Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Problemen met nieuwe ING betaalpassen: overzicht?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Hanny65
Amerikafan

Re: Problemen met nieuwe ING betaalpassen: overzicht?

Bericht door Hanny65 »

ppppffffff sinds vandaag kan ik met mijn nieuwe ING betaalpas pinnen, en nu maar hopen dat het op vakantie ook goed gaat :wink:
mariekeev
Amerikafan
Locatie: Nederland..... en in de toekomst hopelijk weer Los Gatos!

Bericht door mariekeev »

Wellicht een tip voor mensen die hotels op hun oude credit card nummer hebben geboekt en inmiddels een nieuwe credit card hebben ontvangen:
Neem je oude credit card mee, deze is weliswaar niet meer geldig maar het is op die manier soms makkelijker voor personeel om te herkennen dat het om jou gaat en om een eerder gemaakte reservering. Je betaald toch pas achteraf en niet vooraf bij dit soort hotel reserveringen en een andere credit card geeft normaal gesproken ook geen enkel probleem, ze willen het nummer van te voren hebben om een eventuele no-show te kunnen bekostigen.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wij zijn momenteel in Amerika en maken gebruik van onze nieuwe ING-betaalpassen. Onze ervaringen tot nu toe heb ik in dit topic vermeld, maar ik kopieer hier ook een gedeelte van het bericht naar toe.

Ervaring met nieuwe ING-betaalpas/creditcard

Wij hebben 2 rekeningen (voorheen dus Postbank) bij de ING en bij elke rekening 2 betaalpassen, eentje voor Jan en eentje voor mezelf. Zowel Jan als ik hebben een nieuwe pas (de oranje) gekregen, Jan van de ene rekening en ik van de andere rekening. Beiden hebben we dus ook nog een blauwe (oude PB-pas). De logica van de volgorde van verspreiding van nieuwe passen ontgaat mij volledig, maar dat terzijde.

Vandaag heb ik met de nieuwe oranje pas mijn boodschappen bij de Safeway betaald (gepind) en dat ging prima. Jan heeft met zijn nieuwe oranje pas geld uit de automaat gehaald en ook dat ging zonder problemen. Het werkt dus wel op de een of andere manier.

Vlak voor ons vertrek naar Amerika hebben wij allebei onze nieuwe creditcard gekregen met een activeringscode. De bijbehorende pincodes waren er nog niet. Dat was voor ons de reden de nieuwe CC's nog niet te activeren en deze thuis te laten en gewoon de oude CC's te blijven gebruiken nu we in Amerika zijn. Ook dit heeft nog geen problemen opgeleverd.

Misschien dat ik hiermee wat ongerustheid weg kan nemen bij mensen met een ING-rekening.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Wij hebben de oude passen gelijk doorgeknipt :banghead: .
We hebben de hotels via priceline geboekt( met de oude kaart), dus ik hoop dat dat goed gaat.
Transatlantische vlucht ook nog met de oude kaart, binnenlandse vlucht met de nieuwe kaart.
We wachten maar af of dat problemen gaat geven, kunnen het toch niet meer veranderen.

kyra
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Als je al betaald hebt, maakt het toch niet meer uit? Het hotel en de vliegmaatschappij hebben hun geld al lang binnen. Zou me geen zorgen maken. Fijne vakantie.
Zaterdag gaan we naar Londen: zowel de nieuwe pinpas als de nieuwe pincreditcard proberen :D
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Ceetje schreef:Als je al betaald hebt, maakt het toch niet meer uit?
Klopt. Het zou alleen nog wat verschil kunnen maken als je slechts een deposit betaald hebt en het restbedrag nog moet betalen. Maar dat maakt voor jou dan niets uit, alleen voor de ontvangende partij.
De logica van de volgorde van verspreiding van nieuwe passen ontgaat mij volledig, maar dat terzijde.
De enige logica die daar achter zit is dat ING zou gauw mogelijk het postbank blauw volledig uit de markt wil verwijderen. Ze hebben er veel geld voor over om het betrouwbare imago van de postbank zo snel en volledig mogelijk uit te wissen.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Seth__Gekko
Amerika-ontdekker

Bericht door Seth__Gekko »

Okiedoo, nieuwe ING pin passen mee en de oude ING CC.
Afbeelding
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

In de US zo te zien minder problemen met pasjes dan ik hier in NL ondervind. Kom ik bij de benzinepomp en moet vooraf betalen, dus ik naar binnen met mijn pinpas (debit card) want pay-at-the-pump kennen ze hier in Friesland blijkbaar niet.

"Nee, meneer dat kan hier niet, heeft U niet een pinpas?"
"Maar dit is een pinpas!"
"Sorry, hij wordt niet herkend"
"OK, doe het dan maar op mijn Visa credit card..."
"Sorry, maar dat kan hier niet. Wij accepteren geen credit cards"
"Cash dan?"
"Nee, cash transacties doen we hier niet"
(Ik ben met stomheid geslagen maar weer weggereden)

Gelukkig was er verderop in het dorp wel een pomp die cash aannam (geen credit card). Ik werd vriendelijk geholpen door een man met enorme handen en zo'n ouderwetse knoert van een portomonnee voor het wisselgeld. Hij bood ook nog aan om voor mij de pompen, hetgeen wel nodig was want ik kon de benzine vuldop niet eens vinden op de Ford Ka van mijn schoonzus... :oops:
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Raar land he Loek, vooral die Friezen :wink:
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Hmm, dan moet ik toch maar eens met ING gaan bellen :?. Heb nogsteeds geen nieuwe pas ontvangen en gebruik dus mijn oude postbank pas.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik heb net even met de ING gebeld. Ik heb nog steeds een oude postbank pas en aangezien ik twee maanden op vakantie ga, wil ik toch echt een nieuwe pas voor ik weg ga, zeker nu de problemen in de VS heel erg mee lijken te vallen. De aardige mevrouw van de klantenservice zei dat ze blij was dat ik nu al belde en dat ze nu het een en ander nog voor me kunnen regelen. Na even in de wacht gestaan te hebben en wat controle vragen beantwoord te hebben vertelde ze me dat ik binnen een week mijn nieuwe pas kon verwachten. Heel fijn! :D
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Loek schreef: "Cash dan?"
"Nee, cash transacties doen we hier niet
Dat heet hier ook "kontante betaling"
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
bbeurden
Amerikakenner

Bericht door bbeurden »

De afgelopen 2 weken hier in de US veel plezier gehad van de nieuwe ING pas.
Ik heb zelf weliswaar nog een oude Postbank pas, maar mijn vrouw al een nieuwe ING pas (zelfde rekening, dus logica bij uitgifte ontgaat mij).
Met de nieuwe ING pas kunnen we bijna overal debet betalingen doen (pinnen). Geen legitimatie nodig en vooral bij tankstations een zegen.
Geen enkel probleem met de pas ondervonden (tot nu toe).
Bauke
Zie voor de links naar alle reizen: http://www.bbeurden.nl/
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Ik ben net terug uit Londen en daar geen enkel probleem met zowel de ING pinpassen [geld halen ging bij diverse banken prima] als de ING creditcard [met of zonder pincode: uitstekend].
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Ik gebruik mijn ING pas al een maand of 2 geloof ik. We waren vroeg voorzien van nieuwe passen door de ING , netjes opgestuurd naar Oregon. Oude pin werkt gewoon, en kan gewoon pinnen bij onze Credit Union.
--
Tink
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Tink schreef:Ik gebruik mijn ING pas al een maand of 2 geloof ik. We waren vroeg voorzien van nieuwe passen door de ING , netjes opgestuurd naar Oregon. Oude pin werkt gewoon, en kan gewoon pinnen bij onze Credit Union.
Hmm snap niet dat ik de mijne dan nog niet heb, dacht dat het juist langer zou duren omdat ik in het buitenland zit.. denk dat ik eens ga informeren :)
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik kon gewoon geld pinnen,Wells fargo in Moab gaf geen problemen met oranje pas.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer