Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wij zijn er! Nooit meer een overstap op vliegveld Washington

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wij zijn er! Nooit meer een overstap op vliegveld Washington

Bericht door RoyBergen »

Diew douane vind ik nooit erg *klant' vriendelijk, ik ook voel me altijd een beetje onwelkom behandeld daar, maar goed ,daar moet je even doorheen voor dit anders prachtige land.
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

Ik vond Dulles nogal krap. Het leek erop of het vliegveld uit zijn/haar voegen aan het barsten was, de terminal welteverstaan.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

sweatbox schreef:Ik vond Dulles nogal krap. Het leek erop of het vliegveld uit zijn/haar voegen aan het barsten was, de terminal welteverstaan.
Inchecken in Dulles is inderdaad geen pretje op een drukker tijdstip...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

sweatbox schreef:Ik vond Dulles nogal krap. Het leek erop of het vliegveld uit zijn/haar voegen aan het barsten was, de terminal welteverstaan.
Inderdaad, dat komt omdat ze irritant stug vasthouden aan de architectuur van de terminal door Eero Saarinen (ook bekend door de St. Louis Arch), in plaats van dat mooie gebouw plat te gooien en er een nieuwe, cookie cutter terminal voor in de plaats te zetten, zodat niemand het meer krap zou vinden ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als het allemaal zo gemakkelijk ging hadden we nu niet zo'n mooie thread.
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

Petra/VS schreef:
Inderdaad, dat komt omdat ze irritant stug vasthouden aan de architectuur van de terminal door Eero Saarinen (ook bekend door de St. Louis Arch), in plaats van dat mooie gebouw plat te gooien en er een nieuwe, cookie cutter terminal voor in de plaats te zetten, zodat niemand het meer krap zou vinden ;).
Dat zou eeuwig zonde zijn.
Ik ben trouwens alleen in Concourse C geweest. Dit is een tijdelijke uitbreiding voor United uit de jaren '80.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Maar zeg nu eerlijk, waar is immigration nu wel echt 'klantvriendelijk'? Volgens mij gaat het altijd zo ... Koffers ophalen, opnieuw afgeven (vond ik niet veel voorstellen overigens) .. schoenen uit, riemen uit, sieraden af en door de metaal detector. Daarna alles weer aantrekken. Het gaat inderdaad erg snel en je moet opschieten, en het gaat niet met een lach ... maar om daardoor 'nooit meer' een overstap op Washington te willen ...... Bij ons is het exact zo gegaan op Dulles, maar ik heb het niet als een drama ervaren .....
Sandy
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik denk ook niet dat immigration officers echt klantvriendelijk hoeven te zijn. Ze moeten vooral autoritair en streng lijken. Als dat kan met wat vriendelijkheid, is dat denk ik alleen maar mooi meegenomen.

Ik heb nooit echt problemen gehad met officers. Het zijn geen gesprekken waarvan je denkt: "hee gezellig, we pakken er een biertje bij". Bij mij is het wel altijd zo geweest dat als ik gewoon netjes deed en duidelijk antwoord gaf, zij hetzelde doen.

Ik heb bijv. al een aantal keer gemerkt dat die mensen daar een uitdrukking van opluchting op hun gezicht krijgen als je hun "how are you today" antwoord met "I'm fine, how are you?". Ze zitten niet te wachten op "k*t want ik heb net 9 uur in een vliegtuig gezeten" e.d. en het is altijd fijn als iemand zo netjes is om hetzelfde terug te vragen. Maargoed, dat is wat ik heb gemerkt als ik keek (en luisterde) naar mensen voor mij in de rij en mijzelf..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Helemaal eens met Clint. Wij hebben ook goede ervaringen met immigration officers en hebben regelmatig een kort praatje met ze gemaakt. Net als met veel andere mensen die op de luchthavens werken.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Yeehaw schreef:Helemaal eens met Clint. Wij hebben ook goede ervaringen met immigration officers en hebben regelmatig een kort praatje met ze gemaakt. Net als met veel andere mensen die op de luchthavens werken.
Ook wij hebben geen nare ervaringen en zelfs inderdaad ook weleens een gezellig gesprekje gevoerd over de vakantiebestemming.
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Clint schreef:
Ik heb bijv. al een aantal keer gemerkt dat die mensen daar een uitdrukking van opluchting op hun gezicht krijgen als je hun "how are you today" antwoord met "I'm fine, how are you?". Ze zitten niet te wachten op "k*t want ik heb net 9 uur in een vliegtuig gezeten" e.d. en het is altijd fijn als iemand zo netjes is om hetzelfde terug te vragen. Maargoed, dat is wat ik heb gemerkt als ik keek (en luisterde) naar mensen voor mij in de rij en mijzelf..
Zo is dat. Als je in de States bent en ze vragen hoe het met je gaat, antwoord je best ook met dezelfde vraag terug :-)

Vorig jaar toen ik geland was in Chicago, waren er heel wat problemen met de computers. Ze hadden net nieuwe software ontvangen en moesten onmiddelijk de upgrade op de PC's uitvoeren. Blijkbaar liep dat niet vlot, iedereen was redelijk geërgerd omdat alle hokjes gesloten waren en maar één voor één weer open gingen. Toen ik bij de officer kwam, groette ik terug en zei "seems to be some computer problems" ...en meteen was het ijs gebroken :-) ; heb hem nog good luck gewenst toen ik doormocht en kreeg een zeer spontane "have a nice vacation" terug.

Dit jaar heb ik een zee van tijd... wel 7 uur overstap tijd. Kan lekker lang praatje slaan dan :lol:
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Clint schreef:Ik denk ook niet dat immigration officers echt klantvriendelijk hoeven te zijn. Ze moeten vooral autoritair en streng lijken. Als dat kan met wat vriendelijkheid, is dat denk ik alleen maar mooi meegenomen.
Zactly! .... en die verwachting heb ik dan ook niet. Ik heb 1x iemand meegemaakt die wel een aanzetje gaf tot een praatje. Volgens mij moest hij moeite doen om niet een al te gezellig praatje te maken. Het ging over de kinderen in onze paspoorten ...

Sandra
Sandy
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb in 2002 een heel leuk gesprek gehad met de immigrations officer. Hij zag dat ons eerste adres in Chowchilla was (bij vrienden) en vroeg of ik de film 'The Chowchilla Kidnapping' had gezien. Toen ik hem vertelde dat onze vrienden daar in die tijd ook kinderen op High School hadden en dat de kidnappers bij hen op school zaten, was ik zo 10 minuten zoet met hem. De mensen achter me waren niet blij. Hij had de mensen voor ons trouwens afgeblaft, dus ik was stomverbaasd!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

sweatbox schreef:
Petra/VS schreef: Inderdaad, dat komt omdat ze irritant stug vasthouden aan de architectuur van de terminal door Eero Saarinen (ook bekend door de St. Louis Arch), in plaats van dat mooie gebouw plat te gooien en er een nieuwe, cookie cutter terminal voor in de plaats te zetten, zodat niemand het meer krap zou vinden ;).
Dat zou eeuwig zonde zijn.
Ik ben trouwens alleen in Concourse C geweest. Dit is een tijdelijke uitbreiding voor United uit de jaren '80.
Toen wij in 1983 voor het eerst op Dulles aankwamen lag het ver van de bewoonde wereld in de weilanden. Het was alleen wat nu de "main" terminal is en je werd met zo'n mobile lounge naar je vliegtuig gebracht. Niet veel later openden de C en nog iets later de D terminals. In de afgelopen 25 jaar is Dulles uitgegroeid van een provinciaal vliegveldje tot een van de snelst groeiende vliegvelden ter wereld en zie je nu, als je van het vliegveld wegrijdt enkel gebouwen met de namen van grote bedrijven erop.

Er wordt nu een ondergrondse trein gebouwd en er is net weer een nieuwe terminal open (B), maar het zal nog wel even duren, voor het vliegveld de stroom reizigers echt aankan. En dan moet er ook nog heel nodig openbaar vervoer van het vliegveld naar de stad komen!

Maar goed, om terug on topic te gaan, in mijn ervaring kun je op ieder Amerikaans vliegveld tegen een vervelende immigratie officier aanlopen, dat heeft niet per se met Dulles te maken en geen enkele immigratie ruimte is "warm and fuzzy" (misschien resulteert dat ook in de humeuren, als je de hele dag in zo'n kale kelder zonder ramen moet werken word je toch ook niet blij?).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Clint schreef:Ik denk ook niet dat immigration officers echt klantvriendelijk hoeven te zijn. Ze moeten vooral autoritair en streng lijken. Als dat kan met wat vriendelijkheid, is dat denk ik alleen maar mooi meegenomen.
My thoughts exactly.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Jozzy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Jozzy »

Ik heb nooit echt problemen gehad met officers. Het zijn geen gesprekken waarvan je denkt: "hee gezellig, we pakken er een biertje bij". Bij mij is het wel altijd zo geweest dat als ik gewoon netjes deed en duidelijk antwoord gaf, zij hetzelde doen.
Dat is inderdaad ook de ervaring die ik heb met die ene immigrations officier die ik in mijn leven heb gesproken. ;) Het was een aardige man en zeker geen vervelend gesprek, maar je had na afloop wel het gevoel van 'zo, ik ben flink doorgezaagd'. Maar als je gewoon enthousiast reageert (zoals je dus doet als je op vakantie bent en als je, in mijn geval, voor het eerst de States binnenkomt), is er niets aan het handje. :) Maar toch vond ik het wel een rare ervaring, om zo doorgezaagd te worden als je in een land je vakantiecentjes komt uitgeven. :)
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Ik herken je verhaal niet echt. Wij zijn nu een paar keer via Dulles binnen gekomen. Laatste keer hebben we ongeveer een half uurtje moeten wachten en zelfs nog een praatje gemaakt met de immigrations officer.
Ik denk dat het maar net is hoe je er zelf in staat. Je weet dat je moet wachten, dat je je schoenen uit moet doen en je bagage opnieuw in moet leveren. Hoort erbij dus daar maken wij geen probleem van.
annebel
Amerika-ontdekker

Re: wij zijn er! nooit weer Washington

Bericht door annebel »

yarrah schreef:
nieuwenoord schreef:Fijn dat jullie zijn gearriveerd. Had jullie zo'n korte overstaptijd of viel het echt heel erg tegen?
We hadden een officiele overstap van 1.40 niet erg ruim dat geef ik toe. Maar moet te doen zijn. Wat me zo vreselijk tegenviel is dat je als vee werd behandeld. Je komt aan en dan kom via gangen (zonder raam) je in een grote kelder daar was de immigrations. Je krijgt totaal geen info. Het ophalen van je bagage en weer inleveren nou,.... het werd gewoon van je afgepakt. Dan als koeien naar de security, jas uit, schoenen uit, riemen uit je broek. Laptop uit je tas... doorlopen, doorlopen!!!! En deze controle was me volledig onduidelijk je wordt al helemaal gecontroleerd voor je uit het vliegtuig in stapt? Waarom nog een keer als je amerika in gaat?
Nu ben ik gewend dat amerika een klantvriendelijk land is,.... en dit was een grote shock voor mij.

Maar goed :D genoeg gezeurd,.... straks om 12.00 worden we gehaald door Road Bear en dan kan de vakantie echt beginnen. Maar de weersverwachting is niet zo best, maar dat heb je niet in de hand.

Groetjes uit een zeer zonnig Denver,
Volgens mij zaten we in het zelfde vliegtuig,van alle keren 2 keer per jaar vond ik het allemaal wel meevallen NY en Miami zijn pas erg.
Bij de immigratie waren ze erg vriendelijk nog nooit meegemaakt er kon zelfs nog een geintje vanaf.
Zo zie je maar weer dat iedereen het anders ervaart.

Groetjes
burb11
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door burb11 »

Wij (twee volw. en dochtertje van 7) vliegen 6 juli via Schiphol naar Washington Dulles. Hebben dan precies anderhalf uur voor een overstap naar LA. Dus als ik het goed begrijp; koffers zsm van de band, inchecken voor volgende vlucht en niet treuzelen... Maar 1,5 uur is wel voldoende?
2008--> Hawaii / 2011--> Philadelphia / 2012--> New York-Oahu-Chicago / 2013--> Phoenix / 2014--> South West / 2015(mei)--> New York (juli/aug)--> Route 66: Chicago -> Phoenix -> Maui
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hangt er helemaal vanaf, kan voldoende zijn of niet, hangt van de rijen bij immigration af. Anders neem je toch gewoon de volgende vlucht....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer