Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

voor iedereen die t niet weet: max. gewicht per koffer.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: voor iedereen die t niet weet: max. gewicht per koffer.

Bericht door gondelier »

Hoe weten jullie op de terugweg hoe zwaar je koffers zijn? ga je in het hotel om een weegschaal vragen? Als het inderdaad soms maar om een kilo gaat, kan ik dat bij het inpakken niet voelen. Pak toch liever van te voren mijn koffers goed in, als op het vliegveld.
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

gondelier schreef:Hoe weten jullie op de terugweg hoe zwaar je koffers zijn? ga je in het hotel om een weegschaal vragen? Als het inderdaad soms maar om een kilo gaat, kan ik dat bij het inpakken niet voelen. Pak toch liever van te voren mijn koffers goed in, als op het vliegveld.
Ja, dat is altijd weer een probleem.
We hebben nog nooit een weegschaal in een motel kunnen vinden.
Sinds het gewicht van de koffers verlaagd is van 32 naar 23 kg hebben we dus ook al een paar keer op het vliegveld wat om moeten pakken. Heel leuk in zo'n volle hal waar je iedereen in de weg staat. :?
We hebben nu zo'n weegding waar je de koffer aan kunt hangen. (kan even niet op de naam komen)
Ook niet echt ideaal.
Het blijft behelpen, want echt nauwkeurig zijn die dingen niet, maar het helpt toch iets.
Ze zijn echter niet echt handig in gebruik.
De koffer gaat scheef hangen aan de haak en je kan de koffer maar met 1 vinger optillen omdat er maar zo'n kleine ring aan dat ding zit om hem vast te houden.
.......Toch eens zoeken naar een ander handvat :mrgreen:

Groetjes,
Sonja
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

SonjaV schreef:We hebben nu zo'n weegding waar je de koffer aan kunt hangen. (kan even niet op de naam komen)
Ook niet echt ideaal.
Het blijft behelpen, want echt nauwkeurig zijn die dingen niet, maar het helpt toch iets.
Ze zijn echter niet echt handig in gebruik.
De koffer gaat scheef hangen aan de haak en je kan de koffer maar met 1 vinger optillen omdat er maar zo'n kleine ring aan dat ding zit om hem vast te houden.
.......Toch eens zoeken naar een ander handvat :mrgreen:

Groetjes,
Sonja
Volgens mij bedoel je een veerunster :D
Crisis ? What Crisis ?
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

Deze gaat de laatste jaren met ons mee:
Afbeelding

Gekocht bij Walmart (fishing equipment) voor ongeveer 5 dollartjes. Gaat precies tot 50 pond. Nooit problemen meer gehad bij de check-in.

Wel heb ik de haak een beetje uitgebogen zodat de koffers er aan kunnen hangen. Scheef of recht ... het gewicht wordt hiermee goed gewogen.
Jamie
Amerika-ontdekker

Bericht door Jamie »

Volgens ons reisbureau mogen we op onze internationale vlucht per persoon 2 koffers van elk 23 kilo meenemen. Dat betekent dat we met 2 personen in totaal 2x2x23=92 kilo mogen meesjouwen! Dat is best wel enorm veel vinden we zelf, maar ook wel weer erg lekker omdat we niet hoeven te kiezen wat we wel of niet meenemen :D

Maar nu komt het: onze vlucht gaat van Schiphol via Chicago naar San Francisco, en op de terugweg van Los Angeles via Chicago naar Schiphol. Dat betekent dat we zowel op de heenreis als op de terugreis ook een nationale vlucht hebben (Chicago-SFO en LAX-Chicago). Hoe gaat dat dan in z'n werk? Hebben we dan nog steeds recht op 46 kilo per persoon, omdat die vluchten deel uitmaken van een internationale reis?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Jamie schreef:Maar nu komt het: onze vlucht gaat van Schiphol via Chicago naar San Francisco, en op de terugweg van Los Angeles via Chicago naar Schiphol. Dat betekent dat we zowel op de heenreis als op de terugreis ook een nationale vlucht hebben (Chicago-SFO en LAX-Chicago). Hoe gaat dat dan in z'n werk? Hebben we dan nog steeds recht op 46 kilo per persoon, omdat die vluchten deel uitmaken van een internationale reis?
Bij de meeste maatschappijen staat dit expliciet vermeld. Waar vlieg je mee?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Jamie
Amerika-ontdekker

Bericht door Jamie »

United Airlines, zal eens zoeken naar hun voorwaarden dan. Tenzij jij ze zo kan opnoemen natuurlijk?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Jamie schreef:United Airlines, zal eens zoeken naar hun voorwaarden dan. Tenzij jij ze zo kan opnoemen natuurlijk?
http://www.unitedairlines.nl/core/engli ... ernational

Revised checked bag policy for travel within the U.S. and Canada
Only passengers traveling on a stand-alone ticket for flights exclusively within the United States, Puerto Rico, the U.S. Virgin Islands and Canada will be affected by our new domestic checked bag policy.

You will be charged US$25 for a second checked bag only if you are a Mileage Plus general member or are not a member of Mileage Plus, and you are traveling within the United States, Puerto Rico, the U.S. Virgin Islands and/or Canada on one of the following types of tickets:

* a paid Economy ticket not purchased in conjunction with any international fares; or
* an Economy award ticket.

----
Als er een internationaal stuk bij zit dan gelden die regels niet...
Jamie
Amerika-ontdekker

Bericht door Jamie »

Grandioze service dat je dit zo snel hebt opgezocht!!!
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Jamie schreef:Grandioze service dat je dit zo snel hebt opgezocht!!!
Deze discussie heb ik op een ander forum ook al een keer gevoerd :)
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Misschien inmiddels een overbodig antwoord: wij vlogen van Orlando naar Schiphol ook met United airlines, met een overstap ( wat we als stop over hebben gebruikt) in Washington, en we mochten inderdaad van Orlando naar Washington ( binnenlandse vlucht dus) ook 2x23 meenemen.
Jamie
Amerika-ontdekker

Bericht door Jamie »

Altijd prettig om als extra zekerheid nog even een bevestiging vanuit de praktijk te krijgen. Dankjewel!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Het is niet zo moeilijk hoor, die 92 kg. Ik ben er bijna vandaag. Wij nemen wel veel spullen mee voor vrienden :wink:

Uit Alberts weblog van vanmorgen:
Even wat cijfers
1 koffer van 28 kg
1 koffer van 23 kg
1 koffer van 22 kg
1 reistas van 18 kg
Totaal 91 kg waarbij de handbagage nog niet is bijgeteld
Gelukkig vliegen we BC, we mogen dus 2 x 32 kg per persoon meenemen :wink:
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

nieuwenoord schreef:
Even wat cijfers
1 koffer van 28 kg
Kijk je wel uit met die koffer van 28 kg? Voor je het weet sta je die over te pakken op het vliegveld. ( de rede waarom ik dit topic opende)

Groetjes, Ilse
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

butterfly schreef:
nieuwenoord schreef:
Kijk je wel uit met die koffer van 28 kg? Voor je het weet sta je die over te pakken op het vliegveld. ( de rede waarom ik dit topic opende)

Groetjes, Ilse
Nee dus, we vliegen business class, toegestaan gewicht is dan 32 kg. per koffer. Geloof me, ik heb ze zwaarder mee gehad dan die 28 kg.
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Dat is toch ook krom, het zou een soort arbo wet zijn werd mij verteld. Alsof je ( als "koffersjouwer") minder kans hebt om door je rug te gaan als het een koffer van een business class passagier is. Maar voor jullie natuurlijk wel prettig hoor, dat snap ik ook wel.
Alvast een fijne vakantie.
Groetjes, Ilse
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

butterfly schreef:Dat is toch ook krom, het zou een soort arbo wet zijn werd mij verteld. Alsof je ( als "koffersjouwer") minder kans hebt om door je rug te gaan als het een koffer van een business class passagier is. Maar voor jullie natuurlijk wel prettig hoor, dat snap ik ook wel.
Groetjes, Ilse
Heeft niets te maken met Arbowet hoor, alleen maar met geld, alle gewicht kost extra brandstof, BC passagiers betalen veel meer, dus mogen ook meer meenemen.

Harry
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

butterfly schreef:Dat is toch ook krom, het zou een soort arbo wet zijn werd mij verteld. Alsof je ( als "koffersjouwer") minder kans hebt om door je rug te gaan als het een koffer van een business class passagier is. Maar voor jullie natuurlijk wel prettig hoor, dat snap ik ook wel.
Groetjes, Ilse
Juist niet krom :wink: Aan onze koffers komt een label waarop staat: 'heavy weight, ask help to lift'. Voor onze koffers moeten dus twee personen per koffer ingeschakeld worden. Ze mogen die dus niet alleen tillen volgens de Arbo-wet, ze worden gewaarschuwd door een paars label.
butterfly
Amerika-expert

Bericht door butterfly »

Okee, dan snap ik het. Ik was juist een bericht aan het typen, dat als het was zoals Harry schreef, het dan niet uit zou moeten maken of het om 1 koffer van 17 en 1 van 29 kilo ging, of om 2 van 23 omdat het samen 46 blijft. Maar met deze redenering snap ik hem. ( ja, het duurt soms even bij mij :oops: )
Groetjes, ilse
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Butterfly, wij hadden precies hetzelfde als jij.
Op Schiphol deden ze er gewoon een label 'Heavy weight' aan en op Denver ging die mevrouw toch een hoop stampij maken, zelfs voor een koffer van 51 pond :roll:
We konden dus idd op een drukke luchthaven overpakken en namen in onze haast nog een verkeerde beslissing door alle zonnebrandmiddelen in de handbagage te doen :oops:
Volgend probleem: teveel vloeistoffen bij ons in de handbagage. :banghead:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer