Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Stempels in paspoort
- Bandido
- Amerika-expert
Re: Stempels in paspoort
Nee, het mag geen probleem zijn. Wel kun je er eventueel vragen over krijgen, maar dat is meer in de trant van wat je daar precies deed. Ik was bv in Kazachstan geweest, nota bene een land waar de VS goede banden mee onderhoudt, maar de immigration officer viel waarschijnlijk over het "-stan" deel van de naam van het land. Dat klonk misschien verdacht. Maar nadat ik het uitgelegd had was er niks aan de hand. Dat heb ik van meer mensen gehoord. Veel Nederlanders zijn bv in Cuba geweest en je kunt best uitleggen dat dat nu eenmaal een populaire bestemming is voor mensen uit Europa.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerika-expert
Ook daar heb ik geen problemen mee gehad. Weer wel met de Israelische airportsecurity nadien, maar dat lag meer aan het getuigschrift dat ik bij me had in combinatie met de stempels, dan aan de stempels an sich.Petra/VS schreef:Dat was omdat de Arabische landen moeilijk deden over een Israelische stempel.
Gr., Flipje
- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Hey Mark,Mark76 schreef:Hoi Disney-golf,
Wij vertrekken 12 juni en komen 28 juni terug.
Groetjes
Mark
Ik had je beloofd nog een berichtje te plaatsen.
Geen problemen gehad met stempels van U.S. unfriendly country's.
T'is maar dat je het weet.
Goede reis!
-
- Amerika-ontdekker
Ik was in Saudie Arabie en Noord-Korea, beide niet bepaald de grootste vrienden van de VS. Bij customs wel vragen over gehad maar verder geen problemen.
Ik heb visums voor China in mijn paspoort, eveneens geen grote vriend, echter ook nooit geen problemen of vragen over gehad.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb een Visum van China in mijn amerikaanse paspoort. De opmerkingen van immigrations was: "Cool, did you like China? I would love to go there sometime..."
Haha ja zo kan het ook inderdaadLoek schreef:Ik heb een Visum van China in mijn amerikaanse paspoort. De opmerkingen van immigrations was: "Cool, did you like China? I would love to go there sometime..."

Zou je willen vertellen hoe je dat visum geregeld hebt? Ik zou erg graag naar China willen, maar een visum aanvragen lijkt nogal wat voeten in de aarde te hebben omdat je het als niet-Amerikaan persoonlijk aan moet vragen op de Chinese ambassade in Washington, DC.Loek schreef:Ik heb een Visum van China in mijn amerikaanse paspoort. De opmerkingen van immigrations was: "Cool, did you like China? I would love to go there sometime..."
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij ons werd het via het tourbedrijf gedaan waar we mee naar China gingen (Ritz). Ik weet dat als je het zelf moet aanvragen dat het a) een stuk duurder is b) langer duurt, en c) een stuk ingewikkelder is.
Als je met een georganiseerde toer reist in China, zou ik het aan hen overlaten.
Mijn reisverslag naar China staat hier, mocht je interesse hebben.
Als je met een georganiseerde toer reist in China, zou ik het aan hen overlaten.
Mijn reisverslag naar China staat hier, mocht je interesse hebben.
Het komt er voor mij op neer dat ik het zelf zou aanvragen. De kosten van een aanvraag vond ik wel meevallen, van wat ik me zo snel herinner kun je voor minder dan $100 een versnelde aanvraag doen en kun je je paspoort de volgende dag weer ophalen. Het enige dat ik niet zo goed kan inschatten is dat er voor niet-Amerikanen door de ambassade op een 'case by case' basis wordt beslist of je wel of niet een visum krijgt, daar moet ik dan maar het beste van hopen.
Dank je voor je reisverslag! Het is natuurlijk helemaal niet goed om al lekker te dagdromen en dit soort dingen te lezen omdat het nog helemaal niet zeker is dat ik ga, maar het is wel leuk om te doen!
Dank je voor je reisverslag! Het is natuurlijk helemaal niet goed om al lekker te dagdromen en dit soort dingen te lezen omdat het nog helemaal niet zeker is dat ik ga, maar het is wel leuk om te doen!

Ik ben anderhalf jaar geleden ook naar Amerika geweest, en had een China-visum voor de maand erna in mijn paspoort staan, maar daar hebben ze volgens mij niet eens naar gekeken! Ik bedacht het me pas in de rij bij de douane dus dat was op zich wel even spannend, maar ze deden er niet moeilijk over, en anders was ik daar gewoon als tourist!
Als je toevallig eens in Nederland bent kun je het ook in Den Haag aanvragen bij de Ambassade daar, als je vroeg genoeg in de ochtend komt kun je hem later op dezelfde dag weer ophalen (anders duurt het een week). Zo heb ik het destijds ook gedaan (ok, ik woonde nog in Nederland maar ja, wellicht is het een gemakkelijkere optie voor je als je toch in NL bent).Amikix schreef:Ik zou erg graag naar China willen, maar een visum aanvragen lijkt nogal wat voeten in de aarde te hebben omdat je het als niet-Amerikaan persoonlijk aan moet vragen op de Chinese ambassade in Washington, DC.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2308 Weergaves
-
Laatste bericht door MBA93x
-
- 6 Reacties