Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat is handig om te kopen voor onderweg?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wat is handig om te kopen voor onderweg?

Bericht door Airmiles »

Een paar simpele plastic zakken zijn zo verdomd handig om mee te nemen. Grote vuilniszakken ook handig. Mocht er een keer een koffertje of tas scheuren, dan doe je er een zak om en ben je klaar.

Verder de standaard dingen die bij mij altijd meegaan:

- koelbox (met inhoud) en ijsblokjes
- blikopener
- paraplu
- regenpak/poncho
- telefoonlader + mobiel
- zakdoekjes
- een pen en papier
- zonnebril
- muntgeld (voor tol/parkeermeters)
- paar extra schoenen en evt. sokken voor als je een keer in een flinke plas water stapt of als het hard regent
- navigatiesysteem + kaarten

Ervaring leert dat je veel van al deze spullen niet nodig hebt. Het is maar voor het geval dat...
trudy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door trudy »

Een beetje off-topic: Als je geen koelelementen hebt maar wel eens een koelkast met vriezer hebt, kun je ook flesjes water invriezen. Houden de inhoud van de koelbox lekker lang fris en eenmaal ontdooid drink je het water gewoon op. Is minder kliederig dan zakken ijsblokjes, maar ja, je moet wel kunnen invriezen.
trudy
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

goede choco

Ze verkopen veel in de VS, maar iets anders dan peperdure nutella heb ik nog niet gevonden.

We nemen ook 2 plastic bordjes mee. Het is wel iets afwassen, maar je hoeft geen dik pak wegwerpbordjes mee te sleuren en er is toch een serieus kwaliteitsverschil.
zilver
Amerika-ontdekker

Bericht door zilver »

flyingdutchman schreef:
elninjoo schreef: - koelbox (met ijs)
Wij gebruikten op onze reis koelelementenin de koelbox ipv ijs. Wanneer je deze niet kunt vinden kan je ook een een flexibele flessen cooler gebruiken. Deze kun je 'opladen' in de vriezer die je in bijna elk hotel vind. Zo heb je geen last van lekwater.
Je kunt ook een doos ziplocks kopen en de ijsblokjes daarin doen. Die heb je in 100 maten en ze lekken vrijwel niet. Ze gaan lang mee en je kunt ze gewoon vullen onder de ijsblokjesmachine in het hotel.

Wat ik ook altijd meeneem: duct-tape. Handig om snel iets te repareren, bijvoorbeeld koelbox of tassen, heb zelfs weleens een scheur in een tent ermee geplakt. En ik vind het fijn om een lichtgewicht elastisch waslijntje (outdoorwinkel) en een paar wasknijpers bij me te hebben voor als ik even snel iets heb gewassen. Wasknijpers zijn ook handig voor als gordijnen in hotel niet goed sluiten. Gebeurt nogal vaak :)

Verder: EHBO-kitje, zaklamp, lippenbalsem, petje of hoed tegen de zon, doos tissues, handdoekjes, wetties.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

gewoon vullen onder de ijsblokjesmachine in het hotel.
Hiervoor zijn de ijsmachines in een hotel niet bedoelt.
De andere gasten zullen het niet op prijs stellen, als iemand de machine leeg heeft gehaald om hun koelbox te vullen.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Het merendeel van de genoemde dingen behoort al tot mijn standaard reisuitrusting, maar de tips over muntjes voor parkeren en tol (kun je dat niet met je cc betalen eigenlijk?) vind ik wel 'n goeie en die van de ijsblokjes ook. Dat zijn dingen waar ik nog nooit eerder mee te maken heb gehad.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik mag hopen dat je gewoon een zak ijs koopt voor 1.50 of 2 dollar. :wink:
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Als die overal te koop zijn heb ik daar geen problemen mee. Kun je dat overal kopen? Ook in de gebieden van de natuurparken?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

In de supermarkten en bij de tankstations vind je altijd wel zakken met ijs. Voordeel van deze zakken ijs t.o.v. het ijs in een hotel/motel is dat het vaak goed ingevroren is. IJs uit de machine bij een hotel smelt binnen enkele uren is mijn ervaring. Naast dat het vaak niet de bedoeling is ijs uit het hotel mee te nemen is dat ook een reden voor mij om het in zakken te kopen. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jaha
Amerikafan

Bericht door jaha »

Annie schreef:
gewoon vullen onder de ijsblokjesmachine in het hotel.
Hiervoor zijn de ijsmachines in een hotel niet bedoelt.
De andere gasten zullen het niet op prijs stellen, als iemand de machine leeg heeft gehaald om hun koelbox te vullen.
Inderdaad daar zijn ze niet voor bedoeld en het ijs is niet zo koud als uit de zakken maar leegmaken van een machine kan niet hoor, die zijn op de waterleiding aangesloten :wink:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dat is waar Jaap maar als er net voor jou iemand zijn koelbox gevuld heeft zal jij toch een heel poosje moeten wachten om ijs in je drankje te hebben.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Oh, hoe is het drinkwater trouwens daar? Is het chloorvrij van smaak?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Uit de kraan is het meer niet dan wel chloorvrij. Het hangt sterk af van waar in de VS je gaat, maar over het algemeen heeft het een sterkere chloorsmaak dan wij normaal lekker vinden... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Nee, zeker in de grote steden zit er meer chloor in dan hier in een zwembad, wij kopen altijd flessenwater om te drinken.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Dan zullen wij ook alleen maar flessenwater drinken. Vind het zooo goor, dat chloorwater. Daar spoel ik m'n mond nog niet mee als ik m'n tanden heb gepoetst. :mrgreen:
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

elninjoo schreef:Dan zullen wij ook alleen maar flessenwater drinken. Vind het zooo goor, dat chloorwater. Daar spoel ik m'n mond nog niet mee als ik m'n tanden heb gepoetst. :mrgreen:
Gewoon doorzetten :D , dan wen je er vanzelf aan. Vroeger rook ik het al als ik de kraan open deed. Nu proef ik het bijna niet eens meer :D

Maar in een openbare gelegenheid zal ik, ivm de hygiene, niet uit de kraan drinken, tenzij er van die speciale drink fonteintjes zijn
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Bramster schreef:Maar in een openbare gelegenheid zal ik, ivm de hygiene, niet uit de kraan drinken
Dat doe ik nergens ter wereld, daar beperk ik me niet tot Amerika... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Dento schreef:
Bramster schreef:Maar in een openbare gelegenheid zal ik, ivm de hygiene, niet uit de kraan drinken
Dat doe ik nergens ter wereld, daar beperk ik me niet tot Amerika... :wink:
Ik wel dan ? :wink:
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Vergeet geen verbandtrommel met pleisters, pincetje, tekentang en dat soort spul. Controleer je zelf na wandelingen op teken. Sinds ik de ziekte van Lyme heb gehad, ben ik een beetje paranoia als het om teken gaat... maar toch, voorkomen is beter als genezen.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Bramster schreef:Ik wel dan ? :wink:
:lol: Daar leek het wel een beetje op, aangezien we het specifiek over Amerika hadden... :P :wink:
Maar ik kon het me al niet voorstellen... :wink:

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer