Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

slaapzak + 2 secondentent

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
anneliesbossaert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: slaapzak + 2 secondentent

Bericht door anneliesbossaert »

Bento,

Heb je moeten betalen aan de check in om je tentje mee te nemen?
Welke maatschappij was het?
Afbeelding
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik hoor ook graag het antwoord op die vraag.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Bento
Amerikafan

Bericht door Bento »

Heen met AA niet (Brussel), ze hielden 'm bij de incheckbalie apart. Op de terugweg vanaf LAX met BA moest ik bijna de nieuwprijs van die tent betalen om 'm mee terug te kunnen nemen :s Kwam ook omdat ik een extra koffer mee terug had. Die tent weegt volgens mij nog geen 4 kg dus vond het een beetje overdreven maar de (nogal chagerijnige) vrouw aan de balie was helaas niet om te praten :)
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door sep »

Misschien een herhaling van wat al gezegd is, maar ook wij hebben afgelopen zomer slaapzakken gekocht bij de Wal Mart. We hadden de goedkoopste, ik geloof $10 p.stuk. Omdat we het toch hier en daar erg koud hebben gehad gaan we deze zomer de iets dikkere aanschaffen, en een fleece-dekentje of -binnenslaapzak is ook geen gek idee.

We hadden verder alleen comfortabele, selfinflating slaapmatjes (7,5 cm) mee omdat we aan slapen geen enkele concessie wilden doen, en pannen + keteltje.
Bij de WalMart een tentje van $30 uit het rek gepakt evenals 2 stoeltjes, een koelbox en een gasbrander + reservetankjes. Die brander hebben we mee teruggenomen, de rest hebben we bij de kringloop ingeleverd na afloop. We waren ongeveer $100 kwijt voor de kampeeruitrusting dus je hebt het er zo uit en je hoeft niet bij te betalen voor extra bagage.

Ik zou zelf geen Quechua meenemen. Ze zijn tamelijk zwaar en het is een hoop gedoe. Ons tentje van de WalMart bleek niet alleen van binnen erg ruim maar ook zéér makkelijk en snel op te zetten, hij stond binnen 5 minuten. Dus daar hoef je het niet om te laten.

We zijn met z'n tweeën en hadden allebei één tas in de ruimbagage + een dagrugzak als handbagage. In één tas pasten de twee slaapmatjes samen en dan was er nog genoeg ruimte voor kleding. Ging prima. Denk wel dat er dit jaar ook een e-reader meegaat.....

Kamperen in de V.S. is verder een geweldige ervaring!
Zie ons blog: bertensaskia.blogspot.com

Saskia
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer