Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
nieuwe creditcard, op oude reeds reserveringen gedaan
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Re: nieuwe creditcard, op oude reeds reserveringen gedaan
Mirjam, het is niet aan te bevelen je creditcardgegevens via een onbeveiligde verbinding te versturen.
- Ineke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik zit dus met hetzelfde probleem. Kreeg vanmorgen mijn nieuwe creditcard, ING gebeld en mijn verhaal gedaan. De nieuwe card hoeft nog niet meteen geactiveerd te worden, kan gewoon wachten tot na de vakantie (volgens de ING mevrouw kan daarmee gewacht worden tot uiterlijk september). Ik denk wel dat ik de nieuwe card toch meeneem, mochten er evt. problemen opdoen, dan kan ik 'm altijd nog vanuit Amerika activeren.peter verhoeven schreef:OOk ik heb de nieuwe ing-card in huis liggen. Ik heb hem echter nog niet geactiveerd. Mijn oude postbank card is nog tot 1 jan 2010 geldig.
Ik overweeg om pas na terugkomst uit "The West" in augustus de Ing card te activeren. Ik kan nl nergens iets vinden over een verplichte termijn waarbinnen de activering moet plaats vinden!
Of zie ik iets over het hoofd?
Ik vraag me toch eigenlijk ook wel af of e.e.a. wel nodig is. Bij het ophalen van de auto vragen ze naar je credicard, die ze dan door zo'n apparaat halen. Zou het dan wat uitmaken/zullen ze het merken dat je een andere creditcard hebt? Hotel betalen idem? Alleen als je niet op komt dagen, dan heeft het hotel dus pech omdat ze dan die niet gebruikte/gereserveerde nacht niet van je creditcard kunnen afschrijven.
gr, Ineke
http://www.ine1149.web-log.nl
-
- Amerikafan
volgens mij heeft Ineke helemaal gelijk.. 

- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Contacteer:
Ik ben blij dit te horen. ook wij kregen gisteren onze nieuwe creditcards en de pincodes worden nog apart toegestuurd. Volgende week vertrekken we al en ik heb besloten gewoon onze oude CC te gebruiken en de nieuwen mee te nemen voor de zekerheid. Kan ze inderdaad vanuit Amerika altijd nog activeren mocht dat nodig blijken.Ineke schreef: Ik zit dus met hetzelfde probleem. Kreeg vanmorgen mijn nieuwe creditcard, ING gebeld en mijn verhaal gedaan. De nieuwe card hoeft nog niet meteen geactiveerd te worden, kan gewoon wachten tot na de vakantie (volgens de ING mevrouw kan daarmee gewacht worden tot uiterlijk september). Ik denk wel dat ik de nieuwe card toch meeneem, mochten er evt. problemen opdoen, dan kan ik 'm altijd nog vanuit Amerika activeren.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Ik heb juist speciaal voor deze reis de nieuwe creditcard aangevraagd.
Twee jaar geleden waren wij in Frankrijk en daar bleek dat de postbank als enige bank nog niet de nieuwe creditcard had ingevoerd. Namelijk die met zo'n soort chipknip dingetje erop. Vroeger zette je alleen je handtekening, nu moeten ze hem door een apparaat halen en dat gaat niet met die oude van de postbank.
Bij het eerste de beste hotel weigerden ze deze card dus. De postbank zegt: ze moeten hem wel aannemen, maar wanneer je in het buitenland staat en een winkel/hotel weigert de kaart dan weigeren ze en daar doe je ter plekke niets aan.
Die vakantie heb ik de card dus niet meer kunnen gebruiken en daarom heb ik juist vervroegd de nieuwe aangevraagd en die om die reden ook gekregen.
Twee jaar geleden waren wij in Frankrijk en daar bleek dat de postbank als enige bank nog niet de nieuwe creditcard had ingevoerd. Namelijk die met zo'n soort chipknip dingetje erop. Vroeger zette je alleen je handtekening, nu moeten ze hem door een apparaat halen en dat gaat niet met die oude van de postbank.
Bij het eerste de beste hotel weigerden ze deze card dus. De postbank zegt: ze moeten hem wel aannemen, maar wanneer je in het buitenland staat en een winkel/hotel weigert de kaart dan weigeren ze en daar doe je ter plekke niets aan.
Die vakantie heb ik de card dus niet meer kunnen gebruiken en daarom heb ik juist vervroegd de nieuwe aangevraagd en die om die reden ook gekregen.
Laatst gewijzigd door Petra op 08 apr 2009, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Zit op die nieuw creditcards al een chip dan? Ik had begrepen dat MasterCard daar nog niet mee was begonnen. (de nieuwe betaalpassen van ING wel, maar dat is geen cc)
diny
diny
Ik heb een nieuwe Mastercard cc en daar zit inderdaad zo'n chip in.
Ben een paar weken geleden in Londen geweest en heb daar nergens meer een handtekening hoeven zetten, maar heb overal met pincode betaald.
Ben een paar weken geleden in Londen geweest en heb daar nergens meer een handtekening hoeven zetten, maar heb overal met pincode betaald.

- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb de nieuwe platinum mastercard van ING al gekregen, en daar zit inderdaad een chip op
, de door ons meestgebruikte American Express gelukkig nog steeds niet. 

Sorry, ik loop weer achter, Mastercard schijnt er al sinds 2005 mee 'bezig' te zijn.
groetjes, diny
groetjes, diny
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dat klopt Diny.
Ik heb al enkele jaren zo'n chip op mijn cc van de ABN AMRO Bank.
Roland
Ik heb al enkele jaren zo'n chip op mijn cc van de ABN AMRO Bank.

Roland
En nu schijnen er weer problemen te zijn met de gewone, nieuwe betaalpas van de ING (ook met chip). Gisteren op tv (Kassa) bleek dat het zelfs in Amerika problemen bij het pinnen kan opleveren (machine herkent de kaart niet)
diny
diny
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik zou de reserveringen toch nabellen en een nieuwe nummer doorgeven. Als ze namelijk voor aankomst je kaart nachecken en die is niet meer actief heb je kans dat men een reservering cancelleld. Hij is dan niet meer secured.
Hotel etc kunnenn op hun machine kaarten nachecken of ze goed zijn en actief zonder dat je daar iets van merkt.
Als wij credit card nummers door krijgen checken wij ze vaak ook voor aankomst en kaarten die niet werken gaan er uit. men wil namelijk nog wel eens een met opzet een niet werkend nummer doorgeven.
Als een reservering al volledig betaald is is er er geen probleem.
Hotel etc kunnenn op hun machine kaarten nachecken of ze goed zijn en actief zonder dat je daar iets van merkt.
Als wij credit card nummers door krijgen checken wij ze vaak ook voor aankomst en kaarten die niet werken gaan er uit. men wil namelijk nog wel eens een met opzet een niet werkend nummer doorgeven.
Als een reservering al volledig betaald is is er er geen probleem.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Every day is a gift, not a given right
- Ineke
- Amerikakenner
- Contacteer:
Daar zit wel wat in, Petra!
Maar....zou dat bij de grote hotelketens ook zo zijn? Ik heb de laatste tijd bij een aantal hotelketens gereserveerd. Maakte bij het doorgeven van mijn creditcardnummer een paar keer een typefout en prompt kreeg ik de mededeling dat mijn creditcardnummer (of de vervaldatum) niet klopte. Daar werd dus meteen bij het maken van de reservering (automatisch) je nummer gecontroleerd. Vraag me af of ze dit dan nog een extra keer zullen gaan doen.
gr, Ineke
www.ine1149.web-log.nl
Maar....zou dat bij de grote hotelketens ook zo zijn? Ik heb de laatste tijd bij een aantal hotelketens gereserveerd. Maakte bij het doorgeven van mijn creditcardnummer een paar keer een typefout en prompt kreeg ik de mededeling dat mijn creditcardnummer (of de vervaldatum) niet klopte. Daar werd dus meteen bij het maken van de reservering (automatisch) je nummer gecontroleerd. Vraag me af of ze dit dan nog een extra keer zullen gaan doen.
gr, Ineke
www.ine1149.web-log.nl
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ineke er zijn veel motel ketens die die op wekelijkse basis doen. Bv in week 30 checken ze de boekingen voor week 31. Wij moeten het handmatig doen door het hele nummer in te toesten en te checken en doen het eigenlijk alleen bij mensen die bv meerdere dagen reserveren of waar we bij de boeking een minder gevoel bij hadden.
Bij sommige creditcard machine systemen kun je dit autoatisch doen. Maar zo;n luxe appartaat hebben wij uiteraard niet omdat dit veel te duur is voor ons.
Bij sommige creditcard machine systemen kun je dit autoatisch doen. Maar zo;n luxe appartaat hebben wij uiteraard niet omdat dit veel te duur is voor ons.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Wat met auto reserveringen voor juli, via usareisen, bij alamo, die dus eigenlijk al betaald zijn, met een kaart die vervalt in juni?
Moet ik usareisen en of alamo daar ook van op de hoogte brengen?
Van de vliegtuigtickets ben ik er zeker van dat ik niemand op de hoogte moet brengen van een wijziging omdat je gewoon nergens nog je creditcard moet gaan tonen...
Van de vliegtuigtickets ben ik er zeker van dat ik niemand op de hoogte moet brengen van een wijziging omdat je gewoon nergens nog je creditcard moet gaan tonen...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dat is niet nodig. De auto is immers al betaald. Terplekke zul je wel een creditcard moeten tonen maar het zal niet uitmaken als dat een andere is dan waar je mee betaald hebt. Alamo heeft je creditcard gegevens immers niet omdat je aan usareisen.de betaald hebt.Q-BiC schreef:Wat met auto reserveringen voor juli, via usareisen, bij alamo, die dus eigenlijk al betaald zijn, met een kaart die vervalt in juni?
Roland
-
- Amerikafan
Nou.... ik heb tóch (voor de zekerheid dan maar) de hotels waar we meerdere nachten zullen verblijven, ons nieuwe creditcard nummer doorgegeven.. werd zeer op prijs gesteld
Marjolein

Marjolein
Hallo Marjolein,
ik heb hetzelfde probleem, heb jij de hotels een mail gestuurd of gebeld???
Hanny
ik heb hetzelfde probleem, heb jij de hotels een mail gestuurd of gebeld???
Hanny
- Harry
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je de hotels al in kennis wil stellen van je nieuwe nummer, doe het dan telefonisch, dat is veel veiliger dan e-mail, nooit creditcardgegevens versturen zonder beveiliging.
-
- Amerikafan
Ja ik heb ze wél gemaild en direkt een bevestiging terugontvangen van de hotels... daarna uitgeprint en mails verwijderd... De hotels zelf hadden ook het nummer verwijderd bij hun antwoord terug voor onze security.
je hoort idd dat het onveilig is, maar als je tegenwoordig iets met je CC betaald online kan dat niet alleen met je cc nummer er worden twee persoonlijke security codes gevraagd...
nou ja hoop maar dat het goed is gegaan..
heb overigens niet alle hotels gedaan hoor! alleen diegenen waar we meerdere nachten verblijven..
Marjolein
je hoort idd dat het onveilig is, maar als je tegenwoordig iets met je CC betaald online kan dat niet alleen met je cc nummer er worden twee persoonlijke security codes gevraagd...
nou ja hoop maar dat het goed is gegaan..

heb overigens niet alle hotels gedaan hoor! alleen diegenen waar we meerdere nachten verblijven..
Marjolein
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 42 Reacties
- 10407 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-