Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Drinken jullie het water?
- manja
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Re: Drinken jullie het water?
Thuis drinken wij water uit de kraan, er zit geen chloorsmaak aan. In een hotel gebruiken we ook water uit flesjes want het kraanwater is daar meestal zo vies.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
MIjn water komt lekker koud van 150 meter diep uit de grond. Heerlijk fris water zonder bijsmaak.
Wij drinken thuis het water uit de koelkast, verder regelmatig flesjes, die ik weer bijvul met mijn koelkastwater. Niet om de zuinige Nederlander te zijn, maar probeer milieu bewust te zijn....
.
Als we weleens richting South Floirda gaan, bestellen we amper drinken, meestal smaakt dat zo naar de chloor dat ik het niet meer lust. Dan kies ik altijd voor de flesjes water.

Als we weleens richting South Floirda gaan, bestellen we amper drinken, meestal smaakt dat zo naar de chloor dat ik het niet meer lust. Dan kies ik altijd voor de flesjes water.
- Bandido
- Amerika-expert
Dat is dus het verschil tussen "purified water" en "spring water" dat ik in mijn eerdere post al aanhaalde.Fisherman schreef: Ik geloof dat dat best gebeurd maar dat is met Poland Spring niet het geval! Ik heb voor Poland Spring gereden (Truck Driver) en heb trailers vol met water geladen in het plaatsje Poland in Maine en gelost in het hele noordoosten en zuiden van de US!
En wat het chloor betreft, laten we het nou ook weer niet overdrijven: het is een gas, dus het verdampt vanzelf.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Het water drink in de regel niet direct uit de kraan maar uit flesjes. Afgelopen zomer vond ik het met de 'chloorlucht' wel meevallen, de eerste avond maar daarna geen last ervan gehad. Zal wel een snelle gewenning zijn geweest dit keer aangezien mijn reuk erg goed is en ik het doorgaans op afstand al ruik.
Tandenpoetsen doe ik wel gewoon met kraanwater. Geen moeite mee.
Roland

Tandenpoetsen doe ik wel gewoon met kraanwater. Geen moeite mee.

Roland
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Wat ik altijd zo smerig vind is dat mijn glas Sprite een enorme chloor-walm heeft door de ijsblokjes die er in gaan...brrrrr
Dat Amerikanen er zelf geen afkeer van hebben begrijp ik niet.....maar ja, ik vraag me bij heel veel voedsel daar af waarom ze dat in godsnaam willen kopen/eten.
Al die chemische zooi
Dat Amerikanen er zelf geen afkeer van hebben begrijp ik niet.....maar ja, ik vraag me bij heel veel voedsel daar af waarom ze dat in godsnaam willen kopen/eten.
Al die chemische zooi
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Eigenlijk is het precies hetzelfde als hier in Nederland. Per gebied/regio verschilt (de smaak van) het water nogal. Bijvoorbeeld in bepaalde regio's waar het water vuiler is, wordt er veel meer chemicaliën (chloor) toegevoegd dan in andere regio's en is dus de smaak heel anders. Ik merk dat vaak genoeg als ik elders in het land verkeer. Ik denk dat het ook een kwestie van gewenning is.
In principe is het kraanwater veilig in Amerika, of je het lekker vindt is een andere zaak.
Marjan
In principe is het kraanwater veilig in Amerika, of je het lekker vindt is een andere zaak.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Ook zonder die ijsblokjes zou je Sprite naar chloor smaken, het is allemaal gewoon kraanwater aangelengd met een smaakje en wat bubbels...chemisch idd.Iris_1982 schreef:Wat ik altijd zo smerig vind is dat mijn glas Sprite een enorme chloor-walm heeft door de ijsblokjes die er in gaan...brrrrr
Al die chemische zooi
-
- Amerika-expert
Mijn belangrijkste reden om bronwater te gebruiken is de toegevoegde fluoride, en in mindere mate de chloor smaak.Bandido schreef:En wat het chloor betreft, laten we het nou ook weer niet overdrijven: het is een gas, dus het verdampt vanzelf.
Ons weekend huis is vlakbij Poland, ME en daar komt het water ook hartstikke diep (meer dan 200 meter door de enorme granieten plaat in dat gebied). Nu hebben ze een paar plaatsjes verderop te veel arsenic in het bronwater gevonden - maar daar zal ook wel weer een hartstikke dure filter voor te koop zijn. Maar je hebt gelijk, de smaak is heerlijk.ned in MO schreef:MIjn water komt lekker koud van 150 meter diep uit de grond. Heerlijk fris water zonder bijsmaak.
- SonjaV
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Arsenic smaakt naar amandelen, een veel betere smaak dus dan chloor.
Alleen kan je dat niet meer verder vertellen als je daar teveel van binnenkrijgt.
Alleen kan je dat niet meer verder vertellen als je daar teveel van binnenkrijgt.

- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan zou ik als ik jou was ook even de ingredienten van mijn tandpasta nalopen. Over het algemeen krijg je via tandpasta heel wat meer fluoride binnen dan via drinkwater. Fluoride in de lage concentraties in drinkwater of tandpasta zijn in het geheel niet gevaarlijk. Lees hier meer als je interesse hebt.dutchie_in_boston schreef:
Mijn belangrijkste reden om bronwater te gebruiken is de toegevoegde fluoride, en in mindere mate de chloor smaak.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wat bedoel je met het water uit de koelkast? Ik neem niet aan dat je het condenswater bedoeltwiepster schreef:Wij drinken thuis het water uit de koelkast, verder regelmatig flesjes, die ik weer bijvul met mijn koelkastwater.

'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Ik drink in het buitenland echt nooit water, wij zijn echt verwend met zulk lekker water.
Maar de meeste mensen die niet beter weten dat water naar chloor smaakt zal er geen probleem mee hebben. Veel kennissen wonen 2 km verderop net over de grens in belgie, maar daar vind ik het water echt niet te drinken.
Het bekende SPA water vind ik ook niet lekker. Die goedekope merken (lidl/aldi) zijn wel goed te drinken.
Maar de meeste mensen die niet beter weten dat water naar chloor smaakt zal er geen probleem mee hebben. Veel kennissen wonen 2 km verderop net over de grens in belgie, maar daar vind ik het water echt niet te drinken.
Het bekende SPA water vind ik ook niet lekker. Die goedekope merken (lidl/aldi) zijn wel goed te drinken.
Ik denk dat Wiepster zo'n grote Amerikaanse tweedeurs koelkast heeft met een water/ijs module erinMatrox schreef: Wat bedoel je met het water uit de koelkast? Ik neem niet aan dat je het condenswater bedoelt?

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik drink ook geen water uit de kraan in de VS. Ik heb wel gemerkt dat het per gebied verschilt qua chloor gehalte! Zo was het bij de ouders van Vincent in Fredericksburg,VA heel erg ( mn ogen deden soms pijn bij het douchen zo erg ), terwijl in Washington DC niks ruikt.
Ook bestelde ik meestal frisdrank zonder ijs.
Ook bestelde ik meestal frisdrank zonder ijs.
- Bandido
- Amerika-expert
Ter aanvulling: daar zit een ingebouwd filter in, waardoor het water lekkerder smaakt dan wanneer het rechtstreeks uit de kraan komt. Hetzelfde geldt voor de ijsblokjes dat daarin ook gemaakt wordt. Is echt ideaal overigens.Clint schreef:Ik denk dat Wiepster zo'n grote Amerikaanse tweedeurs koelkast heeft met een water/ijs module erin
-
- Amerika-expert
eeehhh, duh, mijn tandpasta heeft dus ook geen fluoride. En nu kan ik wel een hele lading links neerzetten over de negatieve gevolgen van te veel fluoride, maar google haalt ze zo voor je op (als je interesse hebt).Loek schreef:Dan zou ik als ik jou was ook even de ingredienten van mijn tandpasta nalopen. Over het algemeen krijg je via tandpasta heel wat meer fluoride binnen dan via drinkwater. Fluoride in de lage concentraties in drinkwater of tandpasta zijn in het geheel niet gevaarlijk. Lees hier meer als je interesse hebt.
- Bandido
- Amerika-expert
Je vindt er ook een hele lading over de gevolgen van te weinig fluoride, het is nu eenmaal een mineraal dat je nodig hebt en dat je door normale voeding niet binnenkrijgt. Ik las laatst dat men nu zelfs in NL overweegt om het aan het drinkwater toe te voegen. Anders krijgt men er helemaal niets van binnen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik drink eigenlijk nooit kraantjeswater... Dus ook niet in de USA... Zolang er Spa, Perrier, Bru, Evian of zoiets is ben ik tevreden...
Van de ijsblokjes in frisdranken, cocktails of sterke drank ben ik nog nooit ziek geweest in de USA
Van de ijsblokjes in frisdranken, cocktails of sterke drank ben ik nog nooit ziek geweest in de USA

-
- Amerika-expert
Fluoride komt voor in oa. vlees, vis, eieren, theebladeren, bier, soy. Ook veel groenten hebben hoge fluoride gehalten omdat fluoride in kunstmest (phosphate fertilizers) zit. Ook zit het in de voedingsprodukten die bereid zijn met kraanwater, bijv. restaurant of magnetron maaltijden, of gedroogde pastas, enz. Je kunt fluoride zelfs inademen als er kool of hout wordt verbrand, of als je in de aluminium-, metaal-, kunstmestindustrie werkt of er vlakbij woont. Veel oudere mensen in de US hebben fluorosis (oa. last van gewrichten) zonder het te beseffen doordat ze zo lang en met regelmaat aan fluoride zijn blootgesteld. Schildklierproblemen (waar ik last van heb) worden verergert door de dagelijkse dosis fluoride. Dus men krijgt meer binnen dan men denkt.Bandido schreef:Je vindt er ook een hele lading over de gevolgen van te weinig fluoride, het is nu eenmaal een mineraal dat je nodig hebt en dat je door normale voeding niet binnenkrijgt. Ik las laatst dat men nu zelfs in NL overweegt om het aan het drinkwater toe te voegen. Anders krijgt men er helemaal niets van binnen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1633 Weergaves
-
Laatste bericht door deebee7
-
- 6 Reacties