:
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

DAT hoor IK dan weer natuurlijk graag :lol: :lol:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Loek, Eeen ford F150 kan geen fatsoenlijke(lees grote) 5th wheel trekken omdat een 1/2 ton chassis is
Grotere fifht wheels wegen leeg al gauw boveb de 10000 pond.
Jij hebt een 3/4 ton chassis waarmee dat wel kan. het beste is een 1 ton met dubbele achterwielen. Ook is een diesel te prefereren vanwege het giga koppel dat die dingen hebben.(vaak zo'n 750-800nm voor de kenner)
Torque van mijn VW met V8 is bijv 302 (x1,35 =407nm) de V10 diesel heeft 750 nm koppel dus zelfde auto en zelfde pk's maar bijna twee keer zoveel trekkracht. Wel mogen ze beide evenveel trekken(legaal)
Hier een leuke test wat diesel power kan. Trek een boeing 747

Het voordeel van een 5th wheel is dat je vaak veel meer binnenruimte hebt dan in een motor home.
Voor een 15000 dollar heb je al een mooie tweede hands met slides etc
Goede gebruikte pickups heb je al voor 15000 dollar, diesel wat meer en afhankelijk of je een single cab of crew cab koopt.
Ook is een lange wielbasis te preferen omdat dit comfortabler rijdt
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Tjeeeeeeeeeeeemig Loek, als ik jouw hoor weet ik weer waarvoor ik spaar. Kom morgen meteen :lol: . Moet nog ff wachten tot we niet meer hoeven werken :mrgreen: . HELAAS!HELAAS!
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik bedoelde ook meer de travel trailer waar alle gewicht op de wielen zit. Voor een fitfh wheel is een zwaardere pickup te prefereren door de hogere druk op de hitch. Een fifth wheel is inderdaad ruimer, maar travel trailers zijn niet echt klein. Hieronder zie je mijn pickup met een 24ft traveltrailer erachter. In mijn ogen een zeer fijne reiscombinatie. Alle ruimte die je nodig hebt, met de optie de auto los te koppelen voor korte dagtochtjes. Je kunt de travel trailer ook in 31ft krijgen met meerder slideouts, net als een RV. Ze zijn wel een stuk goedkoper in de verhuur en ze brengen geen extra kosten in rekening voor miles.

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer