Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Koffergewicht
Re: Koffergewicht
Bedankt voor de tip. Heb vandaag ff zo'n unster gehaald bij de Aldi 

- gondelier
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik ga voorlopig niet vliegen, maar heb hem toch maar gehaald. Je weet maar nooit
- kangie
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Heel handig en dat voor 6 euro! Ik heb hem gister gekocht ( alvast voor de volgende reis
)

Ik weet een gratis manier van wegen. Weeg eerst jezelf.
Pak dan je volledig ingepakte koffer in je armen, of doe je ingepakte rugzak op je rug, en ga weer op de weegschaal staan. Het verschil tussen de beide gewichten is het gewicht van je koffer, tas, rugzak,etc. En verder, ik spaar oude kleren, die kunnen onderweg weg gegooid worden. De koffer wordt dan lichter (logisch) 

- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik dat doe kan ik de cijfertjes op de weegschaal niet meer zienlkapitein schreef: Pak dan je volledig ingepakte koffer in je armen ..en ga weer op de weegschaal staan.

Marjon
Als je internationaal vliegt mag je 2 x 22.5 kg meenemen.
Wij vliegen van san francisco naar los angeles met united airlines, dan vliegen we gelijk door naar amsterdam via parijs met air france.
Mag je ook 1 zwaardere koffer meenemen? Iemand hier (en met deze maatschappijen) ervaring mee?
Wij vliegen van san francisco naar los angeles met united airlines, dan vliegen we gelijk door naar amsterdam via parijs met air france.
Mag je ook 1 zwaardere koffer meenemen? Iemand hier (en met deze maatschappijen) ervaring mee?
2009: (4 weken) Utah-Arizona-Nevada-Californie
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je mag gewoon 2 koffers van maximaal 22,5 kg meenemen (dus niet bijvoorbeeld 1 koffer van 30 en 1 van 15)
Marjon
Marjon
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Wij stonden vorige week bij de Unitedbalie in Washington (Dulles), daar stond een mevrouw iedereen met een zwaar uitziende koffer te waarschuwen dat teveel gewicht $150 zou gaan kosten.viola schreef:Als je internationaal vliegt mag je 2 x 22.5 kg meenemen.
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Soms willen ze nog weleens schappelijk zijn bij de incheckbalie.
Toen ik vrijdag in New York wilde inchecken bij British Airways was mijn koffer 23,8 kilo, dat was wel wat te zwaar maar ik hoefde niet bij te betalen.
Er kwam alleen een sticker op "caution exceeds 23 kg, do not lift alone".
En ik maar sjouwen in mijn eentje met die koffer plus een rugzak en een weekendtas ( die weekendtas zat leeg in de koffer op de heenreis) in de metro naar JFK toe
Toen ik vrijdag in New York wilde inchecken bij British Airways was mijn koffer 23,8 kilo, dat was wel wat te zwaar maar ik hoefde niet bij te betalen.
Er kwam alleen een sticker op "caution exceeds 23 kg, do not lift alone".
En ik maar sjouwen in mijn eentje met die koffer plus een rugzak en een weekendtas ( die weekendtas zat leeg in de koffer op de heenreis) in de metro naar JFK toe

Crisis ? What Crisis ?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Neem je de weegschaal dan ook mee? Juist het wegen op de terugreis is vaak lastig, vandaar de unsters (die bijna niks kosten).lkapitein schreef:Ik weet een gratis manier van wegen. Weeg eerst jezelf.Pak dan je volledig ingepakte koffer in je armen, of doe je ingepakte rugzak op je rug, en ga weer op de weegschaal staan. Het verschil tussen de beide gewichten is het gewicht van je koffer, tas, rugzak,etc. En verder, ik spaar oude kleren, die kunnen onderweg weg gegooid worden. De koffer wordt dan lichter (logisch)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Bij dit soort verhalen vraag ik me altijd af wat mensen allemaal meeslepen voor die paar weken.
46 kilo pp. mag je meenemen. Dat halen wij met z'n drieën nog niet.
46 kilo pp. mag je meenemen. Dat halen wij met z'n drieën nog niet.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Wij hadden dit jaar alleen al een koffer vol met spullen voor vrienden in Californië. Met hun Nederlandse achtergrond vinden ze het heerlijk als we voor hen spullen meebrengen die ze daar niet hebben of moeilijk kunnen kopen. Daarnaast reizen we altijd met een camper en gaan er op een gegeven moment ook dingen mee naar huis die erg handig zijn voor een volgende trip (en die gaan dan ook weer mee terug).
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Hoi, ik had een maand geleden toen ik vanaf SFO met Delta meevloog een overgewicht van 20 Lbs dat koste me toen $150,- het natuurlijk per maatschapij verschillend wat de kosten zijn voor overgewicht. Aangezien ik niets uit me koffer kon halen heb ik toen maar betaald
groetjes Mark(667)

groetjes Mark(667)
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Had je niet veel tijd meer bij de incheckbalie, of mocht je niet meer stuks bagage gratis meenemen ?
Als je nog wat tijd over had, dan had je op het vliegveld misschien nog ergens een goedkope sporttas kunnen kopen en daar had je dan het teveel aan bagage in kunnen proppen.
Als je nog wat tijd over had, dan had je op het vliegveld misschien nog ergens een goedkope sporttas kunnen kopen en daar had je dan het teveel aan bagage in kunnen proppen.
Crisis ? What Crisis ?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Wij hebben een paar jaar geleden zo'n unster gescoord voor $1 en ik heb er in de tussentijd al veel plezier van gehad. Ik had nu ook 1 koffer die exact aan het gewicht voldeed en op de terugweg zal het wel weer puzzelen worden gezien de hoeveelheid spullen die ik altijd mee terug wil nemen. Gelukkig komt mijn vader volgende week dan kan ik hem vast wat meegeven en mijn man komt aan het einde van mijn reis en die neemt een lege tas mee maar het blijft altijd schuiven.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Arlette
- Amerikafan
Hallo, voor iedereen die nog wil en mag vertrekken en het misschien nog niet gezien heeft : bij Aldi Belgie verkopen ze vanaf vrijdag 30/4 een kofferweegschaal incl lintmeter voor 4.99 euro. Gewicht van 0-30kg, dus genoeg voor de koffers
Ik heb mijn zoon al gezegd dat hij vrijdag morgen om 9 u bij de deur moet staan
Komt dit even net op tijd voor ons zeg.

- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Checked Baggage - Continental Airlines

Kofferweegschaal Aldi Belgie, geen geld 5 eurotjes! Ik hoop dat ie binnenkort ook in de Nederlandse filialen word aangeboden!

Kofferweegschaal Aldi Belgie, geen geld 5 eurotjes! Ik hoop dat ie binnenkort ook in de Nederlandse filialen word aangeboden!
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Die is in NL al in de winkel geweest. De aanbieding was in week 21 van 2009 (vanaf 23 mei).
Was hier alleen wel 1 euro duurder
Ik heb de weegschaal al een paar keer gebruikt op RyanAir vluchten waar ze erg streng letten op te zware handbagage. Prima ding.
Was hier alleen wel 1 euro duurder

Ik heb de weegschaal al een paar keer gebruikt op RyanAir vluchten waar ze erg streng letten op te zware handbagage. Prima ding.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Contacteer:
Stukje duurder maar wel electronisch: ANWB - Bagageweger

- Compact handformaat
- Stevige handgreep
- Eenvoudig mee te nemen
- Weegt in LB en KG tot max. 44 kg